Gå til innhold

Hva kan du mye om?

Fremhevede innlegg

Gjest boblebrus
Skrevet

I følge sambo kan jeg endel om film, musikk og sangtekster (men det er vel kanskje fordi han ikke kan så mye om det selv). Jeg kan også mye om hunderaser (etter en liten "hundegalskap-periode" når jeg var rundt 15 :ler: )

Jeg er også veldig glad i historie, og driver mye med slektsforskning. Så jeg er blitt veldig god på å grave meg frem i gamle arkiver og lese gotisk håndskrift.

Jeg er også litt nørd etter å ha sett "historiske" filmer som baserer seg på en faktisk hendelse. Da pleier jeg å google opp og ned i mente for å finne ut av hvordan ting faktisk var. Derfor kan jeg mye om bl.a. Pocahontas :fnise:

Ellers kan jeg vel en del om fagfeltet jeg studerer (medierelatert), men jeg føler jeg nesten kan mer om de uviktige tingene jeg studerer på hobbybasis, da lærdommen fester seg mye greiere dersom jeg leser fordi jeg vil og ikke fordi jeg må.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også litt nørd etter å ha sett "historiske" filmer som baserer seg på en faktisk hendelse. Da pleier jeg å google opp og ned i mente for å finne ut av hvordan ting faktisk var. Derfor kan jeg mye om bl.a. Pocahontas :fnise:

Slik er jeg også! Jeg kan mye om Titanic og Parker-Hume mordet i New Zealand. :ler:

Skrevet

Glemte (eller ville ikke huske) et øyblikk at jeg sitter på mye drittkunnskap. Mannen min kaller det Se&Hør-kunnskap. Problemet er at jeg ikke leser noen slike blader, så hvor jeg får det fra vites ikke :)

Skrevet

Trur eg har ganske grei allmennkunnskap - brukar å gjere det bra i spørrekonkurranser med familien ;) Har god hukommelse og har lett for å plukke om diverse kunnskap (som regel ganske unyttig).

Er interessert i kva som skjer i verda, styringsformar, politikk og historie.

AnonymBruker
Skrevet

Definér mye?

Som regel kan jeg litt om mye, og mye om noe, bortsett fra når jeg er i samme rom som en viss person som særdeles demonstrativt kan mer enn De Fleste om det meste, :opplyser: og tar på seg oppgaven med å bli pinlig berørt på De Flestes vegne slik at de slipper det selv :rolleyes:

Da liker jeg å slå til med harde fakta om ting jeg vet denne personen garantert ikke har snøring på. Som busstraséene i byen jeg bodde i for fjorten år siden. Fint om produsentene av Trivial Pursuit snart kunne høre etter og legge dette inn i annet hvert spørsmål uansett kategori. :tommelsmil::takke:

Skrevet

Jeg er flink i naturfag, samfunn og grunnleggende sannsynlighetsregning. Og kan mye unyttig om forskjellige serier jeg liker godt, filmer, skuespillere o.s.v.

Har hatt prøve om imperialisme og kolonialisme for ikke så lenge siden, så kan en del om det nå.

Skrevet

- Favorittbandene mine

- Rettskriving

- Unyttig fakta

- Kosthold

- Matlaging

Gjest nobilian
Skrevet

I understand how things work..

Fatter prinsipper fra fysikkens verden godt, kan en del matte, ganske mye historie, har en hel del idiotkunnskap: brassica olerasea kapitata alba = hodekål, kan en del om religion og samfunn, film, språk, klassisk litteratur, juss og forskjellig annet moro.

Kan null om idrett, nakenhundoppdrett og mote..

Skrevet

Fem minutter etter at jeg har lest om stoffet kan jeg det meste om det meste... Ti minutter etter er jeg stokk dum igjen er jeg redd, men jeg interesserer meg for det meste i alle fall og liker en god diskusjon om mye rart :skravle:

Så:

* Jeg kunne mye om Silmarillion og Ringenes Herre.

* Jeg kunne det meste i En kort historie om nesten alt.

* Jeg var en rakker i dyreraser.

* Jeg kunne myye historie, spesielt nyere og antikk.

Huff man føler seg ikke spesielt oppegående når man prøver å tenke ut noe man er god på; og så kommer det ingenting :fnise:

Skrevet

Jeg kan ganske mye om:

- 2. verdenskrig. Har lest i overkant mange bøker om dette. :)

- Fly. I overkant mange bøker om dette også, spesielt militære fly.

- Musikk. Spiller instrument selv.

- Data, dvs PCer fra 80-tallet og fram til i dag. :)

- Generelt tekniske ting, som også passer med utdannelsen/jobben jeg har.

Tror jeg har OK allmenkunnskap.

Vennlig hilsen Vargen!

Gjest HunterLady
Skrevet

- Sex og samliv

- Psykologi

- Anatomi

- Mote

- Make-up og skjønnhetspleie

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ganske mye innenfor geografi, religion og historie, antagelig siden jeg synes dette er spennende emner :)

Ellers vil jeg mene at jeg er ganske sterk innen allmennkunnskap :gjeiper: Har en tendens til å huske alle mulige fakta jeg hører, suger til meg ting som en svamp :fnise:

Gjest stillness
Skrevet

Glemte (eller ville ikke huske) et øyblikk at jeg sitter på mye drittkunnskap. Mannen min kaller det Se&Hør-kunnskap. Problemet er at jeg ikke leser noen slike blader, så hvor jeg får det fra vites ikke :)

Ha ha.Det gjør min samboer også,og jeg leser heller ikke Se og Hør :)

Skrevet

Jeg kan mye om fotografering, og er god i ordvrenging.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke mye om lite, men lite om mye... :gjeiper:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har ganske god allmennkunnskap, og mener selv jeg er god i rettskriving (hvordan staves egentlig allmennkunnskap, forresten)og til å finne fram i lover og regler.

Etter å ha vært på KG en stund har jeg også forstått at jeg kan mer enn gjennomsnittet om renhold, inneklima og personlig økonomi.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Jeg kan litt om alt. Vil heller vite litt om alt, enn mye om kun én ting.

Skrevet

Jeg kan mye om

Gamle egypt. Religion, tradisjoner, ritualer, skikker, samfunnsstruktur, skjønnhet..

Titanic.

Photoshop/Grafisk Design

Konsentrasjonsleirer

Skrevet

Jeg er god på hunde raser , og tørr prat! Kan om nødvendig holde en samtale i gang under en laang middag. Jeg kan mye om hår og make up. Jeg er kjempeflink å lage div salater! Jeg er en god arbeidstaker , presis,interissert og engasjert.Jeg er en god og oppriktig engasjert mamma !

Generelt over gjenomsnittet interissert i barn og får raskt god kontakt med dem. Dette tok meg over 5 min å komme på,jeg har aldri tenkt at jeg er god til noe,har aldri vært skole flink. Men bestemmte meg for at denne SKAL jeg svare på! Takk for påminnelsen,TS!

Skrevet

Det er vanskelig...hva jeg kan mye om, jeg som kan så mye...

Kort sagt kan jeg mye om økononmi, renter, aksjer og sånne tørre ting. Jeg kan også en del om farge og interiør, klær og livstil.

Skulle ønske jeg ble bedre på kjøkkenet, dvs at jeg tør litt mer.De gamle greiene er jo safe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...