Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

I går la han seg kvart på åtte, våknet klokken tolv og klokken fire, og våknet for dagen halv syv. En mindre oppvåkning, men samtidig, en time mindre enn i går. Men halv syv er jo helt overkommelig, da. :)

Vi skal som sagt til Lofoten i går, så blir nok ikke å være her så mye de neste dagene. Kanskje litt hvis jeg kjeder meg. Eller i alle fall når jeg legger han, men..Jaja..Snakkes! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, jenter! :klemmer:

Turen var veldig flott. O har vært eksemplarisk, med minimalt med gråt, sovet godt, vært i kjempegodt humør osv. Men er glad vi dro når vi dro, for på mandagskveld kom svigersøster med de to (ekstremt bråkete) ungene hennes, og jeg fikk rett og slett litt vondt i hodet.. :sjenert:

De to ungene der er over gjennomsnittet krevende.

Det er så fin natur i Lofoten, og spesielt i det området der. Faktisk er det en strand der som er kåret til en av Norges fineste! :) Og den var fin ja!

Nå sitter jeg og gleder meg til klokken blir to, for Becoen har endelig kommet, så da skal jeg trille tur til butikken for å hente den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med snill baby på tur :)

Kjenner til bråkete småbarn. Søsteren til forloveden har to barn som er mer høyt enn lavt, for å si det sånn. Får alltid vondt i hodet når jeg er med dem. Og håper virkelig ikke S blir sånn.

Blir gøy å hente becoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med flink baby på tur :jepp:

Ønsker dere en fin påske!

Ja det var flott. :)

Tusen takk, dere også :klemmer: Håper forresten på oppdatering i dagboken din :klemmer:

Godt med snill baby på tur :)

Kjenner til bråkete småbarn. Søsteren til forloveden har to barn som er mer høyt enn lavt, for å si det sånn. Får alltid vondt i hodet når jeg er med dem. Og håper virkelig ikke S blir sånn.

Blir gøy å hente becoen :)

Huff, ja du sier noe der. Håper ikke O blir sånn heller.. :sjenert:

Ja jeg gleder meg til å hente den. :)

__

Huff, blir vist ikke lenge hjemme..I morgen skal vi til Opsal i et par dager..Hadde egentlig ikke lyst, men siden alle andre skal (vennepar), så drar jeg også..Er redd for å komme ut av rutinene..Men får håpe det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe med disse rutinene.. Vi har aldri overnattet andre plasser en hjemme, siden vi kom hjem fra sykehuset. Men jeg merker det bare hvis vi er borte mesteparten av dagen fler dager etterhverande, slik at gutten ikke får sine vandte daglige rutiner/omgivelser rundt soving, leking, spising... at han blir litt mer urolig. Det er liksom "borte bra, men hjemme best" som gjelder hos de små også virker det som :)

Men hyggelig for deg/dere å treffe venner da! :jepp: (og man kan jo tenke at rutinene kan man alltids holde "resten av året".. :sjenert::) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noe med disse rutinene.. Vi har aldri overnattet andre plasser en hjemme, siden vi kom hjem fra sykehuset. Men jeg merker det bare hvis vi er borte mesteparten av dagen fler dager etterhverande, slik at gutten ikke får sine vandte daglige rutiner/omgivelser rundt soving, leking, spising... at han blir litt mer urolig. Det er liksom "borte bra, men hjemme best" som gjelder hos de små også virker det som :)

Men hyggelig for deg/dere å treffe venner da! :jepp: (og man kan jo tenke at rutinene kan man alltids holde "resten av året".. :sjenert::) ).

Det er sikkert lurt å prøve å overnatte andre steder også, for å venne til :jepp:

Men er enig.Borte bra, men hjemme best! Jeg storkoser meg med å ha kommet hjem igjen nå (vi reiste jo bort igjen dagen etter vi kom hjem fra Lofoten).

__

I dag rullet O fra rygg til mage for første gang! :rodmer: Flinkisen..Han gjorde det to ganger.. :jepp:

Skulle gjerne sett en slags gjennomsnittsoversikt, for å se hva som er tidlig og hva som er sent. Vil tro O er hverken tidlig eller sen? Fem måneder om 10 dager. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er sikkert lurt å prøve å overnatte andre steder også, for å venne til :jepp:

Men er enig.Borte bra, men hjemme best! Jeg storkoser meg med å ha kommet hjem igjen nå (vi reiste jo bort igjen dagen etter vi kom hjem fra Lofoten).

__

I dag rullet O fra rygg til mage for første gang! :rodmer: Flinkisen..Han gjorde det to ganger.. :jepp:

Skulle gjerne sett en slags gjennomsnittsoversikt, for å se hva som er tidlig og hva som er sent. Vil tro O er hverken tidlig eller sen? Fem måneder om 10 dager. Noen som vet?

Det er vanlig at de snur seg rundt 7 måneder (ifølge babyboken). Så O er tidlig ute. :jepp: C var 2 dager unna 5 måneder, så O var litt tidligere ute. Det er stort når det plutselig løsner. Gratulerer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O begynte å snu seg for noen uker siden og nå snur han seg hele tiden, men klarer ikke å snu seg tilbake til rygg enda så må snu han tilbake ganske ofte :)

Ligger ikke mye i ro lenger heller. Åler seg langt utpå gulvet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink rulle-O er! :hoppe: Vil forresten tro at det er tidlig. A rullet ikke før hun var 6,5 og det var helt gjennomsnittlig. :jepp:

Så gøy med tenner da! Det er nok det, ja, for de kommer på en måte på utsiden (forsiden) av tannkjøttet og vokser seg nedover, ikke på tuppen av tannkjøttet som jeg alltid har trodd. :sjenert: A fikk forresten fortennene nede først og så kom tennene nr. 2 oppe (de mellom fortennene og hjørnetennene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S gjorde det på mandag, 10 dager før han blir 5 mnd han og :) Nå ligger han AAAAAAALDRI i ro lengre :P Som om han ikke var propell fra før liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått følgt med i det siste, men måtte bare stikke innom en tur for å hilse :D

Guri så flink din O er! Min ruller bare på siden for tiden, strever som en gal for å komme rundt men klarer det ikke. Han blir fryktelig andpusten og sint når han prøver, er nesten redd han detter ned i metning som er farlig for han. Men, det kommer vel etterhvert.

Din O sover ikke hele natta i strekk enda? Hva er vekt og lengde nå? :)

Hvordan trives faren for tiden? :) Har det blitt bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnets utvikling

Den har vi brukt endel som en pekepinn.

S har snudd seg begge veier i flere måneder, men så er også hun veldig tidlig ute med alt fysisk. Om vi legger henne på ryggen, tar det ikke mange sekundene før hun er over på magen, så bleieskift og klesskift har blitt et mareritt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at de snur seg rundt 7 måneder (ifølge babyboken). Så O er tidlig ute. :jepp C var 2 dager unna 5 måneder, så O var litt tidligere ute. Det er stort når det plutselig løsner. Gratulerer. :fnise

Hehe, takk :fnise: Ja det var flott å se at han klarte det etter å ha prøvd en stund.

O begynte å snu seg for noen uker siden og nå snur han seg hele tiden, men klarer ikke å snu seg tilbake til rygg enda så må snu han tilbake ganske ofte :

Ligger ikke mye i ro lenger heller. Åler seg langt utpå gulvet :fnis:

Hehe, O er heller ikke så flink til å snu seg tilbake, så må gjerne snu han tilbake jeg også.

Så flink rulle-O er! :hope: Vil forresten tro at det er tidlig. A rullet ikke før hun var 6,5 og det var helt gjennomsnittlig. :jep:

Så gøy med tenner da! Det er nok det, ja, for de kommer på en måte på utsiden (forsiden) av tannkjøttet og vokser seg nedover, ikke på tuppen av tannkjøttet som jeg alltid har trodd. :sjenert: A fikk forresten fortennene nede først og så kom tennene nr. 2 oppe (de mellom fortennene og hjørnetennene).

Det er gøy å se at han er tidlig ute, ja. Men må innrømme at jeg hadde egentlig håpet på at han ikke er ut av de som er tidlig ute motorisk sett. Både for å kunne nyte at han er skikkelig baby lengst mulig, men også fordi at hvis han blir veldig tidlig ute med å gå, så kan det bli mange knall og fall, fordi balansen (og føttene) egentlig ikke er godt nok utviklet.

Tenner er gøy ja! Men skal jammen nyte det tannløse smilet lengst mulig. :rodmer:

S gjorde det på mandag, 10 dager før han blir 5 mnd han og :) Nå ligger han AAAAAAALDRI i ro lengre :P Som om han ikke var propell fra før liksom :

Hihi, utvikler seg fort, ja! Da er jo din tidlig ute, for hvis man skal regne ut fra termin, så er jo på en måte min elder enn din. Selv om han ikke er det, da.. :gjeiper:

Har ikke fått følgt med i det siste, men måtte bare stikke innom en tur for å hilse :D

Guri så flink din O er! Min ruller bare på siden for tiden, strever som en gal for å komme rundt men klarer det ikke. Han blir fryktelig andpusten og sint når han prøver, er nesten redd han detter ned i metning som er farlig for han. Men, det kommer vel etterhvert.

Din O sover ikke hele natta i strekk enda? Hva er vekt og lengde nå? :)

Hvordan trives faren for tiden? : Har det blitt bedre? :

Heihei! Så trivelig at du titter innom.

Hehe, tror nok O er litt tidlig ute, så du skal nok ikke stresse med det. For min del kunne O like gjerne vært tregere enn "normalen", uten at det hadde gjort noe. Alt er normalt uansett!

Skjøner du er redd han skal anstrenge seg for mye. Hvordan går det eller med han? Skal han opereres, eller?

Han sover ikke i strekk, nei. Har som oftest to oppvåkninger fra han legges til han står opp. Helt overkommelig. :) Er usikker på lengde, men vi har begynt å bruke str 74, så det gir jo en viss pekepinn. Også er han 8 kg. Stor gutt. :)

Faren ser ut til å trives. Vet jo ikke hva han tenker for seg selv, men..Han blir bare flinkere og flinkere. Han er mer engasjert og interessert i å være med O, nå som han er eldre og gir mer respons.

Barnets utvikling

Den har vi brukt endel som en pekepinn.

S har snudd seg begge veier i flere måneder, men så er også hun veldig tidlig ute med alt fysisk. Om vi legger henne på ryggen, tar det ikke mange sekundene før hun er over på magen, så bleieskift og klesskift har blitt et mareritt :fnise

Den var jo snop! Skal kikke mer på den!

S er utrolig flink. Hun er nok veldig tidlig, ja. Søte lille jenta di. Hun er så lita, nett og søt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God første påskedag!

Det har egentlig skjedd fint lite i dag. Har gått lang trilletur, vært en tur hos mamma, og lagd hjemmelagd pizza til middag. Namnam. :)

O er en skikkelig godgutt. Alle kommenterer hvor glad og blid han er, hvor vakkert smil han har (smiler virkelig fra øre til øre, og har noe helt eget ved øynene sine), er så oppmerksom og generelt bare god!

Er helt enig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"S er utrolig flink. Hun er nok veldig tidlig, ja. Søte lille jenta di. Hun er så lita, nett og søt"

Tusen takk! Det var hyggelig sagt :)

Hjemmelaget pizza er nammenamm :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...