Gå til innhold

Hvorfor slenger du dritt anonymt?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kg er en arena for kvinner som ikke tør å si ting høyt. :)... Når jeg har vært ab, har jeg ikke slengt skit. Er gjerne ab hvis det er i mattråder, trening eller hvis det jeg skriver kan bli gjenkjent.

Hvorfor skal man være frekk, i en het debatt kan jeg dog forstå det til en viss grad. Men ikke hvis det er personangrep. Ofte blir jo tråder snudd helt på hodet og ts spørsmål blir borte eller andre synes det er et helt annet problem enn det ts spurte om...

Blir helt oppgitt når jeg har lest om en som spør om hjelp, alt "hun" har skrevet blir brukt mot henne hvis hun kommer med tilleggsopplysninger. Da er hun bare ute etter sympati osv osv til ts trekker seg ut av hele tråden og får et stempel som useriøs siden hun ikke svarer mer.

Endret av Alvina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje folk bare enkelt og greit står for ting, og ikke er interessert i å gjemme seg bak noe.

De som må poste som anonym gjør det vel fordi de ikke vil stå for det.

Skrevet

Tvert imot, det mennesker skriver under fullt navn, er som oftest motivert ikke i sannhet, men i et ønske om å posisjonere og markedsføre seg selv.

Jeg skriver under eget navn fordi jeg står for tingene jeg skriver, og trenger ikke å være anonym når jeg ytrer dem.

Skrevet

Jeg skriver aldri dritt eller kommentarer anonymt. Og ser ned på mennesker som er så feige at de ikke tør skrive det samme under nick.

Om man absolutt skal slenge dritt bør man i hvert fall stille seg i en posisjon hvor kan man vise hvem man er sånn at andre kan ha sjans til å svare for seg, samt. dømme personen etter kommentaren.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet at mange AB-ere blir lei av å høre hvor "frekke og slemme" AB-ere er, men utav alle stygge innlegg jeg har lest, så er vel omtrent 95 % skrevet av AB. Feigt, er det, og jeg lurer på hvordan slike mennesker er IRL.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet at mange AB-ere blir lei av å høre hvor "frekke og slemme" AB-ere er, men utav alle stygge innlegg jeg har lest, så er vel omtrent 95 % skrevet av AB. Feigt, er det, og jeg lurer på hvordan slike mennesker er IRL.

Helt enig. Så hvorfor kan de ikke fortelle hva som er motivasjonen deres for å forsure andres liv når de blir spurt?

• Liker 3
Skrevet

Helt enig. Så hvorfor kan de ikke fortelle hva som er motivasjonen deres for å forsure andres liv når de blir spurt?

De er jo uansett helt anonyme, så det burde ikke være noe problem å si hvorfor de velger å oppføre seg slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å svare anonymt...

Ikke hvis teorien min stemmer. Folk som har det kjipt med seg selv, og som prøver å få andre til å føle seg like kjipe, pleier ikke å fortelle at det er derfor de slenger dritt. De vil neppe innrømme det for seg selv engang. For da må de jo ta en titt i "speilet", og det er sikkert ikke en behagelig opplevelse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi innerst inne eier jeg ikke tålmodighet, sympati eller interesse i andre menneskers problemer. Men under nick (og ellers i livet) så liker jeg å fremstå som en ok person med en grei porsjon "snillhet". Når jeg er anonym bruker kan jeg få ut litt av den aggressive gørra som jeg går å samler opp iløpet av dagen.

Er det snilt gjort? Neppe. Men jeg holder meg langt unna tråder der folk faktisk sliter og har det vanskelig, jeg slenger mest dritt når folk sier dumme ting, eller opppfører seg som idioter i en eller annen krangel.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på et forum på internett hvor du lager ditt eget brukernavn. Alle her er anonyme.

Men for å svare på TS sitt spørsmål.

Svært mange deltar på forum nettopp pga det du ikke liker. De kan svare akkurat det de tenker, uten at det får konsekvenser. Og folk kan få svar på sine spørsmål fra noen som sier nøyaktig det de tenker.

Oppriktige svar og tanker kan være sårende, men de er grunnen til at vi er her. Hvis det er falsk støtte og ros noen er ute etter, så er et forum på internet helt feil plass å oppholde seg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på et forum på internett hvor du lager ditt eget brukernavn. Alle her er anonyme.

Brukernavnet mitt er min identited her inne. Det er det folk kjenner meg som, og jeg liker å fremstå som en bra person når jeg blir gjenkjent.

Overfladisk, feigt og litt jævelig. Men det funker for meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Brukernavnet mitt er min identited her inne. Det er det folk kjenner meg som, og jeg liker å fremstå som en bra person når jeg blir gjenkjent.

Overfladisk, feigt og litt jævelig. Men det funker for meg :)

Dette er grunnen for at kvinneguiden trenger AB funksjonen. Jeg hadde ikke vært interessert i å diskuere på kvinneguiden, hvis alle modererte seg selv fordi de ville fremstå som en "bra person". Haha, det hadde jo vært helt likt som IRL!

Skrevet

Dette er grunnen for at kvinneguiden trenger AB funksjonen. Jeg hadde ikke vært interessert i å diskuere på kvinneguiden, hvis alle modererte seg selv fordi de ville fremstå som en "bra person". Haha, det hadde jo vært helt likt som IRL!

Hvorfor skulle en være interessert i å fremstå som en bra person her ? Jeg regner i utgangspunktet med at ingen av dere kan fordra hva jeg skriver .Og jeg er jo anonym nå ,jeg er bare et nick . Unnskyld meg , men jeg er enig med Pet ,jeg fatter deg/dere ikke .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg , men jeg er enig med Pet ,jeg fatter deg/dere ikke .

Hvorfor er du/dere så opptatt av at andre må innrette seg slik at dere greier å fatte dem? Det er jo i beste fall en særdeles selvrettferdig holdning og sier ganske mye.

Jeg omgås ofte folk som f.eks. ikke spiser kjøtt, men det kunne ikke ramle meg inn å få dem til å slutte å være veggis bare fordi jeg personlig ikke fatter det. Særlig når årsaken til at jeg ikke fatter det er at jeg ikke anser grunnene deres som kurante nok for meg......... ;)

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Om jeg poster noe under AB eller et nick som f.eks Agurken, Bananen eller Pæra så er jo det en dritt. Anonym er jeg jo uansett. Skjønner ikke problemet....

• Liker 1
Skrevet

Jeg omgås ofte folk som f.eks. ikke spiser kjøtt, men det kunne ikke ramle meg inn å få dem til å slutte å være veggis bare fordi jeg personlig ikke fatter det. Særlig når årsaken til at jeg ikke fatter det er at jeg ikke anser grunnene deres som kurante nok for meg......... ;)

Men det å ikke spise kjøtt går ikke ut over noen. Det å poste frekke kommentarer til folk som søker hjelp under AB-funksjonen er bare patetisk og jævlig.

• Liker 4
Skrevet

Lugubert humør på enkelte ja, jaggu, skaff en boksesekk eller en stressball.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det å ikke spise kjøtt går ikke ut over noen. Det å poste frekke kommentarer til folk som søker hjelp under AB-funksjonen er bare patetisk og jævlig.

Irrelevant sammenligning, ettersom det jeg svarte på dreide seg om det å bruke AB-funksjonen overhodet.

Skrevet

Hvorfor er du/dere så opptatt av at andre må innrette seg slik at dere greier å fatte dem? Det er jo i beste fall en særdeles selvrettferdig holdning og sier ganske mye.

Vel, hvorfor skulle det bry dere at jeg i utgangspunktet betrakter anonyme brukere som mindreverdige ? Dere er jo bare her for folkeopplysningen , ikke sant ? Ikke for cred på noen måte. Så ingen trenger å ta seg nær av det . For anonym bruker er jo ingen , er det vel? Ingenting i denne tråden heller har fått meg til å forandre syn på anonyme brukere .

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvis teorien min stemmer. Folk som har det kjipt med seg selv, og som prøver å få andre til å føle seg like kjipe, pleier ikke å fortelle at det er derfor de slenger dritt. De vil neppe innrømme det for seg selv engang. For da må de jo ta en titt i "speilet", og det er sikkert ikke en behagelig opplevelse.

Jeg opplever det noen ganger irl, en person som må komme med sin sure kritikk. Det er en i familien, så jeg kan ikke unngå all kontakt (selv om det er målet, er drittlei).

AB er jo en som har nick på kg, men det er ikke en og samme person som slenger dritt. Ofte har ab noe fornuftig å si, men man legger ikke stort merke til alle som er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...