Teriyaki Skrevet 9. april 2012 Forfatter #2901 Del Skrevet 9. april 2012 Ja det er det. __ I dag har jeg brukt tusen kr på bilder og slikt. Ett dobbelt sett takkekort for dåp, ett sett takkekort som omhandler fødsel, og som hodvedsaklig er for de som ikke deltok i dåp, 300 bilder som skal i album, litt diverse bilder, i forskjellige størrelser som skal henges på veggen, ett frostet glass med to fine svart/hvit bilder av O, som gudmoren hans skal få i gave fra han (bursdag) og ett frostet glass til oss, med samme bildene, men hvor det i stedet for "gratulerer med dagen", står "vårt vakre barn" på. Så nå er jeg fornøyd! Og for dere som har tenkt å framkalle, eller bruke type Elkjøp, Japanphoto osv. Benytt dere heller av smartphoto.no! Det er den beste framkallingssiden jeg hittil har prøvd! Men nå skal jeg steke meg et par pannekaker. Eller..Må forresten fortelle dere siste nytt. Det var jo meningen jeg skulle begynne å jobbe deltid allerede fra og med slutten av juni. Men det er nå utsatt til høsten. Rett og slett fordi jeg ikke ser hvordan vi skal få til at jeg jobber kvledsvakt og slikt med en baby som enten fortsatt fullammer, eller som nettopp har sluttet med det, men som sannsynligvis enda er veldig avhengig av pupp. Kjenner jeg egentlig er litt lettet, for jeg var bare ikke klar for å begynne å forlate han så mange timer, så "ofte". Så i stedet for to mnd til med fulltid hjemme, så har jeg nå fire mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. april 2012 #2902 Del Skrevet 9. april 2012 Så deilig! Skjønner du er lettet Ble egentlig samme greia her, når vi ikke fikk barnehageplass til S, og jeg da må være hjemme et år til. Jeg skal sjekke ut den siden Pleier å bruke fotoknudsen, og er egentlig fornøyd, men bra med tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 10. april 2012 #2903 Del Skrevet 10. april 2012 Nå fikk jeg skikkelig lyst til å fremkalle bilder og lage et lite album av B må vel sjekke ut den sida du anbefaler. Så godt å få ekstra tid hjemme sammen med O da! Skal ut i jobb igjen fra høsten av jeg også, og kjenner jeg gruer meg allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. april 2012 Forfatter #2904 Del Skrevet 10. april 2012 Så deilig! Skjønner du er lettet Ble egentlig samme greia her, når vi ikke fikk barnehageplass til S, og jeg da må være hjemme et år til. Jeg skal sjekke ut den siden Pleier å bruke fotoknudsen, og er egentlig fornøyd, men bra med tips Ja det er godt å slippe å tenke på jobb i sommer. Noen dager hjemme kan jo være kjedelige og slikt, men sånn generelt sett, så er det godt å gå hjemme. Nå fikk jeg skikkelig lyst til å fremkalle bilder og lage et lite album av B må vel sjekke ut den sida du anbefaler. Så godt å få ekstra tid hjemme sammen med O da! Skal ut i jobb igjen fra høsten av jeg også, og kjenner jeg gruer meg allerede Ja jeg gleder meg til å begynne med albumet! Har lagt mange planer. De første sidene skal handle om graviditeten med magebilder, ul-bilder og fødselshstorie. Så skal bilder fra fødselen komme, og deretter bilder av O og livet hans videre! Eller nei nå glemte jeg meg. Innimellom der, eventuelt helt i starten (har ikke bestemt meg enda) så skal det være slektstre, milepæler type første ord, første krabbing osv. Og derfra og ut blir det vanlig album. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. april 2012 #2905 Del Skrevet 10. april 2012 Det høyres ut som det blir eit veldig fint album! Vi har ei bok som vi skriv sånt inn i, men vi fekk eit fint album i dåpsgåve, så eg må nok framkalle nokre (MANGE! ) bilete eg også Håper du har hatt ei fin påske! Det er så kjekt når folk skryt av ungen, eg blir såååå stolt når folk seier fine ting M er også ein veldig blid gut, og desse tannlause smila er til å smelte av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. april 2012 #2906 Del Skrevet 10. april 2012 Nå har jeg bestilt litt bilder fra siden du anbefalte, så blir spennende å se hvordan de blir Var ihvertfall en fin og enkel side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batinna Skrevet 10. april 2012 #2907 Del Skrevet 10. april 2012 Heihei! Så trivelig at du titter innom. Hehe, tror nok O er litt tidlig ute, så du skal nok ikke stresse med det. For min del kunne O like gjerne vært tregere enn "normalen", uten at det hadde gjort noe. Alt er normalt uansett! Skjøner du er redd han skal anstrenge seg for mye. Hvordan går det eller med han? Skal han opereres, eller? Han sover ikke i strekk, nei. Har som oftest to oppvåkninger fra han legges til han står opp. Helt overkommelig. Er usikker på lengde, men vi har begynt å bruke str 74, så det gir jo en viss pekepinn. Også er han 8 kg. Stor gutt. Faren ser ut til å trives. Vet jo ikke hva han tenker for seg selv, men..Han blir bare flinkere og flinkere. Han er mer engasjert og interessert i å være med O, nå som han er eldre og gir mer respons. Hehe, ja det kommer vel når han er klar Nja, vi er usikre på hva som skjer nå, så faktisk ut som han hadde et slikt anfall som er farlig for han. Blir å dra til legen imorgen, var ikke så lett å få tak i han idag. Ja, han skal opereres i løpet av noen få mnd, tror jeg. Ok, er vel ikke lenge til han sover litt mer sammensatt Men du trives? Ikke så utslitt lenger, eller? Oi, stor gutt han og! Her bruker vi også 74 for tiden, de er jo så godt som like store Han var hvertfall 8kg forrige mnd. Kanskje 9kg nå, ettersom han pleier å legge på seg over 1kg pr mnd Så flott at han er engasjert! Her er mannen i huset veldig engasjert han og, føler meg utrolig trygg på han Det er deilig, er nok ikke alle som føler det slik. Håper du har hatt en god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. april 2012 Forfatter #2908 Del Skrevet 11. april 2012 Det høyres ut som det blir eit veldig fint album! Vi har ei bok som vi skriv sånt inn i, men vi fekk eit fint album i dåpsgåve, så eg må nok framkalle nokre (MANGE! ) bilete eg også Håper du har hatt ei fin påske! Det er så kjekt når folk skryt av ungen, eg blir såååå stolt når folk seier fine ting M er også ein veldig blid gut, og desse tannlause smila er til å smelte av Ja jeg er skikkelig spent på hvordan det blir! Har også tatt vare på noen meldinger i forbindelse med fødslen, lurer på om jeg skal skrive dem inn der..Hvis noen lurte, så lager jeg ikke dette abumet for at O skal få som voksen Av erfaring, så vil han nok ikke bry seg sånn som vi jenter pleier å bry oss. Så jeg lager det for min egen del Nå har jeg bestilt litt bilder fra siden du anbefalte, så blir spennende å se hvordan de blir Var ihvertfall en fin og enkel side. Håper du blir fornøyd Hehe, ja det kommer vel når han er klar Nja, vi er usikre på hva som skjer nå, så faktisk ut som han hadde et slikt anfall som er farlig for han. Blir å dra til legen imorgen, var ikke så lett å få tak i han idag. Ja, han skal opereres i løpet av noen få mnd, tror jeg. Ok, er vel ikke lenge til han sover litt mer sammensatt Men du trives? Ikke så utslitt lenger, eller? Oi, stor gutt han og! Her bruker vi også 74 for tiden, de er jo så godt som like store Han var hvertfall 8kg forrige mnd. Kanskje 9kg nå, ettersom han pleier å legge på seg over 1kg pr mnd Så flott at han er engasjert! Her er mannen i huset veldig engasjert han og, føler meg utrolig trygg på han Det er deilig, er nok ikke alle som føler det slik. Håper du har hatt en god påske! Får håpe han får operasjon fort, slik at han slipper å bli så fort sliten. Han sover bare bedre og bedre om nettene, så klager ikke jeg. Trives ja. Noen dager er litt kjedleig da, men..Det går som det suser. __ O ligger ute og sover siste luren sin. Han har vel straks sovet en time. Satser på at han sover 15 min til, så blir det perfekt! Har gått lang trilletur fire dager på rad nå, og skal gå i morgen også! Og fredag og lørdag og og og..Har fått skikkelig vårmotivasjon! De siste par kg skal bort!! Går mye i oppoverbakker for å ta knekken på fettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. april 2012 Forfatter #2909 Del Skrevet 12. april 2012 Straks på vei til åpen barnehage. Pga påske, dåp og diverse, så er det nå tre uker siden sist, tror jeg. Så blir koselig å dra i dag. God natt i natt også, med kun en nattamming. La seg halv åtte, våknet klokken kvart på fire, sov videre fra fire til halv syv. Kjenner ikke jeg kan klage på den altså. Dersom det fortsetter å gå så bra, så ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å ha behov for å nattavvenne han. Da kan jeg godt la han regulere det helt selv, tenker jeg. For han vil komme til å slutte av seg selv etter hvert, selv om han ikke nødvendigvis trenger å spise på natten. Off, litt irritert nå..I det siste så har jeg måttet tilpasse meg en venninne mer og mer i forhold til når vi skal gå trilleturer. Enten må jeg legge O i vogna før han egentlig er helt trøtt (sovner uansett etter hvert), eller så har jeg måtte tynt han/fått han til å ta en liten powernap for at det skulle passe å gå senere på dagen. Sånn i forhold til hennes unge. For hun klarer vist ikke helt å planlegge.. Nå sendte hun melding tidligere i dag om at vi kunne gå halv ti. Jeg sa jeg egentlig hadde tenkt halv elleve, men at det skulle gå greit med halv ti også. Derfor la jeg O ut kvart på ni, slik at han får sovet en stund før vi kommer fram. Så får jeg nå melding om at hun ikke kommer seg avgårde før litt før halv elleve likevel! I og med at O sover ute nå, så er det godt mulig han våkner før vi skal gå, og det er jo ikke noe særlig å legge han i vognen igjen når han egentlig nettopp har sovet.. *irriter* Men fra en ting til en annen..I morgen skal jeg lage ostekake! Ser fram til det. Blir på en måte dagens snakcs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. april 2012 #2910 Del Skrevet 12. april 2012 Håper dere koser dere i åpen barnehage Kjenner godt til den problemstillingen der. Har en nabo som har en unge som er like gammel som S, og vi skulle liksom gå tur sammen hver dag, men tidspunktet stemte jo aldri, så det ble jo bare surr.. Endte med at vi kuttet det ut, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. april 2012 #2911 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg får noia av folk som ikke holder avtaler! Jeg er litt OCD på avtaler og tidspunkt, og får hetta om jeg kommer for sent eller om folk ikke møter opp når de skal. Tro meg, vi var sent ute til en avtale med C og jeg kjeftet litt på forloveden for at han somlet sånn. Han ba meg slappe av, men forstod at jeg var redd for å miste timen. Så, om folk vil ha det koselig, kom på sagt tidspunkt. Håper dere koser dere i åpen barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. april 2012 Forfatter #2912 Del Skrevet 12. april 2012 Håper dere koser dere i åpen barnehage Kjenner godt til den problemstillingen der. Har en nabo som har en unge som er like gammel som S, og vi skulle liksom gå tur sammen hver dag, men tidspunktet stemte jo aldri, så det ble jo bare surr.. Endte med at vi kuttet det ut, rett og slett. Ja det er jo gjerne det som skjer. Nå skal hun begynne på jobb igjen om halvannen uke da, så den problemstillingen kommer ikke til å vare så lenge, men..Babyene sover jo forskjellige tidspunkt så klart, men jeg har i alle fall gjort en innsats i å prøve å time det etter trilleturene Jeg får noia av folk som ikke holder avtaler! Jeg er litt OCD på avtaler og tidspunkt, og får hetta om jeg kommer for sent eller om folk ikke møter opp når de skal. Tro meg, vi var sent ute til en avtale med C og jeg kjeftet litt på forloveden for at han somlet sånn. Han ba meg slappe av, men forstod at jeg var redd for å miste timen. Så, om folk vil ha det koselig, kom på sagt tidspunkt. Håper dere koser dere i åpen barnehage! Word up! Jeg er også relativt oppsatt på at en avtale er en avtale. Så helst ikke kom for sent. Av og til er det så klart forståelig, men noen er kronisk sene, og det er irriterende!! Åpen barnehage var koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 12. april 2012 #2913 Del Skrevet 12. april 2012 Den siden bestiller jeg også bildene fra. Veldig billig Fikk bilder i posten i dag faktisk. Jeg liker heller ikke når folk ikke holder avtaler og blir spesielt irritert når noen er for seine og ikke gir beskjed engang. Det er skikkelig fy-fy i min bok Deilig å få litt mer tid hjemme med gutten. Hadde tenkt å søke O inn i barnehage fra høsten av, men ville ikke levere han i barnehagen så tidlig. Syns han blir litt for liten. Skal ta opp litt matte på kvelden et par ganger i uken, men da skal mamma passe han. Kos deg med godgutten på fulltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. april 2012 Forfatter #2914 Del Skrevet 13. april 2012 Hehe, stakkars o var dritt lei av å sitte å bæreselen innen første del av ostekaken var ferdig. Sulten og trøtt må vite Men nå er det bare å la den stivne i kjøleskapet i seks timer, så legges gelelokk på, og vips så er den ferdig. Gleder meg til å smake på den i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. april 2012 Forfatter #2915 Del Skrevet 13. april 2012 Skal du være hjemme et år ekstra, kitsch? Her må vi finne dagmamma dersom vi ikke får plass i barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. april 2012 Forfatter #2916 Del Skrevet 14. april 2012 Wohoo, har laget min første ostekake, som ble veeldig god!! Men best av alt..O sov hele natten i natt! Fra halv åtte til halv seks, fikk litt mat, slappet av til fem over seks før det var morgen! NYDELIG vær i dag, så jeg skal gå en god tur etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 14. april 2012 #2917 Del Skrevet 14. april 2012 Den kaka så jo bare helt fantastisk god ut. Jeg elsker ostekake! For en flinkis O er! Og så er han så fiin at jeg blir helt fnisete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 14. april 2012 #2918 Del Skrevet 14. april 2012 Ja, jeg blir hjemme til høsten 2013 bortsett fra kveldsskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. april 2012 Forfatter #2919 Del Skrevet 14. april 2012 Den kaka så jo bare helt fantastisk god ut. Jeg elsker ostekake! For en flinkis O er! Og så er han så fiin at jeg blir helt fnisete! Jaa den var veldig god altså!! Hihi, og jeg blir helt superstolt når du sier sånt! Ja, jeg blir hjemme til høsten 2013 bortsett fra kveldsskole. Okei, men det blir nok godt! Skulle til dels gjerne gjort det jeg også, samtidig som jeg ser fram til å begynne på skolen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. april 2012 Forfatter #2920 Del Skrevet 16. april 2012 I dag er O fem måneder gammel! Tiden går fort. Han skal på sin første legetime i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå