Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg nesten nettopp vært på butikken å pantet flasker. Var vel nesten en hel søppelsekk jeg leverte, å det var ikke lenge siden jeg var å pantet før det heller. Dette er vel en uke siden nå. Men nå ser jeg det igjen. Nå er det tomme brusflasker strødd utover igjen. 15 tomme halvannen litere. Damn hvor mye brus går det an å drikke.

Jeg har ikke peiling på hvor mye brus jeg drikker, men utifra mengden tomgods så ser dette farlig ut.

Hvor mye brus drikker dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker et par glass julebrus til jul og når jeg blander drinker, ellers aldri.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting - drikker aldri noen form for brus.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har vært ganske lignende forbruk her i huset også, men har nå kuttet ned kraftig, så jeg drikker ca 1,5 liter i løpet av en helg, noe mer hvis jeg skal drikke alkohol. Drikker vann resten av uken :)

Endret av Lightblue
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke drukket brus på 5 år, og skal ikke begynne igjen heller. Livet ble fullstendig forandret. :)

Skrevet

Har ikke drukket brus på 5 år, og skal ikke begynne igjen heller. Livet ble fullstendig forandret. :)

Hvordan ble livet ditt forandret etter du kuttet ut brus? :)

Drikker et par glass om dagen.

Skrevet

Drikker ca 0,5l annenhver uke? Usikker

Skrevet

Herre fred dere andre i denne tråden må ha verdens beste selvdisiplin. JEG drikker masse brus. Men i dag ble jeg stolt av meg selv for i stede for å kjøpe mer Persi Max kjøpte jeg to store flasker vann (vet at vann er å få i springen, men her hvor jeg bor er ikke det så bra. Vennen min mener at det medfører mer hår tap og det vil jeg ikke ha noe av :nei: ).

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble livet ditt forandret etter du kuttet ut brus? :)

Drikker et par glass om dagen.

Hm, det var mye det!

- mye renere hud, mye enklere hud å ha med å gjøre, hoppet ikke frem noe urenheter eller noe kviser.

- jeg følte meg i toppform dagen gjennom, ikke noe sånn humørhopp her og der, men jeg følte meg uthvilt hele dagen.

- sov MYYYE bedre om natten

- hår og negler styrket seg og ble vakrere enn før.

- magen var ALDRI mer oppblåst ( pga kullsyre kutt )

- urinveiene mine ble aldri mer infisert, ikke noe UVI tendenser, ikke noe blærekatarr

Hm, tror det var noen ting til, men har ikke styr mer pga det er så lenge siden sist.

Det kan høres ut som jeg drakk mye brus, men det stemmer ikke, ca 0,5 l eller 2-3 glass pr dag!

Nå drikker jeg bare vann, eller ferskpresset juice hjemme :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herre fred dere andre i denne tråden må ha verdens beste selvdisiplin. JEG drikker masse brus. Men i dag ble jeg stolt av meg selv for i stede for å kjøpe mer Persi Max kjøpte jeg to store flasker vann (vet at vann er å få i springen, men her hvor jeg bor er ikke det så bra. Vennen min mener at det medfører mer hår tap og det vil jeg ikke ha noe av :nei: ).

Kok vannet før du drikker det :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker nesten aldri brus. Å drikke cola er nesten det samme som å drikke et glass med sukker. Jeg drikker kun brus i jula (julebrus) og man ødelegger tennene hvis man drikker ekstremt mye brus. En kompis av meg pleide å drikke minst 2 store flasker med brus hver dag. Det er skremmende mye!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Men jeg drikker jo nesten brus istedet for frokost. Jeg har et alvorlig brusavhengighets problem tror jeg. For hvis jeg ikke har brus, så glemmer jeg å drikke å får hodepine og blir uvel.

Hvordan sluttet dere å drikke brus? Som dere så så er det jo snakk om ekstremforbruk jeg har.

Skrevet

Jeg drikker kanskje en halv liter i uka.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Men jeg drikker jo nesten brus istedet for frokost. Jeg har et alvorlig brusavhengighets problem tror jeg. For hvis jeg ikke har brus, så glemmer jeg å drikke å får hodepine og blir uvel.

Hvordan sluttet dere å drikke brus? Som dere så så er det jo snakk om ekstremforbruk jeg har.

Hm, jeg som drakk sist for 5 år siden, jeg bare sluttet. Tvang meg til å drikke vann, selv om jeg ikke var tørst. Det er en bane man må inn i, når man drikker så mye som du, har kroppen kanskje glemt hvordan det er å være naturlig tørst siden brus skaper en tørst som må fylles igjen og igjen. Du får hodepine fordi du dehydrerer og blodsukkeret faller, du må drikke MYE vann. Hver gang du vil ha brus, finn vann. Du blir overrasket hvor mye vann du kommer til å drikke, etterfylle hele tiden liksom. Du må bare være sterk, IKKE kjøpe brus.

Skrevet

Hm, det var mye det!

- mye renere hud, mye enklere hud å ha med å gjøre, hoppet ikke frem noe urenheter eller noe kviser.

- jeg følte meg i toppform dagen gjennom, ikke noe sånn humørhopp her og der, men jeg følte meg uthvilt hele dagen.

- sov MYYYE bedre om natten

- hår og negler styrket seg og ble vakrere enn før.

- magen var ALDRI mer oppblåst ( pga kullsyre kutt )

- urinveiene mine ble aldri mer infisert, ikke noe UVI tendenser, ikke noe blærekatarr

Interessant å høre :) Drakk du vanlig brus med sukker eller light-brus?

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg som drakk sist for 5 år siden, jeg bare sluttet. Tvang meg til å drikke vann, selv om jeg ikke var tørst. Det er en bane man må inn i, når man drikker så mye som du, har kroppen kanskje glemt hvordan det er å være naturlig tørst siden brus skaper en tørst som må fylles igjen og igjen. Du får hodepine fordi du dehydrerer og blodsukkeret faller, du må drikke MYE vann. Hver gang du vil ha brus, finn vann. Du blir overrasket hvor mye vann du kommer til å drikke, etterfylle hele tiden liksom. Du må bare være sterk, IKKE kjøpe brus.

Jeg prøvde å drikke vann, sånn tvinge på meg vann en gang når jeg skulle slutte med brus. Gikk med vannglass i hånden hele dagen, og vannflaske i bilen og på jobb. Men jeg drakk kanskje for mye for jeg var så mett å fløy på do hele tiden. Også det verste var at jeg følte meg mer irritabel når jeg ikke drakk brus. (Nå er det bare kola, eller brus med kola smak det går på hær å det er kanskje pga. koffein mangel at jeg blir litt hissig?)(PS! jeg er jo hissig i utgangspunktet)

Gjest Applecore
Skrevet

Alt for mye, men har kuttet kraftig ned de siste par månedene og prøver å holde meg helt unna i ukedagene.

Dessverre er jeg av typen som ikke kan holde fingrene av fatet om jeg først har denslags i huset, så det gjelder å ikke kjøpe inn noe (merkelig hvor vanskelig det skal være... :sjenert: )

Skrevet

Drikker nesten aldri brus. Går mye på spingvann her i gården.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke snakk om selvdisiplin fra min side. Bare at når man drikker brus så sjeldent, har man heller ikke ofte veldig lyst på det. Jeg foretrekker melk og vann! Også blir jeg så slapp og ekkel i kroppen når jeg drikker brus, så derfor drikker jeg det veldig sjeldent. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke brus, så her blir det ikke mye brus drikking. Eneste brusen jeg liker og kan drikke er sprite. Men drikker ikke sprite så ofte heller. Cola smaker ikke noe godt i det hele tatt.

Endret av smalls

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...