Pølsevann Skrevet 24. september 2021 #3801 Del Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selges til noen uten tilgang til Bohus og hvitmaling.... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=233015241 Anonymkode: 3b767...67e Jeg digger det.. på en måte.. men jeg er ikke noe glad i materialene. Er det "lov" å male et sånt arkitekttegnet hus som er så gjennomført? 😂 Synes vinklene, vinduene osv er helt fantastisk, men samtidig føles det litt uferdig med all treverk og kryssfiner overalt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3802 Del Skrevet 24. september 2021 6 minutter siden, Pølsevann said: Jeg digger det.. på en måte.. men jeg er ikke noe glad i materialene. Er det "lov" å male et sånt arkitekttegnet hus som er så gjennomført? 😂 Synes vinklene, vinduene osv er helt fantastisk, men samtidig føles det litt uferdig med all treverk og kryssfiner overalt. Sverre Fehn er en av våre største arkitekter. Jeg tror vi kan stole på at det blir solgt til noen som respekterer huset og lar det forbli slik det er 🙂 Anonymkode: b6f67...b9b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3803 Del Skrevet 24. september 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Selges til noen uten tilgang til Bohus og hvitmaling.... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=233015241 Anonymkode: 3b767...67e oj men nei fra meg, dette var gjennomgående grusom i materialvalgene, det skinner 90-tallet. 🤭 Badet i røde stein? Furu overalt? nei takk.. Anonymkode: fdddf...f39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3804 Del Skrevet 24. september 2021 Pølsevann skrev (10 minutter siden): Jeg digger det.. på en måte.. men jeg er ikke noe glad i materialene. Er det "lov" å male et sånt arkitekttegnet hus som er så gjennomført? 😂 Synes vinklene, vinduene osv er helt fantastisk, men samtidig føles det litt uferdig med all treverk og kryssfiner overalt. Synes også det var flott. Passer et voksent par, uten barn, med sans for arkitektur og design. MEN, det badet minnet meg om en moderne kirke. Jeg var i en begravelse i en slik kirke nylig, og måten badekaret var plassert på, var identisk med kisten. Hadde nok ikke slappet av i det badekaret... Anonymkode: 3b767...67e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 24. september 2021 #3805 Del Skrevet 24. september 2021 Digger det Sverre Fehn huset. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 24. september 2021 #3806 Del Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Synes også det var flott. Passer et voksent par, uten barn, med sans for arkitektur og design. MEN, det badet minnet meg om en moderne kirke. Jeg var i en begravelse i en slik kirke nylig, og måten badekaret var plassert på, var identisk med kisten. Hadde nok ikke slappet av i det badekaret... Anonymkode: 3b767...67e 😂😐 Pleier å elske arkitekttegnede boliger, men her var det FOR mye støyende løsninger for min smak. Det flyter liksom ikke. Mulig Fehn ikke er min type arkitekt 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. september 2021 #3807 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selges til noen uten tilgang til Bohus og hvitmaling.... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=233015241 Anonymkode: 3b767...67e Får satse på at noen som har sansen kjøper det. Det ville ikke blitt meg. For meg blir det «Keiserens nye klær». Jeg ser noen sammenligne huset med en moderne kirke. Meg derimot, minner det om et fabrikklokale med den grusomme betongen og takene innvendig. Og hvem finner på å bygge et sånt hus på nydelige Holmsbu? Snakk om å ikke ta hensyn til boligene i området! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3808 Del Skrevet 25. september 2021 Sikkert praktisk å ha, men hvorfor oppbevare både garasje og leger (i flertall!!) i kjelleren?? Bilde nr 5 😄 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=228091192 Anonymkode: a88be...fe8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3809 Del Skrevet 25. september 2021 Etter å ha landet drømmehuset ved sjøen kunne jeg godt hatt denne plassen som fritidseiendom Sjarmerende gammel husmannsplass med nydelig beliggenhet. | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3810 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Selges til noen uten tilgang til Bohus og hvitmaling.... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=233015241 Anonymkode: 3b767...67e Eeeelsket dette, men ville definitivt kjøpt en litt mer komfortabel sofa 😅 Anonymkode: 4d9c7...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. september 2021 #3811 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Etter å ha landet drømmehuset ved sjøen kunne jeg godt hatt denne plassen som fritidseiendom Sjarmerende gammel husmannsplass med nydelig beliggenhet. | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Veldig sjarmerende! På bilde nr to lurte jeg på hvorfor noen hadde malt et digert utropstegn på den hvite bygningen. Men senere oppdaget jeg at det var vinduet i kapellet. Litt spesielt å eie et privat kapell, forøvrig. Lurer på om det er vigslet? Og om det brukes av andre i bygda? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3812 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Selges til noen uten tilgang til Bohus og hvitmaling.... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=233015241 Anonymkode: 3b767...67e Nei, nei og atter nei. Det var helt grusomt! Anonymkode: 45ade...0aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3813 Del Skrevet 25. september 2021 Hulderen skrev (1 time siden): Veldig sjarmerende! På bilde nr to lurte jeg på hvorfor noen hadde malt et digert utropstegn på den hvite bygningen. Men senere oppdaget jeg at det var vinduet i kapellet. Litt spesielt å eie et privat kapell, forøvrig. Lurer på om det er vigslet? Og om det brukes av andre i bygda? Det tenkte jeg ikke på, men jeg lurte på om det var en døpefont på veggen der. Syntes rommet var fint i alle fall. Syntes også tv-plasseringen under trappa nesten på gulvet var litt spesiell. Anonymkode: 09cec...909 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. september 2021 #3814 Del Skrevet 25. september 2021 Hulderen skrev (1 time siden): Veldig sjarmerende! På bilde nr to lurte jeg på hvorfor noen hadde malt et digert utropstegn på den hvite bygningen. Men senere oppdaget jeg at det var vinduet i kapellet. Litt spesielt å eie et privat kapell, forøvrig. Lurer på om det er vigslet? Og om det brukes av andre i bygda? Mon tro det er han fyren fra Farmen for noen år tilbake som selger? Han var jo superkristen.... Andreas? Han bodde jo i Tuddal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. september 2021 #3815 Del Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter å ha landet drømmehuset ved sjøen kunne jeg godt hatt denne plassen som fritidseiendom Sjarmerende gammel husmannsplass med nydelig beliggenhet. | FINN.no Anonymkode: 09cec...909 Nå har jeg lest gjennom salgspapirene, og ser dessverre mange grunner for å ligge unna. Eiendommen har boplikt og driveplikt. Det står at man kan søke om fritak fra boplikten, men man aner jo ikke om det går gjennom. Området er definert som ras- og skredfarlig. Tomta er festetomt (det kommer jeg aldri til å kjøpe igjen, pga dårlig erfaring. Men man kan jo være heldig med grunneier). Tomten er nå på 4 mål, men den skal reduseres til 2 mål. Veien går over naboens tomt. Det står ikke noe om at bruken er tinglyst. Så kommer man ikke overens med den naboen, så er man i trøbbel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. september 2021 #3816 Del Skrevet 25. september 2021 (endret) Fjugur skrev (13 minutter siden): Mon tro det er han fyren fra Farmen for noen år tilbake som selger? Han var jo superkristen.... Andreas? Han bodde jo i Tuddal noen år tilbake som selger? Han var jo superkristen.... Andreas? Han bodde jo i Tuddal Fjugur skrev (13 minutter siden): Eier er oppført som Per Odd Aarrestad. Endret 25. september 2021 av Hulderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #3817 Del Skrevet 25. september 2021 Hulderen skrev (31 minutter siden): Eier er oppført som Per Odd Aarrestad. Billedkunstneren? Har ikke han gjort noe kirkegreier, mon tro. Anonymkode: 45ade...0aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3818 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 21.05): Selges til noen uten tilgang til Bohus og hvitmaling.... https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=233015241 Anonymkode: 3b767...67e For en fantastisk trapp! Anonymkode: 04930...9a5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. september 2021 Forfatter #3819 Del Skrevet 26. september 2021 Huset var usedvanlig på mange vis, men alt inntrykket gjorde meg veldig urolig med alle de mursteinene. Jeg syns det var som tatt ut av boligmagasiner på 70-tallet. Det er en motsetning ved at man skal bo i digre rom som koster mye penger å få laget og insistere på å bo litt asketisk, uten for mange ting. De tingene som er her er nok ikke kjøpt på Nille og IKEA. Det koster, alt sammen. Jeg tror faktisk at jeg ikke hadde orket å bo i det. Jeg må kunne slå meg løs og lage det jeg vil ha i et hus...og en arv fra en malingsfabrikk-onkel i amerika hadde kommet godt med der. Takk for oppmerksomheten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3820 Del Skrevet 26. september 2021 Angående det Sverre Fehn huset, så er jeg litt overrasket over at han har vunnet så mange priser. Det er utstrakt bruk av mange vinkler, særlig vinkler som "møter" deg. Mennesker liker ikke å bli møtt av spisser, det er barnelærdom innen design og arkitektur. Man føler seg avvist og uvelkommen. Jeg ser at noen her trekker frem trappen som fantastisk, og det er jeg enig i. Se på fasongen, den er organisk og suger deg inn, mens øya på kjøkkenet, badekaret og enkelte av vinduene støter deg vekk. En annen ting, jeg leste at nåværende eier har åpnet huset for mange vernisssager, og at de håper ny eier fortsetter med det. Er dette noe man får betalt for? Hvordan gjør man det regnskapsmessig? Eller er det forventet at du drar huset fullt av folk gratis, fordi du bor i en designklassiker? Anonymkode: 3b767...67e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå