Teriyaki Skrevet 2. februar 2012 #501 Skrevet 2. februar 2012 Så rart du ble anbefalt det da jeg hadde aldri noen blank væske, men fikk alt for mye melk i puppene etter fødsel, selv om jeg aldri rørte dem da jeg var gravid Og ja, det er verdt det! Det er en helt sinnsykt følelse når resten av baby sklir ut, og alle smerter forsvinner, for så at man hører baby gråte, og får den myke kroppen på brystet. der og da følte jeg ikke noe, for jeg var så sliten, men i ettertid tenker jeg mye tilbake på det øyeblikket
Neala Skrevet 2. februar 2012 #502 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ble også anbefalt å håndmelke, så tror ikke det er uvanlig
Zia Skrevet 2. februar 2012 #503 Skrevet 2. februar 2012 Leste akkurat om stimulering av brystvorter for å fremkalle rier, og Nylander skriver at man IKKE bør bedrive dette på egen hånd uten å ha prøvd ut effekten på sykehus først, så man kan overvåke hvordan fosteret evt takler det dersom det faktisk kommer rier. Så jeg hadde blit helt forvirret om jordmor hadde foreslått å håndmelke sånn - det må da være super-stimulering av vortene skulle man tro? Uansett spennende med blank veske da, og rier har tydeligvis ikke vært noe problem for deg, så da er jo alt bare velstand!
Teriyaki Skrevet 2. februar 2012 #504 Skrevet 2. februar 2012 Stimulering av brystvorter kan jo i værste fall resultere i morkakeløsning, noe som kan være livsfarlig for babyen..Vet ikke hvor ofte det skjer da, sikkert ikke ofte. Men det er det jeg har hørt er grunnen til at man ikke bør gjøre det.
Neala Skrevet 2. februar 2012 #505 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Nei, ikke stimuler brystvortene! Håndmelking innebærer ikke nødvendigvis stimulering av brystvortene. Hold hånden litt lenger bak på brystet, slik at du ikke masserer knoppen. Jeg fikk det demonstrert med en liksompupp hos JM. Men hun var også veldig klar på at brystvortestimulering er ikke lurt! Edit: Må legge til at jeg prøvde ca to ganger, lenge før termin, så jeg vet ikke om det hadde noen effekt. Likevel sto melkespruten ut av puppen under hele fødselen, og N ble nesten kvalt av melkestrålen da hun fikk pupp første gang Endret 2. februar 2012 av Neala
Teriyaki Skrevet 2. februar 2012 #506 Skrevet 2. februar 2012 Nei, ikke stimuler brystvortene! Håndmelking innebærer ikke nødvendigvis stimulering av brystvortene. Hold hånden litt lenger bak på brystet, slik at du ikke masserer knoppen. Jeg fikk det demonstrert med en liksompupp hos JM. Men hun var også veldig klar på at brystvortestimulering er ikke lurt! Edit: Må legge til at jeg prøvde ca to ganger, lenge før termin, så jeg vet ikke om det hadde noen effekt. Likevel sto melkespruten ut av puppen under hele fødselen, og N ble nesten kvalt av melkestrålen da hun fikk pupp første gang Oi, det må jeg si! Er nok ikke mange som får så mye melk SÅ fort!
Neala Skrevet 2. februar 2012 #507 Skrevet 2. februar 2012 Oi, det må jeg si! Er nok ikke mange som får så mye melk SÅ fort! Nei.. Mamma, JM og barnepleier stod sånn:
Pjusk Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #508 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Så rart du ble anbefalt det da jeg hadde aldri noen blank væske, men fikk alt for mye melk i puppene etter fødsel, selv om jeg aldri rørte dem da jeg var gravid Og ja, det er verdt det! Det er en helt sinnsykt følelse når resten av baby sklir ut, og alle smerter forsvinner, for så at man hører baby gråte, og får den myke kroppen på brystet. der og da følte jeg ikke noe, for jeg var så sliten, men i ettertid tenker jeg mye tilbake på det øyeblikket Gleder meg til å se lillegutt og få han opp på brystet! Ikke sikkert jeg kommer til å føle så mye der og da heller, men tror nok det er et helt herlig øyeblikk uansett Jeg ble også anbefalt å håndmelke, så tror ikke det er uvanlig Leste akkurat om stimulering av brystvorter for å fremkalle rier, og Nylander skriver at man IKKE bør bedrive dette på egen hånd uten å ha prøvd ut effekten på sykehus først, så man kan overvåke hvordan fosteret evt takler det dersom det faktisk kommer rier. Så jeg hadde blit helt forvirret om jordmor hadde foreslått å håndmelke sånn - det må da være super-stimulering av vortene skulle man tro? Uansett spennende med blank veske da, og rier har tydeligvis ikke vært noe problem for deg, så da er jo alt bare velstand! Stimulering av brystvorter kan jo i værste fall resultere i morkakeløsning, noe som kan være livsfarlig for babyen..Vet ikke hvor ofte det skjer da, sikkert ikke ofte. Men det er det jeg har hørt er grunnen til at man ikke bør gjøre det. Nei, ikke stimuler brystvortene! Håndmelking innebærer ikke nødvendigvis stimulering av brystvortene. Hold hånden litt lenger bak på brystet, slik at du ikke masserer knoppen. Jeg fikk det demonstrert med en liksompupp hos JM. Men hun var også veldig klar på at brystvortestimulering er ikke lurt! Edit: Må legge til at jeg prøvde ca to ganger, lenge før termin, så jeg vet ikke om det hadde noen effekt. Likevel sto melkespruten ut av puppen under hele fødselen, og N ble nesten kvalt av melkestrålen da hun fikk pupp første gang Oi, må si du fikk melk fort ja Oi, det må jeg si! Er nok ikke mange som får så mye melk SÅ fort! Nei.. Mamma, JM og barnepleier stod sånn: Som Neala sier så stimulerer jeg ikke brystvortene, men holder litt lenger bak på brystet Fikk det demonstrert av jordmor på en liksompupp jeg også. Jeg vet ikke hvor stor effekt det har å håndmelke jeg altså, ikke sikkert det har så mye effekt heller. Har ikke gjort det så veldig ofte før jeg fikk den blanke væsken så det kan jo godt være at det hadde kommet uansett om jeg ikke hadde gjort det tidligere Endret 3. februar 2012 av Pjusk
Teita Skrevet 3. februar 2012 #509 Skrevet 3. februar 2012 Nå skjer det snart! Gratulerer med termindato Beklager at jeg ikke har skrevet her inne før nå, men jeg følger med hele tiden
Gjest Delphina Skrevet 3. februar 2012 #510 Skrevet 3. februar 2012 Sånn, nå må han komme ut. Det er utflyttningsdato i dag!
Pjusk Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #511 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Da har jeg vært hos jordmor som mente alt så veldig bra ut. Jeg har gått opp ca 20 kg, men jeg tror noen av de kiloene er vann. Jeg får nemlig nesten ikke på meg skoene mine lenger, og skoene mine har alltid vært litt "store", så jeg har aldri slitt med å få de på meg I allefall det ene paret som jeg tidligere bare smatt føttene nedi. I dag sto jeg leeenge å sleit med å få de på meg Hendene har også hovnet opp, og håndleddene er veldig stive. Våkner hver morgen med smerter i fingerleddene også fordi de er stive. Jordmor sjekket heller ikke om jeg hadde ødem, men skrev 1-2 på helsekortet ut i fra hva jeg sa. Urinprøven var helt fin, verken leukocytter eller proteiner i den Blodtrykket var greit, 121/81, altså noe høyere enn mitt vanlige blodtrykk, men det er vel ikke uvanlig. Det var i allefal ikke farlig høyt. Og hodet til lillegutt er godt festet i bekkenet mitt Fikk overtidskontroll på sykehuset neste Torsdag, så hvis jeg ikke har født før det, så blir det spennende å høre hva dem sier. Satser selvfølgelig på å føde før det jeg da. Håper i allefall at kroppen setter i gang fødselen av seg selv, for jeg vil ikke bli satt i gang Må jeg bli satt i gang så får jeg jo heller ikke bruke badekar, så nå må lillegutt bare sette i gang og komme Jeg vet ikke helt om jeg vil at lillegutt skal komme i helga eller om jeg vil han skal vente til etter helga. Hadde jo vært fint med ei siste helg bare meg og min kjære nå, spesielt siden vi har 5-års dag i helga Kunne tenkt meg å vært ute og spist (eller i allefall bestilt mat) og bare kost oss med god mat og film. Men, kommer lillegutt så er det helt fantastisk også. Har jo ventet så lenge på han nå, så han er mer enn velkommen uansett når han ønsker å komme Endret 3. februar 2012 av Pjusk
Pjusk Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #512 Skrevet 3. februar 2012 Nå skjer det snart! Gratulerer med termindato Beklager at jeg ikke har skrevet her inne før nå, men jeg følger med hele tiden Takk Det går heelt fint, ikke noe tvang og skrive. Er litt dårlig på å skrive i dagbøkene deres for tiden jeg også så Sånn, nå må han komme ut. Det er utflyttningsdato i dag! Sitter med kynnere og menssmerter nå, men tror ikke det nødvendigvis betyr at han har tenkt seg ut enda, dessverre. Har jo hatt det i flere dager nå uten at lillegutt har kommet ut. Av og til kjennes det ut som om han prøver å sparke seg ut igjennom mageskinnet mitt da, men tror ikke det hjelper mye
ara Skrevet 3. februar 2012 #513 Skrevet 3. februar 2012 ÅÅh, så spennende å lese her nå! Har smuglest i dagboka di vel så lenge, men tror ikke jeg har lagt igjen noen spor etter meg... Du har jo en spennende tid foran deg nå!! Masse lykke til framover!
Pjusk Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #514 Skrevet 3. februar 2012 ÅÅh, så spennende å lese her nå! Har smuglest i dagboka di vel så lenge, men tror ikke jeg har lagt igjen noen spor etter meg... Du har jo en spennende tid foran deg nå!! Masse lykke til framover! skal du i allefall være i dagboka mi! Har smuglest i dagboka di jeg også, men vet ikke om jeg noen gang har lagt igjen spor Det er veldig spennende nå, ting kan liksom skje når som helst. Takk for lykkeønskninger
Pjusk Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #515 Skrevet 4. februar 2012 (endret) Hvordan vet man egentlig at det er noe på gang? alle sier at man bare vet det når riene starter, men HVORDAN vet man det? har hatt litt vondter nå i kveld, men vet ikke om det er slike vondter man har når riene kommer. Rekner med at det er mye vondere når riene setter i gang for fullt, men aner jo ikke om det er samme type smerter som det jeg har hatt i kveld, altså om det kan være starten på noe Endret 4. februar 2012 av Pjusk
Niennas Skrevet 4. februar 2012 #516 Skrevet 4. februar 2012 (endret) Rier blir sterkere og sterkere. Jeg syntes det kjentes ut som menssmerter. Edit: Til å å begynne med, selvsagt. Endret 4. februar 2012 av Niennas
Neala Skrevet 4. februar 2012 #518 Skrevet 4. februar 2012 (endret) Jeg bråvåknet klokken fem på natten, og da var det ikke tvil om at det var rier. Men det er jo ikke alle som skjønner det før det har gått lang tid, da. Følg intensjonen din! Endret 4. februar 2012 av Neala
Teriyaki Skrevet 4. februar 2012 #519 Skrevet 4. februar 2012 Nå gikk jo vannet her først, så jeg skjønte det jo med en gang, men hadde nok lurt litt en liten stund før det ble mer intenst, men de første riene kjentes bare ut som menssmerter. Noen går jo en stund med rier av den intensiteten, mens andre, sånn som meg, får sterke, regelmessige og vonde rier under en time etter først rie. Så veldig spennende nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå