Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Peanut skrev (På 13.3.2024 den 12.19):

 

65M og så får man ikke badet i eget rom en gang: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=338473537

Jeg har sett på det før. Den egne strandlinja og hagen ser veldig flotte ut, men det er for meg ett eller annet som gjør at jeg ikke liker huset. Klarer ikke sette fingeren på det. 

Men slik jeg har klart å tyde tegningene, så er det merkelige badet en del av en walk-in garderobe tilknyttet hovedsoverommet? Det gjør det litt mindre rart i mitt hode. Det tilhørende wc'et ser heldigvis ut til å ha fått eget rom. Huset har uansett 5 bad tilsammen + wc, så de 4 andre er trolig mer "normale". Tror heller ikke eiendommen har egen garasje, det vil jeg tro er et minus for de fleste som kan kjøpe eiendom i den prisklassen?

Anonymkode: 09cec...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peanut skrev (På 13.3.2024 den 12.19):

 

 

65M og så får man ikke badet i eget rom en gang: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=338473537

 

 

Dette er en eiendom som en bedragerisiktet forretningsmann må selge:

https://www.finansavisen.no/bolig/2023/05/22/8010153/bedragerisiktede-frode-hope-ma-selge-huset-for-a-betale-gjeld

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/krever-77-mill-ikke-tvangssalg/79347472

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes denne er fasinerende selv om jeg ikke ville bodd der

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=345765340

Anonymkode: 09cec...909

Det var et artig sted, ja. Men litt for merkelige vinkler og sånn på rommene pga byggets form for min smak. Men fint!

 

 

Dette er en eiendom på Nordstrand, en parallell-vei til Solveien, Nordstrands dyreste vei/område, og husene her har gjerne fantastisk utsikt fordi de ligger vendt mot fjorden på toppen av åsen. Slik som denne eiendommen på nesten 1.7 mål... noe som kun de eldste og dyreste husene har. Nå for tiden kjøpes jo ofte eiendommer som dette med ett gammelt hus opp, og så setter en entreprenør opp 3 nye hus der i stedet for å tjene penger.

Det får vi håpe ikke skje med dette arkitekttegnede huset i Åsryggen på Nordstrand! Sjekk den utsikten...! Sukk. Det hadde vært noe. Men 300-400 kvadrat hus er i største laget for meg. Man bruker jo en hel dag bare på å støvsuge der!

Opprinnelig del av huset er fra 1933, men påbygget senere år. MYE gammelt der inne (badene ser ut til å være fra 1980-tallet...) og mye gammel stil og innredning, selv om det ser godt vedlikeholdt ut, så det hadde nok blitt en heftig oppussingskostnad i tillegg, etter å ha kjøpt huset som koster over 30 millioner.

Utsikt over Oslofjorden.

PS! Legg merke til de bildene som er tatt med drone fra luften. Eiendommen er fullstendig gjengrodd med trær. Overalt! Alle de 1,7 målene er fulle av trær i varierende størrelser, ser ut som naturlig gjengroing av furuer etc.

566_ba095735-5330-427a-85dd-96afa59b749d

 

566_c82cd5b5-efcf-4f09-81cc-4231045b0d03

 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes denne er fasinerende selv om jeg ikke ville bodd der

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=345765340

Anonymkode: 09cec...909

Spennende hus. Kjente jeg ble litt frustrert av små vinduer og taket som føles at det går for langt ned slik at det hindrer utsikt når  huset ligger så flott til.

Anonymkode: 998ed...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes denne er fasinerende selv om jeg ikke ville bodd der

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=345765340

Anonymkode: 09cec...909

Absolutt kult hus. Men svært høy pris og Bergen er jo heller ikke kjent for sol så da blir jo også kaien mindre attraktiv etter min mening. Hadde det vært et sted med mye sol så hadde jeg digget det stedet om jeg hadde hatt nok penger. 

Anonymkode: a0ffc...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Million said:

Det var et artig sted, ja. Men litt for merkelige vinkler og sånn på rommene pga byggets form for min smak. Men fint!

 

 

Dette er en eiendom på Nordstrand, en parallell-vei til Solveien, Nordstrands dyreste vei/område, og husene her har gjerne fantastisk utsikt fordi de ligger vendt mot fjorden på toppen av åsen. Slik som denne eiendommen på nesten 1.7 mål... noe som kun de eldste og dyreste husene har. Nå for tiden kjøpes jo ofte eiendommer som dette med ett gammelt hus opp, og så setter en entreprenør opp 3 nye hus der i stedet for å tjene penger.

Det får vi håpe ikke skje med dette arkitekttegnede huset i Åsryggen på Nordstrand! Sjekk den utsikten...! Sukk. Det hadde vært noe. Men 300-400 kvadrat hus er i største laget for meg. Man bruker jo en hel dag bare på å støvsuge der!

Opprinnelig del av huset er fra 1933, men påbygget senere år. MYE gammelt der inne (badene ser ut til å være fra 1980-tallet...) og mye gammel stil og innredning, selv om det ser godt vedlikeholdt ut, så det hadde nok blitt en heftig oppussingskostnad i tillegg, etter å ha kjøpt huset som koster over 30 millioner.

Utsikt over Oslofjorden.

PS! Legg merke til de bildene som er tatt med drone fra luften. Eiendommen er fullstendig gjengrodd med trær. Overalt! Alle de 1,7 målene er fulle av trær i varierende størrelser, ser ut som naturlig gjengroing av furuer etc.

566_ba095735-5330-427a-85dd-96afa59b749d

 

566_c82cd5b5-efcf-4f09-81cc-4231045b0d03

 

Enig.  Er selv en som er glad i god utsikt og om jeg skulle bodd i Oslo og hadde hatt ubegrenset med penger så nok Nordstrand ett av stedene jeg ville bodd. 

Anonymkode: a0ffc...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten leilighet i en gammel bygård på Frogner, kun 268 kvadrat over to etasjer...

Den var ikke særlig hjemmekoselig, vil jeg si, men hver sin smak. Den egner seg nok fint hvis man vil flashe med alle pengene man har.

828_af7cd5f3-8b11-4022-8497-c34876824b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (5 timer siden):

En aldri så liten leilighet i en gammel bygård på Frogner, kun 268 kvadrat over to etasjer...

Den var ikke særlig hjemmekoselig, vil jeg si, men hver sin smak. Den egner seg nok fint hvis man vil flashe med alle pengene man har.

828_af7cd5f3-8b11-4022-8497-c34876824b0f

Dette var virkelig unikt, og voldsomt. Hvordan har de fått lov til å bygge den kolomitten på toppen av bygningen? Ødelegger en ellers flott fasade.

Anonymkode: 60f08...cd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fantastisk tomt omgitt av skog og med egen strand. Stort hus hvor ikke alt var min smak, men plussene veier opp for det - for meg  https://www.finn.no/realestate685_99980548.thumb.jpg.9dd89683165d69ffd5baffedc3ecf4ba.jpg/homes/ad.html?finnkode=306328685

Anonymkode: 09cec...909

Er selv glad i tomter som er skjermet.  Nå har jeg ikke råd til verken bolig eller hytte i det prissjiktet. Men om jeg hadde så hadde jeg kjøpt en bolig/hytte som var skjermet slik som den. Surt å betale såpass mye penger og slite med støy fra naboer eller lignende.

Anonymkode: a0ffc...683

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var virkelig unikt, og voldsomt. Hvordan har de fått lov til å bygge den kolomitten på toppen av bygningen? Ødelegger en ellers flott fasade.

Anonymkode: 60f08...cd7

Godt spørsmål. Kanskje en kjendis-arkitekt tegnet den og søkte for boligeieren. Det er jo kanskje lettere å få igjennom ting med et kjent navn.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 10:37 AM, Million said:

Det var et artig sted, ja. Men litt for merkelige vinkler og sånn på rommene pga byggets form for min smak. Men fint!

 

 

Dette er en eiendom på Nordstrand, en parallell-vei til Solveien, Nordstrands dyreste vei/område, og husene her har gjerne fantastisk utsikt fordi de ligger vendt mot fjorden på toppen av åsen. Slik som denne eiendommen på nesten 1.7 mål... noe som kun de eldste og dyreste husene har. Nå for tiden kjøpes jo ofte eiendommer som dette med ett gammelt hus opp, og så setter en entreprenør opp 3 nye hus der i stedet for å tjene penger.

Det får vi håpe ikke skje med dette arkitekttegnede huset i Åsryggen på Nordstrand! Sjekk den utsikten...! Sukk. Det hadde vært noe. Men 300-400 kvadrat hus er i største laget for meg. Man bruker jo en hel dag bare på å støvsuge der!

Opprinnelig del av huset er fra 1933, men påbygget senere år. MYE gammelt der inne (badene ser ut til å være fra 1980-tallet...) og mye gammel stil og innredning, selv om det ser godt vedlikeholdt ut, så det hadde nok blitt en heftig oppussingskostnad i tillegg, etter å ha kjøpt huset som koster over 30 millioner.

Utsikt over Oslofjorden.

PS! Legg merke til de bildene som er tatt med drone fra luften. Eiendommen er fullstendig gjengrodd med trær. Overalt! Alle de 1,7 målene er fulle av trær i varierende størrelser, ser ut som naturlig gjengroing av furuer etc.

566_ba095735-5330-427a-85dd-96afa59b749d

 

566_c82cd5b5-efcf-4f09-81cc-4231045b0d03

 

Angående flott utsikt og eneboliger i Oslo som blir revet for å bygge leiligheter.  I lenken https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=317293179     er det enebolig med prisantydning til 59 millioner kroner og er 0 bilder av hvordan det ser ut på innsiden. I stedet er det opplyst at det er rammetillatelse til å oppføre 3 bygg med 6 leiligheter.  Fantastisk tomt. Flott utsikt, og godt skjermet på fremsiden av bygget. 

Anonymkode: a0ffc...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Angående flott utsikt og eneboliger i Oslo som blir revet for å bygge leiligheter.  I lenken https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=317293179     er det enebolig med prisantydning til 59 millioner kroner og er 0 bilder av hvordan det ser ut på innsiden. I stedet er det opplyst at det er rammetillatelse til å oppføre 3 bygg med 6 leiligheter.  Fantastisk tomt. Flott utsikt, og godt skjermet på fremsiden av bygget. 

Anonymkode: a0ffc...683

Edit: Altså stor hage på fremsiden. 

Anonymkode: a0ffc...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...