Gå til innhold

Hva kan du mye om?

Fremhevede innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Det virker som de fleste har noe de kan mye om, eller er veldig interessert i. Enten om det gjelder mat, nyheter, historie osv.. Har tenkt litt på det, og interesserer meg egentlig ikke så mye om ting som skjer der ute i verden. Er det veldig unormalt? Tror jeg fokuserer mye på personer rundt meg, følelser, tanker og sånne type ting i forhold. Er ikke sånn kjempeinteressert i så mye, skjønner ikke helt vitsen med å vite mye om det eller ha sånn informasjon i hjernen min. Haha. Kan jo endel om foto og design, men det blir jo mer estetisk.

Så... hva er du veldig interessert i eller kan mye om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har talent innen matlaging, som ligger i familien. Så er jeg veldig skoleflink, det har jeg alltid vært. Ligger på 6 eller A med minimum innsats. Det er kanskje fordi at hjernen er sånn at jeg driver med divergent tenkning hele døgnet. Jeg er utrolig samfunns-interessert. Ellers så vil jeg si at jeg kan mye om psykologi, og spesielt mennesker med autisme. Og jeg kan mye om hunder.

Endret av Tears.of.the.Sun
Skrevet

Takk Gud at ikke alle er som deg da. Da hadde vi fortsatt vært i steinalderen. Kunnskapslyst og nyskjerrghet er en fin ting med mennesket...

Gjest döderlein
Skrevet

Takk Gud at ikke alle er som deg da. Da hadde vi fortsatt vært i steinalderen. Kunnskapslyst og nyskjerrghet er en fin ting med mennesket...

Haha, jeg er nysgjerrig på det jeg interesserer meg for. Har alltid vært flink på skolen, hadde bare seksere og femmere ut av VGS, så klarer å lære meg det jeg vil.

Skrevet

Vel, jeg kan endel om unyttige ting. F. eks seriemordere. Er ellers opptatt av historie. Leser alt jeg kommer over innen de to temaene. Kan endel innen yrket mitt selvfølgelig. Samboeren min kan det meste om det meste, så prøver å lære litt av han :)

Skrevet

jeg er litt interessert i alt, egentlig. det kan være en fin ting fordi jeg ofte er veldig oppdatert på det meste som kanskje er nyttig å være oppdatert på (pluss at jeg som regel alltid har noe å snakke med folk om) men også dårlig, fordi det gjør at jeg ikke spesialiserer meg noe særlig innen noe konkret. men det er ganske gjevt å kunne "litt om alt". når jeg sier alt så mener jeg forholdsvis vanlige tema, som f.eks. samfunn og teknologi.

men det er noen ting og tema jeg kan litt mer om enn de som ikke er særlig interessert i de, f.eks. web design, diverse datagreier jeg ikke gidder å utdype så mye om, diverse musikkgreier jeg ikke gidder å utdype så mye om, fisk og (først og fremst norske) sagn og eventyr - særlig skikkelsene i disse.

Skrevet

Jeg er veldig interessert i astronomi, men jeg vil ikke si at jeg kan mye om det allikevel. Sikkert mer enn gjennomsnittet, men når jeg leser astronomibøker blir jeg så gira og fascinert at det ikke er alt som fester seg :P

Jeg elsker å lære nye ting om det meste egentlig, jeg er bare ikke så god til å holde på informasjonen...

Skrevet

Jeg kan ganske mye om særskriving, selv om jeg ikke har toppkarakter i norsk slik som de fleste andre her gir inntrykk for at der har. Hadde dere lagt litt mer innsats inn i disse toppkarakterene hadde dere kanskje lært at samfunnsinteressert skrives i ett ord.

Jeg kan tydligvis over gjennomsnittlig mye om tolking av tekst òg, hvertfall nok til å forstå at denne tråden handler om hva du kan mye om og hva du interesserer deg for, og ikke hvor skoleflink du er. Så selv om jeg bare har gjennomsnittlige karakterer så klarte jeg å tolke såpass. Dere kan liksom ikke være særlig interesseret i skole siden dere ikke legger noe innsats inn i det? Dette er ikke en skrytetråd om hvor skoleflink du er!

Ellers så kan jeg ganske mye om ubrukelige ting som skikonstruksjon, skipsdesign og småfakta som jeg kan slege ut på tilfeldige tidspunkt for å få folk til å tro at jeg er smartere enn det jeg egentlig er. Må jo kompensere for at jeg ikke har fått en eneste A eller B så langt i min karriere som sivilingeniørstudent, og kun en sekser på VGS og det var i psykologi! Så psykologi kan jeg tydeligvis òg mye om.

Så kan jeg forresten over gjennomsnittlig mye om bruken av aksenter. WIN!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan en god del om det jeg vil kalle unyttige ting. F.eks har jeg relativit god kunnskap når det kommer til film, spesielt filmer fra 50- og 60-tallet, siden jeg elsker filmer fra de tiden.

Jeg kan veldig mange sangtekster, noe som kjæresten min synes er litt forunderlig. Kommer det en sang på radioen som kan jeg som regel alltid teksten, og hvis jeg ikke har hørt den før trenger jeg bare å høre den én gang før jeg kan den.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Uglefot
Skrevet

"Shrimp is the fruit of the sea. You can barbecue it, boil it, broil it, bake it, sautee it. There's, um, shrimp kebabs, shrimp creole, shrimp gumbo, pan fried, deep fried, stir fried. There's pineapple shrimp and lemon shrimp, coconut shrimp, pepper shrimp, shrimp soup, shrimp stew, shrimp salad, shrimp and potatoes, shrimp burger, shrimp sandwich... That's, that's about it."

• Liker 6
Gjest Sommertid
Skrevet (endret)

Jeg har ingen spesielle emner som opptar meg.

Jeg kan litt om mye, men har absolutt masse å lære. Jeg liker å lære gjennom samtaler og diskusjoner, men oppsøker sjelden informasjon selv, så lenge det ikke er for å bekrefte/avkrefte påstander.

Når jeg tenker meg om, så kan jeg litt om paranormale ting. Det er et emne jeg kan sitte å diskutere en hel kveld hvis jeg får lov :popcorn:

Endret av Sommertid
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske mye allmennkunnskap, og er visst god å ha med på quizlag :ler: I hvert fall på et normalt nivå. Ellers kan jeg nok godt over gjennomsnittet om endel emner innen biologi og kjemi, og det er ikke bare pga utdanning. Kan endel hunde- og hesteraser, og fugler, men ikke spesielt mye i forhold til de som virkelig er interessert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan veldig mye om engelsk/britiske historie, spesielt Tudor og Stuart-slektene. Jeg er nerd av natur, og har en hjerne som er relativt full av unyttige kunnskaper om så mangt. :)

Skrevet

Kan en del om arabisk litteraturhistorie. Og jeg er veldig interessert i språk og litteratur generelt.

Ellers er det en del ting jeg ønsker jeg visste noe om som jeg vil lære noe om.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg kan mange unyttige ting som jeg ellers i livet aldri vil få bruk for... det jeg faktisk får bruk for går inn et øre og ut et annet -.- Jeg er flittig på skolen og gjør det jeg kan, men er ikke så boksmart. Vel, jeg er da flink i norsk og engelsk, men ikke nok til å bli språkprofessor.

Jeg nerder emner som interesserer meg. Rasestandarden til diverse rasekatter og slikt får jeg for eksempel aldri bruk for, med mindre jeg skal begynne å stille ut katter selv. Nå for øyeblikket er min store dill akrylmaling. Stakkars foreldrene mine, kommer hjem til et hus fult av maletuber og skitne pensler litt for ofte...

Jeg blir kort sagt veldig flink i temaer som interesserer meg. Er ekstremt vanskelig å fordøye info som er gørr kjedelig, noe som er synd...

Skrevet

kan en del om 2.verdenskrig

kan lese folk godt i hverdagen

kan en del om kroppen

kan en god del om hunder

som jeg ser det,en blir aldri ferdig utlært ,da det alltid er noe nytt en kan lære

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ingenting men er god i alt.

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Tja, jeg kan jo en del om det som interesserer meg.

Alternativt som steiner og krystaller, urter og slike ting. Foto, pistolskyting, biler og vogntog, dyr m.m.

Mye jeg fortsatt kan lære. Blir man noen gang utlært? :)

Skrevet (endret)

Jeg kan veldig mye om:

*Engelsk Litteratur

*Engelsk Historie

*Tudor England

*Engelsk og Amerikansk Politikk

*Japansk Geisha kultur (fikk spesiell interesse for det etter å ha lest Memoirs of a Geisha).

*Jeg har også helt sinnssyk Harry Potter kunnskap. Jeg kunne fint vært med i Kvitt eller Dobbelt eller noe lignende "vinne penger show" og vunnet tusenvis av kroner ved å svare på spørsmål som flertallet ville syns var helt umulige.

*Har ganske ok "general knowledge". Jeg liker å se på quiz programmer som "the Weakest Link" på BBC og jeg plukker opp litt av hvert her og der.

* Jeg har god kunnskap om en del historiske personer som jeg har fått interesse for.

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Gjest stillness
Skrevet (endret)

Jeg kan endel om musikk,innenfor visse sjangre vel og merke.

Matlaging kan jeg også endel om og har alltid hatt en interesse for det.

Har vel egentlig et godt språkøre også,men kan ikke spesielt mange språk enda da.Har alltid vært flink i engelsk.Drømmen er å kunne mange språk.

Kan også litt om alt og gjerne da unyttig kunnskap som gjerne kommer godt med hvis det er quiz eller spørrekonkurranser :)

Endret av stillness

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...