Gå til innhold

Ned 5 kg før 1.mai...


Virre87

Anbefalte innlegg

I går utgjorde alkohol inntaket mitt 1556 kalorier :sjenert:

Hva kan jeg drikke med mindre kalorier?

Skal innrømme at jeg ble bedt med på svømming her om dagen, og svarte jeg ikke likte svømming. Sannheten er at jeg ikke takler tanken på å vise meg i bikini... :grine:

Endret av Serena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er tortillalefser som er sunne og gode hvis du vil prøve deg på de =) Både jeg og samboeren her synes de er kjempegode, og så er de ofte billigere enn dem som finnes i butikken.

4,5 dl siktet hvetemel

3 dl sammalt hvete grov

2 ts bakepulver

1 ts salt

2 ss fett (smør, olje)

2,5 dl lunkent vann

1. Bland mel, bakepulver og salt

2. Smuldre fettet i melet

3. Bland inn vannet gradvis

4. Kna deigen godt og del den opp i ca 8 biter som du former til boller.

5. La de hvile under et håndkle i 15 minutter.

6. Kjevle de ut på et melete underlag. Pass på at de blir så tynne som mulig.

7. Stek de i en stekepanne (uten smør og olje) i 1-2 minutter på hver side. Pakk de inn i aluminiumsfolie så de holder varmen.

Av oppskriften blir det 8 stk. Pass på at du ikke steker de for lenge, for da blir det flatbrød...

Dette vil jeg prøve neste gang jeg skal ha tortilla til middag! Går det bra å fryse de ned om det blir til overs, og så varme de i stekeovn når jeg tar de opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Dette vil jeg prøve neste gang jeg skal ha tortilla til middag! Går det bra å fryse de ned om det blir til overs, og så varme de i stekeovn når jeg tar de opp? :)

Tror det skal gå fint =) har ikke prøvd det selv. Varm enten i stekovnen eller i microen. Trikset er nok å ikke varme de for mye så de blir harde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Jeg blir med :)

Er 154 cm , veier 50 kg.

Vil ned ca 5 kg, eller akkurat hvor mange kilo det blir betyr ikke så mye, men vil bare bli fornøyd og ikke minst spise mindre sjokolade.

Vet ikke hvordan jeg skal få det til, men skal vel klare det på et vis. 1 mai er forresten bursdagen min ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg sa jeg skulle bli med og jeg begynner i morgen.

Imorgen tidlig skal det veies og da er det i gang. Heia meg! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helga over - og for et mareritt å gå på vekta! Var jkempe flink med maten og trente fredag, lørdag og søndag. Likevel førte en tur på byen til en vektøkning fra 62,5 på lørdag til 64,7 i dag :murvegg:

Målet mitt om 62,5 på søndag ble derfor ikke nådd - pga alkoholinntaket. Nå blir det beinhard trening og et strengt kosthold for å nå forrige ukes mål innen mandag!

Startvekt: 65,5

Vekt nå: 64,7

Mål: 58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min madag er heller ikke så positiv. Er veldig kvalm og uggen. Lurer på om det kan ha noe med endringen i matveien? Tror noen her at det kan være en grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittdrinken min er White Russian, som jeg sjekket kalori innholdet til å være 425 kalorier per drink...Favorittølet mitt har 137 kalorier per boks...

Det blir øl neste gang. Greit å vite at jeg kan spare 300 kalorier ved å ta et mer fornuftig valg samtidig som jeg kan unne meg kos.

Credit til Vanedis som fikk meg til å tenke over kalorier i alkohol.

Hva slags drikker velger dere?

Endret av Serena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg er glad i vin (både rød og hvit) og Corona med lime.

Ett glass vin og en øl = ca. lik mengde kalorier, men sistnevnte varer jo lenger pga mengden. Jeg velger enten etter "humør" eller det som passer best til maten jeg spiser. Passer forresten på å drikke vann ved siden av, for da blir det mindre mengde alkohol. :)

Liker verken øl eller vin :( Får vel bli avholds istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg igår, dere. 100 kg cirka. Jepp. Det var bare fort på og fort av! Ikveld skal jeg endelig komme meg en tur på trening igjen, det blir fint. Har vært en god stund siden sist på grunn av diverse personlige problemer. Men nå skal jeg begynne med en fin livsstil igjen og denne gangen skal den ikke stoppe opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6: Det går veldig bra. I dag laget jeg og mannen "Kyllingfilet med ratatouille" til middag. Var kjempegodt. Mange gode og sunne oppskrifter hos Matprat. Til og med barna våre likte denne. De fikk ris til, men det droppet jeg.

Ellers skjærer jeg syltynne brødskiver og bruker mye kalkunfilet eller røkt laks som pålegg. Drikker også mye vann, og prøver å få i meg minst ett par frukt om dagen.

Hva spiser dere andre? :)

Jeg spiser mye frukt! Når det gjelder middag spiser jeg stort sett det jeg har lyst på, men er VELDIG obs på porsjonene. Lager stort sett litt mindre enn det jeg tror jeg orker (men jeg blir alltid mett :fnise: ), for jeg kan jo bare ta meg et eple hvis jeg er mer sulten :)Frokost er stort sett alltid frokostblanding med banan, rosiner og biola. Til de andre måltidene går det mye i knekkebrød og skyr! Dagene jeg har hatt slitsomme treningsøkter spiser jeg mat med endel proteiner slik at kroppen min tar vare på musklene og heller forbrenner fett! Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg forelsket meg i elipsemaskinen! Etter fire uker med 3-4 fire økter a 20 min har jeg blitt mye smalere rundt magen, stumpen og øvre del av lårene ;)

Noen som har drevet med pilates forresten? Er det et godt alternativ når man vil stramme opp litt? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest thelife

Jeg er 16 år, 166 cm høy og veier 70 kg! 15 kg for mye..

Føler meg så stor.

Jeg trener så ofte jeg klarer, dvs. 3-4 ganger i uken. Prøver også å spise sundt. Brød er byttet ut med rugsbrød (de tynne knekkebrødene).

Jeg er definitivt med i den tråden her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle ! :goodbye:

Jeg vil også være med :)

Er 160 cm, veier omtrent 53 kg ( skal veie meg i morgen).

Skal først og fremst ned til 50kg som er det jeg vanligvis har veid. Har imidlertid lagt på meg noen kilo etter en lang og mørk vinter, ognoen få kg vises godt på en kort kropp.

Min største utfordring er at jeg er så vanvittig glad i mat!

Glad i god ost, sauser,fint brød, og er generelt glad i å spise.

Er i tillegg veeldig glad i snop og snacks :sukk:

Hadde vært gøy å følge med og få tips fra andre om hvilke alternativer man kan benytte seg av når det kommer til mat,trening osv. Er for øyeblikket ikke medlem av noe treningssenter, men har en treningssykkel jeg bruker. Planen er å sykle 30 min på denne hver dag.

I tillegg tror jeg mye er gjort dersom jeg greier å la være å spise godis på ukedagene.

Endret av fink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6 her i hus. Synes jeg har klar meg overasskende fint, trudde ikke det skulle være så enkelt å følge det opplegget som er blitt satt opp for meg. MEN, jeg gruer meg så sykt til jeg skal veie meg i morgen, nesten så jeg bare la vær. Blir så skuffet viss det ikke vises i det hele tatt på vekten når jeg har vært så flink :O NULL utskeielse, må bare skryte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...