Gå til innhold

Pjusks lille familie

Pjusk

Anbefalte innlegg

Innom for å fortelle dere at nå er det bare 40 dager igjen til termin her, og jeg regnes som høygravid! :hakeslepp:

Nå skal vi stå opp og spise en god frokost her, før det blir å dra til byen en tur for å handle inn det vi mangler, og pakke inn gavene som gjenstår.

Vil bare ønske dere alle ei riktig god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Ønsker deg en god jul og ett grått nytt hår godt nytt år. Håper du fikk mye fint! :jepp:

Forresten, nå nærmer det seg virkelig til gutten deres kommer. Er rart å tenke på, om toppen 7 uker er du mamma du også! :jepp: Hjelpes! Gled deg, det er herlig og deilig å være mamma ( slitsomt, men givende). Og, hurra for en høygravid Pjusk! :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en god jul og ett grått nytt hår godt nytt år. Håper du fikk mye fint! :jepp:

Forresten, nå nærmer det seg virkelig til gutten deres kommer. Er rart å tenke på, om toppen 7 uker er du mamma du også! :jepp: Hjelpes! Gled deg, det er herlig og deilig å være mamma ( slitsomt, men givende). Og, hurra for en høygravid Pjusk! :klemmer:

Ja, nå nærmer det seg virkelig. 5 uker til termin, og maks 7 uker til jeg er mamma :sjokkert: Jeg gleder meg veldig. Det blir nok slitsomt, men jeg tipper det er verdt det :jepp: Det er egentlig helt uvirkelig at jeg snart sitter her med en liten baby. At jeg snart har en liten sønn. Jeg føler meg litt som en blanding av disse to når jeg tenker på det: :sjokkert::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt fantastisk, Pjusk! :) Jeg koser meg masse som mamma, og forhåpentligvis så får du en baby som sover mye til å begynne med, da er nemlig ikke overgangen fra å være "Pjusk" til "MammaPjusk" sååå stor. :) Joda, jeg må opp hver natt, men sover da lett til 10-11 på formiddagen ;)

Og forhåpentligvis så får du masse god støtte på sykehuset, da er heller ikke overgangen så vanvittig stor. :)

Kos deg masse som gravid den siste tiden - ta laaange dusjer, se alt av serier som du ønsker, og generelt gjør hva du vil :) Kos deg med sparkene, for de er snart borte. Kos deg på sykehuset med sønnen din, der er du i gode hender, og ikke bekymre deg for å mase, de er der for at du skal føle deg trygg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og kjenner at lillegutten hikker inne i magen min :fnise: Han hikker en del for tiden. I går hikket han 3 ganger, og det er ikke akkurat sånn at han hikker i noen minutter. Han hikker ganske lenge hver gang. Synes nesten litt synd på han, for jeg vet hvor irriterende JEG syns det er når jeg har hikke :ler:

Ellers har jeg begynt å hovne opp litt. Ikke veldig mye, men merker at jeg har problemer med å få på meg støvlettene mine. De er litt vanskelig å få på fra før av, da de er litt trange, så da jeg skulle ta de på meg på julaften fikk jeg litt problemer :sjenert:

Har også fått en sånn brennende/sviende smerte øverst på magen, litt til høyre. Jeg vet ikke hva det kommer av, men det er ganske ubehagelig. Glemte å nevne det sist jeg var hos jordmoren, får håpe det ikke er noe farlig :)

Ellers har vi vært å kjøpt vogn i dag. Vi tenkte i utgangspunktet å kjøpe Emmaljunga Edge Duo, men de kostet mellom 8000-9000, så vi fant ut at det ble litt dyrt. Vi endte opp med en Simo Duo (Grå) og er egentlig ganske fornøyd med det. Vogna kostet egentlig i underkant av 7000 uten stelleveske, men vi fikk den til 4500 inkludert stelleveske :nigo: Det var siste simovogna de hadde, og de hadde satt den ned til 4500 noen uker før jul, og hun som solgte oss vogna syntes det var rart den ikke hadde gått tidligere. Men det var jo flaks for oss, for det virker som ei veldig grei vogn. Ikke er den så veldig tung heller, og det er jo i grunnen veldig greit :jepp: Nå gleder jeg meg til den skal tas i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir helt fantastisk, Pjusk! :) Jeg koser meg masse som mamma, og forhåpentligvis så får du en baby som sover mye til å begynne med, da er nemlig ikke overgangen fra å være "Pjusk" til "MammaPjusk" sååå stor. :) Joda, jeg må opp hver natt, men sover da lett til 10-11 på formiddagen ;)

Og forhåpentligvis så får du masse god støtte på sykehuset, da er heller ikke overgangen så vanvittig stor. :)

Kos deg masse som gravid den siste tiden - ta laaange dusjer, se alt av serier som du ønsker, og generelt gjør hva du vil :) Kos deg med sparkene, for de er snart borte. Kos deg på sykehuset med sønnen din, der er du i gode hender, og ikke bekymre deg for å mase, de er der for at du skal føle deg trygg. :)

Det er jeg sikker på at det kommer til å bli :) Kan tenke meg det er helt fantastisk å være mamma, spesielt til ei såå nydelig jente som Fie :jepp:

Tidligere tenkte jeg at det å måtte stå opp hver natt kom til å bli det tøffeste, for jeg sover virkelig godt når jeg sover, og sliter med å stå opp. Men de siste månedene har jeg blitt såpass vant med å stå opp både 2 og 3 ganger i løpet av natten, så det er ikke noe jeg gruer veldig til lenger :ler:

Jeg prøver å nyte den siste tiden som gravid så godt som mulig, og jeg trives egentlig ganske godt som gravid, men det er ikke alltid like lett. Spesielt ikke når magen konstant er i veien, lillegutt sparker i ribbeina og trykker på blæra og alt generelt er tungt :sjenert: Men jeg tar lange dusjer og bruker tiden godt sammen med samboeren nå mens vi enda er bare 2. Og jeg sitter nesten konstant med hånden på magen og kjenner på lillegutt som beveger seg der inne, tror nok jeg kommer til å savne det når han kommer :ler:

Innom og :hoppe: litt for høygravide Pjusk! :biggrin:

Har dere bestemt navnet til gutten?

:hoppe:

Vi har ikke bestemt navn enda, er egentlig veldig usikre på navn. Men vi har noen navn som er aktuelle, så får vi se når lillegutt kommer hvilket navn som passer best :jepp: Synes det er så vanskelig med guttenavn jeg, mye enklere med jentenavn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå som jeg savner magen min når jeg leser inne hos deg.. :rodmer: Du er ¨så heldig som er gravid. Husker hvor stolt jeg var av struttemagen min.. :)

Men ikke lenge igjen nå til du har en ny sjef i huset :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå som jeg savner magen min når jeg leser inne hos deg.. :rodmer: Du er ¨så heldig som er gravid. Husker hvor stolt jeg var av struttemagen min.. :)

Men ikke lenge igjen nå til du har en ny sjef i huset :hoppe:

Og jeg gleder meg bare mere og mere til å få han på utsiden når jeg leser inne hos deg :fnise: Men skal ikke klage da, er fortsatt ganske glad i gravidmagen min (bortsett fra strekkmerkene som har begynt å kommet :sukk: ), og har i grunnen ikke noe hastverk med å få han ut enda. Men den utålmodigheten kommer vel når vi har fått alt på plass, tenker jeg :ler:

Nei, maks 7 uker igjen nå :sjokkert: og bare litt over en måned til termin :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som deg jeg og - at når alt er på plass, DA kommer nok utålmodigheten :fnise:

Kjedelig med strekkmerker. Hvor har du fått de så langt? Jeg er livredd for det altså... har noen andre steder på kroppen, og magen var liksom "frisonen"... :sjenert:

Håper du slipper billig unna iallfall - krysser fingrene for det :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig begynt å vaske babyklær :rodmer: Er så mye koseligere å vaske babyklær enn vanlige klær, synes jeg :sjenert: Har snart vasket alt babytøyet, bortsett fra det i ull. Vi har såpass lite klær i ull enda, så jeg driver og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med vasking av det.

Når er det egentlig vanlig å begynne å få melk i brystene? Det har ikke kommet noe her enda i allefall. Har i det siste begynt å tenke på om jeg ikke får nok melk til å kunne amme. Min mor hadde såpass lite melk at verken jeg eller søskene mine ble ammet særlig lenge. Håper bare ikke det er arvelig, for jeg vil jo gjerne kunne amme :)

Ellers er lillegutt fremdeles veldig aktiv, og sparker mamman sin i ribbeina stadig vekk. Sparker i ribbeina og presser på blæra :fnise: Av og til når jeg ligger med hånda på magen kjennes det ut som om jeg har en slange inni magen som kryper rundt under mageskinnet mitt :ler:

I dag har jeg forresten hatt en del murringer. Kjennes virkelig ut som om jeg skal få mensen hvert øyeblikk. Litt ubehagelig, men det plager meg i grunn ikke. Tenker at det bare er kroppen som forbereder seg, og det må den jo få lov til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som deg jeg og - at når alt er på plass, DA kommer nok utålmodigheten :fnise:

Kjedelig med strekkmerker. Hvor har du fått de så langt? Jeg er livredd for det altså... har noen andre steder på kroppen, og magen var liksom "frisonen"... :sjenert:

Håper du slipper billig unna iallfall - krysser fingrene for det :tommelopp:

Når alt er klart er det jo stort sett bare venting igjen, så det er kanskje ikke så rart om man blir litt utålmodig da, egentlig :fnise:

Jeg har fått noen på magen, nedenfor navlen. Jeg ble litt overrasket når jeg så det, for vi har et speil som er såpass høyt (i allefall for meg som er så lav som jeg er), så jeg har ikke sett magen skikkelig fra navlen og ned. Men så lå jeg og kjente på magen en kveld, og da kjente jeg noe som kjentes ut som strekkmerker. Så var jeg hjemme hos mamma og pappa, og speilet deres er lavere, og da så jeg strekkmerkene :sukk: Og de blir bare større med tiden. De har blitt en del større siden første gangen jeg la merke til de i allefall. I tillegg har jeg fått ett lite strekkmerke på det ene brystet, men det er såpass lite at det i grunnen ikke gjør meg såå mye. Håper bare jeg ikke får flere nå, for de på magen er mer enn nok :sjenert: Får håpe du slipper unna, i allefall de verste strekkmerkene :) De gir en ekstra knekk på selvtillitten min i allefall, og selvtillitten min har vel i grunnen aldri vært så veldig stor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å begynne vasking av klær! :hoppe: Kan tenke meg at det er koselig :hjerte:

Jeg har fått noe blank veske fra puppene et par ganger, men ikke noe mer. Så venter i spenning. Vet egentlig ikke når det er vanlig at det begynner å fylles opp, men tror da ikke det er helt uvanlig at det ikke kommer før etter fødsel, eller er jeg helt på bærtur :vetikke:

Murringer har jeg og i perioder - plagsomt når det begynner å bli på nivå med mensmurringer, men det er vel bare positivt som du sier. Jordmor la iallfall av meg når jeg "klagde" over det, og sa at det nok bare blir mer og mer av det :roll:

Du ligger jo en ukes tid foran meg i løypa, men mini er fremdeles veldig aktiv her og - kanskje enda mer enn tidligere faktisk. Blir spennende å se hvordan bevegelsene vil forandre seg fremover, etter hvert som plassen begrenses.

Strekkmerker er definitivt en knekk for selvtillitten her og, så kjenner GODT følelsen din. Føler jeg får panikk hver gang jeg ser tendenser. Jeg kan leve med noen små tynne noen, men skrekken er de VIRKELIGE store over hele magen.

Uff - får håpe det går bra med deg videre, og at du har fått de du skal ha! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg endelig begynt å vaske babyklær :rodmer: Er så mye koseligere å vaske babyklær enn vanlige klær, synes jeg :sjenert: Har snart vasket alt babytøyet, bortsett fra det i ull. Vi har såpass lite klær i ull enda, så jeg driver og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med vasking av det.

Når er det egentlig vanlig å begynne å få melk i brystene? Det har ikke kommet noe her enda i allefall. Har i det siste begynt å tenke på om jeg ikke får nok melk til å kunne amme. Min mor hadde såpass lite melk at verken jeg eller søskene mine ble ammet særlig lenge. Håper bare ikke det er arvelig, for jeg vil jo gjerne kunne amme :)

Ellers er lillegutt fremdeles veldig aktiv, og sparker mamman sin i ribbeina stadig vekk. Sparker i ribbeina og presser på blæra :fnise: Av og til når jeg ligger med hånda på magen kjennes det ut som om jeg har en slange inni magen som kryper rundt under mageskinnet mitt :ler:

I dag har jeg forresten hatt en del murringer. Kjennes virkelig ut som om jeg skal få mensen hvert øyeblikk. Litt ubehagelig, men det plager meg i grunn ikke. Tenker at det bare er kroppen som forbereder seg, og det må den jo få lov til :ler:

Har du ammeinnlegg i ull? Når du bor i midt-Norge, og får baby i januar så må du passe på å holde brystene varme! :) I tillegg må du svare "ullbody eller andre klær i ull i str 50/56" når folk spør hva dere ønsker dere i barselsgave, så skal du fort se at du får vasket en hel vask med 30 grader ;)

Jeg fikk litt gjennomsiktig væske i puppene mine før fødsel, som jeg kunne håndmelke ut. Men det frarådes å gjøre det, da det i verste fall kan få morkaka til å løsne, og kickstarte fødsel (og ikke på en postiv måte... ) de første 2-3 dagene så får babyen din nesten ikke melk, men den må suge masse på puppene dine, så skal du nok se at det kommer i overflod! Jeg skjønte ingenting når jeg satt på do en morgen, og magen min plutselig var våt av morsmelk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å begynne vasking av klær! :hoppe: Kan tenke meg at det er koselig :hjerte:

Jeg har fått noe blank veske fra puppene et par ganger, men ikke noe mer. Så venter i spenning. Vet egentlig ikke når det er vanlig at det begynner å fylles opp, men tror da ikke det er helt uvanlig at det ikke kommer før etter fødsel, eller er jeg helt på bærtur :vetikke:

Murringer har jeg og i perioder - plagsomt når det begynner å bli på nivå med mensmurringer, men det er vel bare positivt som du sier. Jordmor la iallfall av meg når jeg "klagde" over det, og sa at det nok bare blir mer og mer av det :roll:

Du ligger jo en ukes tid foran meg i løypa, men mini er fremdeles veldig aktiv her og - kanskje enda mer enn tidligere faktisk. Blir spennende å se hvordan bevegelsene vil forandre seg fremover, etter hvert som plassen begrenses.

Strekkmerker er definitivt en knekk for selvtillitten her og, så kjenner GODT følelsen din. Føler jeg får panikk hver gang jeg ser tendenser. Jeg kan leve med noen små tynne noen, men skrekken er de VIRKELIGE store over hele magen.

Uff - får håpe det går bra med deg videre, og at du har fått de du skal ha! :klem:

Ja, det er veldig koselig å vaske små babyklær :hjerte: Men nå ser jeg at 3 av bodyene har fått noen hvite striper på seg, som jeg ikke aner hva er :vetikke: Får vel prøve å vaske de en gang til å se om de forsvinner da.

Jeg har ikke sett noe til noe blank væske en gang jeg :vetikke:

Har ikke hatt noe særlig med murringer hittil i dag, men i går hadde jeg en del. Som du sier er det litt plagsomt når det begynner å bli på nivå med mensmurringer, men får bare tenke at det er kroppen som gjør seg klar, så kanskje det ikke blir så plagsomt :fnise:

Det skal bli spennende å se hvordan bevegelsene forandrer seg nå mot slutten ja. Merker at han begynner å bli stor og at plassen stadig blir mindre der inne allerede, for jeg kjenner at han presser mot ribbeina veldig godt.

Enig. Små, tynne strekkmerker er ikke så ille, men de store er de jeg frykter mest. De jeg har fått på magen er relativt store, så de er jeg ikke så fornøyd med :sukk: Håper virkelig jeg har fått de jeg skal ha nå ja :)

Har du ammeinnlegg i ull? Når du bor i midt-Norge, og får baby i januar så må du passe på å holde brystene varme! :) I tillegg må du svare "ullbody eller andre klær i ull i str 50/56" når folk spør hva dere ønsker dere i barselsgave, så skal du fort se at du får vasket en hel vask med 30 grader ;)

Jeg fikk litt gjennomsiktig væske i puppene mine før fødsel, som jeg kunne håndmelke ut. Men det frarådes å gjøre det, da det i verste fall kan få morkaka til å løsne, og kickstarte fødsel (og ikke på en postiv måte... ) de første 2-3 dagene så får babyen din nesten ikke melk, men den må suge masse på puppene dine, så skal du nok se at det kommer i overflod! Jeg skjønte ingenting når jeg satt på do en morgen, og magen min plutselig var våt av morsmelk :fnise:

Har ikke vært å kjøpt ammeinnlegg i ull enda, men jeg skal gjøre det. Enten blir det i dag, ellers blir det neste uke når samboeren har fått lønn :fnise: Vi mangler litt klær, men det er stort sett ullklær vi mangler, så hvis noen spør er det ullklær vi ønsker oss :jepp: Blir vel litt etter hvert vil jeg tro. I tillegg har de salg på en del ullklær nå har jeg sett, så spørs om vi ikke blir å kjøpe noe selv også :jepp:

Er vel kanskje greit å la være da ja. Vil jo ikke at morkaka skal løsne og kickstarte fødsel. Nå er ikke det noe jeg trenger å tenke på (foreløpig i allefall) da, siden jeg ikke har fått noe gjennomsiktig væske i puppene enda :sjenert: Men greit å vite! Kan tenke meg det ble en liten overraskelse når magen plutselig er full av morsmelk ja :fnise:

Åå, jeg er så spent på alt som skal skje! Spent på hvordan ting kommer til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene gangen det kom blank veske her var faktisk mens jeg satt på do en morgen. Plutselig ble jeg våt på magen, og lurte på om jeg hadde fått akutt renne-nese :fnise: Var litt sjokkartet når jeg skjønte hvor det kommer fra. Jeg har aldri fått ut noe som helst derifra, og har vært hellig overbevist om at det ikke er noen åpning der :ler:

Det kommer nok etter hvert på deg også, og tror ikke det er noe mer/mindre fordel med et par små mini-lekkasjer som jeg har hatt i forhold til ingenting altså :)

Har du forresten hatt noen vekst-estimering av tassen i magen? :klo: Vår er sannsynligvis litt mindre enn snittet, så kanskje derfor han fremdeles har såpass til plass at han kan turne som han gjør....:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene gangen det kom blank veske her var faktisk mens jeg satt på do en morgen. Plutselig ble jeg våt på magen, og lurte på om jeg hadde fått akutt renne-nese :fnise: Var litt sjokkartet når jeg skjønte hvor det kommer fra. Jeg har aldri fått ut noe som helst derifra, og har vært hellig overbevist om at det ikke er noen åpning der :ler:

Det kommer nok etter hvert på deg også, og tror ikke det er noe mer/mindre fordel med et par små mini-lekkasjer som jeg har hatt i forhold til ingenting altså :)

Har du forresten hatt noen vekst-estimering av tassen i magen? :klo: Vår er sannsynligvis litt mindre enn snittet, så kanskje derfor han fremdeles har såpass til plass at han kan turne som han gjør....:vetikke:

:ler Tror ikke det er noe åpning der hos meg heller :fnise:

På 3D UL fikk vi beskjed om at tassen var omtrent 10% over gjennomsnittet, men jeg lurer på om han kanskje kunne vært inne i en vekstperiode eller noe sånt, for SF-målene mine har ved de siste kontrollene vært mindre enn tidligere. Har hele veien ligget på den øvre grensen på det grønne feltet på SF-mål skjemaet på helsekortet, mens på siste kontroll lå jeg like over den røde streken. Men jeg aner ikke. Kan godt hende han har såpass til plass på grunn av at han er litt mindre enn gjennomsnittet, men jeg skal ikke si noe sikkert, for jeg aner virkelig ikke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gleder meg bare mere og mere til å få han på utsiden når jeg leser inne hos deg :fnise: Men skal ikke klage da, er fortsatt ganske glad i gravidmagen min (bortsett fra strekkmerkene som har begynt å kommet :sukk: ), og har i grunnen ikke noe hastverk med å få han ut enda. Men den utålmodigheten kommer vel når vi har fått alt på plass, tenker jeg :ler:

Nei, maks 7 uker igjen nå :sjokkert: og bare litt over en måned til termin :jepp:

Hehe, ja ikke sant :fnise: Ja man gleder seg mye til å ta i bruk diverse utstyr man kjøper inn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ikke sant :fnise: Ja man gleder seg mye til å ta i bruk diverse utstyr man kjøper inn! :)

Ja, det skal bli så koselig å ta i bruk alt utstyret man har fått og kjøpt :jepp: har begynt å få på plass stellebord og skuffer for å ha ved siden av stellebordet nå, og jeg gleder meg bare mer og mer for hver ting vi får på plass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i underkant av 4 timer igjen av 2011, som har vært et av de verste, men også et av de beste årene jeg kan huske. Satser på at 2012 blir enda bedre, noe jeg tror det blir. 2012 er jo tross alt det året jeg og samboeren får vårt første barn, en liten sønn :hjerte:

Så jeg vil bare ønske dere alle sammen et godt nytt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...