Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Den 1. mars 2011 at 23.56, The Kitten skrev:

Jeg drikker hovedsaklig brus når jeg er utenlands, og en sjelden gang hjemme. Vil tippe forbruket ligger på 2-4 l, per år.

Huff

Endret av mufi
Videoannonse
Annonse
Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg drakk brus hver dag før, nå har jeg gått over til funlight saft. Når man har kommet over til saft er veien kort til å drikke vann. Drikker ofte bare rent vann, sånn var det ikke da jeg drakk brus hver dag :)

Merker det på magen, mindre oppblåst og slutt på sure oppstøt.

Akkurat samme måten jeg gjorde det på.

Jeg drakk vanvittig masse brus før. Kunne drikke minst 1,5l brus hver dag, gikk over til sukkerfri saft og nå drikker jeg bare vann.

Det hender jo at jeg tar meg et glass brus når jeg er hos venner ol., men jeg angrer med en gang for jeg får kraftig halsbrann av det nå.

Jeg slet mye med halsbrann før, men etter at jeg kuttet ut brus har problemet blitt borte.

Skrevet (endret)

Jeg drikker svært lite sukkerholdig brus, det har jeg helt sluttet å kjøpe (bortsett fra julebrus). Men jeg drikker en del cola zero. Går vel en tro-tre glass om dagen, tenker jeg.

Endret av Tabris
AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg selv har forresten sunket enda lavere iløpet av brusdrikker karrieren min, jeg har gått fra sukkerfri brus til sukkerbrus/fetcola... Det er litt frustrerende å ha denne brushungeren. Jeg har kjøpt saft som står på kjøkkenbenken og stirrer ut mot kjøleskapet med et iskaldt drepende blikk. Jeg syns saftflaska er skummel. Den er utenfor min komforsone akkurat nå. =/

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg drikker brus hver dag, kanskje 3-5 glass, sjeldent jeg drikker noe mer enn det ( bare vann rett etter å ha pusset tenna) jeg MÅ ha brus, hater dikke uten kullsyre. Men, jeg drikker bare sukkerfritt da...ikke at det er så sunt det heller men...

Skrevet

TS: Jeg selv har forresten sunket enda lavere iløpet av brusdrikker karrieren min, jeg har gått fra sukkerfri brus til sukkerbrus/fetcola... Det er litt frustrerende å ha denne brushungeren. Jeg har kjøpt saft som står på kjøkkenbenken og stirrer ut mot kjøleskapet med et iskaldt drepende blikk. Jeg syns saftflaska er skummel. Den er utenfor min komforsone akkurat nå. =/

Vanlig saft kan av og til være litt kjedelig, men jeg vet ett triks som kan gjøre saften spennende. ISBITER. Hvis du har isbiter i fryseren og kan ha oppi saften blir både smaken og opplevelsen av å drikke saft mye bedre :) Det har jeg selv erfart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt skremt av denne brusavhengigheten din, jeg. Det er jo bare godteri i flytende form, og du spiser vel ikke godteri hele dagen!?!

Mitt beste tips for å drikke nok vann er å hele tiden ha en vannflaske som du drikker fra hver gang du er tørst og fyller opp i springen når den er tom. Hvilken som helst flaske duger.

Gjest D.O.A.
Skrevet (endret)

Jeg synes selv brus er KJEMPE godt og jeg er sikker på at jeg kunne drukket det hver dag om jeg hadde hatt lyst, men det er noe jeg drikker en dag i uken, nettopp fordi jeg vet at kroppen ikke har godt av det.

Jeg sitter nå med en stor lyst på et glass cola, jeg har cola i kjøleskapet og vet jeg kan ta hvis jeg vil, men jeg lar være fordi det er noe jeg heller vil unne meg i helgen som kosetilskudd.

Det er helt sjokkerende å lese hva slags brusforbruk flere har her inne, sukkerholdig eller ei, det er ikke bra for verken tenner eller kropp. Greit nok at lettere varianter ikke inneholder sukker, men i tillegg til alle tilsetningstoffene så tror kroppen at den får sukker og dere kan ende opp med diabetes. Og brus blir heller sunnere selv om den ikke inneholder sukker og bør ikke være en erstatning for vann, selv om man er aldri så avhengig!

Edit: Jeg ville prøvd å bytte ut brus med vann og etterhvert slutte helt med brus og kun drikke vann som tørstedrikk. Isbiter kan hjelpe! :)

Endret av D.O.A.
Gjest Applecore
Skrevet

Jeg har blitt hekta på Gøy Fruktfest-saft.

Den er uten tilsatt sukker, og med sukralose i stedet for aspartam (som jeg får hodepine av).

Supergod, og bra erstatning for brus for min del :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes selv brus er KJEMPE godt og jeg er sikker på at jeg kunne drukket det hver dag om jeg hadde hatt lyst, men det er noe jeg drikker en dag i uken, nettopp fordi jeg vet at kroppen ikke har godt av det.

Jeg sitter nå med en stor lyst på et glass cola, jeg har cola i kjøleskapet og vet jeg kan ta hvis jeg vil, men jeg lar være fordi det er noe jeg heller vil unne meg i helgen som kosetilskudd.

Det er helt sjokkerende å lese hva slags brusforbruk flere har her inne, sukkerholdig eller ei, det er ikke bra for verken tenner eller kropp. Greit nok at lettere varianter ikke inneholder sukker, men i tillegg til alle tilsetningstoffene så tror kroppen at den får sukker og dere kan ende opp med diabetes. Og brus blir heller sunnere selv om den ikke inneholder sukker og bør ikke være en erstatning for vann, selv om man er aldri så avhengig!

Ja det du sier er jeg selv klar over... Men det er vell både sløvhet og en litt dårlig selvdisiplin inni bildet hær, for min del.

Går vel i snitt 1,5liter brus om dagen. Det er voldsomme mengder i mine øyer også.

Skrevet (endret)

Drikker cola free omtrent hver dag. Jeg verken røyker, drikker, snuser eller drikker kaffe, så det er dette jeg unner meg. Og etter at jeg sluttet med sukker helt og holdent har det vært min ting som gir meg litt motivasjon.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest D.O.A.
Skrevet

Ja det du sier er jeg selv klar over... Men det er vell både sløvhet og en litt dårlig selvdisiplin inni bildet hær, for min del.

Går vel i snitt 1,5liter brus om dagen. Det er voldsomme mengder i mine øyer også.

Hva med å kutte ut litt og litt brus? Aldri kjøpe mer enn en flaske brus hver dag, og kun 1/2 liter? Og tvinge deg selv til å drikke mer vann, gjør det til en vane å gå rundt med en flaske i sekken/veska, fyll på når den blir tom og drikk ofte selv om du kanskje ikke er veldig tørst. Da vil du kanskje slippe den ekstreme brushungeren og greie å trappe ned? Eventuelt bruke saft som en hjelp på vei mot mindre brus og mer vann? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt skremt av denne brusavhengigheten din, jeg. Det er jo bare godteri i flytende form, og du spiser vel ikke godteri hele dagen!?!

Mitt beste tips for å drikke nok vann er å hele tiden ha en vannflaske som du drikker fra hver gang du er tørst og fyller opp i springen når den er tom. Hvilken som helst flaske duger.

Nei jeg spiser jo ikke godterier hele dagen, jeg spiser nok godterier litt oftere enn gjennomsnittet, men ikke hver dag. 2-3ganger i uka. En annen fordel med brusen er jo at den er litt mettende også, så det er dager hvor jeg ikke spiser mat, fordi jeg ikke er sulten.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg drikker altfor mye cola. Ca 1/2 liter hver eneste dag noe jeg ikke føler er så bra, men det er vanskelig å slutte :(

Det er vanskelig å bytte det ut med noe annet... drikker masse, masse vann også i løpet av en dag (vil tippe at jeg drikker ca 4-5 liter vann om dagen) i tillegg til at jeg drikker juice om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som drikker ulike varianter av cola, med eller uten sukker. Har dere ikke tenkt at det er koffeinet som gir dere hodepine, avhengighet mm. Er på lik linje med en hardbarka kaffedrikker.

Jeg også er veldig overrasket over brusbruken til noen her inne.

Da jeg drakk brus så ble det kanskje 1,5 l på ei uke. I dag drikker jeg ikke brus fordi jeg synes det er for søtt. Ei heller saft. Tar meg heller en øl og da med og uten alkohol.Hverdagen min består i litt kaffe og litt te og veldig mye vann.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

veldig sjeldent. Foretrekker ferskpresset juice, av den som er i grønnsaksdisken på KIWI. Vet ikke om den er mye sunnere, men jeg liker den best

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker veldig lite brus, kanskje et par ganger i måneden. Kjøper det aldri selv, men er veldig glad i kullsyredrikk som farris og FeelGood da. Drikker ikke det heller ukentlig.

Jeg drikker også mye farris, men veldig lite brus. Max en halvliter i måneden, og da er det ofte vanskelig å drikke den opp, for det smaker bare sukker og syntetisk.

Skrevet

Veldig lite. Drikk brus viss eg får det servert i selskap o.l, men kjøper veldig skjelden brus til meg sjølv.

Skrevet

Jeg drikker egentlig ikke så mye brus, men pleier å snike til meg litt Cola fra kjæresten min av og til. (Han drikker nemlig 0,5 l hver dag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...