Gå til innhold

Å være i et åpent forhold

Tabris

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Tja, indirekte hadde han da sagt at du ikke er nok, og at han har behov for å ha sex med andre.

Når du da sier nei - hvor langt er det da til utroskap ifra hans side, tror du?

Sånt skaper fort mistenksomhet.

Nei, han kunne ha sagt at han ønsket å se på at hun hadde sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KateW

Per og Ole vil begge ha en brødskive med syltetøy.

Begge har brød og syltetøy.

Per velger å åpne syltetøyglasset først, med venstre hånd, så skjære ei brødskive med venstre hånd, og så smører han på syltetøyet med en kniv og spiser den rett fra benken.

Ole skjærer først ei skive, han finner så fram tallerken å skje, danderer skiva på tallrken, åpner syltetøyglasset med høyre hånd også plopper han syltetøy midt på skiva.

Resultatet er i begge tilfeller en skive med syltetøy. Men Per, Per han fordømmer Ole, fordi han ikke lager skiva på samme måte som ham selv. Han sier at Ole er dum, at han ikke kan lage mat, at han ikke vet noe om hvordan ernæring fungerer, at han kommer til å dø av mangelsykdommer og sikkert miste alle tennene også.

Per mener nemlig at det er "my way or the highay" og ei skive med syltetøy er ikke ei skive med syltetøy med mindre den er laget på AKKURAT den måten HAN syns er best.

Du skjønte ikke denne, Steinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg er mann, og jeg tror ikke jeg er spesielt lettpåvirkelig eller usikker, men jeg er selvsagt innstilt på å lytte til hva en fremtidig partner har av drømmer og fantasier, og jeg kan være med på mye mer enn det jeg ville ta initiativ til selv. Det er to måter å forholde seg til seksualiteten på når man er i et forhold:

1.Kun gjøre det begge allerede i utgangspunktet har på listen over ønsker. Med denne løsningen blir parets felles seksualitet med stor sannsynlighet mindre enn hver enkelts, for den blir bare snittet av det de to tenner på hver for seg.

2.Man kan være åpen for den andre og la den felles seksualiteten bli utvidende i stedet for innskrenkende i forhold til det hver enkelt tenner på. Med en slik holdning vil man strekke seg mot den andre og være med på ting man ikke ville tatt initiativ til på egenhånd. Så lenge det ikke er snakk om noe man absolutt ikke vil. Man har sine grenser, men de går ikke snevert på det man selv har som fantasier, man er åpen for å prøve andre ting og utvide sin seksualitet i møte med en annen.

Slik jeg forstår Kate W er hun tilhenger av den siste løsning. Og det handler på ingen måte om å være svak eller vinglete, det handler om å gå inn i et forhold med en åpenhet for det hos den andre som er annerledes og en vilje til å utvide sin seksualitet i møte med en annen. Det er etter min mening noe av det som er mest spennende med å være to.

Hva har du å si til dette, Steinar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Hm? Nei det handler om hvor mye man er villig å ofre eller gi til / for partner. Å flytte til Langtvekkistan vil innebære å si opp egen jobb, flytte fra venner og familie, hus, by og hjem. Dette er for mange svært opprivende, du selv vet jo det, du vil jo ikke flytte.

Denne har du heller ikke kommentert, Steinar--.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du er forskjellen på utroskap og et åpent forhold, steinar?

Det er altfor liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å vente på et kvinnfolk som bare vil ha pengene dine...det er sunt?

Skjønner meg ikke på deg.

Heldigvis trenger jeg ikke det =)

Jeg får se hva som skjer. Hun ringte meg i dag. Hadde veldig dårlig tid til å prate da selvfølgelig. Men hun klarer visst ikke helt å la være heller.

Hadde ikke tid til å be om mer penger engang.

Hun har jo hele tiden påstått at hun er glad i meg. Sist skrev hun tilogmed at hun elsket meg og at det er oss 2. Så da får hun få lov til å vise det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du, med hånden på hjertet at du har oppført deg ærlig og rederlig når du har ødelagt et forhold? Og bidratt til at to barn har fått hjemmet sitt ødelagt? Du juger så du tror det sjøl!

Forholdet var visstnok dårlig lenge før jeg kom inn i bildet.

Og det var i hvert fall ikke min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er her du tydeligvis ikke har så stor kjennskap til dette med parforhold. I et parforhold hvor det virkelig er slik at man har det godt sammen, så kan man fortelle om sine fantasier, fordi man er glade i hverandre. Ikke fordi man IKKE er det.

Fortelle om fantasier er ikke nødvendigvis veldig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du å si til dette, Steinar?

Jeg har det å si at det blir ikke noe problem før man blander en tredje person inn i bildet.

Enten det gjelder fantasier eller i virkeligheten.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har du heller ikke kommentert, Steinar--.

Ja, jeg innser alle problemene det er med å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er dette bare teorier, eller har du opplevd det i praksis?

Jeg kommer til å dåne hvis du faktisk svarer direkte på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bare teorier, eller har du opplevd det i praksis?

Jeg kommer til å dåne hvis du faktisk svarer direkte på dette.

Jeg syns ikke du skal behøve å dåne på kvinnedagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da, mener du? Trekker du ikke et skille mellom ting som skjer i åpenhet og samtykke, og det som skjer i det skjulte?

Jeg har erfart at det er veldig smart :lur:

Men seriøst... hva slags forhold har man egentlig om man ikke skal tørre å dele sine innerste tanker? Om det gjelder fantasier, eller om det gjelder tunge tanker og ting man sliter med? Hadde jeg vært i et forhold hvor jeg ikke kunne dele fantasier og tankene mine, av frykt for å skape mistenksomhet hos mannen min, hadde jeg følt at forholdet var uten tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alltid flott å få sånne direkte svar!

og kan du ikke være så snill å prøve å finne deg en anne dame? kan være tolkningsdamen får farten opp med å bestemme seg da, og tror du hadde hatt godt åv å komme deg ut med virkelige damer, istedenfor å bare henge med kgere :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid flott å få sånne direkte svar!

og kan du ikke være så snill å prøve å finne deg en anne dame? kan være tolkningsdamen får farten opp med å bestemme seg da, og tror du hadde hatt godt åv å komme deg ut med virkelige damer, istedenfor å bare henge med kgere :gjeiper:

Ja, men jeg vil ikke surre noen annen opp i min situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg vil ikke surre noen annen opp i min situasjon.

kom deg ut av situasjonen først da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan da, mener du? Trekker du ikke et skille mellom ting som skjer i åpenhet og samtykke, og det som skjer i det skjulte?

Jo, men det er ikke akseptabelt i åpenhet heller.

Jeg har erfart at det er veldig smart :lur:

Men seriøst... hva slags forhold har man egentlig om man ikke skal tørre å dele sine innerste tanker? Om det gjelder fantasier, eller om det gjelder tunge tanker og ting man sliter med? Hadde jeg vært i et forhold hvor jeg ikke kunne dele fantasier og tankene mine, av frykt for å skape mistenksomhet hos mannen min, hadde jeg følt at forholdet var uten tillit.

Selvfølgelig skal man tørre å dele sine innerste tanker med sin partner.

Men akkurat når det gjelder fantasier så bør man tenke seg om et par ganger til først. For ikke å snakke om noe som har skjedd i virkeligheten. Det er ikke er alt sant som skal sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du skjønner greien i det hele tatt, steinar. i et åpent forhold synest begge parter at det er greit å ha sex med andre. at du ikke kunne tenke deg å ha et åpent forhold er greit, men det er faktisk ikke opp til deg å verken definere hva et åpent forhold er, eller om det er riktig eller galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du skjønner greien i det hele tatt, steinar. i et åpent forhold synest begge parter at det er greit å ha sex med andre. at du ikke kunne tenke deg å ha et åpent forhold er greit, men det er faktisk ikke opp til deg å verken definere hva et åpent forhold er, eller om det er riktig eller galt.

Nei, men de fleste har ikke åpne forhold.

Og i et monogamt parforhold tenker jeg at det kan være smart å være litt forsiktig med sannheten rundt fantasier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de fleste har ikke åpne forhold.

Og i et monogamt parforhold tenker jeg at det kan være smart å være litt forsiktig med sannheten rundt fantasier etc.

det har ingenting med saken å gjøre.

at man kansje skal være litt forsiktig med å snakke om fantasier er jeg egentlig enig i, men mer at det er viktig å få fram at det er fantasier og ikke noe som man må gjøre for å fortsette i forholdet, ikke at man ikke kan snakke om det i det hele tatt.

og jeg må si jeg ble litt nysjerrig på hva det er du har gjort i virkeligheten som du er redd for at skal glippe ut vist dere snakker om fantasier :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...