#Mj# Skrevet 7. mars 2011 #341 Del Skrevet 7. mars 2011 Å ta opp noe sånt hvis den andre er sterkt imot vil bare skape mistenksomhet i den andre parten. Og da er det ikke noe sjakktrekk. men hvordan skal den ene kunne vite hva den andre tenker vist de ikke snakker om det? jeg ville klart foretrukket at min partner spurte om vi kunne åpne forholdet framfor at han var utro... og det ville heller ikke fått meg til å tro at han kommer til å være utro uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 7. mars 2011 #342 Del Skrevet 7. mars 2011 Tja, indirekte hadde han da sagt at du ikke er nok, og at han har behov for å ha sex med andre. Når du da sier nei - hvor langt er det da til utroskap ifra hans side, tror du? Sånt skaper fort mistenksomhet. Kanskje hos deg. Ikke hos meg. Jeg oppfatter heller ikke at det å ønske et åpent forhold - sex med andre - betyr at man ikke får nok sex av hverandre. Det er heller noe de tenner på, omtrent som at enkelte tenner på nylonstrømper eller føtter. Det går altså mer på tennning, enn at man ikke får nok sex, ofte nok. Jeg har absolutt null tro på at utroskap hadde vært en erstatning for et åpent forhold, fordi man da ikke får delt opplevelsene. Det er virkelig stor forskjell på åpenhet og svik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 7. mars 2011 #343 Del Skrevet 7. mars 2011 Tja, indirekte hadde han da sagt at du ikke er nok, og at han har behov for å ha sex med andre. Når du da sier nei - hvor langt er det da til utroskap ifra hans side, tror du? Sånt skaper fort mistenksomhet. jeg ville tolket det som at han ønsker å ha sex med andre, og stoler nok på meg til å ta det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. mars 2011 #344 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Jeg vil bare ha den rette dama. Det blir helt opp til henne å vise meg hva hun er. Det tar tid å få se det, men det spiller ingen rolle. Hun må velge selv. Alt eller ingenting. Da må jeg virkelig spørre deg om noe, Steinar. Hvorfor i all verden har du opprettet alle disse trådene hvor du ber om råd og tolkninger, når du allikevel ikke tar til deg noe av det alle som har svart deg på mange måter råder deg til, men i realiteten står på stedet hvil og kommer til å vente på denne damen i det uvisse? "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jeg att det var livet". Endret 7. mars 2011 av Belladonna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. mars 2011 #345 Del Skrevet 7. mars 2011 men hvordan skal den ene kunne vite hva den andre tenker vist de ikke snakker om det? jeg ville klart foretrukket at min partner spurte om vi kunne åpne forholdet framfor at han var utro... og det ville heller ikke fått meg til å tro at han kommer til å være utro uansett. Nei, folk reagerer selvfølgelig forskjellig. Men jeg tror at noe sånt ville vært en spire til usikkerhet og mistenksomhet i de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. mars 2011 #346 Del Skrevet 7. mars 2011 Kanskje hos deg. Ikke hos meg. Jeg oppfatter heller ikke at det å ønske et åpent forhold - sex med andre - betyr at man ikke får nok sex av hverandre. Det er heller noe de tenner på, omtrent som at enkelte tenner på nylonstrømper eller føtter. Det går altså mer på tennning, enn at man ikke får nok sex, ofte nok. Jeg har absolutt null tro på at utroskap hadde vært en erstatning for et åpent forhold, fordi man da ikke får delt opplevelsene. Det er virkelig stor forskjell på åpenhet og svik. Det spørs sikkert på hva motivasjonen til den enkelte egentlig er, ja. Og mitt syn er at det ikke høres sunt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 7. mars 2011 #347 Del Skrevet 7. mars 2011 hva mener du er forskjellen på utroskap og et åpent forhold, steinar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 7. mars 2011 #348 Del Skrevet 7. mars 2011 Det spørs sikkert på hva motivasjonen til den enkelte egentlig er, ja. Og mitt syn er at det ikke høres sunt ut. Men å vente på et kvinnfolk som bare vil ha pengene dine...det er sunt? Skjønner meg ikke på deg. Heldigvis trenger jeg ikke det =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2011 #349 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er ikke alle partners ønsker man skal stille seg velvillig og åpen til. Å være villig til å lytte til den andres ønsker for deretter å ta stilling til dem kan aldri bli feil. Jeg blir dessuten litt nysgjerrig på hva som er mindre sunt for et parforhold - en partner som uttrykker sine ønsker og behov og deretter selvsagt aksepterer den holdningen partneren uttrykker overfor disse behovene og ønskene - eller en partner som ønsker å isolere sin kjæreste fra omverdenen, monitorere hennes oppførsel, klesstil og verbale uttrykk og redusere henne til et huslig objekt som ikke har annen stimulans enn omgang med ham... Hadde dama mi sagt til meg at hun kunne ønske seg å ha sex med andre menn, så hadde jeg automatisk tenkt at hun er i hvertfall IKKE noe glad i meg! Jammen det er jo din holdning og den må du få lov til å ha. Det at det er ok for andre å leve i åpne forhold betyr da ikke at DU må det? Er man sammen så aksepterer man hverandre og det går så klart begge veier. Dette hadde altså vært en megatabbe av henne å ta opp. Det er umulig å ro seg ut av noe sånt igjen. Vil man ødelegge et parforhold ifra innsiden så må dette være veien å gå. Vel det sier bare noe om deg og din intoleranse. Om du ikke tåler å høre din partners fantasier og ønsker, for så å ta stilling til om du vil delta aktivt i dem - uten å måtte slå opp med partneren - så bør du kanskje fortsette å tvinne tommeltotter i ensomhet i Ytre Enfold. For alles skyld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #350 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg blir dessuten litt nysgjerrig på hva som er mindre sunt for et parforhold - en partner som uttrykker sine ønsker og behov og deretter selvsagt aksepterer den holdningen partneren uttrykker overfor disse behovene og ønskene - eller en partner som ønsker å isolere sin kjæreste fra omverdenen, monitorere hennes oppførsel, klesstil og verbale uttrykk og redusere henne til et huslig objekt som ikke har annen stimulans enn omgang med ham... Hva med de som liker å bli bestemt over og liker å ikke ha noe frihet? Betyr det at det ikke er sunt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 8. mars 2011 #351 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er akkurat her du tar feil skjønner du, for i følge Steinars logikk så har du da uten tvil sendt ut noen lesbiske vibber som da igjen er blitt snappet opp av vedkommende som spurte deg. Og disse vibbene har du da sendt ut fordi du ikke har bestemt deg helt for om du er 100% hetro eller ikke. Så med andre ord så er du et tafatt kvinnemenneske med vinglende lesbiske tendenser uten empati som ikke er til å stole på. U see? Ja, der tråkka jeg uti det igjen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 8. mars 2011 #352 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hva med de som liker å bli bestemt over og liker å ikke ha noe frihet? Betyr det at det ikke er sunt? Det er ikke sunt hvis det ikke er frivillig. Hvis man liker å bli bestemt over og ikke ha frihet og finner en partner som setter pris på de egenskapene så må de gjerne leve på den måten. Jeg forstår det ikke men aksepterer det likevel. Det som to voksne mennesker blir enige om, som er en frivillig ordning fra begge parter og som begge er tilfredse med ser jeg ingen grunn til å ta avstand fra, men jeg trenger som sagt ikke å forstå det selv om jeg aksepterer deres valg. Det er ikke bestandig like lett å akseptere andres valg, jeg har selv måttet bite meg selv i leppen for ikke å buse ut med mine motforestillinger enkelte ganger. Noen sa det her tidligere at vi ikke bare må vurdere andre ut fra egne preferanser, at det som føles galt for oss kan føles riktig for andre. Endret 8. mars 2011 av Passing by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. mars 2011 #353 Del Skrevet 8. mars 2011 A) Er man sikker så kommuniserer man at det ikke er aktuelt eller ønskelig å bli spurt. B) Tja, jeg kan innse at jeg sikkert tenker mer enn de fleste andre, og at jeg har hatt lengre tid til å tenke enn de fleste andre her. Dermed blir det nok litt ulikt i dette tilfellet, tenker jeg Jeg mener at dersom man utstråler åpenhet og at man er til å stole på, så kan man bli spurt om saker som innebærer at folk åpner seg for en. Jeg er glad jeg er et sånt menneske jeg. Det er ikke verre enn at man kan si nei. Og i et forhold, så er det de to i forholdet som setter rammene, hva disse eventuelt er vet man ikke før man er i det forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2011 #354 Del Skrevet 8. mars 2011 Hva med de som liker å bli bestemt over og liker å ikke ha noe frihet? Betyr det at det ikke er sunt? Da er det snakk om en preferanse og det er det jo ikke noe galt med å uttrykke. Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er noen som ønsker å bli fratatt sin frihet på alvor, men jeg er sikker på at det er mange som setter pris på rollelek der det tilsynelatende er slik, i så måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. mars 2011 #355 Del Skrevet 8. mars 2011 Hvorfor det? Hun har ikke vært noe bedre enn meg. Jeg har i hvert fall vært ærlig og redelig. Noe hun absolutt ikke har vært! Mener du, med hånden på hjertet at du har oppført deg ærlig og rederlig når du har ødelagt et forhold? Og bidratt til at to barn har fått hjemmet sitt ødelagt? Du juger så du tror det sjøl! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #356 Del Skrevet 8. mars 2011 Da er det snakk om en preferanse og det er det jo ikke noe galt med å uttrykke. Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er noen som ønsker å bli fratatt sin frihet på alvor, men jeg er sikker på at det er mange som setter pris på rollelek der det tilsynelatende er slik, i så måte. I underforumet som handler om religion uttrykte noen at de synes det er sexy med noen som vil bestemme over dem. Da er det ikke snakk om rollespill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. mars 2011 #357 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er ikke alle partners ønsker man skal stille seg velvillig og åpen til. Hadde dama mi sagt til meg at hun kunne ønske seg å ha sex med andre menn, så hadde jeg automatisk tenkt at hun er i hvertfall IKKE noe glad i meg! Dette hadde altså vært en megatabbe av henne å ta opp. Det er umulig å ro seg ut av noe sånt igjen. Vil man ødelegge et parforhold ifra innsiden så må dette være veien å gå. Men det er her du tydeligvis ikke har så stor kjennskap til dette med parforhold. I et parforhold hvor det virkelig er slik at man har det godt sammen, så kan man fortelle om sine fantasier, fordi man er glade i hverandre. Ikke fordi man IKKE er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 8. mars 2011 #358 Del Skrevet 8. mars 2011 I underforumet som handler om religion uttrykte noen at de synes det er sexy med noen som vil bestemme over dem. Da er det ikke snakk om rollespill. Da er det snakk om deres preferanser, alle har vi våre preferanser og lykken må jo være å finne noen som deler dem med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. mars 2011 #359 Del Skrevet 8. mars 2011 I underforumet som handler om religion uttrykte noen at de synes det er sexy med noen som vil bestemme over dem. Da er det ikke snakk om rollespill. Jeg har ikke lest noe om seksuelle og parpreferanser på på religionsforumet () - men generelt vil jeg si at det ikke er noe galt å ha det slik man vil ha det. Liker man å bli bestemt over så er jo ikke det feil for vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. mars 2011 #360 Del Skrevet 8. mars 2011 Å ta opp noe sånt hvis den andre er sterkt imot vil bare skape mistenksomhet i den andre parten. Og da er det ikke noe sjakktrekk. Kan du nevne EN ting som ikke hadde gjort deg mistenksom? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå