Lily Skrevet 5. april 2012 #601 Del Skrevet 5. april 2012 Det passet bra med nytt navn på dagboka nå ja Ble sittende og lese utstyrslista di, mye mulig jeg stjeler den av deg.. God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 6. april 2012 #602 Del Skrevet 6. april 2012 Fint med nytt navn på dagboken! Håper du har en super påske og koser deg masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 7. april 2012 Forfatter #603 Del Skrevet 7. april 2012 Det passet bra med nytt navn på dagboka nå ja Ble sittende og lese utstyrslista di, mye mulig jeg stjeler den av deg.. God påske! Det er bare å stjele den God påske til deg også Fint med nytt navn på dagboken! Håper du har en super påske og koser deg masse!! Følte det var på tide med nytt navn på dagboka nå Håper du koser deg masse i påska også - Dro på hytta i går, og ble over til i dag. Hadde ei skikkelig skremmende opplevelse da vi kjørte til hytta i går. Var skikkelig ekkelt føre, skiftene fra bar veg, til vinterføre, til slapsete veg. På ett sted var det veldig sporete, så vi prøvde å kjøre der det ikke var noe slapse. Så kom det 2 biler i mot, og vi måtte svinge litt ut til siden for å ikke kræsje med bilene som kom i mot. Bilen mistet grepet på slapsen og vi lå plutselig nesten sidelengs bortover veien (dette var i 80 sonen, vi lå litt under 80, men bilene i mot lå nok rundt 80). Jeg husker egentlig veldig lite av hva som skjedde (om det er ammetåka som gjør at jeg har glemt det, eller om jeg var litt i sjokk er jeg ikke sikker på ), men bilene som kom i mot bremset i allefall kraftig når de så at vi hadde mistet grepet. Vi klarte heldigvis å rette opp bilen i siste liten, men det var like før det smalt. Jeg husker jeg tenkte "Nå smeller det, dette går aldri bra!", ellers rakk jeg vel ikke å tenke så veldig mye. Er veldig takknemlig for at det gikk som det gikk. Var en oppvekker for meg i allefall, hvor fort ting kan skje, og hvor galt det kan gå. Ellers hadde vi en fin dag på hytta, og er trygt hjemme igjen nå. B har vært eksemplarisk på hytteturen og ligger nå og sover. Får håpe han er like snill i morgen også, selv om vi er hjemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 9. april 2012 Forfatter #604 Del Skrevet 9. april 2012 I går var B 2 mnd Rart å tenke på at det er to måneder siden han kom til verden. For 2 måneder siden hadde jeg nettopp fått blod, og hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå på do en gang. Rart å tenke på egentlig Kom over denne sida, og syntes det var litt morsomt å sammenligne med hva B kan og ikke kan. Tenkte jeg skulle skrive ned her hva han kan (Jeg husker ikke hva han kunne og ikke når han var 1 mnd da, men dette kan han nå når han er 2 mnd i allefall). 1 måned De fleste kan - løfte hodet - respondere til lyder - se på ansikt Halvparten kan - følge objekter - si "ohh" og "ahh" - se svart/hvite mønster (Jeg vet ikke hva han kan se? ) Noen få kan - smile - le (Vet ikke hva man definerer som å le jeg, men han ler ikke ordntlig med lyd enda. Han kan lage lyder mens han storsmiler, men det er ikke ordntlig latter, liksom ) - holde hodet i 45 graders vinkel 2 måneder De fleste kan - gurgle, lage vokale lyder - følge objekter - holde hodet i kortere perioder Halvparten kan - smile og le - holde hodet i 45 graders vinkel - ha myke bevegelser Noen få kan - holde hodet stødig (Litt usikker, men han er relativt stødig i allefall. Kan holde hodet stødig leeenge, men så blir det tungt og hodet deiser framover, gjerne i ansiktet på mamman sin ) - la leggene bære vekta (Når vi holder kroppen hans stående så står han faktisk "selv". Hadde han bare hatt litt bedre balanse så hadde han sikkert gått snart ) - løfte hodet og skuldre (Han har begynt å bruke armene til å dytte opp hodet og brystet ) 3 måneder De fleste kan - le - hode hodet stødig - gjenkjenne ansiktet ditt Halvparten kan - hvine, gurgle - gjenkjenne stemmen din - løfte hodet og skuldre Noen få kan - snu seg etter lyder - føre hendene sammen (Denne er jeg litt usikker på) - rulle rundt 4 måneder De fleste kan - holde hodet lenge (Spørs jo litt hva man mener med lenge da, selvfølgelig ) - leggene bærer vekten - gurgler igjen når du prater Ellers kan jeg jo fortelle at B har favorittside. Har visst det noen uker nå, og vi har prøvd å legge han på den andre siden, men det er ikke bare enkelt Han har begynt å bli litt flat på venstresida av hodet nå, så nå må vi virkelig bli flinkere til å legge han på høyresida. Problemet er jo at det virker som om han synes det er veldig ubehagelig å ligge på høyresida, og det virker ikke som om han klarer å ligge med høyresida helt ned i underlaget, han ligger liksom bare halvveis på sida. Er det noen av dere som har noen forslag til hva man kan gjøre for å få han til å ligge på høyresida, annet enn å snu hodet hans hver gang han snur deg til venstre? Håper dere alle har hatt ei fin påske, i morgen er det tilbake til hverdagen her (ikke at det blir så mye forandringer for meg da, annet enn at samboeren må tilbake på jobb). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. april 2012 #605 Del Skrevet 9. april 2012 Kan godt være han har låsninger. Trenger ikke være i nakken. Selv låsninger i bekken kan påvirke nakken og hode. Ville tatt en tur til manuellterapeut. Det er jo gratis, så man har ingenting å tape. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. april 2012 #606 Del Skrevet 10. april 2012 Så blink B er Og gratulerer med to måneder De sjekket sånt på helsestasjonen, så da får du nok ihvertfall noen råd der. Du må ihvertfall prøve så godt du kan å stimulere til den andre siden, men det kan godt være låsninger som Teriyaki sier. Håper dere finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. april 2012 #607 Del Skrevet 10. april 2012 Så flink B er! Og gratulerer med lillegutt på litt over 2 måneder! Det går veldig fort. Synes det ikke er så lenge siden C var så knøttliten, og jeg blir nesten litt overrasket når jeg ser hvor stor C er i forhold til andre babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. april 2012 #608 Del Skrevet 10. april 2012 Så flink han er! Dette med favorittside er jeg litt redd for her og. Prøver å vri hodet begge veier, men ser ut til at han foretrekker den ene siden, og at hodet ikke kommer like langt ned på den andre liksom... Håper det ordner seg for dere da, så han liker begge sider! (skrikende baby her - ble plutselig litt kortere innlegg enn planlagt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 15. april 2012 #609 Del Skrevet 15. april 2012 håper at det ordner seg for dere, slik at han ligger på begge sider:) håper du/dere har det bra:) ha en god søndag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 18. april 2012 Forfatter #610 Del Skrevet 18. april 2012 Kan godt være han har låsninger. Trenger ikke være i nakken. Selv låsninger i bekken kan påvirke nakken og hode. Ville tatt en tur til manuellterapeut. Det er jo gratis, så man har ingenting å tape. Det hadde jeg ikke tenkt på. Må vel ta en tur til manuellterapeut å se om det blir bedre da Så blink B er Og gratulerer med to måneder De sjekket sånt på helsestasjonen, så da får du nok ihvertfall noen råd der. Du må ihvertfall prøve så godt du kan å stimulere til den andre siden, men det kan godt være låsninger som Teriyaki sier. Håper dere finner ut av det Takk Vi prøver å snu han når han ligger på venstresiden. Det er vanligvis ikke noe problem når han sover, men når han er våken vil han virkelig ikke ligge på høyresida. Men vi må nok bare fortsette å snu han, ellers blir det i allefall ikke noe bedre Så flink B er! Og gratulerer med lillegutt på litt over 2 måneder! Det går veldig fort. Synes det ikke er så lenge siden C var så knøttliten, og jeg blir nesten litt overrasket når jeg ser hvor stor C er i forhold til andre babyer. Takk Ja, de vokser veldig fort. Skulle ønske han kunne være liten baby lenge, men samtidig er det veldig koselig å se at han vokser, og lærer nye ting Så flink han er! Dette med favorittside er jeg litt redd for her og. Prøver å vri hodet begge veier, men ser ut til at han foretrekker den ene siden, og at hodet ikke kommer like langt ned på den andre liksom... Håper det ordner seg for dere da, så han liker begge sider! (skrikende baby her - ble plutselig litt kortere innlegg enn planlagt ) Takk Det er ikke så enkelt dette med favorittside. Må liksom følge med hele tiden så han ikke ligger bare på den ene siden. B har blitt litt bedre, men favoriserer enda venstresida. Håper det ordner seg for dere også Ja, med baby i hus er det ikke du som er sjefen lenger håper at det ordner seg for dere, slik at han ligger på begge sider:) håper du/dere har det bra:) ha en god søndag:) Han har blitt litt bedre, men favoriserer venstresida fremdeles. Vi har det bare bra. Håper du har det bra, og at du hadde en fin søndag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 18. april 2012 Forfatter #611 Del Skrevet 18. april 2012 Har vært en del svimmel siden fødsel, og på etterkontrollen hos legen ble blodprosenten sjekket (siden jeg mistet mye blod under fødselen, og enda hadde litt lav blodprosent da jeg dro fra sykehuset). Blodprosenten var normal, så på Mandag var jeg til legen igjen for å få antibiotika for en bakterieinfeksjon, og da nevnte jeg dette med svimmelheten igjen. Legen sjekket blodtrykket som var noe lavt (102/65). Dette kunne forklare at jeg blir svimmel når jeg reiser meg, men jeg blir også av og til svimmel når jeg sitter/står, og det skal ikke ha noe å si på det lave blodtrykket. Så det ble tatt diverse blodprøver, så nå venter jeg på svar på blodprøvene og hva det kan være som gjør at jeg blir svimmel. Men legen sa ikke noe om hva jeg kunne gjøre før å øke blodtrykket? Det er den svimmelheten som kommer når jeg reiser meg som plager meg mest. Det er så ubehagelig når jeg reiser meg og alt plutselig blir helt svart Ellers har vi det bare fint alle sammen. B sover fremdeles natten igjennom, og er så fornøyd. Smiler hver gang jeg skal ta han opp fra sengen om morgenen Vi har også begynt å trille hver dag når det er fint vær, og jeg kjenner det er såå godt. Kroppen trenger det, for å si det sånn Håper dere har en fin onsdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. april 2012 #612 Del Skrevet 19. april 2012 Har vært en del svimmel siden fødsel, og på etterkontrollen hos legen ble blodprosenten sjekket (siden jeg mistet mye blod under fødselen, og enda hadde litt lav blodprosent da jeg dro fra sykehuset). Blodprosenten var normal, så på Mandag var jeg til legen igjen for å få antibiotika for en bakterieinfeksjon, og da nevnte jeg dette med svimmelheten igjen. Legen sjekket blodtrykket som var noe lavt (102/65). Dette kunne forklare at jeg blir svimmel når jeg reiser meg, men jeg blir også av og til svimmel når jeg sitter/står, og det skal ikke ha noe å si på det lave blodtrykket. Så det ble tatt diverse blodprøver, så nå venter jeg på svar på blodprøvene og hva det kan være som gjør at jeg blir svimmel. Men legen sa ikke noe om hva jeg kunne gjøre før å øke blodtrykket? Det er den svimmelheten som kommer når jeg reiser meg som plager meg mest. Det er så ubehagelig når jeg reiser meg og alt plutselig blir helt svart Ellers har vi det bare fint alle sammen. B sover fremdeles natten igjennom, og er så fornøyd. Smiler hver gang jeg skal ta han opp fra sengen om morgenen Vi har også begynt å trille hver dag når det er fint vær, og jeg kjenner det er såå godt. Kroppen trenger det, for å si det sånn Håper dere har en fin onsdagskveld Uff, så ekkelt å være så svimmel! Får håpe at det gir seg snart eller at prøvene viser noe som det går an å gjøre noe med Slitsomt å gå sånn vil jeg tro... Ellers høres det jo ut som at dere koser dere og at hverdagen er god og det er bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 23. april 2012 Forfatter #613 Del Skrevet 23. april 2012 Uff, så ekkelt å være så svimmel! Får håpe at det gir seg snart eller at prøvene viser noe som det går an å gjøre noe med Slitsomt å gå sånn vil jeg tro... Ellers høres det jo ut som at dere koser dere og at hverdagen er god og det er bra!! Det er ikke noe særlig å være så svimmel nei. Satser på å få svar på prøvene snart, antar egentlig at det er jernlagrene som ikke er helt fylt opp igjen etter at jeg mistet så mye blod under fødselen og at det er det som gjør meg svimmel. Men det skal bli greit å finne ut 100% sikkert hva det er, så jeg kan begynne behandling med hva enn det måtte være Vi koser oss masse! Er virkelig en snill liten gullunge vi har fått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 23. april 2012 Forfatter #614 Del Skrevet 23. april 2012 Har laget meg en blogg her inne som jeg har tenkt å skrive litt mer i fremover. Så om dere vil er det bare å gi meg ett lite hint så skal dere få tilgang til den også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. april 2012 #615 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg vil gjerne følge bloggen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 24. april 2012 Forfatter #616 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg vil gjerne følge bloggen din! Har gitt deg tilgang til bloggen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 25. april 2012 #617 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg vil også følge bloggen din:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 25. april 2012 #618 Del Skrevet 25. april 2012 kunne jeg også fått tilgang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 25. april 2012 Forfatter #619 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg vil også følge bloggen din:) Har gitt deg tilgang til bloggen nå kunne jeg også fått tilgang? Selvfølgelig Har gitt deg tilgang til den nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 25. april 2012 #620 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg vil gjerne få tilgang til bloggen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå