Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Peanut skrev (På 2.4.2024 den 23.10):

 


Ikke ofte jeg ser pizzaovn på kjøkkenet: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=345123105 

 

Åh, jeg ble nesten litt forelska! En sveitservilla bygd i moderne tid, og med god energimerking (ikke som de varmeslukende dårlig isolerte fra gamle dager). Dette var virkelig et flott og vakkert hus! Hadde jeg hatt noe å gjøre i Skien så kunne jeg tenkt meg det huset (hvis jeg vant i lotto først da) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Blåttvann said:

Stemmer denne plantegningen??

889_4822c4b6-27ca-447f-8261-0f45062fd5cc.thumb.jpg.2bee85d6c5f91176c881ea2369c97953.jpg

De har glemt å ta med dør inn til badet fra det store soverommet ja, men ellers er det riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (23 minutter siden):

De har glemt å ta med dør inn til badet fra det store soverommet ja, men ellers er det riktig. 

Begynte å lure, kunne selvfølgelig sjekket bildene. 😅

Ellers tenker jeg at jeg ville foretrukket å ha inngang fra kjellerstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det forresten med kjølebod i huset? <_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (56 minutter siden):

Hvor vanlig er det forresten med kjølebod i huset? <_< 

Det VAR vanlig på 90-tallet, men tror det har kommet regler mot det nå. Ikke så lett når de går i stykker (kilde: min bror). Det er nok flere som setter av plass til "amerikansk" kjøleskap nå for tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, sofie777 said:

Det VAR vanlig på 90-tallet, men tror det har kommet regler mot det nå. Ikke så lett når de går i stykker (kilde: min bror). Det er nok flere som setter av plass til "amerikansk" kjøleskap nå for tiden

Ok <_<   Huset jeg bor i er fra tidlig 2000 og har kjølebod integrert i en kjellerbod. Aldri brukt annet enn å teste én gang. Syntes det bråkte en del. 
Tidligere eier installerte et kjøleskap og et kjøleskap med frys ved siden av hverandre, slik at de ser ut som et amerikansk kjøleskap.
Jeg tenkte aldri over det før du postet nå B629015A-712B-4FB2-B01A-1C644BA23F69.gif.e60021867a7ac3aa26c8560f2e1dfbe2.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 18.24):

De forsvinner ikke av seg selv, men de forsvinner med sannering. Det er helt normalt å skrive at kjøper påberoper seg ansvaret i fremtiden, det er en standard setning, ikke noe passivt aggressivt over det. 

Anonymkode: ebd02...684

Var fant 3 når vi flyttet inn her for noen år siden, ikke sett flere siden. 

Vasker og støvsuger hver dag, storrengjøring hver Q 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 0.58):

https://www.finn.no/327140122

Her er det teksten i annonsen som er det interessante 😅

Anonymkode: 89fae...ede

Uvanlig ærlig, kudos

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (10 timer siden):

Hvor vanlig er det forresten med kjølebod i huset? <_< 

Vi har, lagde det når vi flyttet inn. Du trenger egentlig bare en slags varmepumpe og en stor bod. Vår kjølebod er på 28kvm og så har vi 32kvm tørrbod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2023 at 12:53 PM, Anonym123123123 said:

Apropos syke priser - Katharina Andresen blar opp 590 (!!!) millioner på Bygdøy:
https://www.finansavisen.no/finans/2023/11/10/8057077/katharina-andresen-28-kjopte-hus-for-590-mill.

Nå ønsker de å bygge en 2200 kvadratmeter garasje slik at mannen hennes kan få dyrke bilhobbyen hans. 

https://www.finansavisen.no/bolig/2024/04/15/8119084/vil-bygge-gigantisk-garasje

Anonymkode: a0ffc...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/14/2024 at 7:59 AM, Million said:

Åh, jeg ble nesten litt forelska! En sveitservilla bygd i moderne tid, og med god energimerking (ikke som de varmeslukende dårlig isolerte fra gamle dager). Dette var virkelig et flott og vakkert hus! Hadde jeg hatt noe å gjøre i Skien så kunne jeg tenkt meg det huset (hvis jeg vant i lotto først da) 

Godt poeng. 

Anonymkode: a0ffc...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne staselige boligen på finn, og jeg kunne se av utsikten i bakgrunnen og PRISEN at dette må være i nærheten av Nordstrands dyreste del, Solveien. Og det stemte. Den veien dette huset til 44 mill ligger i ender ut i Solveien. Fantastisk sjøutsikt. Men jeg hadde aldri (uansett lottogevinst) kjøpt et hus på 585 (!) kvadrat. Hva skal vel jeg og sønnen min med så mange rom og så mye plass? Gå oss vill?

Men flott er det, ingen tvil om det. Men gamle hus med dårlig energimerking som dette, må man forvente store utbedringskostnader på om noen år for å forbedre energieffektiviteten, når myndighetene krever det pga EU regler.(men ved ettertanke... har man råd til å kjøpe et hus til 44 millioner, så er vel kostnadene til påbudt energieffektivisering for bare småpenger å regne?)

134_265dad5b-9d6c-4b9b-ae71-f99d7ea388d2

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=348158109
 

Undrer meg over om det er lovlig å avertere bolig med 191 kvm boligareal når kun halvparten er i etasje som er godkjent for varig opphold? 4 soverom hvorav 2 er uten rømningsvei og ikke godkjent for varig opphold. 
 

7 millioner virker i overkant for dette huset på denne beliggenheten. 

Anonymkode: 23481...fe4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Million said:

Kom over denne staselige boligen på finn, og jeg kunne se av utsikten i bakgrunnen og PRISEN at dette må være i nærheten av Nordstrands dyreste del, Solveien. Og det stemte. Den veien dette huset til 44 mill ligger i ender ut i Solveien. Fantastisk sjøutsikt. Men jeg hadde aldri (uansett lottogevinst) kjøpt et hus på 585 (!) kvadrat. Hva skal vel jeg og sønnen min med så mange rom og så mye plass? Gå oss vill?

Men flott er det, ingen tvil om det. Men gamle hus med dårlig energimerking som dette, må man forvente store utbedringskostnader på om noen år for å forbedre energieffektiviteten, når myndighetene krever det pga EU regler.(men ved ettertanke... har man råd til å kjøpe et hus til 44 millioner, så er vel kostnadene til påbudt energieffektivisering for bare småpenger å regne?)

134_265dad5b-9d6c-4b9b-ae71-f99d7ea388d2

Likte veldig godt den jeg også.  Men enig med deg i at 600 kvadratmeter hadde blitt for stort. Minner meg på at jeg hadde en sjef som kjøpte en bolig på 700 kvadratmeter selv om han og kona kun hadde 1 unge.  Han hadde en del penger siden han også eide firmaet. 

Anonymkode: a0ffc...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Likte veldig godt den jeg også.  Men enig med deg i at 600 kvadratmeter hadde blitt for stort. Minner meg på at jeg hadde en sjef som kjøpte en bolig på 700 kvadratmeter selv om han og kona kun hadde 1 unge.  Han hadde en del penger siden han også eide firmaet. 

Anonymkode: a0ffc...683

Edit: I tillegg var han opptatt av å vise seg frem så det var vel kanskje derfor han kjøpte "direktørboligen". 

Anonymkode: a0ffc...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=348158109
 

Undrer meg over om det er lovlig å avertere bolig med 191 kvm boligareal når kun halvparten er i etasje som er godkjent for varig opphold? 4 soverom hvorav 2 er uten rømningsvei og ikke godkjent for varig opphold. 
 

7 millioner virker i overkant for dette huset på denne beliggenheten. 

Anonymkode: 23481...fe4

Da vi hadde lagt inn bud på huset og fant ut at 2.etg ikke var søkt/godkjent til bolig fikk i alle fall megler en veldig spak tone og tidligere eier måtte betale for søknad og at elektriker skrev samsvarserklæring. Det var tydelig ikke lov.

Anonymkode: 09cec...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne her har vært før https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=335625561 den slo meg ikke som særlig damete. 
 

Interiøret var fint her synes jeg, men eksteriøret var noget heftig i farger O_o https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=347898229

 

Noe som forundrer meg litt. På Nordstrand har de noen boligprosjekter som skal bygges i Tyslevveien 55. Tyslevveien 54 derimot ligger inne i lilla strek IMG_6099.jpeg.f883e2204ac9973b6f66ebfee237fefc.jpeg

Hvorfor så laaangt fra hverandre? <_< 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...