Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=171380524

Dette huset har ligget ute lenge og nå er prisen satt ned. Selv syns jeg det er et flott hus, liker godt planløsningen med kjøkken og plass til sofa med flotte vinduet, og veldig koselig med peis ved spiseplassen. Lettstelt hage med akkurat det man trenger. 

Jeg er fra Oslo og har ikke vært mye på Stovner, men dette er da et område med fine eneboliger? Er det kun Stovner-navnet som gjør dette huset vanskelig å få solgt?

Anonymkode: 958c2...98e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette huset har ligget ute lenge og nå er prisen satt ned. Selv syns jeg det er et flott hus, liker godt planløsningen med kjøkken og plass til sofa med flotte vinduet, og veldig koselig med peis ved spiseplassen. Lettstelt hage med akkurat det man trenger. 

Jeg er fra Oslo og har ikke vært mye på Stovner, men dette er da et område med fine eneboliger? Er det kun Stovner-navnet som gjør dette huset vanskelig å få solgt?

Det huset der minner meg om Anna Rasmussen sitt gamle hus

Anonymkode: e334c...fe8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Høybråten og gamle Stovner er fine enebolig-områder ja og huset er jo fint. Vet ikke hva du mener med lenge,men rekkehus/tomannsboliger/eneboliger blir ikke like fort revet bort som leiligheter og Stovner bydel er nok hakket mer tungsolgt enn si Østensjø. Men om noe skulle være mindre attraktivt kan jeg tippe det kan ha noe med skolekrets å gjøre, denne tilhører Haugenstua barneskole og det er mer attraktivt å tilhøre Høybråten skole sånn jeg har skjønt det. Oslo har delt opp skolekretser litt ulogisk innimellom, nabogata som går parallelt vest tilhører feks Høybråten selv om ingen gater rundt gjør det 🤷

Eller så er det ett eller annet som står med liten skrift i salgsoppgaven som gjør at den ikke blir solgt. 

Anonymkode: 3a6d1...9b0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke romantiske i det hele tatt. Typisk mordene hus på like linje som alle andre.

Anonymkode: e334c...fe8

God skrivefeil!! 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg hva som er romantisk med dette huset?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=182921870

Anonymkode: 3b767...67e

Den megleren tror jeg burde ta en tur i parterapi.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte på at boligen ligger rett oppå flere garasjer. Jeg ser for meg mye støy med flere garasjeporter som åpnes og lukkes mange ganger om dagen. Ellers veldig fin bolig, men ja, skeptisk til den støyen.

Anonymkode: 3aaec...330

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huset er kjempefint med masse naturlig lys, og med 4 soverom er det ypperlig for en barnefamilie. Stovner ligger også fint til, med nærhet til marka. Problemet er at barnefamilier ikke flytter til Stovner pga oppvekstmiljø. Og de som allerede bor der flytter vekk hvis de har 6,5 mill til rådighet. Det går nesten like fort å pendle til Oslo fra Lillestrøm, for eksempel, hvor du får mye for pengene og hovedandelen av elevene ikke har innvandrerbakgrunn.

En kommentar til bildene, jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tar nye utebilder nå som det er grønt? Det blir overtydelig at eiendommen har ligget lenge, når bildene har "feil" årstid. Omgivelsene er ganske grå i utgangspunktet, så litt grønt hadde myket opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huset er kjempefint med masse naturlig lys, og med 4 soverom er det ypperlig for en barnefamilie. Stovner ligger også fint til, med nærhet til marka. Problemet er at barnefamilier ikke flytter til Stovner pga oppvekstmiljø. Og de som allerede bor der flytter vekk hvis de har 6,5 mill til rådighet. Det går nesten like fort å pendle til Oslo fra Lillestrøm, for eksempel, hvor du får mye for pengene og hovedandelen av elevene ikke har innvandrerbakgrunn.

En kommentar til bildene, jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tar nye utebilder nå som det er grønt? Det blir overtydelig at eiendommen har ligget lenge, når bildene har "feil" årstid. Omgivelsene er ganske grå i utgangspunktet, så litt grønt hadde myket opp.

Og hva er greia med at meglerne er mer opptatt av å fremheve seg selv enn objektet de får betalt for å selge...

Anonymkode: 0e445...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Både Høybråten og Stasjonsfjellet skole er ikke så ille, så det er nok en del barnefamilier som trives godt akkurat i det området.  Enig angående Stovner generelt, ikke på grunn av innvandrere altså, jeg trives veldig godt med mangfold og forskjellige kulturer, men oppvekstmiljøet er bare ikke på topp.  Synd at det blir sånn, for Stovner er egentlig veldig fint! Men ganske om en generasjon er ting helt annerledes :)

Anonymkode: 3a6d1...9b0

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke at noen kan sette opp et slikt moderne hus der det er eldre bebyggelse av en viss stil over alt? 
Nytt hus betyr store glassflater over alt og beboerne lever på små opplyste scener og alle naboene blir nødt til
å se alt sammen. Er folk ekstra eksibisjonistiske i nye boliger? Det er herlig å la drøssevis av naboer se dem
når de gjør alt? Sitte og slappe av i "de riktige møblene", ordne på kjøkkenet og alle andre rom...med tilskuere? 
Det forstår jeg altså ikke. Har de ikke et behov for privatliv noe sted? :klo: Jeg kunne aldri ha bodd slik. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker, det kan være det at kvadratmeter pris er høy for bydelen. Ja, Stovner har jo også villaer. Disse villaer selges til samme pris som denne, eller litt under. Men denne her boligen er jo på knapt 100 kvm. Og ingen stor tomt heller. Det er jo litt for lite for en familie? Til de pengene på Stovner kan man kjøpe 250 kvm villa med stor tomt, men da en oppussingsobjekt selvsagt.

Anonymkode: fdddf...f39

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg fatter ikke at noen kan sette opp et slikt moderne hus der det er eldre bebyggelse av en viss stil over alt? 
Nytt hus betyr store glassflater over alt og beboerne lever på små opplyste scener og alle naboene blir nødt til
å se alt sammen. Er folk ekstra eksibisjonistiske i nye boliger? Det er herlig å la drøssevis av naboer se dem
når de gjør alt? Sitte og slappe av i "de riktige møblene", ordne på kjøkkenet og alle andre rom...med tilskuere? 
Det forstår jeg altså ikke. Har de ikke et behov for privatliv noe sted? :klo: Jeg kunne aldri ha bodd slik. 

Jeg bor i et hus med store vindusflater og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk ser. Det er jo ikke slik at jeg står naken og lager mat... Vi har romslig hage og da vi bygde plantet jeg samtidig trær og busker som skjermer litt. Men de første årene kunne alle som ville se de oss i "de riktige møblene" våre. Folk er mindre nysgjerrige enn man skulle tro. Jeg har bodd i eldre hus med vanlige vinduer og til og med gardiner. Aldri igjen, man blir avhengig av lyset!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

....og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk ser. Anonymkode: 3b767...67e

Det er nettopp det som er saken. Jeg ser det nesten som en uhøflig ting å ikke ta hensyn til sine naboer. Noen tar seg selv til rette fordi de vil ha det de vil ha og bryr seg ikke om at naboene er nødt til å ha dette i fanget. Kanskje de ikke syns det er så ok? De har ikke noe valg. Kanskje man skulle tenke litt mere på omgivelsene enn å få oppfylt sine egne drømmer...rett i synet på alle som var der først? Godt lys er fint det, men det kan man få uten at naboene skal måtte se tvers igjennom folks boliger også. ;) 

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, sofie777 skrev:

God skrivefeil!! 😂

Ta å skjerp deg. Bidra heller i tråden enn å latterliggjør andre som faktisk deltar her flittig. Eller var det ett så stort problem for deg at det ble skrivefeil fra den  ABbrukeren? Om så ikke  så kan du tusle innom på Finn.no å finne ett hus som du kunne tenke deg eller bare vil si dine meninger om her i tråden. Hold deg for godt til å gjør narr av andre.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MaleficentAurora said:

Ta å skjerp deg. Bidra heller i tråden enn å latterliggjør andre som faktisk deltar her flittig. Eller var det ett så stort problem for deg at det ble skrivefeil fra den  ABbrukeren? Om så ikke  så kan du tusle innom på Finn.no å finne ett hus som du kunne tenke deg eller bare vil si dine meninger om her i tråden. Hold deg for godt til å gjør narr av andre.

Dårlig dag? Hun mente nok at skrivefeil var morsom, et morder-hus.

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, den skrivefeilen var ganske morsom. Og helt åpenbart en tastefeil, ikke en feil som skyldes manglende skriveferdigheter.

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen dårlig dag. Kun reaksjon på måten hun valgte å gå fram på ennå si rett ut at det var en morsom skrivefeil.

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Enig, den skrivefeilen var ganske morsom. Og helt åpenbart en tastefeil, ikke en feil som skyldes manglende skriveferdigheter.

Utgangspunktet så var den det når jeg leste den selv. Men jeg går ikke fram på den måten.

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet
On 6/9/2020 at 9:55 PM, AnonymBruker said:

Sjekk den tidsriktige stilen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=180971142

har de faktisk ikke rikket på en ting siden 1970, eller er dette stylet?

Anonymkode: f4cad...add

Shit! I huset til farmor og farmor var det samme sofagruppe (de grå med vendbare puter- blå for vinter, rød for sommer). Det var også en slik kamin. Jeg har slike svarte bøker som står øverst på skrivebordet i stue- det er Aschehougs konversasjons leksikon. Jeg har og en vase og krukke med lokk man ser på hyllen nedenfor og samme type kikkerteske. 
Samme lampe på bilde 13 har foreldrene mine (arvet etter nevnte over). 

Fascinerende altså 😀

Skrevet (endret)
6 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Herlighet, det var ikke stygt ment, moderne hus har det med å ta drepen på gode, gamle klassiske hus, så da passet det med at ordet var skrevet litt morderisk. Hvis du har fulgt med, så har jeg faktisk bidratt ganske mye i tråden, så det der får du dra langt ut på landet med!!! Og jeg hadde et smile/latterfjes som betyr at jeg synes at ORDET var artig, absolutt ikke den som skrev det!!!!!!!

Endret av sofie777
  • Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...