Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 hours ago, Peanut said:

Jeg skjønner at prisstigningen har vært knall de siste ti årene, men jeg synes jo dette var ganske mye? :sjokkbla:
Boligen nå: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=182785805

Tidligere priser:
https://www.finn.no/realestate/ownershiphistory.html?finnkode=182785805 

oj? Kan det være at her ble det flere leiligheter slått sammen, eller loft ble utviklet eller noe sånn? Ikke engang for Oslo, er prisstiging fra 5 mil i 2004 til 35 mil nå er «normal». 

Anonymkode: fdddf...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker virkelig ikke hus fra 40- og 50-tallet. Mener da spesielt på Østlandet, og da snakker vi rundt Oslo, inkl områder som Stovner som har mange gamle villaer, og til vestsiden i Sandvika, og videre til Drammen. (Jeg ser ikke geografisk videre fordi.. jobb og pendling.) Og jeg har ennå ikke sett en bolig bygd på 50-tallet, der jeg tenkte «her kunne jeg tenke meg å bo». Nei, hver gang tenker jeg først «oj dette var billig», og så «nope, dette er en tomt med rivingsobjekt der du må betale selv for rivingen». Jeg kan komme med mange eksempler. Men! Så er det noen som er uenige med meg og mener at det finnes hus bygd rett etter krigen og allikevel av bra kvalitet. Vis meg!! Vil så gjerne se. Av ren nysgjerrighet og min interesse for boligbygging, arkitektur og historie. 

Det er forresten noen blokker på Oppsahl bygd på 50 tallet og de står jo der fortsatt, men hadde en kompis som bodde der og pusset opp, og han sa, aldri igjen 50-talls bygg. Ikke en eneste vegg var jevn og i vater. I en blokkleilighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er nettopp det som er saken. Jeg ser det nesten som en uhøflig ting å ikke ta hensyn til sine naboer. Noen tar seg selv til rette fordi de vil ha det de vil ha og bryr seg ikke om at naboene er nødt til å ha dette i fanget. Kanskje de ikke syns det er så ok? De har ikke noe valg. Kanskje man skulle tenke litt mere på omgivelsene enn å få oppfylt sine egne drømmer...rett i synet på alle som var der først? Godt lys er fint det, men det kan man få uten at naboene skal måtte se tvers igjennom folks boliger også. ;) 

OK, jeg misforsto det første innlegget ditt, jeg trodde du mente at det var ubehagelig å bli beglodd. Men det er altså ubehagelig for de som glor. Jeg burde med andre ord tatt hensyn til de som ikke kan styre nysgjerrigheten sin? Hva med å se på noe annet? Bare et forslag...

De fleste av naboene våre har også valgt en moderne og luftig stil, og den eneste gangen jeg har blitt beklemt er da det visste seg at naboen var nudist. Men jeg lærte meg å ikke stirre inn til han.

Forøvrig er jeg helt enig med deg i at boliger stilmessig bør passe inn i nabolaget. Problemet er at veldig få velger å bygge boliger som matcher husbankhusene fra 50, 60, 70 og 80-tallet. Og det er det en grunn til. De fleste av disse blir heldigvis modernisert/rever etterhvert, slik at nyere stil passer bedre inn. Jeg snakker da om typiske hus i Groruddalen, siden det var det du refererte til.

Anonymkode: 3b767...67e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, RedFox81 skrev:

Jeg liker virkelig ikke hus fra 40- og 50-tallet. Mener da spesielt på Østlandet, og da snakker vi rundt Oslo, inkl områder som Stovner som har mange gamle villaer, og til vestsiden i Sandvika, og videre til Drammen. (Jeg ser ikke geografisk videre fordi.. jobb og pendling.) Og jeg har ennå ikke sett en bolig bygd på 50-tallet, der jeg tenkte «her kunne jeg tenke meg å bo». Nei, hver gang tenker jeg først «oj dette var billig», og så «nope, dette er en tomt med rivingsobjekt der du må betale selv for rivingen». Jeg kan komme med mange eksempler. Men! Så er det noen som er uenige med meg og mener at det finnes hus bygd rett etter krigen og allikevel av bra kvalitet. Vis meg!! Vil så gjerne se. Av ren nysgjerrighet og min interesse for boligbygging, arkitektur og historie. 

Det er forresten noen blokker på Oppsahl bygd på 50 tallet og de står jo der fortsatt, men hadde en kompis som bodde der og pusset opp, og han sa, aldri igjen 50-talls bygg. Ikke en eneste vegg var jevn og i vater. I en blokkleilighet. 

Disse lavblokkene i Lillestrøm er fine, praktiske og veldig populære. Ingen skakke vegger der. Bygget rundt 1950. Har bodd i en av de blokken selv for en del år siden og kjenner mange som har bodd der, god kvalitet på bygningene. 
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181088482

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=160537453

Anonymkode: f4cad...add

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.6.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=171380524

Dette huset har ligget ute lenge og nå er prisen satt ned. Selv syns jeg det er et flott hus, liker godt planløsningen med kjøkken og plass til sofa med flotte vinduet, og veldig koselig med peis ved spiseplassen. Lettstelt hage med akkurat det man trenger. 

Jeg er fra Oslo og har ikke vært mye på Stovner, men dette er da et område med fine eneboliger? Er det kun Stovner-navnet som gjør dette huset vanskelig å få solgt?

Anonymkode: 958c2...98e

Jeg likte egentlig dette huset, men det er faktisk for mange(!) store vinduer, for mye innsyn på en måte. Og så står det oppå en garasjerekke. I tillegg er det veldig lite. Man kan få 20-40% større bolig for en mye lavere sum kun 10 min med bil unna. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse lavblokkene i Lillestrøm er fine, praktiske og veldig populære. Ingen skakke vegger der. Bygget rundt 1950. Har bodd i en av de blokken selv for en del år siden og kjenner mange som har bodd der, god kvalitet på bygningene. 
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181088482

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=160537453

vet du hva, disse er jo nøyaktig like de blokkene på Oppsahl som jeg nevnte. :) Men ønsker jo primært se eneboliger da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, RedFox81 said:

vet du hva, disse er jo nøyaktig like de blokkene på Oppsahl som jeg nevnte. :) Men ønsker jo primært se eneboliger da. 

Du mener Oppsal? I Oslo? Ingen h der :)

Vi vil bruke ca 5 mill på familiebolig, nær Oslo og lett å pendle til flyplassen (helst nær Østensjø der nettverk er, men det er for dyrt for oss). Noen som tråler finn som har forslag?  😇 Dødt marked nå, såklart, kjedelig 🙄

Anonymkode: 3a6d1...9b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg fatter ikke at noen kan sette opp et slikt moderne hus der det er eldre bebyggelse av en viss stil over alt? 
Nytt hus betyr store glassflater over alt og beboerne lever på små opplyste scener og alle naboene blir nødt til
å se alt sammen. Er folk ekstra eksibisjonistiske i nye boliger? Det er herlig å la drøssevis av naboer se dem
når de gjør alt? Sitte og slappe av i "de riktige møblene", ordne på kjøkkenet og alle andre rom...med tilskuere? 
Det forstår jeg altså ikke. Har de ikke et behov for privatliv noe sted? :klo: Jeg kunne aldri ha bodd slik. 

Syntes de fleste nyere hus har de store vinduene sine strategisk plassert slik at de ikke har innsyn🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176509823

Tror jeg må flytte til Kristiansand! Vi gav det samme for vårt rekkehus i Oslo fra 1967😯

Anonymkode: da9d7...0e6

Tveit er veldig billig fordi det ligger langt unna alt annet enn flyplassen... Du får fly etter fly rett over taket

Anonymkode: 23376...614

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tveit er veldig billig fordi det ligger langt unna alt annet enn flyplassen... Du får fly etter fly rett over taket

Anonymkode: 23376...614

Jepp og man kan se flyplassen fra det huset, så jeg vil tippe det flyr rett over

Spoiler

823_1156215197.jpg

Anonymkode: 5b830...def

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
22 timer siden, RedFox81 skrev:

Kanskje de blokkene i Lillestrøm har hatt et bedre vedlikehold gjennom årene enn de på Oppsahl, de er iallefall ikke noe galt med☺️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176509823

Tror jeg må flytte til Kristiansand! Vi gav det samme for vårt rekkehus i Oslo fra 1967😯

Anonymkode: da9d7...0e6

Tveit er vel omtrent som å bo ute ved Gardermoen. Det er langt til byen og flyplassen ligger rett ved siden av. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Du mener Oppsal? I Oslo? Ingen h der :)

Vi vil bruke ca 5 mill på familiebolig, nær Oslo og lett å pendle til flyplassen (helst nær Østensjø der nettverk er, men det er for dyrt for oss). Noen som tråler finn som har forslag?  😇 Dødt marked nå, såklart, kjedelig 🙄

Anonymkode: 3a6d1...9b0

Vi kjøpte for 1,5 år siden og hadde budsjett på 5 mil, endte opp med et rekkehus i Asker. Av eldre type, så vi pusset opp. Prisene har vel verken gått opp eller ned så mye på 1,5 år, så.. For 5 mil kunne vi kjøpe rekkehus i Asker, Strømmen/Skedsmo, eller rundt Ski men ikke i selve Ski men utafor. Så det er så langt du må.. Åh ja, jo mindre du vil også se på Holmlia og Grurud men regner med du vil bo langs NSB/VY ruter? Trenger togstasjon i nærheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2020 at 8:00 PM, AnonymBruker said:

oj? Kan det være at her ble det flere leiligheter slått sammen, eller loft ble utviklet eller noe sånn? Ikke engang for Oslo, er prisstiging fra 5 mil i 2004 til 35 mil nå er «normal». 

Det vet jeg ikke. Tror bare det er pusset opp. Her er det en til: 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=177959696
Nå: 5,9 millioner

I fjor: 800 000 

:sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...