Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sofie777 skrev:

WOWOWOWOWOWOW

(Eneste jeg ikke likte var de glansede dørene på kjøkkenet nede, men det er enkelt å fikse)

Enig, veldig flott! Dette må være den idelle generasjonsbolig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, sofie777 said:

WOWOWOWOWOWOW

(Eneste jeg ikke likte var de glansede dørene på kjøkkenet nede, men det er enkelt å fikse)

Er vokst opp i området, mange sånne fine hus der. Bodde selv veldig mye mindre og enkelt da, men gøy å se. 

Anonymkode: 958c2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sofie777 skrev:

WOWOWOWOWOWOW

(Eneste jeg ikke likte var de glansede dørene på kjøkkenet nede, men det er enkelt å fikse)

Ikke verst, men du verden for en jobb det må være å holde alt i orden. Masse kriker og kroker, og vanskelig å komme til en del steder for rengjøring. Definitivt ikke en bolig å bli gammel i (i hvert fall uten å ha rengjøringshjelp).

Anonymkode: 0c518...45d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181801912

Selve eiendommen er det ikke noe uvanlig med, her er det annonseteksten jeg stusser på: "Fruktig hage med gode økologiske forhold". Noen som skjønner hva som menes? Ser ikke noen frukttrær på bildet heller ..? 

Kunne det ikke bare stå "Romslig hage med potensiale/mange muligheter" eller noe sånt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ti10 skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181801912

Selve eiendommen er det ikke noe uvanlig med, her er det annonseteksten jeg stusser på: "Fruktig hage med gode økologiske forhold". Noen som skjønner hva som menes? Ser ikke noen frukttrær på bildet heller ..? 

Kunne det ikke bare stå "Romslig hage med potensiale/mange muligheter" eller noe sånt?

 

Jeg har heller ikke hørt den bruken av fruktig før. I følge søk på google så betyr «fruktig»: «Det som smaker eller lukter av frukt». 
Utrolig merkelig. Jeg tenkte først at det var en trykkfeil, til jeg så at ordet er brukt både i en billedtekst og i selve annonseteksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Hulderen said:

Jeg har heller ikke hørt den bruken av fruktig før. I følge søk på google så betyr «fruktig»: «Det som smaker eller lukter av frukt». 
Utrolig merkelig. Jeg tenkte først at det var en trykkfeil, til jeg så at ordet er brukt både i en billedtekst og i selve annonseteksten.

Sikker bare litt kreativt språk, mener nok fruktbar. 

Anonymkode: 3a6d1...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Hulderen said:

Jeg har heller ikke hørt den bruken av fruktig før. I følge søk på google så betyr «fruktig»: «Det som smaker eller lukter av frukt». 
Utrolig merkelig. Jeg tenkte først at det var en trykkfeil, til jeg så at ordet er brukt både i en billedtekst og i selve annonseteksten.

Betyr det ikke at det er gode dyrkeforhold? Er byjente selv, så bare gjetting fra meg. 😄
 

On 6/9/2020 at 9:55 PM, AnonymBruker said:

Sjekk den tidsriktige stilen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=180971142

har de faktisk ikke rikket på en ting siden 1970, eller er dette stylet?

Anonymkode: f4cad...add

Oi, dette var jo egentlig ganske kult! Badet er jo pill råttent, men ellers syns jeg ikke huset ser ut til å være så slitent. Muligens en veldig flink fotograf. 

Anonymkode: 958c2...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne synes jeg var fin, men synes det er stiv pris for et såpass lite og gammelt hus. Oppusset eller ei.
 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181808235

Anonymkode: 3b767...67e

Huset finnes ikke lite nei. Når du ser på planløsningen etc så ser det mye større ut. Prisen er helt inannfor. Men det kommer jo at på om du har linket til rette hus da. For dette huset er ganske stort. 6,5 mill  er "billig" for et hus som er pusset opp fra topp til tå. Så er huset fra 60'tallet.

Anonymkode: e334c...fe8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huset finnes ikke lite nei. Når du ser på planløsningen etc så ser det mye større ut. Prisen er helt inannfor. Men det kommer jo at på om du har linket til rette hus da. For dette huset er ganske stort. 6,5 mill  er "billig" for et hus som er pusset opp fra topp til tå. Så er huset fra 60'tallet.

Anonymkode: e334c...fe8

Du har sikkert rett, jeg er nok litt bortskjemt med størrelse på både hus og tomt. For meg er dette slikt hus vi skal nedgradere til når vi blir eldre. 
 

Huset er kjempefint og hadde det ligget her hadde det nok kostet noen millioner mer. Jeg har lagt merke til at man får mye for pengene i Fredrikstad. Har sett flere store og nyere hus der som er langt billigere. Har det noe med adressen å gjøre? Er dette et «finere» strøk?

Anonymkode: 3b767...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett, jeg er nok litt bortskjemt med størrelse på både hus og tomt. For meg er dette slikt hus vi skal nedgradere til når vi blir eldre. 
 

Huset er kjempefint og hadde det ligget her hadde det nok kostet noen millioner mer. Jeg har lagt merke til at man får mye for pengene i Fredrikstad. Har sett flere store og nyere hus der som er langt billigere. Har det noe med adressen å gjøre? Er dette et «finere» strøk?

Anonymkode: 3b767...67e

Tror ikke det har noe med at du er bortskjemt, bare det at du ikke ser på planløsningen. Slik jeg forstår deg så ser du på størrelsen på huset og ikke innvendig når det gjeld løsning på rommene.

Jeg er selv vokst opp i et stort hus med stor hage å havsutsikt. Så den type hus fra 60'tallet ville ikke jeg ha gått for. Men så er jeg kresen på hus på lik linje som  jeg er kresen på menn og sko😅

Anonymkode: e334c...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hulderen skrev:

Jeg har heller ikke hørt den bruken av fruktig før. I følge søk på google så betyr «fruktig»: «Det som smaker eller lukter av frukt». 
Utrolig merkelig. Jeg tenkte først at det var en trykkfeil, til jeg så at ordet er brukt både i en billedtekst og i selve annonseteksten.

"Fuktig hage" hadde jo også vært litt spesielt i en boligannonse ;) Men du reagerte ikke på "gode økologiske forhold"? Det er mulig at det er en veldig kronglete måte å informere om at det er gode forhold for å dyrke økologisk. Men, hvis det er det de mener, hva er egentlig det motsatte? Dvs. ikke egnet for å dyrke økologisk? Asfalt?

Jeg synes hele setningen bare var rar. Litt sånn "Nå setter vi sammen ord som vi har sett i en boligannonse før, dette blir nok bra", uten å tenke over hva de egentlig vil si eller hva setningen egentlig betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kom også i stuss over de ‘gode økologiske forholdene’. De vet altså at det ikke har vært brukt kunstgjødsel og sprøytemidler i hagen, liksom? Tror ikke det. Tipper det bare er den vanlige bullshitbingoen.

Anonymkode: efa0e...b7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne synes jeg var fin, men synes det er stiv pris for et såpass lite og gammelt hus. Oppusset eller ei.
 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181808235

Anonymkode: 3b767...67e

Noen har fått med seg at spiler nå er inn. Slik det fremstår på bilde 38 var det bare grusomt, til å fremkalle epilepsianfall. Spiler kan nok være fint, det. Men alt med måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hulderen skrev:

Noen har fått med seg at spiler nå er inn. Slik det fremstår på bilde 38 var det bare grusomt, til å fremkalle epilepsianfall. Spiler kan nok være fint, det. Men alt med måte.

Syntes det var fint, jeg! Det begrenser jo fargevalget litt, men jeg liker jo fargene som er valgt.

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det har noe med at du er bortskjemt, bare det at du ikke ser på planløsningen. Slik jeg forstår deg så ser du på størrelsen på huset og ikke innvendig når det gjeld løsning på rommene.

Jeg er selv vokst opp i et stort hus med stor hage å havsutsikt. Så den type hus fra 60'tallet ville ikke jeg ha gått for. Men så er jeg kresen på hus på lik linje som  jeg er kresen på menn og sko😅

Anonymkode: e334c...fe8

Joda, jeg klarer helt fint å se planløsningen. Man kan fint ha god planløsning på 300m2 også, det blir bare luftigere 😉

Det jeg lurte på var om dette var et veldig bra strøk....?

Anonymkode: 3b767...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg klarer helt fint å se planløsningen. Man kan fint ha god planløsning på 300m2 også, det blir bare luftigere 😉

Det jeg lurte på var om dette var et veldig bra strøk....?

Anonymkode: 3b767...67e

Ifølge megleren av annonsen så er det hvis nok det. Selv så har jeg null kjennskap til det strøket.

Anonymkode: e334c...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...