TuttaV Skrevet 20. november 2012 #2421 Del Skrevet 20. november 2012 Hehe, godt å lese at det er flere som er fryktelig opptatte. Jeg har så smått begynt å komme meg inn på KG igjen etter en hektisk høst. Hyggelig å lese en oppsummerende oppdatering fra deg! Gratulerer så mye til lille store S med ett år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. november 2012 #2422 Del Skrevet 21. november 2012 Slik som tiden flyr! Koselig oppdatering fra deg. Gratulerer så mye med lille S!!! :blåse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. november 2012 #2423 Del Skrevet 21. november 2012 Sist oppdatert for halvannen måned siden ja travle dager med andre ord. Håper dere har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 25. november 2012 Forfatter #2424 Del Skrevet 25. november 2012 Hehe, godt å lese at det er flere som er fryktelig opptatte. Jeg har så smått begynt å komme meg inn på KG igjen etter en hektisk høst. Hyggelig å lese en oppsummerende oppdatering fra deg! Gratulerer så mye til lille store S med ett år!! Takk for kommentar Og gratulasjon med ettårsdagen til S. Har visst ikke vært her på en stund.. Slik som tiden flyr! Koselig oppdatering fra deg. Gratulerer så mye med lille S!!! :blåse: Tusen takk:) Sist oppdatert for halvannen måned siden ja travle dager med andre ord. Håper dere har det bra. Travle dager ja. Og travlere skal de vel bli, nå som jeg har blitt alenemamma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2012 #2425 Del Skrevet 25. november 2012 Alenemamma ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. november 2012 #2426 Del Skrevet 26. november 2012 Sådet å¨faceook at dere har gått fra hverandre..Veldig triste greier.. Men så var det kanskje til det besteh vis det ikkefungerte. Håper alt går greit til tross for den nye situasjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 26. november 2012 #2427 Del Skrevet 26. november 2012 Det var trist å høre.... Håper du takler det greit, og ikke minst, lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. desember 2012 #2428 Del Skrevet 9. desember 2012 Håper, som TuttaV, at du takler dette greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2429 Del Skrevet 10. desember 2012 Takk til alle som har skrevet i dagboken min Det har blitt lite tid til KG. Jeg leser her inne hver dag, men jeg glemmer alltid å kommentere/ skrive. Det har vært en tung og vanskelig tid, men nå ser det endelig ut som ting holder på å ordne seg. Teitingen har flyttet hjem til oss igjen, og vi har bestemt oss for å prøve på nytt. Vi har fremdeles mye å jobbe med, og dersom ting ikke blir bedre, så har vi intet annet valg enn å skille lag for godt. Jeg er villig til å gi 100% for å få dette til å fungere, men det kreves to for å danse tango, så det gjenstår bare å se. Det viktigste er å sette S først, og hun skal ikke, under noen omstendigheter, være midt oppe i en krangel. Det gjør meg så vondt. Ellers har vi hatt store økonomiske problemer, som vi forsåvidt fortsatt har. Teitingen har ikke fått dagpengene sine enda, pluss at jeg lever på veldig lite dagpenger + kontantstøtte, så vi lever mer eller mindre på luft og kjærlighet. Heldigvis sulter vi ikke, for vi har familie som stiller opp. Men jeg håper og tror, at vi snart kommer ut av den verste krisen. Er bare så kjedelig når det er jul og alt.. Ikke så veldig mye mer å meddele. S er som regel helt fantastisk, og jeg elsker henne så mye Hun løper rundt her, og nå syns hun det er veldig morsomt å ta av seg klærne og bleien.. Ellers så lærer hun seg fler og fler ord. Nå kan hun si: Mamma, pappa, bebe (bestefar), eia (bleia), bææ(ball), sys (lys), den, mens hun peker på ting, osv.. Hun er så kvikk, så mamma blir så stolt. Men hun er også ekstremt sta, og en liten hissigpropp til tider. Eller så gleder jeg meg veldig til Kg- julebord i begynnelsen av januar. Da skal Niennas og jeg ta toget til Oslo, og bo på hotell! Det blir bra! Er godt å ha noe å glede seg til. Håper det står bra til med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. desember 2012 #2430 Del Skrevet 10. desember 2012 Du er så flink til å se positivt på ting når det skjer mye vondt og vanskelig rundt deg! fortsett med det også håper jeg dere får ordnet opp skikkelig i forholdet deres. For S sin del er det verdt å prøve Håper du har en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. desember 2012 #2431 Del Skrevet 10. desember 2012 Vet hvordan du har det med tanke på forhold, teita..det er tøft, men får håpe det ordner seg for alle så flink S er til å snakke! O er nok ikke spesielt tidlig der mnei Så artig med julebord! Jeg skal på venninnejulebord på torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2432 Del Skrevet 10. desember 2012 Du er så flink til å se positivt på ting når det skjer mye vondt og vanskelig rundt deg! fortsett med det også håper jeg dere får ordnet opp skikkelig i forholdet deres. For S sin del er det verdt å prøve Håper du har en fin mandag! Tusen takk Det er viktig for meg å prøve så godt jeg kan å tenke positivt, når det egentlig ikke er så mye å være positiv for, hvis ikke så graver jeg meg ned i en grop, les: depresjon, og det har jeg ikke kapasitet til nå. Jada, det er verdt å prøve, og selv om vi har prøvd flere ganger allerede, så har vi nå gitt det en siste sjans. Tror ikke det er noe vei tilbake, om det skjærer seg en gang til. Vet hvordan du har det med tanke på forhold, teita..det er tøft, men får håpe det ordner seg for alle så flink S er til å snakke! O er nok ikke spesielt tidlig der mnei Så artig med julebord! Jeg skal på venninnejulebord på torsdag! Ja, det vet jeg at du vet.. Det skal ikke være like lett for alle, eller ihvertfall så er det ikke alle som klikker like godt sammen. Koselig med venninnejulebord da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2433 Del Skrevet 12. desember 2012 Baah.. Halsbetennelse! Jeg fjernet madlene for ca. to år siden med laser, men føler ikke de er helt borte? Får like hyppige halsbetennelser, og det var jo grunnen til at jeg fjernet de i utgangspunktet. Er så lei, og det gjør så vondt.. Heldigvis får jeg lov å ligge i sengen å syntes synd på meg selv, mens R passer på S. Men jeg får jo likevel dårlig samvittighet. Føler ikke jeg får vært noe med S.. Men jeg vil jo ikke unødvendig smitte henne heller. Tredje dagen med halsbetennelse i dag, håper det snur snart, for jeg holder på å gå ut av mitt gode kinn. Det er ingenting som frister meg, og jeg klarer ikke nyte at jeg har "fri" og kan ligge i sengen heller. Føler jeg burde sette mer pris på den tiden jeg er frisk. Men sånn tenker jeg jo hver gang jeg blir syk.. Ellers ikke så veldig mye nytt. R fikk brev fra NAV i går anngående dagpengene han har søkt, om at de manglet et vedlegg, så han fikk sendt det inn i dag. Da blir det ikke noe dagpenger på han likevel før jul, og det er jo ikke helt greit økonomimessig her, merker jeg... Prøver egentlig å være positiv her jeg ligger, men føler det er så mye psykisk stress rundt meg akkurat nå. Skulle bare ønske ting kunne blitt ordnet for oss nå. Også er det kaldt ute. - Sånn skikkelig kaldt. Brr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. desember 2012 #2434 Del Skrevet 12. desember 2012 Fokuser på å bli bedre, det er vondt å ikke få vært med de små, men akkurat nå som du har muligheten, prøv å ta tiden til hjelp. Nå hadde jeg bare en ørebetennelse (som gjorde at jeg lå langstrak med hoven øregang, null mulighet til å prate eller spise), og det at jeg fikk slappet av hjalp.. Vel, det og smertestillende. Tror uansett det er slik det er å være mammaer, vi tenker mer på de små enn oss selv. Vi vil være med dem, okke som.. Synes virkelig NAV styrer jeg.. :kjefter: Synes ikke dere skal ha det sånn, håper jo ting bedrer seg for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. desember 2012 #2435 Del Skrevet 12. desember 2012 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #2436 Del Skrevet 13. desember 2012 Fokuser på å bli bedre, det er vondt å ikke få vært med de små, men akkurat nå som du har muligheten, prøv å ta tiden til hjelp. Nå hadde jeg bare en ørebetennelse (som gjorde at jeg lå langstrak med hoven øregang, null mulighet til å prate eller spise), og det at jeg fikk slappet av hjalp.. Vel, det og smertestillende. Tror uansett det er slik det er å være mammaer, vi tenker mer på de små enn oss selv. Vi vil være med dem, okke som.. Synes virkelig NAV styrer jeg.. :kjefter: Synes ikke dere skal ha det sånn, håper jo ting bedrer seg for dere. Jeg prøver, men nå har jeg vært syk siden søndag, så jeg begynner å bli kraftig utålmodig for å si det mildt.. Ja, det er klart det hjelper å få slappet av. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg gikk alene hjemme med S nå.. Det er nok sånn. Og dårlig samvittighet for mødre fra naturens side.. Hadde S på fanget en stund i sta før jeg måtte gå å legge meg igjen. Tydelig at hun hadde savnet mammaen sin. NAV styrer alltid. Jeg gir snart opp hele systemet. Det er akkurat som om de gjør det vanskelig, bare for at folk skal gi opp og ikke orke kampen om å få rettighetene sine oppfylt. God bedring! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. desember 2012 #2437 Del Skrevet 13. desember 2012 Huff, fælt med halsbetennelse! Kjæresten min fjernet mandler da han var liten, men måtte ta de på nytt for ca to år siden. Så kan godt være de ikke fikk bort alt! Ville sjekket det opp. Skjønner du får dårlig samvittighet, men det viktigste er at du blir fort frisk. Hvis du ikke hadde kunnmet slappet av, så hadde det kanskje tatt enda lenger tid`? God bedrng i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #2438 Del Skrevet 13. desember 2012 Huff, fælt med halsbetennelse! Kjæresten min fjernet mandler da han var liten, men måtte ta de på nytt for ca to år siden. Så kan godt være de ikke fikk bort alt! Ville sjekket det opp. Skjønner du får dårlig samvittighet, men det viktigste er at du blir fort frisk. Hvis du ikke hadde kunnmet slappet av, så hadde det kanskje tatt enda lenger tid`? God bedrng i alle fall Det er det jeg tenker på også.. Så skal sjekke det opp neste gang jeg skal til legen. Ja, det hadde det helt sikkert. Så det er bra jeg får slappet av når jeg trenger det Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #2439 Del Skrevet 7. januar 2013 Vet ikke om det er noen som fremdeles leser i dagboken min, men tenkte å komme med en liten oppdatering uansett Nå er vi syke alle tre her, og har vært det mer eller mindre helt siden før jul. S begynte å kaste opp rett før julemiddagen på julaften, og ble veldig dårlig. Oppkast og diare i to dager, så feber og vond hals og forkjølelse. Første gangen lille tulla er ordentlig syk. Vi sleit med å få i henne næring, og hun gikk fort ned i vekt og tørre bleier. Endte opp på legevakten, hvor de ville legge henne inn for å gi henne intravenøst, men rett før innleggelse begynte hun å ta til seg næring, så vi slapp. Er slitsomt når alle er syke, og ingen av oss orker å gjøre noe. Blir å bo i en svinesti, hvor skittentøyet hoper seg opp.. Men jeg skal sakte men sikkert hive meg over det Fra torsdag til lørdag var jeg på jentetur i Oslo med Niennas Det var kjempedeilig å komme seg vekk, og være på husmorferie. Vi var også på KG-julebord på fredagen, hvor vi møtte ca. tyve stk fra KG. Det var artig. Vi har søkt barnehageplass til S, og satt opp tre alternativer, hvor jeg håper veldig sterkt på førstevalget! Krysser alt som krysses kan, men tviler sterkt. Er den beste barnehagen i vestfold, så den er meget populær og er søskenprioritert, så siden vi ikke har noen barn der fra før, er sannsynligheten svært liten. Men et bittelite håp har jeg. Jeg begynner å studere sykepleie til høsten, og må si jeg grue/gleder meg veldig! Gruer meg til å finne ut om jeg takler presset, om jeg klarer å kombinere skolegang, lesing, mammarolle, kjæresterolle og husmor. Det virker så fjærnt og dødt nå, for jeg føler jeg må spare energi bare for å sette over en vaskemaskin.. Jeg har blitt så lat, det er så flaut, og jeg vil virkelig ut av dette latmannslivet! Håper på at jeg klarer å lage gode rutiner, og får mer overskudd og energi av å gjøre mer. Gleder meg til å møte nye mennesker, få nye impulser, og til å kunne kalle meg "student" i stede for: "fulltidsmamma". I slutten av mnd begynner jeg også være litt dagmamma for datteren til Niennas. En uke i mnd eller hver tredje uke. Det blir en ny tilværelse, hvor jeg må stå opp veeeeldig tidlig Lenge før S våkner Men jeg kaster meg over utfordringen, og håper jeg klarer å mestre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. januar 2013 #2440 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Jeg er innom titt og ofte. Mindre oppdateringer fra deg nå. Kanskje ikke rart mtp tilværelsen om dagen. Godt at vesla er på bedringens vei og slapp innleggelse. Høres ut som gode planer framover og det er bra.Du virker som ei tøff og sterk jente.Keep up the good work!! Endret 7. januar 2013 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå