Gå til innhold

Pjusks lille familie

Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Pjusk! Innom og sniker litt i boka di jeg, koselig her :happy:

Så spennende med 3. trimester, nå er det jaggu ikke lenge igjen! :)

Hei Lily og :velkommen: til dagboka mi! Hyggelig at du stikker innom, og at du synes det er koselig her :jepp:

Ja, det blir spennende med 3. trimester, da begynner det virkelig å nærme seg. Selv om det enda er 3 måneder igjen, tipper jeg at det kommer til å gå veldig fort :) Rart å tenke på at jeg har gått 6 måneder allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor igjen. Hadde en koselig jordmorstudent i dag, i tillegg til hun jeg hadde sist gang. Har visstnok gått opp 8,5 kg, noe jeg synes er litt mye, men jordmor sa ikke noe på det, så antar det er greit. Ellers var urinprøven fin, og blodtrykket var også fint (104/70). Fosterlyden var fin (142), og ikke noe ødem. Så alt i alt er vel alt greit. Lillegutt var ikke helt enig i at jordmoren skulle høre på fosterlyden da, så han flyttet på seg når hun skulle høre :fnise: Det er nok en liten luring inni magen min altså :hjerte:

Etter jordmortimen dro jeg til legekontoret for å hente blodprøvearkene mine. Ble litt overrasket da jeg fikk vite at jeg er Rh-negativ, noe som betyr at jeg må ta ekstra blodprøver for å sjekke at jeg ikke danner antistoffer mot babyen. Typisk at jeg som haaater å ta blodprøver må ta ekstra blodprøver :fnise: Men jeg vil jo at lillegutt skal ha det bra, så da gjør jeg det gjerne :)

Dessuten har kvalmen begynt å komme tilbake her :tristbla: Har vært kvalm flere dager etter at jeg har spist frokost, men det går heldigvis over utover dagen. Får vel bare være fornøyd så lenge jeg slipper å gå hele dagen med kvalme :)

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her å nyter siste dagen i 2. trimester med litt sjokolade :sjenert: Men, i morgen er det et nytt trimester, og jeg har bestemt meg for at i 3. trimester er det slutt på sjokolade og andre søtsaker i tide og utide. Nå er det på tide å bli sunn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her å nyter siste dagen i 2. trimester med litt sjokolade :sjenert: Men, i morgen er det et nytt trimester, og jeg har bestemt meg for at i 3. trimester er det slutt på sjokolade og andre søtsaker i tide og utide. Nå er det på tide å bli sunn :jepp:

Men sjokolade som er så godt, da! :fnise: Men det er nok fornuftig! :jepp:

8,5 kg er forresten etter min mening ikke mye i det hele tatt når du har kommet så langt som du har kommet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg til tider har vært veldig flink til å holde meg unna søtsaker i tide og utide, men så kom mannen hjem fra utlandet med taxfree godis :sjenert:

Skal prøve å bli flinkere og bare kose meg med det en dag i uken, så får se hvordan det går etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sjokolade som er så godt, da! :fnise: Men det er nok fornuftig! :jepp:

8,5 kg er forresten etter min mening ikke mye i det hele tatt når du har kommet så langt som du har kommet! :)

Jeg vet, det er alt for godt :sjenert:

Nei, det er kanskje ikke så mye. Håper bare jeg ikke legger på meg så alt for mye resten av svangerskapet.

Jeg synes jeg til tider har vært veldig flink til å holde meg unna søtsaker i tide og utide, men så kom mannen hjem fra utlandet med taxfree godis :sjenert:

Skal prøve å bli flinkere og bare kose meg med det en dag i uken, så får se hvordan det går etterhvert :)

:fnise: Vi har nettopp vært i utlandet og handlet masse taxfreegodis vi også, skjønner du :sjenert:

Jeg skal bli flinkere til å spare alt av godis-spising til helgene jeg. Er fryktelig svak for godteri, og eier ikke viljestyrke når det kommer til å holde seg unna, så her må alt av søtsaker ut av huset om jeg skal ha mulighet til å klare meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å holde seg unna dersom man begynner å handle kun en gang i uka, for det er jo alle disse spontankjøpene når man er sulten og skal kjøpe middag og aånt hvor man ofte ender opp med å kjøpe sjokolade, iskaffe og slikt. I alle fall er det sånn for min del. Nå for tiden har jeg så lyst på pepperkaker hele tiden.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tredje trimester :hoppe:

Jammen går tiden fort altså :jepp:

Synes ikke du har gått opp mye i vekt jeg - du er jo langt på vei, og når jordmor ikke bemerket noe en gang, så er nok alt i orden :klemmer:

Men det skader jo aldri å prøve å være sunn for det! Jeg har samme problem som deg - skapet fullt av taxfree-godis - prøver også å begrense det, men jammen er det ikke lett... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å holde seg unna dersom man begynner å handle kun en gang i uka, for det er jo alle disse spontankjøpene når man er sulten og skal kjøpe middag og aånt hvor man ofte ender opp med å kjøpe sjokolade, iskaffe og slikt. I alle fall er det sånn for min del. Nå for tiden har jeg så lyst på pepperkaker hele tiden.. :fnise:

Ja, vi prøver å handle bare en gang i uka, men som regel blir det flere ganger likevel :sjenert:

Jeg har også lyst på pepperkaker for tiden, men skal prøve å ikke spise mere pepperkaker før Desember nå. Greit å ikke spise seg lei før jula har startet :fnise:

Gratulerer med tredje trimester :hoppe:

Jammen går tiden fort altså :jepp:

Synes ikke du har gått opp mye i vekt jeg - du er jo langt på vei, og når jordmor ikke bemerket noe en gang, så er nok alt i orden :klemmer:

Men det skader jo aldri å prøve å være sunn for det! Jeg har samme problem som deg - skapet fullt av taxfree-godis - prøver også å begrense det, men jammen er det ikke lett... :sjenert:

Takk :hoppe:

Tiden går jammen fort ja, og nå er det ikke lenge igjen til du er i 3. trimester heller :jepp:

Ja, jeg er jo ganske langt på vei, men det sies jo at man legger på seg en del på slutten? Derfor er jeg redd jeg har lagt på meg mye hittil, men jeg tenker at så lenge jeg spiser sunt fremover, så har ikke kiloene såå mye å si :)

Dæven!

:strix: for 28 uker og siste trimester! Nå kommer tiden bare til å suse unna. :nigo:

:strix: Tiden har ikke akkurat gått sakte fra uke 12 til nå, så det kommer vel ikke akkurat til å gå noe saktere fremover, nei :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg er i 3. og siste trimester er det vel på tide med en ny statusoppdatering :jepp:

Termin: 02.02.12

På vei: 28 uker

Igjen til termin: 12 uker og 2 dager

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig?: Både og. Noen dager skulle jeg ønske jeg hadde lillegutt på utsiden (spesielt når jeg har lest i dagbøkene til de som allerede har født), mens andre dager er jeg glad jeg fremdeles har litt tid å forberede meg på :fnise:

Aktivitet i magen: Ja, mye aktivitet hver dag (spesielt når'a mor skal sove :fnise: ) Alltid like koselig å sette seg ned å legge hånda på magen, så kommer det som regel ett spark eller to mot hånda :rodmer:

Navn: Vi er veldig usikre. Synes det er såå vanskelig med guttenavn altså.

Vektøkning: Fra 56kg til 65,5 kg, så ca 9,5 kg.

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Ja, har litt kynnere av og til, men ikke noe plagsomt.

Humør: Hormontroll :fnise: Humøret varierer veldig fra dag til dag, men er stort sett glad og fornøyd :jepp:

Barnerom: Tenker å kjøpe hus etter hvert, så vi venter med å lage noe barnerom.

Utstyr: Har fått en del utstyr, og har kjøpt en del sengetøy og klær. Mangler fremdeles barnevogn da :sjenert:

Strekkmerker: Nei, ikke enda heldigvis.

Melk i brystene: Nei.

Fødsel: Er veldig spent på fødselen, og har litt delte tanker om den. Både gleder meg og gruer meg.

Plager: Stort sett lite plager. Har merket at jeg har fått litt bekkensmerter i det siste, men ikke noe som påvirker hverdagen min noe særlig. Litt vondt å snu seg i senga om natta og rett etter jeg har stått opp, men det er ikke noe som plager meg noe særlig. Sover i grunn greit om natta, men sliter litt med at jeg våkner flere ganger i løpet av natta av at jeg har vondt i foten jeg ligger på (ligger stort sett på siden). Så da må jeg snu meg til andre sida og sove frem til jeg våkner av at jeg har vondt i den foten også.

Oppegående: Ja, ikke noe særlig mindre oppegående enn vanlig i allefall :fnise:

Sulten: Er sulten rett som det er jeg :sjenert:

Spesielle matlyster: Klementiner :hjerte: og pepperkaker, men pepperkakene prøver jeg å vente litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker! :hoppe: Tredje trimester! :)

Koselig med statusoppdatering! Klementiner holder jeg med deg i, det er såå godt! Har spist sånn seks stk de siste to dagene :fnise:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte inn en svær pose klementiner før helgen, og den var borte på søndag :sjenert:

Farlig godt altså! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker! :hoppe: Tredje trimester! :)

Koselig med statusoppdatering! Klementiner holder jeg med deg i, det er såå godt! Har spist sånn seks stk de siste to dagene :fnise:

Ha en fin dag!

Jeg kjøpte inn en svær pose klementiner før helgen, og den var borte på søndag :sjenert:

Farlig godt altså! :sikle:

Godt å høre at det ikke er bare meg :fnise: Har nettopp spist min femte klementin i dag, og lurer på om jeg skal ta en til, for det er jo sååå godt :sjenert: Og dessuten blir lillegutt så aktiv hver gang jeg spiser klementiner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi oi, 3. og siste trimester allerede! :strix::hoppe: Nå er det ikke lenge igjen!

Fin statusoppdatering :)

:hoppe: det er jammen ikke lenge igjen nå, nei :nigo:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle våge meg på å legge ut noen magebilder :sjenert: Vet ikke hvor lenge jeg lar dem ligge da, synes det er litt skummelt jeg :fnise:

post-34357-0-60923000-1320922718_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...