Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

Ja, det er ille. Like tidlig på'n i dag :(

Formen sånn ellers er vel egentlig veldig bra. Jeg har ingen rett til å klage, da jeg har sluppet unna mange plager. Men jeg er pollenallergisk, og var innom apoteket i går for jeg fikk ikke puste. Hun sa at det ikke var noe jeg kunne ta siden jeg er gravid. Ikke engang nesespray! Det eneste som var "lovlig" var noe som er reseptbelagt, så hvis jeg ikke blir noe bedre, så får jeg vel bare dra til legen.

Jobb i dag og i morgen, og så er det helg. Da kommer jeg nok til å ligge rett ut. Vil jo bli frisk, kan ikke være noe bra å være syk når man er gravid :(

I morgen er du 8 uker på vei, Teriyaki! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Huff da Teita :klemmer:

Ikke godt med allergier. Har vært heldig og aldri hatt noen *bank i bordet*. Du har da all rett til å klage vet du, det er jo ikke greit å ikke kunne ta medisin når man er gravid, spesielt når du har problemer med å puste...

Og det hørtes ikke greit ut med å stå opp tidlig. Uansett, snart helg, og da er det bare å ligge langflat og slappe av. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke bruke vanlig saltvannspray en gang? Eller hjelper ikke det når det er pollenallergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Delphina :klemmer:

Da er du heldig! :) Ja, helgen skal brukes til å ligge langflat!

Teriyaki: Jo, jeg kan nok bruke saltvannsspray. Det hjelper litt der og da for å løsne opp det verste, men den tar ikke selve allergien :(

Får håpe det er et spesielt slag nå på våren som jeg er spesielt allergisk mot, slik at jeg kan være i fin form resten av sesongen. Hehe. *Ønske seg det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det med pollenallergien. Sitter her med nesa i kald klut og håper at den kan roe seg ned nå :kjefte: Det bruser,kiler og renner hele tiden. Nyser konstant. :daane:

Kan komme med to anbefalinger som hjelper meg i hvertfall. Det ene er at du går på apoteket og kjøper deg "nesehorn" Den fyller du bare opp med lunkent saltvann og skyller nesen 3-4 ganger om dagen. Jeg har begynt med det i dag og det lindrer faktisk. Det andre jeg vil anbefale er akupunktur. Jeg tar det gjennom sesongen og syntes det hjelper.

Utrolig slitsomt å være gravid og allergiker når det er så mye usikkerhet rundt medisiner vi kan ta og ikke. Jeg velger å avstå enn så lenge. Får heller nøye meg med nesehorn og akupunktur.

Håper det er noen råd som kan hjelpe deg litt :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd, Arven1 :) Dette skal prøves ut!

Nå sitter jeg på jobb, siste arbeidsdag denne uken. Skal bli utrolig deilig med helg! Lille langflat og ikke røre en muskel :)

Ha en fin helg alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg og samboer vært i byen en tur i det fine været. Vi endte opp med en dobbeltdyne, og sengetøy til den. Også fikk jeg meg en softis da :hjerte::)

Nå skal vi snart grille. Årets første grillings! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en koselig kveld sammen, og at årets første grillings ble vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillingsen ble vellykket :)

God morgen :)

Helgen er snart over og jeg har ikke gjort noe fornuftig i det hele tatt. Bortsett fra en liten bytur i går. Føler på en måte at jeg har kastet bort helgen, men det trengtes nok også veldig å bare slappe av etter en stressende uke.

Samboer ligger bare i sengen å spiller et sånt online dataspill. Arg! Utrolig kjedelig. Kjenner jeg blir litt irritert når helgen er den eneste tiden vi har sammen, men men. Hans valg...

I morgen starter en ny uke, men jeg er så heldig å ha fri. På tirsdag skal jeg tilbake til jobb, og på onsdag skal jeg til min første jordmortime. Det blir litt spennende å se hvem jordmor jeg får. Håper det er en snill en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du:)

Åh, menn og spilling... Vet hva du mener! Mannen har skjerpet seg etter at jeg gang på gang har klaget på den evinnelige spillingen på tlf i sengen og over alt! Jeg liker ikke sånne spill så jeg forstår jo ikke at det kan være sååå morsomt:)

Du har vært veldig fornuftig i helga, du skaper et nytt menneske:) Viktig med ro når du har travle arbeidsuker.

To dager til timen din ja!!! Spennende!! Satser på at du får en snill og god JM som tar godt vare på deg. Viktig det. Jeg vil ikke ha hun samme som jeg hadde med snupp så håper jeg får ungått det når den tid kommer:)

Håper du har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Skytte :hjerte:

Er bare innom en rask tur for å oppdatere! Jeg hadde akkurat en skikkelig skummel opplevelse. Jeg sto å skrelte poteter, også plutselig ble alt svart og jeg ble KJEMPE kvalm og kaldsvetta, og besvimte. Var dårlig ganske lenge også. Heldigvis var kjæresten hjemme og fikk lagt meg på sofaen.

Moren hans er sykepleier og hun sa det kunne være lavt blodtrykk eller jernmangel, og at jeg helst burde ringt legevakta. Men det ville jeg ikke. Men jeg skal ta det opp med jordmora på onsdag, og be hun skjedde de to tingene.

Var ikke noen gøy opplevelse siden jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :)

Hørtes ut som en skikkelig ekkel opplevelse, og ligner på lite hemoglobin eller jern ja! Dette er en felle mange gravide går i, da gravide generelt sett har ca 10% mindre blod enn andre! Håper du får orden i dette raskt, må huske det er viktig for den lille i magen også at du har det bra! :)

Så nydelig bilde du hadde av den lille fra UL forresten! *sukk* Hjalp ikke mye mot verpesyken min men! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Envy. Koselig at du vil følge meg :) Håper du kan få en spire snart også da :)

Skal snakke med jordmoren om opplevelsen jeg hadde i går, i morgen. Så skal vi nok se å få sjekket verdiene i kroppen min åsånt :)

13 UKER PÅ VEI I DAG :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, det var ingen hyggelug opplevelse nei:( Bra du skal til JM imorgen.

Woow! Tretten uker allerede?! Hvor blir ukene av?!:)

Tar med meg litt babystøv mens jeg er innom...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg så mye babystøv du bare vil :) *Sender deg masse*

Da har jeg vært hos jordmora. Vi gjorde en del praktiske ting som å fylle ut helsekortet for gravide, tok noen blodprøver og en urinprøve, samt at vi snakket litt.

Hun klarte å punktere to årer, og fikk ikke ut så mye blod som hun trengte til blodprøvene. Sitter med noen blå/gule klumper i hver arm nå, auau. Men men.

Fikk også lytte på baby med doppler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en helt fantastisk følelse å høre hjerteslagene? :) Gleder meg veldig til å gjøre det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom med en nattaklem!!

Oi, så koselig med hjertelyd da<3 Har enda lyden etter at snupp lå i magen<3 Min far fikk høre den og lurte på om det var en sjark:))))

Håper du sover godt og får en fin dag imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki Joda, det er koselig å høre hjertelyden :) Men jeg har jo allerede vært på en veldig tidlig ultraly (Uke 9) hvor jeg fikk høre hjertelyden, og ultralyden jeg hadde i uke 12, fikk jeg også høre et lite hjerte som slo dobbelt så fort som vårt.

Syntes helt klart at det var best å høre hjertelyd på UL enn på doppler.

Skytte Takk for nattaklem. En god morgen klem til deg :klemmer:

Nå sitter jeg på jobb, og har en lang arbeidsdag foran meg, så da håper jeg inderlig at det blir mye liv her på KG. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det gikk fint hos jordmor :-) Fikk du sjekket opp hvorfor du besvimte?

Jeg har hatt to lignende opplevelser. Kaldsvettet, ble super kvalm og kastet opp samtidig som jeg fikk diare :nei:

Hos meg var det blodtrykksfall, i følge jordmor er det helt vanlig fordi fosteret krever så mye av vår blodgjennomstrømming at det blir litt lite igjen til oss...

Håper det går bra med deg :klemmer:

God arbeidshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arven1: Jeg fortalte henne om opplevelsen min, og hun forklarte at det var veldig vanlig og hvorfor det var det. Omtrent det samme som din jordmor sa :)

Nå er det så mye jeg gleder meg til fremover:

- Gleder meg til 16. mai, for da får jeg bekreftet kjønn på UL.

- Gleder meg til jeg og min kjære overtar den nye leiligheten, og jeg gleder meg til å innrede den og dra på shopping på IKEA når vi begge har fått lønn. Er så mye vi skal ha, og det blir så gøy! :)

- Gleder meg til skattepenger og feriepenger, for da skal vi på babyshopping, og innrede barnerom :hjerte:

- Og sist, men ikke minst, så gleder jeg meg til å holde lille nurk i armene mine for første gang, og forandre hele livet mitt.

Ha en super helg, alle dere supre damer på KG :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...