Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Pikeliten skrev (17 minutter siden):

Her var det mye rare bilder? Hvorfor så mange stående? Gir et trangt inntrykk. Fikk liksom ikke noen oversikt? Detaljbilder er nå en ting, men hva med bilde 24? Hva er bilde 35? Synes hele leiligheten så litt mørk og trist ut, til tross for lyse vegger og store vinduer.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=208462836

Enig, jeg ble overrasket over at det var en leilighet på 114 kvm, for det var så mange bilder som viste det samme. Veldig mange av stuen, og den virker veldig liten, til å være i en såpass stor leilighet. Jeg tenkte 50 kvm først. Og "soverom nr.2 " ser ut som en litt stor bod. Merkelig form på det rommet!

Hva er egentlig et "allbruksrom"? Og hvorfor er det ikke bilder av det?

Og så synes jeg det virket så rotete med så mye "greier". En ting er når man ser at det bor folk et sted, det blir noe annet, men her ser det ut som at noen har strødd om seg med planter, puter og "tilfeldig" oppslåtte bøker for å skape liv eller noe, men for meg blir det bare forstyrrende og rotete med måten det er gjort på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Pikeliten said:

Hehe, godt spørsmål. Når du sier det, så er det jo et minikjøkken i et stort rom.. På plantegningen ser at det ikke er plass til høyre, der er det dører. Måtte jo i så fall vært mot venstre og dekket litt av vinduene/vinduet? 
 

På bilde 31 ser veggen helt buet ut, men på plantegningen er den rett. Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ti10 said:

Enig, jeg ble overrasket over at det var en leilighet på 114 kvm, for det var så mange bilder som viste det samme. Veldig mange av stuen, og den virker veldig liten, til å være i en såpass stor leilighet. Jeg tenkte 50 kvm først. Og "soverom nr.2 " ser ut som en litt stor bod. Merkelig form på det rommet!

Hva er egentlig et "allbruksrom"? Og hvorfor er det ikke bilder av det?

Og så synes jeg det virket så rotete med så mye "greier". En ting er når man ser at det bor folk et sted, det blir noe annet, men her ser det ut som at noen har strødd om seg med planter, puter og "tilfeldig" oppslåtte bøker for å skape liv eller noe, men for meg blir det bare forstyrrende og rotete med måten det er gjort på. 

Er ikke allbruksrommet det på bilde 29?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (5 minutter siden):

Er ikke allbruksrommet det på bilde 29?

Jo, nå ser jeg det. Ble forvirret at at det ble kalt allbruksrom, mens det var bilde av et vaskerom. Kaller det sikkert det for at ikke folk skal låse seg til tanken om at det er et vaskerom ;) 

Men nå så jeg en annen ting jeg stusser på. Det er da litt råflott med to bad i en leilighet på 114 kvm. Lurer på hva tanken bak det var. Og rart at de ikke har flere bilder fra badene heller enn x antall nesten like fra stuen.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pikeliten skrev (2 timer siden):

Hehe, godt spørsmål. Når du sier det, så er det jo et minikjøkken i et stort rom.. På plantegningen ser at det ikke er plass til høyre, der er det dører. Måtte jo i så fall vært mot venstre og dekket litt av vinduene/vinduet? 
 

Mulig. Evnt fått opp en form for øy eller noe.

Uansett ikke et kjøkken jeg hadde trivdes i slik det er satt opp nå kjenner jeg men folk er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her kunne jeg bodd: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=189239499

Anonymkode: 2e697...0cd

Jeg også! Veldig sjarmerende hus med god plass. Et eget bibliotek hadde vært helt topp, og praktisk med et bryggerhus nå som så mange lager øl selv. Men jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort med driftsbygningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (12 timer siden):

Hva er egentlig et "allbruksrom"? Og hvorfor er det ikke bilder av det?

Kan hende at det er det de kalte for grovkjøkken før? :klo:  En rar rominndeling som ga en rar følelse
av rotete laget leilighet og mindre fremstilt enn den antagelig i virkeligheten er, men joda, jeg likte den jeg. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her kunne jeg bodd: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=189239499

Anonymkode: 2e697...0cd

Hulderen skrev (5 timer siden):

Jeg også! Veldig sjarmerende hus med god plass. Et eget bibliotek hadde vært helt topp, og praktisk med et bryggerhus nå som så mange lager øl selv. Men jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort med driftsbygningen. 

Thildamor skrev (4 timer siden):

Endelig et hus som med sjel! Så fint ivaretatt! Der kunne jeg også ha bodd!

Aragorn ll Elessar skrev (2 timer siden):

Samme her

Sitter og ser på det igjen og det blir bare finere og finere jo mer jeg ser. Drømmested!

Anonymkode: 2e697...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lurt på hvem disse menneskene som søker på småbruk er? Det er visst nok det mest brukte søkeordet på finn, men jeg har aldri møtt noen som sier de drømmer om det, men her er visst gjengen👆🏼
 

Hvordan tenker dere å kombinere det? Et småbruk er jo for lite til å leve av, så da har man gjerne en 100% jobb ved siden av, med lang pendlervei siden småbruk ikke ligger i sentrale strøk. Når man så er ferdig med arbeidsdag og pendlervei, hjemme i tidligst 17 tiden,  så er det hjem og fore, stelle, møkke etc. hva slags übermennesker er dere?😅😅😅

 

hatten av altså, men jeg blir utslitt av å tenke på det. Skjønner godt at det er givende altså, men dere må ha et enormt energinivå🥱😴😵

Endret av cattleya
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cattleya skrev (56 minutter siden):

Har alltid lurt på hvem disse menneskene som søker på småbruk er? Det er visst nok det mest brukte søkeordet på finn, men jeg har aldri møtt noen som sier de drømmer om det, men her er visst gjengen👆🏼
 

Hvordan tenker dere å kombinere det? Et småbruk er jo for lite til å leve av, så da har man gjerne en 100% jobb ved siden av, med lang pendlervei siden småbruk ikke ligger i sentrale strøk. Når man så er ferdig med arbeidsdag og pendlervei, hjemme i tidligst 17 tiden,  så er det hjem og fore, stelle, møkke etc. hva slags übermennesker er dere?😅😅😅

 

hatten av altså, men jeg blir utslitt av å tenke på det. Skjønner godt at det er givende altså, men dere må ha et enormt energinivå🥱😴😵

Småbruk er vel alle hesteeieres våte drøm? Avhengig av hvor mange man har, trenger det ikke bli mer mekking enn om man har hesten på en stall. og man slipper reiseveien til en leid stall. Jeg tror det er det det er snakk om, ikke nødvendigvis et fjøs fullt av kyr eller sauer. Jeg betalte 5000 i måneden for min hest (RIP), så jeg tror mange håper det er økonomisk også.

For min del drømmer jeg litt om all plassen. Diger hage, lagring i låven, gubben kunne mekket bil osv. Svogeren min realiserte drømmen og kjøpte småbruk i fjor. Bodde der 11 måneder, da hadde de malt huset, malt og skiftet panel på deler av låven, støttet opp taket i stallen, så de ikke fikk det i hodet. De var utslitt før de i det hele tatt fikk kjøpt hest. 11 millioner kostet stedet og det var null problem å finne nye eiere som kunne fortsette vedlikeholdet.

Anonymkode: 3b767...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (1 time siden):

Har alltid lurt på hvem disse menneskene som søker på småbruk er? Det er visst nok det mest brukte søkeordet på finn, men jeg har aldri møtt noen som sier de drømmer om det, men her er visst gjengen👆🏼
 

Hvordan tenker dere å kombinere det? Et småbruk er jo for lite til å leve av, så da har man gjerne en 100% jobb ved siden av, med lang pendlervei siden småbruk ikke ligger i sentrale strøk. Når man så er ferdig med arbeidsdag og pendlervei, hjemme i tidligst 17 tiden,  så er det hjem og fore, stelle, møkke etc. hva slags übermennesker er dere?😅😅😅

 

hatten av altså, men jeg blir utslitt av å tenke på det. Skjønner godt at det er givende altså, men dere må ha et enormt energinivå🥱😴😵

Jeg vil ikke ha noen hest, det er da bare utgifter. Men kunne fint ha funnet andre bruksområder til de forskjellige bygningene. Bare fantasien som setter grenser.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (1 time siden):

Har alltid lurt på hvem disse menneskene som søker på småbruk er? Det er visst nok det mest brukte søkeordet på finn, men jeg har aldri møtt noen som sier de drømmer om det, men her er visst gjengen👆🏼
 

Hvordan tenker dere å kombinere det? Et småbruk er jo for lite til å leve av, så da har man gjerne en 100% jobb ved siden av, med lang pendlervei siden småbruk ikke ligger i sentrale strøk. Når man så er ferdig med arbeidsdag og pendlervei, hjemme i tidligst 17 tiden,  så er det hjem og fore, stelle, møkke etc. hva slags übermennesker er dere?😅😅😅

 

hatten av altså, men jeg blir utslitt av å tenke på det. Skjønner godt at det er givende altså, men dere må ha et enormt energinivå🥱😴😵

Enig! Når vi selger huset vårt skal jeg ha noe fullstendig vedlikeholdsfritt. En leilighet med havutsikt og stor balkong. Hus og hage er noe herk, og blir uvel av et småbruk. Om jeg var alene så kunne jeg også vurdert et mini-hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thildamor skrev (26 minutter siden):

Jeg vil ikke ha noen hest, det er da bare utgifter. Men kunne fint ha funnet andre bruksområder til de forskjellige bygningene. Bare fantasien som setter grenser.

 

Og arbeidsinnsats/energi? Altså jeg kan levende se for meg at jeg kunne trives med både lamaer, høner, sjettlandsponnier, frittgående griser eller what not, men når man skal ha en jobb ved siden av, og gjerne en familie, hvor er tiden til å drive med alt dette? 
 

Stort forbehold om at disse uttalelsene kommer fra en som er så godt nedsnødd i småbarnsbobla mi at hvis noen ba meg passe potteplanten deres då hadde heg knekt under presset🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, cattleya said:

Og arbeidsinnsats/energi? Altså jeg kan levende se for meg at jeg kunne trives med både lamaer, høner, sjettlandsponnier, frittgående griser eller what not, men når man skal ha en jobb ved siden av, og gjerne en familie, hvor er tiden til å drive med alt dette? 
 

Stort forbehold om at disse uttalelsene kommer fra en som er så godt nedsnødd i småbarnsbobla mi at hvis noen ba meg passe potteplanten deres då hadde heg knekt under presset🤣

Man begynner kanskje med noe «enkelt», feks høner? Og så utvider man hvis man vil. For min del er det stor plass som er drømmen, ikke en gård i miniatyr. God plass til kjøkkenhage og unger som leker trygt. Og kaaanskje høner🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (1 time siden):

Man begynner kanskje med noe «enkelt», feks høner? Og så utvider man hvis man vil. For min del er det stor plass som er drømmen, ikke en gård i miniatyr. God plass til kjøkkenhage og unger som leker trygt. Og kaaanskje høner🤣

God plass kan man da få uten «småbruk» med uthus, dyr og tomt, utmark å ta vare på?  En gård i miniatyr er vel det man får med «småbruk»? 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...