Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest idakaroline
Skrevet

Nå er ikke dette ett hotell, men for all del IKKE bo på YMCA!

Denne gangen (I juni) skal jeg bo her, på firemannsrom. Første gangen bodde jeg i Jersey, andre gang på YMCA og tredje og fjerde gang bodde på hotell, men husker ikke hva de heter.

Jeg tenker at jeg vil bo på et hotell midt i byen. Det er vel sikkert veldig dyrt, men tenker at det er greit å unne seg litt luksus når man først skal ta turen over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg må henge meg på denne tråden. Jeg har også utrolig lyst til å dra til New York, og jeg kan helt klart se for meg at opplevelsen av å dra dit alene er helt topp!

Når på året er det best å dra? Jeg ser for meg oktober/november, er det en fin tid?

Det er nydelig med høstfarger i New York i hvert fall! Jeg hadde et høstsemester i New York, og da var det t-skjortetemperatur helt ut til oktober, så sa det PANG med høstfarger i oktober/november. Så ja, høsten er fin :)

Skrevet

Det er nydelig med høstfarger i New York i hvert fall! Jeg hadde et høstsemester i New York, og da var det t-skjortetemperatur helt ut til oktober, så sa det PANG med høstfarger i oktober/november. Så ja, høsten er fin :)

Det er akkurat det jeg vil, New York i prangende høstfarger! Jeg tror det må være magisk, også er det sikkert mer behagelig å gå rundt når det ikke er så altfor varmt :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Åh, kanskje det er bedre å dra til NY på høsten ja. Tenk å gå rundt i en park og se på alle fargene ... *drømme seg bort*

Kanskje jeg skal satse på å reise til høsten, evt neste høst. Det høres så mye bedre ut enn å besøke byen på vinteren.

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde turt å reise alene... Mine venner er alt for kjedelige for tiden og opptatt med barn og mann og alt det der. :bond:

Anonym poster: c75b18c1cd56af13edc40ca5e612a6ec

• Liker 1
Skrevet

Åh, kanskje det er bedre å dra til NY på høsten ja. Tenk å gå rundt i en park og se på alle fargene ... *drømme seg bort*

Kanskje jeg skal satse på å reise til høsten, evt neste høst. Det høres så mye bedre ut enn å besøke byen på vinteren.

Tenk deg Central Park i høstfarger! :)

Skulle ønske jeg hadde turt å reise alene... Mine venner er alt for kjedelige for tiden og opptatt med barn og mann og alt det der. :bond:

Anonym poster: c75b18c1cd56af13edc40ca5e612a6ec

Hva er det du er redd for?

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiser hvert år i høstferien. Glimrende tid å reise på synes jeg!

Gjest idakaroline
Skrevet

Åh, ja, det må være helt utrolig! Må undersøke billetter og sånn nå, fikk plutselig skikkelig lyst til å reise :fnise:

AB #85 - jeg syns også det virker litt skremmende å reise så langt vekk alene. Jeg er mest engstelig for flyreisen, den er jo så lang! Å være i en annen by alene er ikke noe stress, det har jeg vært tidligere og det liker jeg veldig, veldig godt. Mye bedre å være på tur alene, da slipper man å forholde seg til andre og man kan gjøre akkurat det man selv vil. Vennene og familien min syns jeg er rar som vil gjøre sånt på egenhånd. De mener at jeg må ha noen å dele opplevelsene med. Er til en viss grad enig, men vi lever i 2013. De fleste har smarttelefon, facebook, instagram, mail osv osv. Det blir ikke det samme, men likevel. Jeg vil kjenne at jeg lever, jeg vil kun tenke på meg selv. Det klarer jeg ikke med en haug med andre rundt meg.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, Idakaroline! Jeg har reist på ferier både alene og med venner, og jeg er alltid mest fornøyd de turene jeg har hatt alene. Stå opp når jeg vil, stoppe hvor jeg vil, se hva jeg vil, ingen klaging. Og man møter jo alltid masse mennesker på slike turer hvis det er det man ønsker.

Mine venner syns også det er sært å dra på ferie alene, men jeg trives absolutt best med det :)

New York er ikke så langt da. Jeg tok fly til California alene, DET var langt det. Men det gikk langt fortere enn forventet, man blir jo underholdt med film og musikk hele turen :)

Gjest Weetzie
Skrevet (endret)

Noen som har tips til shopping? Gjerne vintage, billigkjeder, men også litt eksklusive butikker?

Endret av Weetzie
Skrevet

Vintage får du vel en del av i soho/greenwich village området tror jeg.

Om du er keen på outlets så er det et visstnok veldig bra en time utafor manhattan, heter woodbury common outlet tror jeg. Dit går det buss eller tog. Der har du alle merker osv til greie priser :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Hvilket flyselskap er best og fly med? Jeg har sett litt på priser, men jeg syns det er ganske dyrt faktisk. Det billigste jeg har sett, er vel med et tyrkisk flyselskap. De hadde priser på rundt 4000 kr, men man måtte mellomlande i Tyrkia begge veier. For meg er det uaktuellt. Har tenkt på SAS, British Airways, KLM, Iceland Air, Virgin og Continental Airlines, men alle disse er vel ganske dyre å fly med. Hvilket selskap har dere andre reist med?

Skrevet

Hvilket flyselskap er best og fly med? Jeg har sett litt på priser, men jeg syns det er ganske dyrt faktisk. Det billigste jeg har sett, er vel med et tyrkisk flyselskap. De hadde priser på rundt 4000 kr, men man måtte mellomlande i Tyrkia begge veier. For meg er det uaktuellt. Har tenkt på SAS, British Airways, KLM, Iceland Air, Virgin og Continental Airlines, men alle disse er vel ganske dyre å fly med. Hvilket selskap har dere andre reist med?

Begge gangene jeg har vært der, har jeg reist med KLM. Var godt fornøyd begge gangene, flyselskapet holdt til forventningene mine. Har derimot ingen andre flyselskaper på USA-reiser å sammenligne med.. Men du kan vel finne billige billetter hos selskapene du nevner?

Gjest idakaroline
Skrevet

Begge gangene jeg har vært der, har jeg reist med KLM. Var godt fornøyd begge gangene, flyselskapet holdt til forventningene mine. Har derimot ingen andre flyselskaper på USA-reiser å sammenligne med.. Men du kan vel finne billige billetter hos selskapene du nevner?

Det billigste jeg har funnet var vel på 5700 kr tror jeg. Syns det er mye jeg da, men man får kanskje ikke billigere reiser til USA?

Skrevet

Jeg har akkurat (vel for en måned siden) bestilt med united airlines, betalte ca 3800,- t/r oslo-newark. Synes ikke det var sååå ille. Bestilte gjennom travellink privatreiser (søkte opp gjennom momondo eller finn eller noe). Det er da direkteflygning, noe som var et stort pluss (selvom selve flyene er kjipe)

Skrevet

Vi reiste med KLM med mellomlanding i Amsterdam første gangen for 3800 kr. Sist gang fløy vi direkte med SAS for 4000 kr :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Oi! Hvordan har dere fått så billige billetter? Hvor lang tid i forveien bestilte dere?

Gjest Tulipana
Skrevet

KLM og AirFrance er billig og veldig ålreit. Jeg var alene i New York i februar for to år siden, og selv om det var i kaldeste laget (særlig når man var i Miami en uke først) så var det vel verdt turen.

Gjest idakaroline
Skrevet

KLM og AirFrance er billig og veldig ålreit. Jeg var alene i New York i februar for to år siden, og selv om det var i kaldeste laget (særlig når man var i Miami en uke først) så var det vel verdt turen.

Sjekket nettopp KLM og for en uke tur/retur skal de ha nesten 10.000 kr. Syns ikke akkurat at det var så veldig billig ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...