Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Guri, nå var det mye matprat rundtomkring :fnise: Og jeg skal heller ikke spise middag før klokka åtte... Nå gikk jeg og tok meg noen Ritz kjeks jeg også - og det var godt :sikle:

Hehe, ja det er jo godt med salte kjeks! :) Du har rett i at det var mye matprat rundt omkring, men det er jo artig å dele litt tips og sånt. :)

I dag blir det nok hjemmelaget mexikansk gryterett. Det er utrolig godt. :) Oppskrift fra matprat der også! :ler: Jeg har jo ingen kokebøker, så er stor fan av matprat når noe skal lages fra bunnen av.

Er litt småkvalm nå. Men er fortsatt en stund til frokost. Lager 1-2-3-boller. Fikk så lyst på nystekte boller med brunost. :)

Jeg har begynt å irritere meg over at jeg bruker utropstegn så mye når jeg skriver. Så prøver å venne meg litt av det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

We like!!!

Mmmm, mat er alltid godt! Og jeg bruker uendelig mange utropstegn jeg også... :)

Ha en smashing day :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmmmm, boller hørtes fantastisk ut!

Mye bedre enn brødskive med bringebærsyltetøy som det ble her...

Ha en flott dag og :strix: for 7 uker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen! Om 5 uker kan man virkelig hoppe opp og ned av glede!! :) 6 mai er foreløbig dagen jeg når uke 12! Da kommer også en god veninne av meg hjem fra India, så det blir gøy å fortelle henne det!

Gleder meg til uke 12. Da skal jeg begynne å ta magebilde uke for uke. Eller muligens annen hver uke i starten. Vet ikke hvor mye forskjell man ser fra uke 12 til 13, så.. :) Blir i alle fall gøy å se på i ettertid.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, men fram til uke 12 så er jo eneste gleden med å komme en uke ekstra, at man er en uke nærmere målet! :fnise:

Jeg hadde forresten en rar drøm i natt! Drømte av jeg var hos legen, bare at det var på sykehuset eller noe sånt. Jeg spurte om jeg kunne få med meg en doppler hjem, og det kunne jeg. De hadde en eneste en doppler på hele sykehuset, og den skulle jeg få! Det rare var at den så ikke ut som en doppler, men det var nå så. Eneste jeg husker videre er at det var vanskelig å komme seg ut av sykehuset. Så mange rare folk som holdt meg igjen. :klo::ler:

Hmmm..Er jeg den eneste som "sliter" litt med sexen? Sorry for detaljer, men..Jeg er så tørr, sliter med å bli våt nok, og da blir det på en måte friksjon som er ubehagelig for meg. Så svir det litt i ettertid. Plus at underlivet kjennes tørt og, rett og slett. Er litt rødlig. Dette er kanskje normalt i første trimester? Har lest at "tilstanden" der nede endrer seg flere ganger i løpet av en graviditet. Jeg har i alle fall smurt på litt babyolje et par ganger, og det lindrer litt. :) Så får vi vel heller bruke glidemiddel ved sex. Er alt av gildemiddel trygt, eller må vi kjøpe en som ikke kan skade på noe vis? Har jo et fra før av, men om det inneholder noe som er fy det vet jeg ikke.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Sant det, men fram til uke 12 så er jo eneste gleden med å komme en uke ekstra, at man er en uke nærmere målet! :fnise:

Hmmm..Er jeg den eneste som "sliter" litt med sexen? Sorry for detaljer, men..Jeg er så tørr, sliter med å bli våt nok, og da blir det på en måte friksjon som er ubehagelig for meg. Så svir det litt i ettertid. Plus at underlivet kjennes tørt og, rett og slett. Er litt rødlig. Dette er kanskje normalt i første trimester? Har lest at "tilstanden" der nede endrer seg flere ganger i løpet av en graviditet. Jeg har i alle fall smurt på litt babyolje et par ganger, og det lindrer litt. :) Så får vi vel heller bruke glidemiddel ved sex. Er alt av gildemiddel trygt, eller må vi kjøpe en som ikke kan skade på noe vis? Har jo et fra før av, men om det inneholder noe som er fy det vet jeg ikke.

La oss gjøre det på denne måten da! SNART UL! :D :hoppe::fnise: Beklager, hjernen har ikke fått mat i dag.. :sjenert:

Jeg har ikke hatt det problemet, men husk at hver graviditet er individuell. har opplevd det motsatte. :sjenert: Etter å ha lest litt, virker det som det er nogenlunde vanlig å være tørr der nede.

Fant et par lenke på glidemidler (og alternativer til glidemiddel) og graviditet:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=375927

http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=259853

http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Jordmor-Monica/Sex-og-samliv/graviditet-og-glidemiddel/

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linker! Jeg leste at det går an å bruke babyolje, og det har jeg jo fra før av. Så da bruker jeg like gjerne det. Er jo billig. :)

Nei NÅ gleder jeg meg til å bli mamma! Vet ikke hvorfor, men tenker at så lenge jeg kommer meg til neste uke, altså uke åtte, så går det bra. Vet jo at det er de som mister etter det også, men jeg føler på en måte at kommer jeg meg bare til uke åtte, så kan jeg slappe av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ingen årsak. Og det er bra du kan bruke noe du allerede har, enn å bruke f.eks. rapsolje. Dog, jeg tror neppe jeg hadde puttet rapsolje oppi stasen min altså. :skratte:

Skjønner godt at du gleder deg, og det er greit å ta en uke av gangen. Gjør ventetiden litt mer overkommelig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 uker allerede :biggrin: Gratulerer! Er bare to uker før deg så da får vi unge ganske tett da! Blir koselig med en liten en til jul :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak. Og det er bra du kan bruke noe du allerede har, enn å bruke f.eks. rapsolje. Dog, jeg tror neppe jeg hadde puttet rapsolje oppi stasen min altså. :skratte:

Skjønner godt at du gleder deg, og det er greit å ta en uke av gangen. Gjør ventetiden litt mer overkommelig. :sjenert:

Rapsolje ja! :ler: Jeg ser virkelig ikke for meg å bruke det jeg heller.. :sjenert:

Kos deg med helg og at du nå går inn i uke 8 :)

Tusen takk, du også!

7 uker allerede :biggrin: Gratulerer! Er bare to uker før deg så da får vi unge ganske tett da! Blir koselig med en liten en til jul :babysmokk:

:strix:

Det blir jo artig! Har du dagbok forresten? Ja tenk å sitte der med en baby på knapt en måned gammel når det er jul. :rodmer:

MEN...Nå har spottingen kommet tilbake. :sukk: Kjenner jeg blir nervøs, men jeg har ikke noe ekstra vondt foreløbig i alle fall. Er bare disse vanlige menssmertene som av og til kommer og går..Vil så gjerne at lille frøbel skal klandre seg fast. Men som dere vet så har det vært en del psykiske påkjenninger for meg for noen dager siden, så er så redd for at det kan føre til SA? For det stemmer vel det, at store psykiske påkjenninger kan gjøre at embryoet dør? F.eks at kroppen finner ut av man ikke er i stand til baby så den avslutter det hele? Hmmm...

Får satse på at det går bra denne gangen også! Jeg SKAL ha kulemagen min til sommeren. Noe annet vil ikke være levelig!

Så til matprat: I dag var jeg veldig sulten, men hadde ikke lyst å kjøre til butikken. Fant så toro kjøttsuppe i skapet som jeg satt på, så kom jeg på at jeg har jo to røkte kjøttpølser i kjøleskapet, som jeg kuttet opp, også heiv jeg i fullkornsmakaroni, plus nesten en hel kjøttbuljon og nesten en helt grønnsaksbuljong. Utrolig lettvindt lunsj på 10 min som faktisk var veldig godt! :jepp: I dag tror jeg det blir noe biffgreier (ihjelstekt).

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

MEN...Nå har spottingen kommet tilbake. :sukk: Kjenner jeg blir nervøs, men jeg har ikke noe ekstra vondt foreløbig i alle fall. Er bare disse vanlige menssmertene som av og til kommer og går..Vil så gjerne at lille frøbel skal klandre seg fast. Men som dere vet så har det vært en del psykiske påkjenninger for meg for noen dager siden, så er så redd for at det kan føre til SA? For det stemmer vel det, at store psykiske påkjenninger kan gjøre at embryoet dør? F.eks at kroppen finner ut av man ikke er i stand til baby så den avslutter det hele? Hmmm...

Får satse på at det går bra denne gangen også! Jeg SKAL ha kulemagen min til sommeren. Noe annet vil ikke være levelig!

Så til matprat: I dag var jeg veldig sulten, men hadde ikke lyst å kjøre til butikken. Fant så toro kjøttsuppe i skapet som jeg satt på, så kom jeg på at jeg har jo to røkte kjøttpølser i kjøleskapet, som jeg kuttet opp, også heiv jeg i fullkornsmakaroni, plus nesten en hel kjøttbuljon og nesten en helt grønnsaksbuljong. Utrolig lettvindt lunsj på 10 min som faktisk var veldig godt! :jepp: I dag tror jeg det blir noe biffgreier (ihjelstekt).

God helg!

Det går sikkert bra Teriyaki, og vi kan godt snakke om psykiske påkjenninger. Hadde en tøff periode tidlig i svangerskapet, og jeg hadde ved siste UL et lite foster som så og hørtes sunt ut (bemerkning fra lege: fin fosterlyd). Hverken gynekolog eller fastlege påpekte noe. Frøbel er nå sterkere enn du tror skjønner du. De er sta de små :fnise:

God helg til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe gøy med mer spotting :troest: Men det skal nok MYE til før psykiske påkjenninger fører til abort, da skal det være heftig stress over lengre tid, tror jeg. Håper spiren fortsetter å klamre seg fast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å slappe av, vet at det er lett å si og irriterende å høre, men du må prøve. Når frøbel er så sta som hun har vært, så kommer hun til å klore seg fast slik at du t.o.m blir gående over tiden i sommer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...