Pjusk Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #401 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg vil tippe! Jeg tror han kommer 1. februar 1. Februar noteres Tipper 30.mars! Spennende dette Håper alt er bra med deg! 30. Mars? Jeg håper du mente 30. Januar, siden 30. Mars ville vært litt for lenge på overtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 7. januar 2012 #402 Del Skrevet 7. januar 2012 Hahaha, ja, mente 30 januar gitt Hehe, stakkars deg, noe annet ville vært pining! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #403 Del Skrevet 7. januar 2012 Lillegutt har blitt veldig flink til å si i fra når han ønsker at jeg skal stå opp, må jeg si. Fikk jo sovet til 09:45 i dag da, men så kom ribbeinssparkene Jeg tror ikke han liker at jeg sover på siden altså, men jeg har liksom ikke så mye valg når jeg ikke har mulighet til å ligge på magen, og jeg blir uvel av å ligge på ryggen. Så hvis disse sparkene fortsetter å komme hver gang jeg sover/prøver å sove, så kommer jeg nok fort til å bli litt utålmodig med å få han ut. Det er virkelig VONDT I dag får vi madrassen til vugga, og da har vi omtrent alt vi MÅ ha før lillegutt kan komme Mangler noen skikkelige gulpekluter da, men det er forhåpentligvis ikke det vanskeligste å få tak i. Noen som har noen gulpekluter å anbefale, forresten? De vi har hittil er små og tynne, så jeg har funnet ut at vi nok kommer til å trenge noen som er litt større og tykkere, ellers gulper han vel rett igjennom de Nå skal jeg prøve å få gjort litt her. Må få vasket opp det siste av skittenklær, og vaske hyllene til stellebordet, så er det klart for å begynne å gjøre klart stellebordet Så kommer vel svigers innom etter hvert, og da er det greit at det ser litt OK ut her Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #404 Del Skrevet 7. januar 2012 Hahaha, ja, mente 30 januar gitt Hehe, stakkars deg, noe annet ville vært pining! Da er det notert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 8. januar 2012 #405 Del Skrevet 8. januar 2012 Hellu:) vet ikke om jeg har skrevet inni her før men her kommer det hvertfall:D du er så utrolig heldig så er så nærme med å se lillegutt:D gleder du deg?=) tipper han kommer rundt den 6.februar:) en veldig fin dato:) håper alt er bra med deg, og at du får en fantastisk søndag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #406 Del Skrevet 8. januar 2012 Hellu:) vet ikke om jeg har skrevet inni her før men her kommer det hvertfall:D du er så utrolig heldig så er så nærme med å se lillegutt:D gleder du deg?=) tipper han kommer rundt den 6.februar:) en veldig fin dato:) håper alt er bra med deg, og at du får en fantastisk søndag:) Hei og koselig at du titter innom Jeg gleder meg veldig er så spent på hvem han er og hvordan han ser ut. Jeg vet jeg kommer til å savne å være gravid når han kommer ut da, så da kommer jeg vel til å sitte inne hos deg å misunne deg å være gravid 6. Februar er notert:) Takk for det, håper du får en fin søndag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. januar 2012 #407 Del Skrevet 8. januar 2012 Vi kjøpte endel gulpekluter på Princess! De annbefaler jeg:) Også har jeg klipt opp et flanell dynetrekk i litt større biter, som blir flittig brukt her i heimen. Her går det maaaaange gulpekluter. Ca. 4 i døgnet, og 4 smekker.. Smekkene kjøpte vi på IKEA. Billige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #408 Del Skrevet 8. januar 2012 Vi kjøpte endel gulpekluter på Princess! De annbefaler jeg:) Også har jeg klipt opp et flanell dynetrekk i litt større biter, som blir flittig brukt her i heimen. Her går det maaaaange gulpekluter. Ca. 4 i døgnet, og 4 smekker.. Smekkene kjøpte vi på IKEA. Billige. Er det store/tykke gulpekluter? Å klippe opp et dynetrekk i litt større biter hørtes jo ganske lurt ut De smekkene fra IKEA har vi kjøpt en del av, i tillegg til at vi har fått en god del smekker, så det tror jeg vi allefall vi har nok av. Har vel rundt 30-40 smekker tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 8. januar 2012 #409 Del Skrevet 8. januar 2012 Oi, bruker man så mange smekker den første tiden? Har kanskje 5 vi... Har kjøpt en 3 pak med flanellkluter på Barnas Hus, og en med gaskluter. Begge kjennes iallafall ok ut, men vet jo ikke egentlig før de er vasket og prøvd ut. Tenkte uansett å kjøpe noen fra litt ulike butikker, så kan vi teste ut hvilke vi liker best... Synes ikke det var spesielt dyrt, men trenger man enormt mange, så blir det jo selvsagt dyrt etter hvert da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. januar 2012 #410 Del Skrevet 9. januar 2012 Er det store/tykke gulpekluter? Å klippe opp et dynetrekk i litt større biter hørtes jo ganske lurt ut De smekkene fra IKEA har vi kjøpt en del av, i tillegg til at vi har fått en god del smekker, så det tror jeg vi allefall vi har nok av. Har vel rundt 30-40 smekker tror jeg Såpass ja, men da har dere så det holder Vi har kanskje 10-15 smekker, men så vasker jeg veldig ofte også da. Da er dere ihvertfall godt beredt dersom dere også får en liten gulpebaby Vi har mange forskjellige typer gulpekluter, men de vi bruker mest, er faktisk de jeg har klippet opp fra flanelldynetrekket. De er kanskje 30x30 cm, sånn at hun ikke sprutgulper utenfor når vi raper henne Kjøpte en 3pk med flanellskluter på Prinsess og det er de vi har brukt mest av de vi har kjøpt. Ellers så har vi endel gaskluter, og andre typer som er kjøpt på nett, apotek og Princess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #411 Del Skrevet 9. januar 2012 Oi, bruker man så mange smekker den første tiden? Har kanskje 5 vi... Har kjøpt en 3 pak med flanellkluter på Barnas Hus, og en med gaskluter. Begge kjennes iallafall ok ut, men vet jo ikke egentlig før de er vasket og prøvd ut. Tenkte uansett å kjøpe noen fra litt ulike butikker, så kan vi teste ut hvilke vi liker best... Synes ikke det var spesielt dyrt, men trenger man enormt mange, så blir det jo selvsagt dyrt etter hvert da... Det er vel sikkert forskjellig fra baby til baby hvor mange smekker man trenger, men vi har i allefall så det holder vil jeg tro Det var lurt, kan være greit å teste ut klutene før man kjøper inn mange. Greit å vite hvilke kluter man liker, og hvilke man ikke liker Såpass ja, men da har dere så det holder Vi har kanskje 10-15 smekker, men så vasker jeg veldig ofte også da. Da er dere ihvertfall godt beredt dersom dere også får en liten gulpebaby Vi har mange forskjellige typer gulpekluter, men de vi bruker mest, er faktisk de jeg har klippet opp fra flanelldynetrekket. De er kanskje 30x30 cm, sånn at hun ikke sprutgulper utenfor når vi raper henne Kjøpte en 3pk med flanellskluter på Prinsess og det er de vi har brukt mest av de vi har kjøpt. Ellers så har vi endel gaskluter, og andre typer som er kjøpt på nett, apotek og Princess. Ja, vi kjøpte 10 stk sist vi var på IKEA, og etter det har vi fått masse smekker fra kommende besteforeldre og kommende tante Så vi skal nok klare oss med de smekkene i allefall Jeg tror jeg må stjele den ideen med å klippe opp et flanelldynetrekk jeg altså, det virket veldig lurt Så får vi se om vi ikke kjøper noen flanellskluter i tillegg. Greit å klippe de litt store ja, så man slipper den sprutgulpinga utenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 9. januar 2012 #412 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg aner ikke om det er "typisk" for norske sykehus, eller om bare Sykehuset i Vestfold var sånn, men det eneste de hadde av "gulpekluter" på sykehuset var harde,grove vaskekluter. Vaskeklutene var supre til å vaske Fie ved hvert bleieskift, men huden i ansiktet ble kjempesår hvis vi brukte det som gulpekluter, så jeg ba mamma ta med seg gaskluter til oss mens vi bodde der. Da ble huden hennes bra igjen ^^ Bare et lite tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. januar 2012 #413 Del Skrevet 9. januar 2012 Smekker er tydeligvis et populært gaveobjekt, så kanskje greit at vi ikke har kjøpt så mange selv da Å klippe opp sengetøy høres lurt ut - det er sikkert ekstra mykt og godt når det er kjørt mange runder i vaskemaskin. Flanellkluten som hang utstilt på Barnas Hus kjentes nemlig litt hard ut faktisk, så spent på å se hvordan den blir etter vask og tromling (ligger i maskina nå faktisk ) Jammen er det mye rart man trenger til disse småtrollene når man ikke har noe fra før. Husker det føltes noe overveldende i starten, men nå har jeg heldigvis bedre oversikt. Godt at et svangerskap varer 40 uker egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #414 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg aner ikke om det er "typisk" for norske sykehus, eller om bare Sykehuset i Vestfold var sånn, men det eneste de hadde av "gulpekluter" på sykehuset var harde,grove vaskekluter. Vaskeklutene var supre til å vaske Fie ved hvert bleieskift, men huden i ansiktet ble kjempesår hvis vi brukte det som gulpekluter, så jeg ba mamma ta med seg gaskluter til oss mens vi bodde der. Da ble huden hennes bra igjen ^^ Bare et lite tips. Takk for tipset! Høres lurt ut å ta med gulpekluter selv, så er man sikker på at man ikke må bruke harde, grove vaskekluter i allefall Vil jo ikke at lillegutt skal bli sår i ansiktet Smekker er tydeligvis et populært gaveobjekt, så kanskje greit at vi ikke har kjøpt så mange selv da Å klippe opp sengetøy høres lurt ut - det er sikkert ekstra mykt og godt når det er kjørt mange runder i vaskemaskin. Flanellkluten som hang utstilt på Barnas Hus kjentes nemlig litt hard ut faktisk, så spent på å se hvordan den blir etter vask og tromling (ligger i maskina nå faktisk ) Jammen er det mye rart man trenger til disse småtrollene når man ikke har noe fra før. Husker det føltes noe overveldende i starten, men nå har jeg heldigvis bedre oversikt. Godt at et svangerskap varer 40 uker egentlig Skal ikke se bort i fra at dere får noen smekker i gave, nei. Veldig populært gaveobjekt her i allefall Ja, synes det hørtes veldig lurt ut jeg også. Greit å ha noen som ikke er så harde ja. Du må si i fra om hvordan de ble etter vask da, så jeg vet om jeg skal styre unna de eller om de er ok Jeg tenkte akkurat det samme. Først tenkte jeg at 9 måneder er sååå lenge å vente, men jammen trenger man tiden, i allefall som førstegangs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #415 Del Skrevet 9. januar 2012 Da står det sjokoladekake i ovnen her. Tenkte jeg skulle bake en sjokoladekake som jeg kan fryse ned, så jeg har noe i fryseren til lillegutt kommer og vi får barselbesøk Jeg er forresten litt for glad i sjokoladekakerøre, så egentlig burde jeg ikke bake sjokoladekake. Ikke uten tilsyn i allefall (og ja, jeg er alene hjemme nå) Heldigvis ble det såpass mye røre at det var nok til at jeg kunne "smake litt". Selv om det ikke hjelper så mye på samvittigheten siden det er ikke akkurat er så sunt Kan vel trøste meg med at alle de isbitene jeg knasker i meg i løpet av en dag ikke er så usunt da. Jeg har forresten blitt skikkelig hektet på Wordfeud for tiden. Og jeg som vanligvis hater scrabble fordi jeg er så dårlig i det Ikke synes jeg vanligvis at slike spill er veldig avhengigetsskapende heller, men likevel har jeg klart å bli hektet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. januar 2012 #416 Del Skrevet 9. januar 2012 Ikke ha dårlig samvittighet Du er gravid! Lurt å bake før ungen kommer, for blir du sånn som meg, ler du bare av tanken på å bake når han er på utsiden Er du også hektet på isbiter? Gud, så mange isbiter jeg spiste i 3. trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. januar 2012 #417 Del Skrevet 9. januar 2012 Nam - sjokoladekake hørtes godt ut Må ha isbiter oppi alt, men knasker de ikke. Derimot har jeg blitt avhengig av vann i vanvittige mengder de siste to-tre månedene. Drikker sikkert 10 glass om dagen Spurte jordmor om det var normalt, men fikk egentlig ikke noe godt svar. Om det er en svangerskaps-dille, så er jeg heldig i såfall - det kunne jo vært noe langt værre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 9. januar 2012 #418 Del Skrevet 9. januar 2012 Sjokoladekake hørtes veldig godt ut... Men nå har jeg nettopp trent, så jeg tar til takke med et rundstykke med ost og agurk Jeg knasket ikke isbiter, men jeg var avhengig av iskald drikke mot slutten av svangerskapet. Drakk isvann heeele døgnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. januar 2012 #419 Del Skrevet 9. januar 2012 Oi, så komisk at flere har vært avhengige av isvann Jeg eeeeelsker iskaldt vann for tiden. Drikker sikkert to store glass hver gang jeg er i nærheten av en vannkilde, inkludert på alle de nattlige toaletturene (ikke rart det blir mange) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. januar 2012 #420 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg drakk nesten bare vann på slutten av svangerskapet, måtte få i meg mye væske. Spiste en del is (den gode sjokoladeisen ) også da! Åååh, sjokoladekake! Nå fikk jeg lyst på her. Håper alt står bra til, på tross av ribbeinsparking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå