Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Gratulere så masse med gutten din! :) Har endelig lest gjennom hele dagboken din :fnise:

Send gjerne meg også pm med historien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har blitt lite KG-tid i det siste, men er innom å leser i dagbøkene deres av og til mens jeg ammer lille B :jepp: fødselshistorien kommer også, men pcen blir lite brukt for tiden, så derfor tar det litt tid :sjenert: men jeg skal prøve å få gjort den ferdig i morgen, så sender jeg PM til dere med fødselshistorien. Skal bli flinkere til å oppdatere her inne også. Ting tar bare litt tid med en liten baby i hus :ler:

Skal svare dere senere også, men er så tungvindt nå når jeg skriver fra mobilen.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress med kg, bare kos deg, og oppdater når du føler for det. :) men vi er veldig spente på hvordan det går altså, så blir koselig med oppdatering etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyt tiden og kos deg. Ikke noe stress med oss her inne..Vi venter tålmodig men i spenning på hvordan dere har det og på fødselshistorie!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Quelleriel

Jeg vet jeg ikke har skrevet noe særlig her inne, men har sniklest hvert eneste innlegg.. :sjenert:

Lurer på om det er mulig at jeg også får lest fødselshistorien når den er klar?

Og, gratulerer så mye, forresten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen ja - lite KG-tid her også - blir mest lesing mens man ammer :fnise:

Jeg vil gjerne ha fødselshistorie på PM når du har den klar jeg også altså!

Håper dere koser dere masse - her er det bleieskift av baby som har sovnet på puppen som står på planen nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Pjusk! Har ventet fælt...

Godt å høre at alt står bra til med dere alle 3! Høres ut som at han er en liten engel den lille gutten deres! :rodmer

Jeg vil gjerne lese fødselshistorien din, så hvis du vil sende den så blir jeg takknemlig :jepp

Masse lykke til videre!! :klemmer

Han er virkelig en engel! Alle skryter sånn av hvor snill og rolig han er :rodmer: Føler meg virkelig heldig.

PM er sendt! :jepp:

Koselig å høre fra deg : )

Send meg gjerne fødselshistorie på PM : )

PM er sendt! :jepp:

Så koselig å lese at dere har det fint!

Lille B høres ut som vår lillegutt - han er og snill og gråter lite så langt. Er jo klar over at det ikke varer evig, men tror uansett det kan være et fint utgangspunkt i forhold til babyer som er litt mer krevende alt fra starten av :jepp

Godt du kan få hjelp av mannen! Det er mye nytt sånn i starten og ting blir ikke særlig effektivt merker jeg, så da er det veldig kjekt med hjelp! Og når du har hatt KS i tillegg skjønner jeg iallfall veldig godt at du trenger mannen! : )

Ja, jeg tror også det er et fint utgangspunkt. Vi er nok veldig heldige, selv om det plutselig kan snu :jepp:

Det har vært veldig fint at mannen har vært hjemme og hjulpet meg. Nå har han begynt på jobb igjen, men jeg og lille B klarer oss fint alene nå. Den første uken hjemme var jeg avhengig av mannen på grunn av sårsmertene mine, men det har blitt mye bedre nå, så nå klarer jeg meg alene noen timer mens mannen er på jobb (dessuten sover vi jo halvparten av tiden mannen er borte :ler: )

Huff, det høres ut som du har hatt en tøff opplevelse. Håper du kommer deg raskt og får fine dager sammen med mannen og lille B! Tenker på deg : ) Send meg gjerne historien på PM!

Det var en tøff opplevelse, men likevel verdt det når jeg ser på B :hjerte: Formen er mye bedre nå, så jeg er så og si så god som ny (det ble mange "så" :ler: ). Har enda litt smerter, men det må man vel bare regne med. Er jo bare 2 uker siden operasjonen.

PM er sendt! :jepp:

Så bra gutten din er en engel : )

Send meg gjerne pm : )

PM er sendt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse med gutten din! : ) Har endelig lest gjennom hele dagboken din :fnise

Send gjerne meg også pm med historien! : )

Takk for det! Og :velkommen: til dagboken min! Oi, det begynner jo faktisk å bli noen sider :ler:

PM er sendt! :jepp:

jeg vil også gjerne få ein pm med historien din: )

håper alt går bra med dere=)

mandags :klemmer til deg: )

PM er sendt! :jepp:

Alt er bra med oss :klemmer:

Ikke stress med kg, bare kos deg, og oppdater når du føler for det. : ) men vi er veldig spente på hvordan det går altså, så blir koselig med oppdatering etter hvert. : )

Jeg koser meg masse, og i dag har jeg hatt litt tid til å være inne på KG, så har fått skrevet ferdig fødselshistorien og sendt den, så nå oppdaterer jeg litt her inne :jepp:

Nyyyt tiden og kos deg. Ikke noe stress med oss her inne..Vi venter tålmodig men i spenning på hvordan dere har det og på fødselshistorie!

:klemmer

Koser meg masse, men føler det er på tide med en oppdatering her nå :fnise: Og siden jeg har litt tid nå, så skal jeg skrive litt her inne :)

Bare kooos deg og nyt lille babyklumpen din : ) Jeg vil også gjerne ha PM når du orker :sjenert

PM er sendt! :jepp:

Jeg vet jeg ikke har skrevet noe særlig her inne, men har sniklest hvert eneste innlegg.. :sjenert

Lurer på om det er mulig at jeg også får lest fødselshistorien når den er klar?

Og, gratulerer så mye, forresten! :klemmer

Koselig at du snikleser :fnise:

PM er sendt! :jepp:

Og takk for det :klemmer:

Kjenner meg igjen ja - lite KG-tid her også - blir mest lesing mens man ammer :fnise

Jeg vil gjerne ha fødselshistorie på PM når du har den klar jeg også altså!

Håper dere koser dere masse - her er det bleieskift av baby som har sovnet på puppen som står på planen nå :ler

PM er sendt! :jepp:

Godt å se det er flere som sovner på puppen :ler: Lille B sovner nesten alltid på puppen (bortsett fra på kvelden når jeg ammer han like før vi legger oss, da er han lys våken :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tid til å oppdatere litt igjen :)

Lille B er fremdeles en liten engel. Sover mye, og gråter lite. Men av og til virker det som om han har magevondt, men jeg aaaner virkelig ikke hva det kommer av :vetikke: Jeg har for lite melk til han, så han får Nan i tillegg. Først tenkte vi at det kanskje kunne være Nanen han reagerte på, så vi bestemte oss for å prøve en dag uten Nan og bare MM. Den dagen ble han veldig urolig og det virket som om han hadde vondt i magen. Jeg tenkte det kunne være noe jeg hadde spist (da jeg hadde spist kålrot), men ettersom det ikke gav seg og det fortsatte dagen etter tenkte jeg at jeg sannsynligvis fremdeles ikke har nok melk, og at han har fått for lite melk. Da er det jo i allefall ikke rart om han blir urolig. De første dagene på sykehuset ble han måltidsveid, og da fikk han i seg fra 5 ml til 15 ml, noe som er alt for lite. Etter at jeg har kommet hjem har jeg pumpet meg en gang i blant for å se hvor mye jeg får ut, og jeg får ut ca 40 ml hver gang. Da pumper jeg relativt lenge på begge puppene. 40 ml er jo ikke akkurat veldig mye det heller, men jeg vet jo ikke hvor mye han trenger. Så denne ammingen er litt slitsom synes jeg. Slitsomt å ikke vite hvor mye han får i seg/hvor mye han trenger og om han reagerer på Nan eller ikke :vetikke: Dessuten føler jeg nesten at jeg sitter og ammer hele tiden :sjenert:

På sykehuset ble jeg også veldig sår av ammingen, så jeg har fått et litt negativt forhold til ammingen. Jeg blir veldig frustrert når han ikke får skikkelig tak på puppen sånn at jeg får vondt. Og av og til får han det ikke til uansett hvor mye jeg prøver, og da ender det med at jeg gir opp og bare lar han ha et dårlig tak (jeg vet det er dumt).

Nå har jeg helt glemt alt det andre jeg skulle skrive om :sjenert: Jaja, får oppdatere igjen når jeg kommer på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering. :)

Mange får ikke ut så mye med pumpe, selv om de har nok melk. Men hvis du lurer på om han ikke taler nan, så prøv hipp :) mange babyer reagerer på nan, men ikke hipp. Hvis ikke er semper også mer skånsomt for magen. :)

Kos deg videre!

Har forresten lest fødselshistorien din. Takk for at du delte, og om ikke annet, så er det bra det gikk bra til slutt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering. :)

Mange får ikke ut så mye med pumpe, selv om de har nok melk. Men hvis du lurer på om han ikke taler nan, så prøv hipp :) mange babyer reagerer på nan, men ikke hipp. Hvis ikke er semper også mer skånsomt for magen. :)

Kos deg videre!

Har forresten lest fødselshistorien din. Takk for at du delte, og om ikke annet, så er det bra det gikk bra til slutt :klemmer:

Jeg tror nok kanskje han får ut mer enn jeg gjør med pumpa, for han trenger ikke like mye MME lenger som han gjorde tidligere, men jeg får ikke ut noe mer med pumpa likevel. Har kjøpt hipp nå som vi prøver, så får vi se om han blir bedre. Ellers kan det jo være noe jeg har spist også, men vet liksom ikke helt hva det kan være :vetikke:

-

I natt har det blitt lite søvn på oss. B fikk mat i 23-tiden og sovnet rundt 00:00. Våknet igjen for mat i 03-tiden, og sovnet i 04-tiden. Så våknet han igjen i 06-tiden og hadde skikkelig mageknip. Vanligvis våkner han etter 4-5 timer i løpet av natten for mat, så at han våknet etter 2 timer var ganske ulikt han. Skjønte fort at han hadde mageknip da han skreik som bare det, noe som ikke er vanlig for han. Stakkar liten hadde veldig mye luft i magen. Jeg spiste en salat med løk i går så jeg kan vel takke meg selv :sjenert:

Nå bråker det fælt nedi bleien hans, så det spørs om han ikke får ut litt luft nå. Han ligger i allefall og sparker fra seg og tar i nå, så det er nok noe som skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags pumpe bruker du?

Lurte på å kjøpe en, så jeg kunne pumpe litt i blant å ha i kjøl/frys så mannen også kan fore han litt i blant...

Slitsomt med en sånn natt da... Har han sovet så lenge som 4-5 timer i strekk helt fra fødsel? :overrasket:

Lillegutt her sover maks 3 timer i strekk på natten - har et håp om at det øker litt etter hvert. Jeg sovner jo alltid etter han om natta også, så jeg får ikke like mye søvn som han. Normalt våkner han etter 2 1/2 time...

Mageknip er kjedelig - høres ut som B har noe som skal ut som du sier - merker det på de når de blir så urolige og ligger og spreller og presser liksom... Håper det går seg til raskt da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Zia, jeg tror du kommer til å få fnatt når du hører C, hun sov natta fra hu var en uke gammel, dvs 6-7 timer. Nå er det 10 timer på det meste om natta. :sjenert:

Pjusk: Huff, ikke greit.:klemmer: Håper det går bedre med B nå da. :jepp: Eneste rådet er jo det å kutte ut løk og se om det var det (men det virker som du vet det allerede). :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva slags pumpe bruker du?

Lurte på å kjøpe en, så jeg kunne pumpe litt i blant å ha i kjøl/frys så mannen også kan fore han litt i blant...

Slitsomt med en sånn natt da... Har han sovet så lenge som 4-5 timer i strekk helt fra fødsel? :overrasket:

Lillegutt her sover maks 3 timer i strekk på natten - har et håp om at det øker litt etter hvert. Jeg sovner jo alltid etter han om natta også, så jeg får ikke like mye søvn som han. Normalt våkner han etter 2 1/2 time...

Mageknip er kjedelig - høres ut som B har noe som skal ut som du sier - merker det på de når de blir så urolige og ligger og spreller og presser liksom... Håper det går seg til raskt da :klem:

Jeg bruker Avents manuelle brystpumpe. Mange foretrekker elektrisk, og jeg skulle gjerne hatt den jeg også, men jeg kjøpte pumpa når vi hadde litt dårlig råd, så derfor ble det den manuelle. Men den funker helt greit den altså. Er nok litt mer jobb med den enn med den elektriske, naturlig nok, men jeg sliter meg ikke akkurat ut av å bruke den :ler:

Ja, han har sovet 4-5 timer i strekk fra fødselen av. I starten måtte vi vekke han for mat hver 3. time fordi han hadde gått ned så mye i vekt etter fødselen (over den 10%). Må si meg fornøyd med at han sover såpass lenge i gangen på natten. Hadde han våknet oftere hadde jeg nok følt at jeg ikke hadde fått noe søvn. Og jeg er avhengig av MYE søvn :ler: Han får jo forresten MME i tillegg til MM da, så kan jo kanskje være derfor han sover så lenge i strekk? :vetikke:

Man merker det fort når de har vondt, ja. Ser det på han at han har veldig vondt. B har hatt litt magevondt tidligere også, men da har han bare krøket seg sammen og klynket til litt. Ikke noe skikkelig gråting sånn som nå. Håper det går over snart jeg også, ikke noe gøy å se han ha det så vondt :tristbla:

Zia, jeg tror du kommer til å få fnatt når du hører C, hun sov natta fra hu var en uke gammel, dvs 6-7 timer. Nå er det 10 timer på det meste om natta. :sjenert:

Pjusk: Huff, ikke greit.:klemmer: Håper det går bedre med B nå da. :jepp: Eneste rådet er jo det å kutte ut løk og se om det var det (men det virker som du vet det allerede). :sjenert:

Må si du er heldig med soverutinene til frøkna di altså :fnise:

B har fremdeles veldig vondt :tristbla: men håper det gir seg snart. Er ganske sikker på at det var løken i allefall, men vi får se om det gir seg eller ikke. Gjør det ikke det så er det i allefall ikke løken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest fødselshistorien din. Til tross for mye dusteting så er hvertfall alt bra nå! Skjønner godt at du kanskje ikke vil føde en gang til om du ikke får planlagt KS. En sånn opplevelse frister selvsagt ikke til gjentakelse!

Men du er beintøff!! :)

Lykke til videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det viktigste er jo at alt var bra med B, og at vi har det bra nå. Men det frister selvsagt ikke til gjentakelse (men selv om det skulle skje igjen så ville det jo vært fullstendig verdt det) :sjenert:

Takk for det, ara :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest fødselhistorien din, takk for at du ville dela den=) godt at alt går bra med dere nå:)

ha en fantastisk torsdags kveld=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...