Teriyaki Skrevet 2. januar 2012 #381 Del Skrevet 2. januar 2012 Hallo Ang. melk i pupper..Jeg fikk ikke ut så mye som en liten dråpe blank væske før fødsel. Likevell hadde jeg så mye melk på dag to etter fødsel at barnepleierne ble i ekstase (lillegutt ble veid før og etter hvert måltid siden han var på intensiv, så vi fikk vite nøyaktig hvor mye han fikk for hver gang). Og produksjonen har ikke minket for å si det sånn. Helt enig når du sier at 2011 har vært et av de værste, men også et utrolig flott år. Her er det likens. Værste året i hele mitt liv, men også et veldig bra år, med tanke på graviditet og baby. Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 3. januar 2012 #382 Del Skrevet 3. januar 2012 2012 bringer så mye godt for deg! Etter de to SA'ene forstår jeg godt at fjoråret var tungt. For meg var det både og, med tanke på at jeg ble mamma til C og mistet onkelen min. Godt nytt år til deg, mannen og guttepjokken, Pjusk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #383 Del Skrevet 3. januar 2012 Hallo Ang. melk i pupper..Jeg fikk ikke ut så mye som en liten dråpe blank væske før fødsel. Likevell hadde jeg så mye melk på dag to etter fødsel at barnepleierne ble i ekstase (lillegutt ble veid før og etter hvert måltid siden han var på intensiv, så vi fikk vite nøyaktig hvor mye han fikk for hver gang). Og produksjonen har ikke minket for å si det sånn. Helt enig når du sier at 2011 har vært et av de værste, men også et utrolig flott år. Her er det likens. Værste året i hele mitt liv, men også et veldig bra år, med tanke på graviditet og baby. Godt nyttår! Heihei Så godt å høre at det er håp selv om man ikke har fått så mye som en dråpe blank væske. Håper jeg er like heldig som deg, så det i allefall ikke blir mangel på melk for lillegutt Ja, 2011 var virklig ett sånt år hvor det skjedde mye negativt, men også virkelig positive ting Satser på at 2012 blir et fantastisk år med masse gode minner Godt nytt år til deg også 2012 bringer så mye godt for deg! Etter de to SA'ene forstår jeg godt at fjoråret var tungt. For meg var det både og, med tanke på at jeg ble mamma til C og mistet onkelen min. Godt nytt år til deg, mannen og guttepjokken, Pjusk! Jeg satser på at 2012 blir et helt fantastisk år, med mange fine minner. Og med lillegutt som kommer snart er jeg sikker på at det kommer til å bli et fint år 2011 var veldig tungt med de 2 SA'ene, men også et veldig fint år med tanke på at det også var det året jeg ble gravid, og kroppen min klarte å holde på babyen Det var nok et fint år for deg med tanke på at du fikk lille C, og ble mamma for en så sjarmerende jente (som det virker som hun er, og som du sier hun er ). Samtidig er det tungt å miste noen som står en nær, så jeg skjønner godt at det at du mistet onkelen din var tungt. Håper 2012 bringer masse fine minner for deg og den lille familien din også Godt nytt år til dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 3. januar 2012 #384 Del Skrevet 3. januar 2012 Det blir sikkert et helt herlig år, neste år, med mye jobbing da, for det å være mamma er fulltidsjobb som går døgnet rundt, men det er vanvittig givende også. Hun er ei sjarmerende jente, hun smiler sånn til alle. Når gutten deres kommer til verden, om ikke så lenge, så får du oppleve noe av det beste i verden. Det er slitsomt, og søvn blir mangelvare (var kronisk mangelvare her i heimen første uka), men.. Det er verdt det. Det er så klisjéaktig, men det er så sant også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #385 Del Skrevet 4. januar 2012 Det blir sikkert et helt herlig år, neste år, med mye jobbing da, for det å være mamma er fulltidsjobb som går døgnet rundt, men det er vanvittig givende også. Hun er ei sjarmerende jente, hun smiler sånn til alle. Når gutten deres kommer til verden, om ikke så lenge, så får du oppleve noe av det beste i verden. Det er slitsomt, og søvn blir mangelvare (var kronisk mangelvare her i heimen første uka), men.. Det er verdt det. Det er så klisjéaktig, men det er så sant også. Jeg tror på at å være mamma er mye jobbing, men også givende. Det kommer nok til å være mye slit, med både oppturer og nedturer, men jeg har troen på at alt i alt er det veldig givende og virkelig verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #386 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) 36+2 5 dager til fullbåren, 4 uker til termin, og maks 6 uker til lillegutt er på utsiden Kjære lille gutten vår Nå er det ikke lenge til du er her. Mamma og pappa gleder seg sånn til å møte deg, og til å se hvem du er. Mamman din kjenner at du sparker hardt inne i magen nå, noen ganger så hardt at det gjør vondt. Det er alltid så koselig å ligge med hånda på magen, for du sparker alltid i mot for å si i fra om at du har det bra. Du liker nok å terge de andre som vil kjenne at du sparker, for du slutter alltid å sparke når noen andre kjenner på magen til mamman din. Ikke en gang pappan din får kjenne deg sparke så veldig ofte. Han synes nok det er litt kjedelig at han ikke får kjent sparkene så ofte, men da også veldig morsomt når han først kjenner dem. Jeg husker enda første gangen han kjente deg sparke, han var så stolt. Han fortalte det så stolt til farmoren og farfaren din, og var så fornøyd. Samme første gangen han hørte hjertet ditt slå. Man kunne se hvor stolt og fornøyd han var Pappan din sier stadig vekk at han gleder seg til du kommer. Det er det mange som gjør, både besteforeldrene dine, onklene dine og spesielt tanten din. Og jeg selvfølgelig. Ingen gleder seg nok mer enn mamman og pappan din. Vi har nesten alt klart til at du kan komme nå. Vi mangler noen småting, men de skal vi få på plass i løpet av uken, tenker jeg. Vuggen er på plass, vogna er i hus, klærne dine er vasket og lagt i skuffene, og vi skal å kjøpe madrass til vugga di i løpet av uka så jeg kan gjøre klar vugga til du kommer. Vi gleder oss til du kommer, lillegutt, om det er om 5 dager eller om 6 uker. Du er like velkommen uansett Mamma og pappa elsker deg Endret 5. januar 2012 av Pjusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. januar 2012 #387 Del Skrevet 5. januar 2012 Herlig brev! Skal lillegutt lese det noen gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. januar 2012 #388 Del Skrevet 5. januar 2012 For et fint brev Koselig å ta vare på slikt så han kan lese det når han blir eldre Tenk at du snart har en fullbåren baby da Skremmende greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #389 Del Skrevet 5. januar 2012 Herlig brev! Skal lillegutt lese det noen gang? Jeg kommer nok til å ta vare på det, så får han lese det om han ønsker det. Hvis han ikke synes det er for teit at mamman har skrevet brev til han mens han lå i magen, da For et fint brev Koselig å ta vare på slikt så han kan lese det når han blir eldre Tenk at du snart har en fullbåren baby da Skremmende greier Ja, greit å ta vare på det, så får han lese det om han ønsker det Det er egentlig veldig uvirkelig at det snart er en ferdig baby i magen min Er ikke lenge til gutten din er fullbåren heller. Snart kan de komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #390 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Siden Zia nå har laget tippeliste på når gutten hennes kommer, får vel jeg være hermegåsa å gjøre det samme (Om noen i det hele tatt ønsker å tippe da ) Tippeliste fødsel Teita: 27. Januar Zia: 27. Januar Go'jenten: 30. Januar Lily: 1. Februar Termin: 2. Februar Delphina: 3. Februar Neala: 4. Februar Pjusk: 6. Februar Singing cow: 6. Februar Ara: 7. Februar Endret 7. februar 2012 av Pjusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. januar 2012 #391 Del Skrevet 5. januar 2012 27. Januar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. januar 2012 #392 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Jeg vil tippe! Du som ligger foran meg i løypa burde jo hatt tippeliste allerede Jeg tipper 27. januar jeg, så hermer jeg litt også (samme som egen tipping, og jammen meg samme som teita og) Spennende! Endret 5. januar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #393 Del Skrevet 6. januar 2012 27. Januar:) Notert Jeg vil tippe! Du som ligger foran meg i løypa burde jo hatt tippeliste allerede Jeg tipper 27. januar jeg, så hermer jeg litt også (samme som egen tipping, og jammen meg samme som teita og) Spennende! Da er du notert Ja, jeg er kanskje litt treig når det kommer til å lage tippeliste jeg Men bedre sent enn aldri, er det ikke det de sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #394 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg er såå trøtt. Våknet klokken 07:00 av at jeg måtte på do, og fikk noen skikkelige stikkende smerter nedentil Det var vondt, men varte heldigvis bare noen få sekunder om gangen. Så jeg gikk å la meg igjen, også begynte lillegutt å sparke meg i ribbeina. Han sparket hardere enn han har gjort tidligere mot ribbeina, så jeg måtte snu meg fra høyre side til venstre side, og ligge med høyrearma over hodet. Slik sov jeg til 09:15, og da måtte jeg stå opp, for da hadde jeg vondt i både venstre fot, arm og øre Og ikke kunne jeg legge meg på høyre side igjen heller, for da begynte han å sparke ribbeina mine igjen. Så nå har jeg spist frokost, så får vi se om jeg setter meg å ser frustrerte fruer eller noe, eller om det blir en time på sofaen Har forresten begynt å pakke fødebagen. Det jeg skal ha med til meg selv er sånn nogenlunde under kontroll, men jeg vet ikke hva jeg skal ha med til babyen Hvor mye klær? Hva slags klær? Tenker å ta med et par bodyer i str. 50 og et par i str. 56 siden vi ikke aner hvilken størrelse han kommer til å bruke når han kommer. Men annet enn det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. januar 2012 #395 Del Skrevet 6. januar 2012 Den stikkende smerten er VOND I alle fall om det er sånn som jeg hadde det. Kjentes ut som en strikkepinne som boret seg ned i herligheten. Ang. fødebag så hadde jeg ikke med klær til O, annet enn hentesettet. De har bodyer/skjorter på sykehuset, også tuller man dem inn i helseteppe når man har dem oppe av sengen. Slipper man masse ekstra skittentøy. På sykehuset i Bodø er det bare sånne stygge gamle omslagsskjorter, men siden han var på intensiven så fikk han skikkelige bodyer. :gjeiper: De kaller det "første klasse" der nede, at de små skal få ha på seg skikkelige klær. Var jo greit det, da. Babyene blir så hengslete når de ikke har body på, så.. :gjeiper: Ikke tok vi med bleier heller, for det ligger i stellekommodene på rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 6. januar 2012 #396 Del Skrevet 6. januar 2012 Av nysjerrighet - hvor skal du føde? (Send gjerne PM ) Vi hadde med litt klær, og brukte også de klærne når vi fikk besøk, sånn at Fie pyntet seg litt, men ellers bruke vi bare sykehusklærne (litt småslitne gensere og bukser). Det blir mest sannsynlig litt gulping og annet småsnacks i løpet av perioden på sykehuset, og da er det godt å ha ubegrenset med stygge klær å bruke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 6. januar 2012 #397 Del Skrevet 6. januar 2012 Snikleser melder seg Jeg tipper mini kommer 4. februar, termindatoen jeg hadde med Lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 7. januar 2012 #398 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg vil tippe! Jeg tror han kommer 1. februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 7. januar 2012 #399 Del Skrevet 7. januar 2012 Tipper 30.mars! Spennende dette Håper alt er bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #400 Del Skrevet 7. januar 2012 Den stikkende smerten er VOND I alle fall om det er sånn som jeg hadde det. Kjentes ut som en strikkepinne som boret seg ned i herligheten. Ang. fødebag så hadde jeg ikke med klær til O, annet enn hentesettet. De har bodyer/skjorter på sykehuset, også tuller man dem inn i helseteppe når man har dem oppe av sengen. Slipper man masse ekstra skittentøy. På sykehuset i Bodø er det bare sånne stygge gamle omslagsskjorter, men siden han var på intensiven så fikk han skikkelige bodyer. :gjeiper: De kaller det "første klasse" der nede, at de små skal få ha på seg skikkelige klær. Var jo greit det, da. Babyene blir så hengslete når de ikke har body på, så.. :gjeiper: Ikke tok vi med bleier heller, for det ligger i stellekommodene på rommet. Ja, den var virkelig vondt. Strikkepinne som boret seg ned i herligheten var en fin måte å beskrive den på Det er vel kanskje ikke nødvendig å ta med så mye klær til babyen nei. Hentesettet til lillegutt er nå pakket ned, også får vi se om det blir så jeg tar med noen bodyer eller ikke. Får man låne helseteppe på sykehuset, eller må jeg ta med det selv? Huff, ikke greit å være førstegangsfødende når man ikke aner hva man trenger å ha med og ikke Av nysjerrighet - hvor skal du føde? (Send gjerne PM ) Vi hadde med litt klær, og brukte også de klærne når vi fikk besøk, sånn at Fie pyntet seg litt, men ellers bruke vi bare sykehusklærne (litt småslitne gensere og bukser). Det blir mest sannsynlig litt gulping og annet småsnacks i løpet av perioden på sykehuset, og da er det godt å ha ubegrenset med stygge klær å bruke Sender deg PM Det hørtes jo egentlig ganske lurt ut Greit å ha litt stygge og slitne klær til gulping og diverse, og egne klær til man får besøk Snikleser melder seg Jeg tipper mini kommer 4. februar, termindatoen jeg hadde med Lillemor Hei, og Koselig med sniklesere 4. Februar er notert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå