Gå til innhold

Pjusks lille familie


Pjusk

Anbefalte innlegg

Åh, jeg har så fryktelig til nedpress (tror i allefall det er dette som er nedpress)! Hatt det i hele dag, men har blitt fryktelig mye mer nå i kveld. Og det er VONDT altså. Bare for å klage litt :ler:

Det ser forresten mørkt ut for Teita og Zia mtp. tippelista :fnise: det skal i allefall skje fort om det skal skje noe i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensmurringer har jeg fått mer av de siste dagene, og tidvis kynnere også. Antar at det er modning, for det har jo ikke skjedd noe mer enda :)

Om tippinga mi skal slå til må du ha tidenes styrtfødsel, og det håper jeg VIRKELIG ikke du får, så da er det greit at jeg ikke vinner med tipset mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer har jeg fått mer av de siste dagene, og tidvis kynnere også. Antar at det er modning, for det har jo ikke skjedd noe mer enda :)

Om tippinga mi skal slå til må du ha tidenes styrtfødsel, og det håper jeg VIRKELIG ikke du får, så da er det greit at jeg ikke vinner med tipset mitt :fnise:

Ja, antar det er modning som er på gang her også :jepp:

Må innrømme at jeg ikke ønsker at du skal få rett på tippinga jeg også. I såfall rekker jeg ikke en gang å komme meg til sykehuset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedpress er vondt ja! For meg føltes det som at gutten hadde en strikkepinne på hode, som han prøvde å bore seg gjenom underlivet med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Den nedpressen ble jeg godt kjent med da C og jeg var nesten ferdig med svangerskapet. :fnise: Lå jo og spente rygg for det gjorde så inni hampen vondt.

Håper det ikke drar ut for lenge. Tror gutten kommer 3. februar. :P:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedpress er vondt ja! For meg føltes det som at gutten hadde en strikkepinne på hode, som han prøvde å bore seg gjenom underlivet med :P

Ja, det er litt sånn strikkepinne-stikkende følelse i underlivet :ler:

Den nedpressen ble jeg godt kjent med da C og jeg var nesten ferdig med svangerskapet. :fnise: Lå jo og spente rygg for det gjorde så inni hampen vondt.

Håper det ikke drar ut for lenge. Tror gutten kommer 3. februar. :P:lur:

Ja, det er fryktelig vondt. Håper bare ikke det er sånn smerte under fødselen :fnise:

3. Februar noteres :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sto jeg opp klokken halv 8, fordi jeg skulle til jordmor til 9, så nå er jeg rimelig trøtt. Timen til jordmor ble avlyst, da hun hadde fått et hasteoppdrag, så jeg skal til jordmor i morgen i stede. Greit nok det, men hadde jeg visst det tidligere hadde jeg kunne sovet lengre. Nå får jeg ikke sove når jeg først har stått opp for dagen :sjenert:

Jeg har jo selvfølgelig også blitt forkjølet, så nå sitter jeg her med rennende nese og hodepine. Håper bare det ikke blir noe fødsel nå, for det tror jeg kan bli slitsomt :sjenert:

Ellers er det ikke mye nytt å meddele. Sitter og ser på God Morgen Norge nå, og hun Birgit fra Ingen Grenser er der og fortalte nettopp at hun ble lam fra livet og ned etter at hun fikk en epiduralbedøvelse som aldri gikk ut av kroppen :sjenert: Nå frister epiduralen enda mindre :ler: Er vel ikke så veldig ofte det skjer da, men klarer jeg meg uten den så vil jeg ikke ha det heller :fnise:

Nå tror jeg at jeg skal legge meg i sofaen og se en episode av Frustrerte Fruer, og se om jeg ikke klarer å duppe av en liten time etter hvert. Kjenner det hadde vært greit om jeg hadde fått en time eller to på sofaen nå i allefall :)

(Beklager om det ble et litt rotete innlegg, men i en kombinasjon av tretthet og dårlig form kan det bli litt rotete :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt timen ble utsatt..Menmen.. :)

Oi, aldri hørt om folk som blir varig lam av epidural! Jeg ble veldig slapp i det ene beinet, så måtte følges når jeg skulle på do før jeg ble lenket til sengen resten av fødselen..Rar følelse :fnise:

Nå er det ikke lenge igjen! Håper du blir frisk fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på meg, Pjusk! Du ønsker å ha epidural, IKKE "vent og se", for da kan det være for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe helt enig. Bortsett fra at effekten gikk ut før det skulle ha gjort det, så var det fra helvete til himmel den tiden det virket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er vondt å føde, det er ikke å stikke under en stol, men jeg fødte uten epidural. Lytt til kroppen din, og føler du at du trenger epidural, så ber du om det. Jeg ba om smertestillende fordi jeg ikke fikk puste ordentlig, og viser seg at mange med tvillingrier (to rier hvor den ene følger direkte etter den andre) har samme problemet. Jeg rakk ikke epidural, så jeg vet at det går helt fint å føde uten. :lur:

Slik jeg ser det, så er de som føder tøffe, med eller uten smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt timen ble utsatt..Menmen.. :)

Oi, aldri hørt om folk som blir varig lam av epidural! Jeg ble veldig slapp i det ene beinet, så måtte følges når jeg skulle på do før jeg ble lenket til sengen resten av fødselen..Rar følelse :fnise:

Nå er det ikke lenge igjen! Håper du blir frisk fort!

Ja, det var litt kjipt, men sånn er det bare noen ganger :)

Nei, det er vel ikke akkurat vanlig å bli lam av det, men det kan vel skje. Hehe, har hørt man kan miste følelsen litt i foten av epidural ja. Ser for meg det må være litt ekkelt :ler:

Nei, det er jammen ikke lenge igjen nå. Maks 13 dager :sjokkert:

Stol på meg, Pjusk! Du ønsker å ha epidural, IKKE "vent og se", for da kan det være for sent.

Jeg har tenkt å prøve badekar som smertelindring først og fremst, men skulle ikke det funke, så er jeg forberedt på at jeg sannsynligvis vil ha epidural. I utgangspunktet ønsker jeg ikke epidural på grunn av sprøyteskrekken min, men dem sier man ikke tenker på sprøyteskrekken når man først ligger der med smertene, så det er nok stor sjanse for at jeg ønsker epiduralen.

Det er vondt å føde, det er ikke å stikke under en stol, men jeg fødte uten epidural. Lytt til kroppen din, og føler du at du trenger epidural, så ber du om det. Jeg ba om smertestillende fordi jeg ikke fikk puste ordentlig, og viser seg at mange med tvillingrier (to rier hvor den ene følger direkte etter den andre) har samme problemet. Jeg rakk ikke epidural, så jeg vet at det går helt fint å føde uten. :lur:

Slik jeg ser det, så er de som føder tøffe, med eller uten smertestillende.

Jeg tenker å prøve badekar som smertelindring først og fremst, men er forberedt på at hvis det ikke funker så er det stor sjanse for at jeg ønsker epidural. Jeg synes du er tøff som har født uten epidural, virkelig! Men er enig med deg i at de som føder er tøffe uiansett om det er med eller uten smertelindring :jepp: Er nok ikke bare-bare å føde uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortimen er på fredag i stede, ikke i dag. Hun skulle ha dobbeltime med vedkommende før meg i dag, så den timen jeg fikk var egentlig ikke ledig :ler: Men jeg fikk vite det i går da, så i dag sov jeg utpå litt :jepp:

Må nesten juble litt for 40 uker i dag! :strix: 2 dager til termin, og maks 13 dager til jeg sitter med lillegutten på utsiden :hjerte: Gleder meg sånn til han er på utsiden og jeg endelig kan vise han frem til familie og venner. Også gleder jeg meg til å se han utvikle seg, og se hvilken personlighet han får. Alt er egentlig veldig spennende nå. Hvordan fødselen blir, hvordan gutten ser ut, om han er frisk og rask, hvem han er og hvem han blir. Alt :rodmer:

Nå fikk jeg plutselig noen skikkelige menssmerter. Er når jeg får disse menssmertene jeg husker hvor vondt det egentlig er å ha mensen, så egentlig skulle jeg gjerne ha gått gravid hele tiden :ler: Neida, det hadde nok vært slitsomt det også men. Kunne klart meg uten menssmerter i allefall.

Nå skal jeg legge meg ned på sofaen og slappe av litt. Kjenner hodepinen kommer snikende nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg tenker å prøve badekar som smertelindring først og fremst, men er forberedt på at hvis det ikke funker så er det stor sjanse for at jeg ønsker epidural. Jeg synes du er tøff som har født uten epidural, virkelig! Men er enig med deg i at de som føder er tøffe uiansett om det er med eller uten smertelindring :jepp: Er nok ikke bare-bare å føde uansett.

Du skal gjennom en fødsel, du er tøff som bare det! Og, jeg misunner deg. Haha!

Tøff og tøff fru Blom, jeg hadde lyst til å grine og synes ikke "åååååh" lyden alle i rommet kom meg var så himla morsom, da var jeg allerede 9cm og pressriene hadde meldt sin ankomst. :fnise: I had my weak moments as well. Åpningsfasen var vond, pressingen var himmelsk. Tror mest det hadde med kontroll å gjøre, jeg hadde ikke helt kontroll over åpningsfasen, mens pressingen var noe jeg mestret.

Håper du får en fin fin fødsel! :jepp: Det er helt utrolig å lese hvor langt du er på vei nå, synes ikke det er så lenge siden du fikk en positiv test (der babyen klamret seg fast inni der - mener ikke noe vondt altså, mtp hva du har vært gjennom).

Synes gutten skal melde sin ankomst på fredag jeg, at du er hos jm med rier og det hele. :jepp::lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delphina: er veldig spent på hvordan jeg kommer til å takle åpningsfasen og pressingen jeg. Hører det er flere som sier at det var herlig når de fikk lov til å presse, men selv er det nok pressingen jeg gruer aller mest til :sjenert:

Jeg synes ikke det er lenge siden jeg satt der med positiv test jeg heller. Husker faktisk den dagen veldig godt :jepp: helt utrolig hvor fort tiden har gått!

Hadde i grunnen vært greit om fødselen hadde startet mens jeg er hos jordmor ja :ler:

Teriyaki: :jepp: helt utrolig at termindagen endelig er her.

----

Jeg har enda ikke født :sjenert::ler: er heldigvis ikke så utålmodig enda at dersom det ikke skulle skje noe de neste dagene, så er det ikke noe krise. Kan godt gå gravid ei uke til jeg, men vil jo selvfølgelig møte sønnen min snart :hjerte: Ble litt :sengekos: i kveld, så kanskje det setter i gang noe? :lur:

Skriver forresten fra mobilen, så det blir litt rotete innlegg.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig termin!!!

Ikke for å skremme deg, men for å forberede deg, så er det ikke alle som opplever pressingen som en lettelse. Så det beste er å prøve å bare ha et åpent sinn og hive seg med på turen :P

Tror i alle fall jeg mistet litt motet av hvor smertefull pressfasen var, siden alle hadde sagt at det ikke var så vondt, mest en lettelse. Følte meg misslykket. Ikke nå lenger da. :)

Får satse på at du får en kjapp og grei fødsel. Selv om det er vondt, så er det en utrolig intens opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Termin!! :strix:

:strix:

Endelig termin!!!

Ikke for å skremme deg, men for å forberede deg, så er det ikke alle som opplever pressingen som en lettelse. Så det beste er å prøve å bare ha et åpent sinn og hive seg med på turen :P

Tror i alle fall jeg mistet litt motet av hvor smertefull pressfasen var, siden alle hadde sagt at det ikke var så vondt, mest en lettelse. Følte meg misslykket. Ikke nå lenger da. :)

Får satse på at du får en kjapp og grei fødsel. Selv om det er vondt, så er det en utrolig intens opplevelse.

Ja, det er vel forskjellig hvordan man opplever både åpningsfasen og pressingen. Er vel bare å ta det som det kommer. Vanskelig å vite hvordan man takler det når man ikke har vært gjennom det før :) skjønner godt at man kan miste motet og føle seg misslykket når man opplever ting på en annen måte enn "alle" andre.

Satser på en fin fødselsopplevelse, og uansett er det nok fullstendig verdt smertene når lillegutten er kommet ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin! :strix:

Ser ikke ut til at jeg blir å føde i dag, dessverre! Men tar jeg etter min mor så blir det fødsel i morgen :ler: selv tror jeg ikke det blir noen fødsel helt enda. Har for lite smerter føler jeg :sjenert

Ble forresten anbefalt av jordmor å prøve og håndmelke litt fra uke 38 sist, for å få i gang systemet litt. Så de siste 2 ukene har jeg prøvd å håndmelke litt (har blitt ganske lite fordi jeg synes det er så kjedelig, spesielt når det ikke kommer noe), og i går kveld kom det jammen meg litt av den blanke væsken alle prater om :sjokkert: hadde ikke regnet med å se noe som helst kommer ut fra puppene mine før etter fødselen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...