AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #41 Skrevet 12. mars 2011 Vel, hvorfor skulle det bry dere at jeg i utgangspunktet betrakter anonyme brukere som mindreverdige ? Dere er jo bare her for folkeopplysningen , ikke sant ? Ikke for cred på noen måte. Så ingen trenger å ta seg nær av det . For anonym bruker er jo ingen , er det vel? Ingenting i denne tråden heller har fått meg til å forandre syn på anonyme brukere . Jeg personlig bryr meg fletta hva andre synes om å bruke AB-funksjonen. Jeg spør hvorfor dere bryr dere om at folk bruker AB-funksjonen. For det er dere som stadig bringer det på bane (selv i en tråd som handler om drittslenging og ikke om å bruke AB generelt). Men jeg registrerer at du ikke klarer å komme opp med noe svar. Det er jo ikke overraskende, ettersom diskusjonen kommer opp igjen og igjen her inne. 1
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 #42 Skrevet 12. mars 2011 Må bare si at ingen som er her lenge med ett og samme nick kan regne seg som anonyme. En ting er at veldig mange av oss som henger her fast i årevis nesten ikke kan unngå å bli litt kjent med noen som vi ender opp med å fortelle hvem vi egentlig er til. En annen tinger at med noen tusen innlegg skal det godt gjøres at det ikke er noen der ute som tenker at "jøss, er ikke det Anne på jobben'a?" Så det å tro at man er så innmari anonym bare fordi man logger inn som "Banankake" eller noe annet, det er ganske naivt. Ellers kan man jo spørre seg hvorfor noen i det hele tatt har trang til å være så ekkel som spesielt det første svaret i tråden Pet linker til. Om man skriver dette som AB eller som "Banankake" har vel egentlig lite å si for TS sin opplevelse av et useriøst og ekkelt svar hun forhåpentligvis klarer å overse som umodent og useriøst. Når det er sagt skjønner jeg godt at vedkommende krysset av som AB før hun/han postet. Ingen ved sine fulle fem vil vel ha sin signatur bak noe så dumt og usympatisk? Jeg ville i allefall logget ut hvis jeg av en eller annen grunn skulle poste noe sånt, skjønner ikke at det er noe å lure på egentlig? Det man derimot kan lure på, er hvorfor noen i det hele tatt bruker tid på å skrive noe sånt til en fremmed, fortvilet person. Noen har det vel sånn at de på ekstremt drittdager får en slags tilfredsstillelse av å mobbe eller såre andre? Er det ikke ganske vanlig at man biter av, blir ekkel og vemmelig hvis man har en ekstremt dårlig dag, kanskje med snev av pms? Det er ikke jeg som er AB i denne tråden, men jeg skal ikke sverge på at jeg aldri har vært ekkel mot noen (i det virkelige liv eller på KG) kun fordi jeg hadde en ekstremt dårlig dag selv. Men det virker som om jeg er den eneste her på KG som kan falle i felle og bli en ekkel bitch på dager da man ikke har det godt med seg selv, og det er jo litt interessant, for jeg syns ellers jeg både ser og hører om dette fenomenet rundt meg i det virkelige liv. 3
bergans Skrevet 12. mars 2011 #43 Skrevet 12. mars 2011 Aner ikke hvor mang innlegg jeg har rapportert, hvor ABeren sitt mål har vært å håne, latterliggjøre og komme med påstander som har mindre relevans enn noe annet i tråden. Jeg har gitt opp å rapportere alle, for det er jaggu en heltidsjobb. Jeg har ingenting imot AB der funksjonen har sin rett, og den bør absolutt ikke fjernes fra underforum som kropp/helse/samliv etc. Men, at de 5 % av ABere som tross alt skriver noe fornuftig gidder å menge seg med en gjeng hvor 95 % automatisk havner i kategorien ufin og harselerende, er for meg et mysterium. Jeg så fram til å få en oppklaring her på hvorfor folk velger å ta ut sine egne frustrasjoner overfor folk som aldri har voldt dem noe vondt, men den gang ei. Det hadde vært fint om KG-ledelsen kunne ta en revurdering på hvor AB bør være tillatt. Det bør trossalt gies litt kred tilbake til de medlemmene som har ryggrad, og ikke bare "beskytte" de som har kroniske problemer med sure oppstøt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #44 Skrevet 12. mars 2011 Aner ikke hvor mang innlegg jeg har rapportert, hvor ABeren sitt mål har vært å håne, latterliggjøre og komme med påstander som har mindre relevans enn noe annet i tråden. Jeg har gitt opp å rapportere alle, for det er jaggu en heltidsjobb. Jeg har ingenting imot AB der funksjonen har sin rett, og den bør absolutt ikke fjernes fra underforum som kropp/helse/samliv etc. Men, at de 5 % av ABere som tross alt skriver noe fornuftig gidder å menge seg med en gjeng hvor 95 % automatisk havner i kategorien ufin og harselerende, er for meg et mysterium. Jeg så fram til å få en oppklaring her på hvorfor folk velger å ta ut sine egne frustrasjoner overfor folk som aldri har voldt dem noe vondt, men den gang ei. Det hadde vært fint om KG-ledelsen kunne ta en revurdering på hvor AB bør være tillatt. Det bør trossalt gies litt kred tilbake til de medlemmene som har ryggrad, og ikke bare "beskytte" de som har kroniske problemer med sure oppstøt. Jeg skjønner irritasjonen over stygge innlegg fra AB'er, men argumentet ditt er dessverre basert på feil. Det stemmer ikke at 95% av AB-innlegg er ufine. Det er bare det at du legger bedre merke til de ufine fordi de er irriterende. Det sier seg egentlig selv, for ellers ville ikke diskusjonen om "hvorfor skrive som AB når du ikke sier noe avslørende om deg selv" stadig dukket opp igjen og igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #45 Skrevet 12. mars 2011 Hvorfor skulle en være interessert i å fremstå som en bra person her ? Jeg regner i utgangspunktet med at ingen av dere kan fordra hva jeg skriver .Og jeg er jo anonym nå ,jeg er bare et nick . Unnskyld meg , men jeg er enig med Pet ,jeg fatter deg/dere ikke . Den dagen du får noen som er helt enig med deg, eller setter pris på hva du skriver, så vil det begynne å påvirke/manipulere deg. Det er de færreste som skriver fullstendig uten å bry seg om hvordan de blir oppfattet. Til siste bruker, du fikk da en forklaring på hvorfor AB slenger dritt, det var en annen AB som sa det helt korrekt: jeg slenger dritt, fordi jeg da får overført alle kompleksene mine til andre personer, jeg ser hvordan de forholder seg til det, er måten bra, kan jeg bruke det selv. Hvis ikke, så får jeg gleden av å dra andre mennesker ned, ventilere hat. Bitre mennesker finner glede og mening i å gjøre tilværelsen verre for andre. Du finner et par brukere som passer sånn halvveis som hevnobjekter. Ferdig. Det må jo være utrolig dumt å ville ha noe sånt knyttet til nicket sitt. Dessuten er det mye lettere for moderator å huske et nick som sier mye negativt, enn å holde en IP adresse i hodet. 1
Havbris Skrevet 12. mars 2011 #46 Skrevet 12. mars 2011 Jeg poster ikke som AB og det virker "disiplinerende" å skrive med nick. Da beholder jeg vanlig dannelse og høflighet, slik jeg også ønsker å ha det IRL. Bedritne sider som jeg har kan jeg ta ut andre steder. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #47 Skrevet 12. mars 2011 Jeg skriver stort sett anonymt, og har så og si aldri fått negativ tilbakemelding for innleggene mine (noen innlegg blir selvsagt oversett, eller noen er uenige med meg). Jeg er glad jeg kan skrive anonymt, for da slipper jeg å bytte bruker og nick så ofte, noe jeg gjorde da KG en periode var stengt for gjesteposting. Men jeg synes KG burde vært strengere på hva slags innlegg man kunne poste som anonym. En av hovedgrunnene til at gjestefunksjonen ble fjernet, var vel at det var lettere å følge brukeren når man må logge inn og krysse av for anonym bruker. Da burde kanskje KG faktisk gjøre noe med de som slenger dritt, ødelegger tråder og vrir alle temaer over på en eller annen syk tanke de har. En burde lettere (?) få advarsler om at brukeren blir slettet, innlegg burde slettes, og/eller nicket avsløres der man har logget seg ut utelukkende for å drite ut eller såre noen.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #48 Skrevet 12. mars 2011 Men jeg synes KG burde vært strengere på hva slags innlegg man kunne poste som anonym. En av hovedgrunnene til at gjestefunksjonen ble fjernet, var vel at det var lettere å følge brukeren når man må logge inn og krysse av for anonym bruker. Da burde kanskje KG faktisk gjøre noe med de som slenger dritt, ødelegger tråder og vrir alle temaer over på en eller annen syk tanke de har. En burde lettere (?) få advarsler om at brukeren blir slettet, innlegg burde slettes, og/eller nicket avsløres der man har logget seg ut utelukkende for å drite ut eller såre noen. Det ville vært lettere dersom folk som irriterte seg gadd å rapportere innlegg, i stedet for å klage i tråder og dermed bidra ytterligere til sur stemning og avsporing. Det er ganske komisk, og minner om de som klager på regjerende politikk og samtidig driter i å stemme ved valg. Det er heller ikke alltid det er snakk om regelbrudd, men mer at de ikke liker måten andre svarer på. Og da er det lett å hyle om at de er AB'er. Å ikke like svar fra brukere som poster med nick, er jo liksom noe annet. Da må de faktisk ta seg bryet med å konstruere et relevant argument, hvis de vil kritisere. Åh, slitsomt.
Harlekin Skrevet 12. mars 2011 #49 Skrevet 12. mars 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor folk skriver stygge ting uansett, jeg. Jeg mener, hva sier det om deg som person at du liker å skrive ting som sårer andre? Konstruktiv kritikk, ja, men ikke drittslenging. 1
Katana Skrevet 12. mars 2011 #50 Skrevet 12. mars 2011 Bra at dette settes fokus på. Alle bør tenke over at man skal oppføre seg mest mulig redelig overfor andre, og ha i tankene hvordan man helst vil bli behandlet selv. Dette gjelder for både anonyme, og de som skriver under fullt nick (selvsagt også anonymt, men likevel mer synlig). Irriterende når noen må poengtere hvilken idiot motdebattanten er, i stedet for å komme med egne synspunkt på en saklig måte. Hele poenget med forumet må jo være at alle skal kunne delta uten å føle utrygghet for å bli kalt tulling, idiot og så videre, og at vi respekterer at andre ikke hele tiden er enig med det en mener selv. Mange som skriver som AB sier jo at de gjør det for å slippe å bli forfulgt og hetset. Sånt burde være unødvendig. Det er bra når noen reagerer i tråder der de ser at f.eks. ts blir hakket på helt uten grunn. Si ifra der og da, og rapporter. 1
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 #51 Skrevet 12. mars 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor folk skriver stygge ting uansett, jeg. Jeg mener, hva sier det om deg som person at du liker å skrive ting som sårer andre? Konstruktiv kritikk, ja, men ikke drittslenging. Nei, hvorfor er folk ekle med hverandre i det hele tatt? Det virker som om du og andre her er totalt uforstående til at man noen ganger kan være i et totalt uspiselig, usympatisk og gruffete humør der man sier ting til andre som sårer, kun for å få ut gruff og for å være ekkel og barnslig og som man kanskje angrer på etterpå. Jeg tror ikke jeg kjenner noen i det virkelige liv som ikke en sjelden gang i blant har opplevd å være i et ekkelt humør der de sier sårende ting til andre som ikke fortjener det. Syns derfor det er litt underlig å lese at folk undrer seg over at noen kan finne på å være ekkel mot andre. Og bare så det er sagt, jeg driver ikke til stadighet og logger meg som AB for å være ekkel, men joda, det har helt sikkert hent at jeg har svart spydigere enn jeg egentlig liker på noe jeg syntes var teit, og at jeg da kanskje har logget av fordi jeg skammer meg litt over å være spydig. Ergo er jeg veldig annerledes og mye slemmere enn dere andre som skriver her og som ikke fatter at noen kan være spydig eller bite av andre på en dårlig dag.
Havbris Skrevet 12. mars 2011 #52 Skrevet 12. mars 2011 Nei, hvorfor er folk ekle med hverandre i det hele tatt? Det virker som om du og andre her er totalt uforstående til at man noen ganger kan være i et totalt uspiselig, usympatisk og gruffete humør der man sier ting til andre som sårer, kun for å få ut gruff og for å være ekkel og barnslig og som man kanskje angrer på etterpå. Jeg tror ikke jeg kjenner noen i det virkelige liv som ikke en sjelden gang i blant har opplevd å være i et ekkelt humør der de sier sårende ting til andre som ikke fortjener det. Syns derfor det er litt underlig å lese at folk undrer seg over at noen kan finne på å være ekkel mot andre. Og bare så det er sagt, jeg driver ikke til stadighet og logger meg som AB for å være ekkel, men joda, det har helt sikkert hent at jeg har svart spydigere enn jeg egentlig liker på noe jeg syntes var teit, og at jeg da kanskje har logget av fordi jeg skammer meg litt over å være spydig. Ergo er jeg veldig annerledes og mye slemmere enn dere andre som skriver her og som ikke fatter at noen kan være spydig eller bite av andre på en dårlig dag. Joda - de fleste av oss har sikkert vært skarpe i kantene og ironiske i kommentarene. Men jeg synes det er forskjell på å uttrykke seg i en skarp tone og det å slenge dritt eller sparke folk som allerede ligger nede. 1
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 #53 Skrevet 12. mars 2011 Joda - de fleste av oss har sikkert vært skarpe i kantene og ironiske i kommentarene. Men jeg synes det er forskjell på å uttrykke seg i en skarp tone og det å slenge dritt eller sparke folk som allerede ligger nede. Ja, da regner jeg med at du definerer det du gjør på en dårlig dag som "være skarp i kanten og ironisk i kommenatren" men det kan jo hende at mottageren syns du er ganske så ufin og ekkel og at det føles som et aldri så lite spark, selv om du i ditt hode bare var litt ironisk? Og jeg tror heller ikke noe på at "de fleste av oss" har vært "skarpe i kantene og ironiske i kommentarene". Jeg tror det er menneskelig å være dum og ekkel en sjelden gang i blant, jeg tror det er menneskelig å si stygge ting man angrer på når man har det dårlig med seg selv. jeg mener ikke at det AB svarte TS i tråden Pet linker til er akseptabelt, jeg er helt enig i at det er slemt og ekkelt og skikkelig lavmål å svare på den måten. Men jeg stusser over at alle her er så uforstående til dette og at det bare er meg, og et par AB'ere som klarer å innrømme at "joda, det har hendt at jeg har vært ekkel og ufin på en riktig dårlig dag".
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #54 Skrevet 12. mars 2011 Ja, da regner jeg med at du definerer det du gjør på en dårlig dag som "være skarp i kanten og ironisk i kommenatren" men det kan jo hende at mottageren syns du er ganske så ufin og ekkel og at det føles som et aldri så lite spark, selv om du i ditt hode bare var litt ironisk? Og jeg tror heller ikke noe på at "de fleste av oss" har vært "skarpe i kantene og ironiske i kommentarene". Jeg tror det er menneskelig å være dum og ekkel en sjelden gang i blant, jeg tror det er menneskelig å si stygge ting man angrer på når man har det dårlig med seg selv. jeg mener ikke at det AB svarte TS i tråden Pet linker til er akseptabelt, jeg er helt enig i at det er slemt og ekkelt og skikkelig lavmål å svare på den måten. Men jeg stusser over at alle her er så uforstående til dette og at det bare er meg, og et par AB'ere som klarer å innrømme at "joda, det har hendt at jeg har vært ekkel og ufin på en riktig dårlig dag". Enig i det du sier her. Jeg ler hver gang noen bruker det argumentet mot AB'er, (for så å argumentere mot bruk av AB i "hyggelige" innlegg også, bare fordi de selv ikke ser poenget) - det er hyklersk så det holder. Liker de ikke måten andre svarer på (ser bort fra direkte regelbrudd) så liker de i så fall ikke måten folk svarer her inne på KG i det hele tatt. For hvor går grensen? Alle tolker ting forskjellig, uansett om det sies eller skrives, og uansett om det er postet med nick eller ei.
Havbris Skrevet 12. mars 2011 #55 Skrevet 12. mars 2011 Ja, da regner jeg med at du definerer det du gjør på en dårlig dag som "være skarp i kanten og ironisk i kommenatren" men det kan jo hende at mottageren syns du er ganske så ufin og ekkel og at det føles som et aldri så lite spark, selv om du i ditt hode bare var litt ironisk? Og jeg tror heller ikke noe på at "de fleste av oss" har vært "skarpe i kantene og ironiske i kommentarene". Jeg tror det er menneskelig å være dum og ekkel en sjelden gang i blant, jeg tror det er menneskelig å si stygge ting man angrer på når man har det dårlig med seg selv. jeg mener ikke at det AB svarte TS i tråden Pet linker til er akseptabelt, jeg er helt enig i at det er slemt og ekkelt og skikkelig lavmål å svare på den måten. Men jeg stusser over at alle her er så uforstående til dette og at det bare er meg, og et par AB'ere som klarer å innrømme at "joda, det har hendt at jeg har vært ekkel og ufin på en riktig dårlig dag". Ok - jeg skal selvsagt bare snakke på vegne av meg selv, beklager at jeg dro flere med i den kommentaren. Og da får jeg jo si at jeg på en dårlig dag ikke slenger dritt til folk her inne bevisst. Om noen oppfatter "skarp-i kantene" kommentarene mine som sårende så kan jeg ikke ta ansvar for det. Så nei - jeg slenger ikke dritt til folk på KG på en dårlig dag. Men det kan hende at mannen min får noen sure salver
Harlekin Skrevet 12. mars 2011 #56 Skrevet 12. mars 2011 Jeg synes det er en vesensforskjell mellom å slenge dritt IRL og slenge dritt på nett. I det virkelige liv snakker man før man tenker, og det er mye lettere og mer forståelig (selv om det ikke er noen unnskyldning) å si ting man ikke mener. På forum skriver man, og man har tid til å sjekke innlegget sitt før man trykker på "svar"-knappen. Derfor er det minst like ille å være "stygg i kjeften" på forum, men sikkert lettere fordi man ikke ser reaksjonene til vedkommende man skjeller ut. Jeg kan si med hånden på hjertet at jeg aldri har såret noen med vilje på nett, eller slengt stygge kommentarer. Har jeg såret noen, er det ikke med vilje. 1
sebastianen Skrevet 12. mars 2011 #57 Skrevet 12. mars 2011 Jeg personlig bryr meg fletta hva andre synes om å bruke AB-funksjonen. Jeg spør hvorfor dere bryr dere om at folk bruker AB-funksjonen. For det er dere som stadig bringer det på bane (selv i en tråd som handler om drittslenging og ikke om å bruke AB generelt). Men jeg registrerer at du ikke klarer å komme opp med noe svar. Det er jo ikke overraskende, ettersom diskusjonen kommer opp igjen og igjen her inne. Hvorfor skal jeg svare deg på noe som helst ? Det er greit for meg at du ikke liker at folk diskuterer anonyme brukere . Det betyr ikke at jeg lar være å diskutere det bare fordi du sier det .Og tråden handler om anonyme drittslengere .
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #58 Skrevet 12. mars 2011 Hvorfor skal jeg svare deg på noe som helst ? Takk, men svaret er enkelt nok å lese ut fra kommentarene dine som det er.
sebastianen Skrevet 12. mars 2011 #59 Skrevet 12. mars 2011 Takk, men svaret er enkelt nok å lese ut fra kommentarene dine som det er. Åja, der lukka du nok munnen på meg tenker jeg .
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #60 Skrevet 12. mars 2011 Jeg synes det er en vesensforskjell mellom å slenge dritt IRL og slenge dritt på nett. I det virkelige liv snakker man før man tenker, og det er mye lettere og mer forståelig (selv om det ikke er noen unnskyldning) å si ting man ikke mener. På forum skriver man, og man har tid til å sjekke innlegget sitt før man trykker på "svar"-knappen. Derfor er det minst like ille å være "stygg i kjeften" på forum, men sikkert lettere fordi man ikke ser reaksjonene til vedkommende man skjeller ut. Terskelen er lavere på nett enn i IRL for å slenge ut krasse kommentarer. Fordi man er anonym, uansett om man skriver som Pelle Parafin eller AnonymBruker. Man kan gjerne ha utopiske drømmer om et internett uten uttrykk for alle variasjoner av den menneskelige natur, men det er og blir urealistisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå