Teriyaki Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #2841 Del Skrevet 20. mars 2012 Skal svare dere jenter snart. Må bare innrømme at jeg gjør noe jeg aldri har gjort før, fordi jeg ikke ville gi han dårlige vaner, i og med at han ikke har hatt behov for det..nemlig å la han ligge oppå meg og sove. Koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 20. mars 2012 #2842 Del Skrevet 20. mars 2012 Skal svare dere jenter snart. Må bare innrømme at jeg gjør noe jeg aldri har gjort før, fordi jeg ikke ville gi han dårlige vaner, i og med at han ikke har hatt behov for det..nemlig å la han ligge oppå meg og sove. Koselig. C får vel uvane der da, for hun sover en gang i blant på brystet mitt. Det er siste utvei, men av og til har hun så store problemer med å finne roen at det å ligge på brystkassa er det som i det minste gir henne en 10-20 minutter med søvn. Gratulerer med overstått forresten, og det er koselig å lese at det gikk så bra og at morfaren din holdt tale. Selv om han har svikt enkelte steder, så er det allikevel stort og koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 20. mars 2012 #2843 Del Skrevet 20. mars 2012 Det tror jeg er bare godt for både mamma og baby. L sov utelukkende på meg eller mannen de første to månedene, og alle kommenterer nå hvor tillitsfull og trygg han er. Og det var aldri noe problem å få ham til å sove alene når han ble klar for det. Så det tror jeg du kan nyte i fred og ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #2844 Del Skrevet 21. mars 2012 Ni måneder opp og ni måneder ned, vet du Men det er kjedelig å være misfornøyd med kroppen sin. Jeg er ganske fornøyd med kroppen min med klær nå. Men det er jo ting som har forandret seg. Magen min er ikke helt den samme, og jeg fikk jo masse strekkmerker som jeg fint kunne klart meg uten. Likevel har jeg hatt litt dårlig samvittighet for å ha klaget så mye på kroppen min, fordi jeg fikk S ut av det Og det er verdt alt, men likvel.. Leste forresten innlegget du skrev for noen dager siden, men fikk ikke svart. Uansett. Er enig med deg om at nyfødtperioden ikke var den beste. Ja, jeg savner den, for hun var så liten og alt det der, men jeg syntes også det var den mest slitsomme perioden. Så selv om jeg skulle ønske jeg fikk opplevd den på nytt, så vil jeg egentlig ikke det :fnise Det ble litt surrete, men.. :sjenert Hehe, sant det. Er bare det at den vekten og kroppen jeg hadde, var et resultat av mye trening, så jeg vil nok ikke komme meg ned til den vekten (eller jo, men da har jeg jo ikke muskelene jeg hadde, ergo likevell høyere fettprosent) jeg hadde uten masse trening. Og av naturlige grunner har jeg ikke anledning til å trene så mye lenger.. :gjeiper: Jeg ser den ja. Jeg savnet også å holde nyfødte O, spesielt siden jeg knapt husker hvordan det var. Men sånn utover det så ønsker jeg meg ikke tilbake. Eller jeg ønsker meg litt tilbake til oppholdet på sykehuset. Det var så trygt og godt der. Åh, jeg måtte gråte litt når jeg leste om bestefaren din, jeg. Både trist og rørende og fint, ja! Høres ut som en flott mann! (Også minner han om bestefaren min, som var enormt sosial og alltid midtpunktet i sammenkomster, elsket å prate og fortelle historier. Han ble nesten helt døv på slutten, og det var så vondt å se på at han virkelig ville og virkelig forsøkte å være med i samtaler på slutten, men ikke fikk det til.). :trist Så bra at dere hadde en fin dag, godt å høre. : Veldig flott mann ja! Huff, ja det er så trist når besteforeldrene gradvis blir dårligere og dårligere. For bare litt over halvannet år siden var bestefaren min skikkelig sprek, så det gikk så fort også! Ene dagen helt frisk, den neste lam i en arm, problemer med språk osv. osv. Det høyres ut som ein flott morfar du har! :jepp Den pinsen høyrtes veldig fin ut, håper O vil bruke den masse : Høyres også ut som om dagen dykkar var fin, og eg ser du slit med det same som meg - all maten som vart igjen :fnise Han er det. Håper O blir å bruke den kjempemye! Hehe, ja! Men nå er det meste borte, og kakene også, for vi har hatt kakebesøk Gratulerer så masse med vel overstått dåp! :klemmer Høres ut som du har en veldig søt morfar :rodmer Jeg har dessverre ikke igjen noen besteforeldre.. :suk: Men hadde min morfar levd, og holdt tale - hadde jeg nok vært den første som hadde sittet og stoooor-tuta :trst: Har ikke blitt noe mindre rørt på mine "eldre" dager merker jeg..så jeg håper nesten ingen finner på å holde tale i knøttet sin dåp :sjenert :gjeiper Hærlig at han var så blid og fornøyd da :roder: Må si jeg er spent på hvordan det blir i kirka. Lillemann er nesten alltid blid, men de få gangene det "rakner" for han, så er det ikke med måte... som f.eks om det er en dag han ikke har lyst til å ha på lue. Så det spørs om den dåpslua får bli litt på sparket - etter dagshumøret :fnise Tusen tkak! Så kjipt, da! Jeg har alle mine, bortsett fra min kjære farmor som gikk bort så alt for tidlig for to år siden (61 år da) etter mange års sykdom. Hehe, får satse på at lillegutten din godtar lua den dagen C får vel uvane der da, for hun sover en gang i blant på brystet mitt. Det er siste utvei, men av og til har hun så store problemer med å finne roen at det å ligge på brystkassa er det som i det minste gir henne en 10-20 minutter med søvn. Gratulerer med overstått forresten, og det er koselig å lese at det gikk så bra og at morfaren din holdt tale. :epp: Selv om han har svikt enkelte steder, så er det allikevel stort og koselig. Ja av og til må man bare la dem sove oppå seg. Her sover han ikke så veldig godt oppå meg, tror han sov max en halvtime i går. Han ville sovet lenger hvis jeg hadde tatt han ut i vogna sånn som jeg pleier. Så det var vel egentlig mest for min egen del.. :gjeiper: Det tror jeg er bare godt for både mamma og baby. : L sov utelukkende på meg eller mannen de første to månedene, og alle kommenterer nå hvor tillitsfull og trygg han er. Og det var aldri noe problem å få ham til å sove alene når han ble klar for det. Så det tror jeg du kan nyte i fred og ro. : I alle fall godt for meg Det var sikkert godt for han også, men han sover ikke så godt oppå meg, våkner meg fortere da. Ja det må jeg jo si, han har ikke virket spesielt skeptisk de to gangene jeg har møtt han i alle fall. O er forresten blitt litt småskeptisk. Spesielt er han redd for farfaren sin. Må være noe med utseende hans..Han blir direkte redd når han holder han. Ikke alltid da, noen ganger går det greit. Kommer litt an på dagsformen. Mens andre igjen går det helt fint med. Mormoren hans kjenner han så godt igjen, at han blir bare glad og spreller med beina. Veldig god natt. La seg halv syv, stod opp halv syv. Kunne nok sovet enda litt lengre, men et utenomgjordisk høyt snork av samboer vekte han. Han har vondt i halsen, så da er snorkingen tilbake. Vekte han kvart over fem også, så..Men det må jeg si! Han våknet jo først for mat i titiden, men så våknet han allerede klokken tolv igjen. Da ga jeg han heller smokken, og vips så sov han helt til ti på fire! Det var deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. mars 2012 #2845 Del Skrevet 21. mars 2012 Så deilig at dere endelig har hatt en god natt Er nok ikke alltid de er sultne selvom de våkner på natten, så er nok lurt å prøve med smokken slik du gjorde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #2846 Del Skrevet 21. mars 2012 Så deilig at dere endelig har hatt en god natt Er nok ikke alltid de er sultne selvom de våkner på natten, så er nok lurt å prøve med smokken slik du gjorde Absolutt veldig deilig. Ja jeg skal prøve det i natt også. Nå har jeg og sambo bestemt oss for å prøve å legge O på eget rom over helgen. Rett og slett fordi han har begynt å sove lettere, så kommer det en litt brå lyd, så våkner han. I tillegg vil jeg venne han til at det er litt bilstøy på rommet hans, da det er en traffikert vei rett utenfor. Det blir bra når broen er ferdigbygd i 2013, da mister vi all trafikk forbi huset. Men inntil da må han nesten være såpass vant til billydene at han ikke merker dem når han sover. Nå har lillegutt sovnet, så jeg skal vel lage meg noe rundstykker etter hvert. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal ta meg til i kveld.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #2847 Del Skrevet 21. mars 2012 Kjenner jeg veksler veldig mellom å tenke at jeg ønsker meg et til barn, og mellom å tenke at det er nok med O. Jeg er veldig glad i han, kjenner gleden over å ha han i livet mitt har økt i det siste, men har jeg "behov" for et til barn? Nå jeg tenker på å få en til baby, så er det mest dette med å gå gravid som gjør at jeg gleder meg. Jeg stortrivdes som gravid, og vil veldig gjerne gjøre det igjen. Heldigvis er det noen år til neste gang. Tror nok at jeg kommer til å bli tobarnsmor med tiden, men inntil da, så skal jeg nye O, og la han kose seg med å ha mamma og pappas fulle oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. mars 2012 #2848 Del Skrevet 21. mars 2012 Tror det er normalt å veksle på det å få et nytt barn og at det holder med den ene. Veksler hele tiden, rett og slett fordi vi fremdeles har C å ta vare på og som er avhengig av oss. Når barnet blir mer selvstendig kan det hende at vi kanskje tenker på en ny en. Stortrivdes selv som gravid, men.. Spedbarnstiden er slitsom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 22. mars 2012 #2849 Del Skrevet 22. mars 2012 Eg har alltid hatt lyst på minst 4 barn, og vil framleis ha det, og eg gler meg allereie til å gå gravid neste gong, men: det er såpass slitsomt med liten baby at eg kunne ikkje tenke meg ny baby heilt endå. Eg vil vente til M er rundt 2 før neste kjem. Eg trur det er lurt av deg å foreløpig gi din fulle oppmerksomhet og all din kjærlighet til O, som jo er ganske liten enda..du har god tid til å få ein ny unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. mars 2012 #2850 Del Skrevet 22. mars 2012 Skjønner hvorfor du veier for og imot å få flere barn. Jeg gjør jo det selv, selv om valget ligger tyngst på nei. Men ting kan jo forandre seg. Akkurat nå, har ihvertfall vi nok med S. Men du er ung, og mye kan forandre seg. Du finner ut en dag om du vil ha flere barn eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #2851 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Tror det er normalt å veksle på det å få et nytt barn og at det holder med den ene. Veksler hele tiden, rett og slett fordi vi fremdeles har C å ta vare på og som er avhengig av oss. Når barnet blir mer selvstendig kan det hende at vi kanskje tenker på en ny en. Stortrivdes selv som gravid, men.. Spedbarnstiden er slitsom! Ja, man blir jo bra oppslukt av det barnet man har, og føler kanskje man ikke kar kapasitet til fler. Man ønsker jo tross alt å være der skikkelig for det barnet man allerede har. Men hvem vet i framtiden. Eg har alltid hatt lyst på minst 4 barn, og vil framleis ha det, og eg gler meg allereie til å gå gravid neste gong, men: det er såpass slitsomt med liten baby at eg kunne ikkje tenke meg ny baby heilt endå. Eg vil vente til M er rundt 2 før neste kjem. Eg trur det er lurt av deg å foreløpig gi din fulle oppmerksomhet og all din kjærlighet til O, som jo er ganske liten enda..du har god tid til å få ein ny unge Minst fire barn ja.. :gjeiper: Hehe, det er mange. Jeg vil ha max tre, men tror egentlig jeg sier stopp ved to. Har veldig god tid, ja. Skal utdanne meg ferdig først, også vil jeg jobbe ett år før jeg blir gravid. Så om tre år sånn ca. ser jeg for meg at vi kaster prevensjonen i søpla. Så da blir det vel ca fire år mellom dem. Skjønner hvorfor du veier for og imot å få flere barn. Jeg gjør jo det selv, selv om valget ligger tyngst på nei. Men ting kan jo forandre seg. Akkurat nå, har ihvertfall vi nok med S. Men du er ung, og mye kan forandre seg. Du finner ut en dag om du vil ha flere barn eller ikke Det kan forandre seg ja. Og jeg heller mest mot ja, både fordi jeg alltud har tenkt å få flere barn, at O skal få søsken, men også at innen vi skal ha barn nummer to, så er O tre-fire år, jeg er i jobb og vi har en mye mer forutsigbar økonomi enn nå. Da kan jeg også ta hundre% permisjon slik at jeg kan være hjemme ett år i stedet for sånn som nå, hvor permisjonen går ut i slutten av juni. Endret 23. mars 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #2852 Del Skrevet 23. mars 2012 O har lært seg å ake seg bakover, og å snu kroppen til venstre og høyre når han ligger på magen. Plutselig er han ikke heelt stilleliggende lenger. Selv om det ikke er nevnverdig langt han kommer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #2853 Del Skrevet 23. mars 2012 Gleder meg til O står opp i morgen så vi kan starte dagen sammen <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 23. mars 2012 #2854 Del Skrevet 23. mars 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 23. mars 2012 #2855 Del Skrevet 23. mars 2012 Verdens beste følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #2856 Del Skrevet 24. mars 2012 Verdens beste følelse. __ Ja..Så lenge man har fått mer enn sammenlagt 4,5 timer søvn.. Han finner virkelig ikke roen andre steder enn hjemme. Jeg er hos moren min nå..Skulle være her til i morgen, men tror jeg drar hjem i ettermiddag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. mars 2012 #2857 Del Skrevet 25. mars 2012 Innom og oppdaterer meg litt:) Hehe, her avgjøres spørsmålet om flere barn etter dagsformen og nattesøvnen:) Jeg vil ha en til men problemet mitt er egentlig at jeg ikke vil ha dem så tett... Men jeg vil heller ikke bli så gammel før jeg blir ferdig med babystyret..! Så siden jeg blir 32 i år føler jeg at det blir litt kræsj på de to tingene:) Den som lever får se som de sier:) Ikveld har A styra siden kl 17 og har enda ikke klart å sovne så idag er avgjørelsen ingen flere barn! Ønsker deg og dine ei flott uke! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. mars 2012 #2858 Del Skrevet 26. mars 2012 Gleder meg til O står opp i morgen så vi kan starte dagen sammen <3 Håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #2859 Del Skrevet 26. mars 2012 Innom og oppdaterer meg litt:) Hehe, her avgjøres spørsmålet om flere barn etter dagsformen og nattesøvnen:) Jeg vil ha en til men problemet mitt er egentlig at jeg ikke vil ha dem så tett... Men jeg vil heller ikke bli så gammel før jeg blir ferdig med babystyret..! Så siden jeg blir 32 i år føler jeg at det blir litt kræsj på de to tingene:) Den som lever får se som de sier:) Ikveld har A styra siden kl 17 og har enda ikke klart å sovne så idag er avgjørelsen ingen flere barn! Ønsker deg og dine ei flott uke! Klem! Hehe, ikke sant Det gjør vel i grunn det her også. Er jeg helt gåen en dag, så er jeg for eksempel ikke en like god mor som når jeg er opplagt. Men sånn er det vel for de fleste. Takk det samme! Håper du har hatt en fin helg Ja det har vært ei bra helg. Foruenom at O sov veldig lite natt til fredag pga. han ikke fant roen hos mamma.. __ Bæreselen min ble sendt fra Hong Kong for seks dager siden. Står fortsatt ikke at den er kommet til Norge. I tillegg tar det en til to dager å fortolle den. Vi skal bort i helgen, og jeg vil veldig gjerne ha den med meg..Håperhåperhåper. Skjer ellers fint lite. Annet enn at fra onsdagen av skal O over i sprinkelseng på eget rom. Men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Det er en sovesofa der, som jeg kan sove på, men den er jo et par meter unna sprinkelsengen. Har det dermed noen hensikt? Ellers kan jeg jo tilbringe mye tid der nede de neste par dagene, slik at han blir kjent med rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 26. mars 2012 #2860 Del Skrevet 26. mars 2012 Han har ligget i sånn krybbe/vugge/seng (vet ikke hva det heter :gjeiper: ) som henger i taket, har han ikke? Eller kommer jeg på feil nå..? Vet ikke hvordan bunnen er i den, men er den flat under, er det kanskje en mulighet å sette den oppi sprinkelsenga? Da blir jo overgangen til nytt rom og ny seng litt mindre brå Ellers, hvis det hadde vært meg, hadde jeg nok prøvd å se hvordan han godtar det først, og hvis han hadde virket urolig hadde jeg lagt meg på sovesofaen og trekkt sprinkelsenga helt inntil meg (om det er mulig), slik at jeg kunne ligget med hånda inn til han Og sånn ellers så synes jeg det hørtes veldig lurt ut å tilbringe litt tid der på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå