Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stjertmeis skrev (6 timer siden):

Apropos små hus: Sett bort fra at det må føles som at man bor i annekset til noen andre (det er et ombygd uthus som er skilt ut som egen boenhet), så var dette er veldig søtt og koselig hus. 

https://www.finn.no/444052564

Veldig søtt lite hus, fin størrelse om jeg var singel. Men når gulvarealet er så lite, hvorfor har de valgt laminatgulv? Parkettgulv ville umulig ha kostet stort!

NatNat skrev (3 timer siden):

fant akkurat mitt drømmehus... dessverre litt dyrt 😭

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=420682849

Enig, dette var nydelig! Men 9 soverom? Hva i all verden skal jeg fylle dem opp med? Hvis jeg kunne lagt sammen dette og det første jeg siterte og delt på to, så kunne jeg fått noe nydelig i en mer overkommelig størrelse 🥰

• Liker 5
Skrevet
Stjertmeis skrev (17 minutter siden):

Oisann 😳 

Men! Her tror jeg vi trygt kan fastslå hvilket serviset de har i hyllene 😆

Screenshot_20260112_212228_Chrome.thumb.jpg.f7f299326261262becdc982eca0cc168.jpg

Det er iitala, origo…. Vet ikke om det produseres lenger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Miss Meilir skrev (2 timer siden):

Er det mulig 😄 Et halvt hus= jeg elsker det!! Er det noen fra Fredrikstad her, som kan si om dette er en "vanlig" byggestil i byen eller om det kun finnes dette halve huset? Lett å forklare veien om det kun finnes dette halve. 

Er enig med exictence: tenk om det hadde ligget mer for seg selv.

image.thumb.png.0f77930bbeb3ed055ae032195c9500b6.png

Dette finner du i flere norske byer, ikke bare i Fredrikstad. Men så vidt jeg husker så ble de bygget for det ble for dyrt med «helt» hus da de kostet mer i skatt bl.a. Videre var tomteprisene høye, og sentrum i byene vokste raskt. Det er hva jeg husker av det jeg leste om det for en god stund siden, så det kan ha vært mange andre grunner også.

Du finner slike hus både i Norge og Sverige. Så det er ikke noe særnorsk byggestil.

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
enkefru skrev (20 minutter siden):

Det er iitala, origo…. Vet ikke om det produseres lenger

Ja, veit det. Mente det hadde passa "perfekt" inn i paletten til det huset.

Ikke spesielt pent i min optikk (verken serviset eller fargevalget i huset). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hulderen skrev (30 minutter siden):

Veldig søtt lite hus, fin størrelse om jeg var singel. Men når gulvarealet er så lite, hvorfor har de valgt laminatgulv? Parkettgulv ville umulig ha kostet stort!

Er en del rart med det når jeg ser nærmere etter. Var mest fascinert av det "halve huset". På badet står vannfordelingsskapet åpent. Lokket henger og slenger med noe gaffateip. 

Hovedhuset ser ut til å være ubebodd eller veldig nedslitt/lite vedlikeholdt. Hvert fall basert på utsiden og at mange av vinduene ser ut til å være tildekka. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette finner du i flere norske byer, ikke bare i Fredrikstad. Men så vidt jeg husker så ble de bygget for det ble for dyrt med «helt» hus da de kostet mer i skatt bl.a. Videre var tomteprisene høye, og sentrum i byene vokste raskt. Det er hva jeg husker av det jeg leste om det for en god stund siden, så det kan ha vært mange andre grunner også.

Du finner slike hus både i Norge og Sverige. Så det er ikke noe særnorsk byggestil.

Anonymkode: 45ade...0aa

Ligger I hvert fall ett av disse oppover mot Ekeberg i Oslo. 

Anonymkode: 990cb...46b

• Liker 2
Gjest Gliffy
Skrevet
Hulderen skrev (15 timer siden):

Enig, dette var nydelig! Men 9 soverom? Hva i all verden skal jeg fylle dem opp med? Hvis jeg kunne lagt sammen dette og det første jeg siterte og delt på to, så kunne jeg fått noe nydelig i en mer overkommelig størrelse 🥰

Laminat er veldig praktisk da, man slipper å være redd for gulvet. Har råd til parkett selv men velger laminat fordi jeg ikke vil gå og mase på gjester om å være forsiktig med parketten og bekymre meg for vannsøl og sånt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Boligen for dere som er lei av grått... Du bør like grønt ganske godt😅

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=445284999

Anonymkode: 17014...4d0

Jeg kjente jeg ble litt sjøsyk der, men ja, det var likevel litt forfriskende med farger over det hele, og ikke bare grått eller beige.

Unntaket var halve kjøkkeninnredningen. Den frittstående halvdelen var grå...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2026 den 20.26):

Boligen for dere som er lei av grått... Du bør like grønt ganske godt😅

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=445284999

Hyggelig å se fargene 🧡

Det fineste, synes jeg, var det ene badet: 🤩

image.thumb.png.3633b6877a18ea3cbf59c7d14a3f1106.png

Anonymkode: 30331...769

• Liker 1
Skrevet

Det er lagt ut et gammelt hus på Nordstrand, som virker å ha blitt kjøpt opp av det jeg tror er  eiendomsutviklere av noe slag i mai i fjor, og nå selges i fullstendig renovert/oppusset tilstand. Ser sånn ut på prisen. Den er doblet omtrent siden første gang det ble solgt i februar i fjor, for 10,6 millioner. Så ny tinglysning i mai, bare et par mnd etter, og da med prisen 13.3 millioner. Salgsprisen NÅ er 20,9 millioner....

Det er kjempefint pusset opp, alt ser nytt, lekkert og moderne ut. Jeg liker det. Ville tilføyd litt mer farger på veggene her og der, men det er fort gjort og koster ikke stort.

Det eneste som det ikke er gjort noe med, og som heller ikke virker særlig mulig å gjøre noe med (?), er husets isolasjons-evne. Det er energimerking G-oransje. Det ser ut på bildene som huset fra 1922 er bygget i mur og har murpuss og maling, ikke kledning utenpå. Hvordan etterisolerer man noe sånt? 

Uansett, jeg kom til å tenke på en kommentar fra noen få dager tilbake da en annen i tråden her kommenterte de utrolig små kjøkkeninnredningene som dagens moderne boliger blir utstyrt med og bygget med.  

Dette huset på Nordstrand, som skilter med nesten 300 kvadrat (!) å romstere rundt på, har bare dette lille kjøkkenet å skryte av:

539_cdb4a7d3-e1cb-4f18-8f75-59eea73cd094

Det har stor garasje på litt over 40 kvadrat, og tomten er også stor etter moderne Oslo målestokk: 1136 kvadrat.

Utsikten er også grei, litt fjordgløtt som de har zoomet inn på her:

539_20cd98f5-47ed-464d-9c5d-ceace1b4b3bb

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (21 minutter siden):

Det er lagt ut et gammelt hus på Nordstrand, som virker å ha blitt kjøpt opp av det jeg tror er  eiendomsutviklere av noe slag i mai i fjor, og nå selges i fullstendig renovert/oppusset tilstand. Ser sånn ut på prisen. Den er doblet omtrent siden første gang det ble solgt i februar i fjor, for 10,6 millioner. Så ny tinglysning i mai, bare et par mnd etter, og da med prisen 13.3 millioner. Salgsprisen NÅ er 20,9 millioner....

Det er kjempefint pusset opp, alt ser nytt, lekkert og moderne ut. Jeg liker det. Ville tilføyd litt mer farger på veggene her og der, men det er fort gjort og koster ikke stort.

Det eneste som det ikke er gjort noe med, og som heller ikke virker særlig mulig å gjøre noe med (?), er husets isolasjons-evne. Det er energimerking G-oransje. Det ser ut på bildene som huset fra 1922 er bygget i mur og har murpuss og maling, ikke kledning utenpå. Hvordan etterisolerer man noe sånt? 

Uansett, jeg kom til å tenke på en kommentar fra noen få dager tilbake da en annen i tråden her kommenterte de utrolig små kjøkkeninnredningene som dagens moderne boliger blir utstyrt med og bygget med.  

Dette huset på Nordstrand, som skilter med nesten 300 kvadrat (!) å romstere rundt på, har bare dette lille kjøkkenet å skryte av:

Det har stor garasje på litt over 40 kvadrat, og tomten er også stor etter moderne Oslo målestokk: 1136 kvadrat.

Virkelig lekkert! Liker det også. Liker fargene, men kunne gjerne vært farger på flere rom. Men det er enkelt å gjøre noe med, som du sier. 

Men ja! For et knøtelite lite kjøkken i en sånn bolig! Kjøkkenet i hoveddelen er bare såvidt større enn kjøkkenet i hybelen..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (19 minutter siden):

Takk for titten! Jeg liker betraktningene dine, både om prisutvikling, kjøkken og energimerking. 😊

Lekker villa, definitivt. Men jeg har et hjerte for dem som bor på hybel under sånne hus... Det er vanligvis traurige greier, typisk dette bildet på side 37. Dette er stuen og kjøkkenet (kjøkkenet har fått et eget bilde i annonsen altså 😄 

image.thumb.png.8a3eef5667e6020908172fe5906c8541.png

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 16.30):

Ikke akuratt en drømmehus, men perfekt å leie ut til produksjon av skrekkfilmer.

https://www.finn.no/445260624

Anonymkode: 953e9...e9f

Sånne bygg fascinerer meg, for jeg begynner å tenke på hvorfor det har stått tomt så lenge og hva som har skjedd med de originale eierne 🤔 Digger å lese om forlatte hus 😄

Men perfekt for en skrekkfilm ja 😁

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Flisespikkeri, men hvor skal de på hovedsoverommet plassere klærne sine? Pga vinduer og dører er det liksom ikke plass til noen garderobe...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 16.30):

Ikke akuratt en drømmehus, men perfekt å leie ut til produksjon av skrekkfilmer.

https://www.finn.no/445260624 Anonymkode: 953e9...e9f

Halloweenhus! :fnise:  Litt vanskelig å få overblikk der grunnet alt som er i fritt fall, men oppusset kunne det ha fått nytt liv. :nikke: 

Hyggelig å se fargene 🧡

Jeg hadde foretrukket at de brukte samme blåfargen heller enn hvitt innimellom, for dette her blir stress 
i en dusjsituasjon som skal roe ned, men det er meg da. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke la være å tenke på alle fugene som skal holdes rene 🫣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke la være å tenke på alle fugene som skal holdes rene 🫣

Jepp, mosaikk er et mareritt 😬

Anonymkode: 283ac...95e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...