AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Mia Hundvin kritiserer Tone Damli Aaberge som et eksempel på et dårlig forbilde. Hun går til angrep på det hun kaller overfladiskhet og kun fokus på utseende, og kaller frøken Damli for "glatt" og "uten substans". Hun går også i strupen på hvordan unge jenter tyr til blogging, lettkledde bilder og kjente kjærester, og samtidig kalles "gode forbilder".. Snarere enn å jobbe seg opp ved å tilegne seg utdannelse eller kompetanse. http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10099017 http://www.dagbladet.no/2011/03/10/kultur/mia_hundvin/terje_hakonsen/bygdoy/tone_damli_aaberge/15745998/ Hva mener dere? Er Hundvin helt på jordet her, eller har hun et poeng? 1
Gjest Cerridwen Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Mia Hundvin har heilt rett. Deilig at nokon tør å opne kjeften å sei sannheita. 12
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Hva mener dere? Er Hundvin helt på jordet her, eller har hun et poeng? Jeg har aldri likt Mia Hundvin, og liker henne ennå mindre nå som hun angriper Tone Damli Aaberge. Tone er ei flott jente, og jeg ønsker henne all mulig suksess. Mia Hundvin er nok bare misunnelig fordi hun selv ikke lenger er en mediayndling. 3
sirups Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Synes faktisk Mia har gode poenger. Enig med henne. 4
Mann 42 Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Jeg for min del stusser litt over at Mia Hundvin ikke riktig ser at i egenskap av tidligere badass hånballspiller med atskillig ben i nesen, så burde hun selv være en temmelig sterk kandidat til å være datterens beste forbilde. Jeg mener, er det noe det stråler "You can do it!!" fra, så må det da være de gulljentene der? Eller var det bare på banen? Om DET hadde vært mora mi, så ville ikke JEG vært videre imponert av Aaberge, for å si det sånn. 6
LeJardinSecret Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har aldri likt Mia Hundvin, og liker henne ennå mindre nå som hun angriper Tone Damli Aaberge. Tone er ei flott jente, og jeg ønsker henne all mulig suksess. Mia Hundvin er nok bare misunnelig fordi hun selv ikke lenger er en mediayndling. Men angriper hun henne egentlig, da? Så vidt jeg kan lese utifra artiklene så er det Tone D. Aaberges offentlige mediafremteden, ikke henne som privatperson Hundvin kritiserer. Når man er artist og forbilde for unge mennesker, så må man tåle å få kritikk på hvordan man fremstår. Det er ikke det samme som personhets. 4
Hoppetaujenta Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 og liker henne ennå mindre nå som hun angriper Tone Damli Aaberge.Hvorfor det egentlig,- og er det angrep eller en smule sannhet i det? Tone begynte såvidt "karriæren" med å synge litt, så gikk hun over til å posere i dristige/deilige positurer i grunnen så fort hun fikk øye på et kamera. Å ja, glemte at hun er kjent for å være sammen med en "gæmlis" også, men ellers så virker det faktisk ikke som at det er særlig substans i henne i det hele tatt. Tone - bare en pen glassmanet? 12
waco Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Det er jo selvsagt provoserende for damer at en jente blir kjendis bare fordi hun kan synge og er pen. Blir litt som at en kjendismann skal bli irritert på jan thomas fordi han er kjendis bare fordi han er homo og liker smågutter.
Gjest Canis lupus Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Mia har et veldig godt poeng, og jeg er veldig enig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 Jeg er enig med Mia Hundvin. Vil gjerne presisere at jeg ikke nødvendigvis mener at Tone Damli er uinteressant og overfladisk, men hun velger å fokusere på de verdiene og det er det hun selger seg med. Ikke holdninger eller gode prestasjoner, men kjoler, hår, premierefester++ I det hele tatt, de tingene som sier lite om hvordan en person faktisk er innerst inne. 2
Mann 42 Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Det er jo selvsagt provoserende for damer at en jente blir kjendis bare fordi hun kan synge og er pen. Blir litt som at en kjendismann skal bli irritert på jan thomas fordi han er kjendis bare fordi han er homo og liker smågutter. Akkurat med Jan Thomas så er det vel mer sånn at han er kjendis på tross av at han er homo og har en yngre partner (han var 17 år gammal, så "smågutt" er vel ikke helt dekkende). Selv om JT er den ekleste fyren jeg vet om, så er det ikke til å komme forbi at han faktisk er veldig dyktig på det han gjør. Du vet, fagmann. Stylist for stjernene, og så videre.
Cherish Skrevet 10. mars 2011 #14 Skrevet 10. mars 2011 Jeg synes helt klart at Mia Hundvin har et poeng! Bra at noen tør å si hva de mener uten å være redd for å "ikke bli likt" 2
Cannavaro Skrevet 10. mars 2011 #15 Skrevet 10. mars 2011 Denne typen saker i media bør behandles mer nyansert mener jeg : For det første har jeg alltid hatt sansen for Mia Hundvin, hun er tøff, rett frem , har egne meninger - ja, bein i nesa rett og slett. Her kommer jo hun med et sidespark til smellvakre Tone. Dette burde man egentlig vært litt forsiktig med, fordi det kan man få tilbake rett i fleisen ved en eventuell seinere anledning -og kanskje i større monn. Hun har jo også fått plenty med spaltemeter for sine uttalelser, eskapader og kvinnelige kjærester... Vedr. Tone som forbilde så er det vel Plan som gjorde sitt for å gi Tone et mer humant, menneskelig image, og ikke bare som flott bildeobjekt og kvasi popstjerne. Det er vel neppe snakk om her at henvendelsen gikk motsatt. Dernest får nok Tone en del tyn for å være så opptatt av utseende og det å være på "utstilling" hele tiden. Akkurat dette ser jeg et poeng i å kritisere. Det finnes nok av andre verdier man skal se etter hos et menneske, enn kun utssendemessig. Er det ikke ofte slik da i den store verden, at de som har et flott utseende spiller mye på dette og prøver å oppnå fordeler ?? Mange klarer det jo også.... Så skal jeg generalisere litt ; tror de fleste kvinner egentlig er litt misunnelig på Tones utseende og at hun får mye oppmerksomhet -og, ja nettopp fordi det kanskje ikke er så mye substans der. Tone er flott, men også ung enda. At medieoppmerksomheten går litt i "fletta" på folk har vi mange eksempler på. Jeg tror hun allikevel er sårbar for kritikk og må nok stålsette seg for å møte denne typen kritikk - noe hun kan vokse på over tid isåfall. Tone og Mia er helt sikkert flotte personligheter (som vi forøvrig kun "kjenner" gjennom media) som har masse gode egenskaper. Det beste ville vært om de heller kunne tatt en prat utenom mediasfæren. Trodde egentlig jeg ikke skulle svare på en sånn tråd - men, man har jo meninger om så mangt - litt mer nyansert enn andre kanskje i dette tilfellet. 1
Gjesten Skrevet 10. mars 2011 #16 Skrevet 10. mars 2011 Mia Hundvin er nok bare misunnelig fordi hun selv ikke lenger er en mediayndling. Selvfølgelig er hun sjalu, hun kan umulig bare mene det hun sier 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 Jer er veldig, veldig enig. Særlig m.h.t. bloggerne. De soler seg i glansen til sine kjendiskjærester/menn. Hvis de har utdannelse, hvorfor får de seg ikke en ordentlig jobb. Og ikke bare små oppdrag av og til. De ser jo egentlig helt alminnelige ut, bare at de har løshår, kunstig brunfarge, kunstige negler, et el annet i leppene og sikkert mer også. 4
pantora Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 På få år gikk den tidligere håndballproffen fra å være gift med en lesbisk håndballstjerne til å bli mamma til tre barn med snowboardstjerna Terje Håkonsen Hehe.. På folkemunnet kalt bifil... Seriøst viktig å få dette med, dagbladet? 1
Gjest Nadezhda Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 Jeg er helt enig i utspillet hennes, men synes vel kanskje hun kunne ha uttalt seg på et mer generelt grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 Det er jo sant. Hvis man er pen nok, blir man jo forbilde selv om man bare har middels god stemme. Eller det er lettere å bli kjent som blogger, bare man kler litt av seg og er jålet opp på bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå