MaH Skrevet 10. februar 2012 #61 Skrevet 10. februar 2012 Må si jeg ble super innspirert av denne tråden. Har alltid hatt lyst til å dra til New York, og kunne tenke meg å reise alene jeg også Men det virker litt skummelt syns jeg, aldri reist alene utenlands før, og aldri reist så langt! men det frister utrolig mye!! 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #63 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tenker å reise til NY om ett år. Må spare opp penger først.
murray Skrevet 21. oktober 2012 #66 Skrevet 21. oktober 2012 Dytter denne opp Har en uke ferie til gode og leker med tanken på å dra til NY alene. Men synes kanskje det er litt skummelt :o Noen flere som går og grubler på det samme?
kittykat1993 Skrevet 21. oktober 2012 #67 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Dytter denne opp Har en uke ferie til gode og leker med tanken på å dra til NY alene. Men synes kanskje det er litt skummelt :o Noen flere som går og grubler på det samme? Jeg dro til London alene i sommer, og må bare få si at det var veldig ensomt. Skulle faktisk ønske jeg hadde ventet til noen kunne dra med meg, men når jeg endelig hadde tid til å dra, så hadde ingen mulighet til å dra med meg. Det var jo en fin opplevelse å reise alene, men tro meg, det var skikkelig ensomt. Var det for meg hvertfall. Endret 21. oktober 2012 av kittykat1993
elvital Skrevet 7. januar 2013 #68 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Jeg skal reise til NYC alene(ser det ut til kanskje) i juni, og så videre opp til Boston en tur. Blir borte nesten 2 uker. Grugleder meg :D Har vært der 4 ganger før, så er i grunn ferdig med type Empire state building/top of the rock, times square, frihetsgudinnen og sånn. Tenker å ta en tur til moma, gå litt i Central Park, se utenfor der hvos Carries leilighet i sex and the city er spilt inn. Og kanskje ta en tur til det outletmallet utenfor nyc. Noen andre/mer spennende tips? Kommer dit mandag ettermiddag, og drar videre på torsdag eller fredag tenker jeg Endret 7. januar 2013 av elvital
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #69 Skrevet 7. januar 2013 Du kan fortelle moren din at New York er en mye tryggere by enn Oslo. Det er dessverre helt sant. Anonym poster: 6c19b5d2800dcf900fb9454a9b97284e
Snop Skrevet 7. januar 2013 #70 Skrevet 7. januar 2013 Jeg skal reise til NYC alene(ser det ut til kanskje) i juni, og så videre opp til Boston en tur. Blir borte nesten 2 uker. Grugleder meg :D Har vært der 4 ganger før, så er i grunn ferdig med type Empire state building/top of the rock, times square, frihetsgudinnen og sånn. Tenker å ta en tur til moma, gå litt i Central Park, se utenfor der hvos Carries leilighet i sex and the city er spilt inn. Og kanskje ta en tur til det outletmallet utenfor nyc. Noen andre/mer spennende tips? Kommer dit mandag ettermiddag, og drar videre på torsdag eller fredag tenker jeg Hvis du er sex and the city-fan, hadde jeg tatt SATC bus tour :D Har vært i New York mange ganger, og dette er er faktisk noe av det gøyeste jeg har gjort der av typiske turistgreier. Ikke bare fordi jeg elsker serien og det var gøy å se de forskjellige stedene fra den, men den tar deg i mange interessante områder man ellers gjerne ikke hadde kommet på å se, og tar man denne turen en av de første dagene, kan man dra tilbake til de bydelene man likte best. I tillegg er det gratis cosmopolitan (på Scout, baren til Adrian og Steve) og magnolia cupcakes inkludert i prisen Pluss shoppepause med rabatter! What's not to love? 1
Gjest idakaroline Skrevet 2. februar 2013 #71 Skrevet 2. februar 2013 Hva gjør man i NY alene? Tenker å spare opp penger sånn at jeg kan ta en tur om et års tid. Tenker å være der en uke. Jeg elsker shopping, men å shoppe i sju dager tror jeg kan bli kjedelig
elvital Skrevet 2. februar 2013 #72 Skrevet 2. februar 2013 Hva gjør man i NY alene? Tenker å spare opp penger sånn at jeg kan ta en tur om et års tid. Tenker å være der en uke. Jeg elsker shopping, men å shoppe i sju dager tror jeg kan bli kjedelig Det er jo masse å se i NYC! Bare det å gå rundt å se, nyte, suge inn livet. Ellers er det masse bygninger, kjente steder, museer osv. Tror ikke du vil få noe problem med at en uke er for lenge. Og sulle det være det går det an å reise til steder utenfor the city som er verdt å besøke også
Gjest idakaroline Skrevet 2. februar 2013 #73 Skrevet 2. februar 2013 Det er jo masse å se i NYC! Bare det å gå rundt å se, nyte, suge inn livet. Ellers er det masse bygninger, kjente steder, museer osv. Tror ikke du vil få noe problem med at en uke er for lenge. Og sulle det være det går det an å reise til steder utenfor the city som er verdt å besøke også Ja, det er klart. Jeg tenker at jeg kanskje bør lage meg en plan over ting jeg har lyst til å se og gjøre. Nå er det riktignok lenge til jeg skal reise, men greit å begynne å planlegge så smått syns jeg. Så, noen som har tips å komme med?
mia83 Skrevet 2. februar 2013 #74 Skrevet 2. februar 2013 Tusle rundt i central park om det er fint vær Liker du Seinfeld bør du ta en tur innom Toms Restaurant. De har gode sandwicher, burgere og verdens beste milkshake! men den er stor...
Gjest idakaroline Skrevet 2. februar 2013 #75 Skrevet 2. februar 2013 Tusle rundt i central park om det er fint vær Liker du Seinfeld bør du ta en tur innom Toms Restaurant. De har gode sandwicher, burgere og verdens beste milkshake! men den er stor... Liker ikke Seinfeld, men jeg elsker Friends! Hvordan er det med hotell og sånn? Kjenner jeg har lite lyst til å sitte i 86.etasje og se utover byen. Ligger alle hotellene i skyskrapere eller hvordan er det der? Kan hende jeg spør litt dumt nå, men det får så være
elvital Skrevet 3. februar 2013 #76 Skrevet 3. februar 2013 Kjempe lurt å lage en liste over ting du har lyst til å se og å gjøre! Og også å sjekke åpningstider/priser og slikt Og nei, alle hotell ligger ikke i 86.etasje Og det går an å komme med ønske om å få rom lavt
Gjest idakaroline Skrevet 3. februar 2013 #77 Skrevet 3. februar 2013 Kjempe lurt å lage en liste over ting du har lyst til å se og å gjøre! Og også å sjekke åpningstider/priser og slikt Og nei, alle hotell ligger ikke i 86.etasje Og det går an å komme med ønske om å få rom lavt Kjekt å vite det! Noen som har hotell og anbefale?
Gjest idakaroline Skrevet 3. februar 2013 #78 Skrevet 3. februar 2013 Lønner man seg på å bestille fly og hotell sammen eller hver for seg?
elvital Skrevet 3. februar 2013 #79 Skrevet 3. februar 2013 Nå er ikke dette ett hotell, men for all del IKKE bo på YMCA! Denne gangen (I juni) skal jeg bo her, på firemannsrom. Første gangen bodde jeg i Jersey, andre gang på YMCA og tredje og fjerde gang bodde på hotell, men husker ikke hva de heter.
2shy Skrevet 3. februar 2013 #80 Skrevet 3. februar 2013 Åh, jeg må henge meg på denne tråden. Jeg har også utrolig lyst til å dra til New York, og jeg kan helt klart se for meg at opplevelsen av å dra dit alene er helt topp! Når på året er det best å dra? Jeg ser for meg oktober/november, er det en fin tid?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå