Gå til innhold

Dream lakris-is

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh...her har vi tydeligvis med en viderekommen å gjøre! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh...her har vi tydeligvis med en viderekommen å gjøre! :jepp:

Å ja! Nå har jeg faktisk tatt opp boksen med is, latt den stå i noen minutter så den blir litt mykere, helt over masse lkrisstrø, blandet dette lett og satt den tilbake i frysen. Med andre ord, det blir is til middag når jeg kommer hjem fra ferie til Roma <3 (med mindre den italienske isen gjør meg kresen... :fnise: )

Skrevet

Hjem, kjære hjem! :opplyser:

Har jeg nevnt at jeg har satt meg selv på vann-vogna når det gjelder is for ei stund? (kunne ikke skrive is-vogna her, for det hørtes altfor koselig ut) Så glad som jeg er i iskrem, blir det resultater både her og der. Buksene strammer. Jeg har hardnakket påstått veldig lenge at det er ozonlaget som har fått mine bukser til å krympe, men jeg mistenker at det kan ha helt andre og mere nærtliggende årsaker, så...derfor en stund i avholdenhet. Sukk & akk... :sukk:

Skrevet

Det er bare å spise isen i oppoverbakke, det... :nigo:

Skrevet

Eh...tusen takk for godt og helt sikkert velmenende råd. :gjeiper:

Skrevet

Det problemet løste jeg for lenge siden, Margareth; Jeg spiser ikke lengre is mellom måltider, men TIL måltidene. En positiv bivirkning er at dagene faktisk blir enda bedre når man spiser is til lunsj og kvelds! :rodmer:

(Og sånn helt seriøst, jeg er på slankern og får det bare fint til med is, så lenge jeg kutter litt ned på andre ting. Det er kanskje ikke spesielt godt for kroppen i lengden, men det er jammen godt for smaksløkene og humøret! (Dessuten er jo denne himmelske isen virkelig et av de bedre snop-valgene - man kan spise en halv boks og fortsatt ha fått i seg mindre enn kaloriene i 100 g melkesjokolade!)

:hjerter: Dream Lakris :hjerter:

Skrevet

Men? Hvem påstår at is er usunt? Utenom sukkeret, inneholder den det samme som yoghurt og en mariekjeks. Melkeis er ikke så ille som folk vil ha det til. Fløteisen er litt mer boarderline, men bare litt slem - ikke noen slags psycomat, liksom.

Skrevet

Neida, sant det, men jeg mistenker jo at selve kroppen foretrekker er par knekkebrød med egg foran sukkeret som er i is - men veldig galt er det jo ikke akkurat. Og uansett, hvem bryr seg? Is er godt!

Skrevet

Det problemet løste jeg for lenge siden, Margareth; Jeg spiser ikke lengre is mellom måltider, men TIL måltidene. En positiv bivirkning er at dagene faktisk blir enda bedre når man spiser is til lunsj og kvelds! :rodmer:

(Og sånn helt seriøst, jeg er på slankern og får det bare fint til med is, så lenge jeg kutter litt ned på andre ting. Det er kanskje ikke spesielt godt for kroppen i lengden, men det er jammen godt for smaksløkene og humøret! (Dessuten er jo denne himmelske isen virkelig et av de bedre snop-valgene - man kan spise en halv boks og fortsatt ha fått i seg mindre enn kaloriene i 100 g melkesjokolade!)

:hjerter: Dream Lakris :hjerter:

Seriøst?! Dette blir bare bedre og bedre! :biggrin:

Skrevet

Iskrem er helsekost! :opplyser:

En må da for pokker tilgodese den mentale helse, og ikke bare pese i kor på helsestudio...

• Liker 2
Skrevet

Pøh. Jeg peser ikke på helsestudio :opplyser: men har gjort mine øvelser(lett siklende og pesende) ved kanten av isdisken i nærbutikken i ualminnelige tider. Omtrent slike øvelser som ballettdansere gjør vad den stanga langs veggen i dansesalene: armer opp i sirkler, og strake ben ut til siden....og bakover i en grasiøs bevegelse. På det viset har jeg gjort botsøvelser før jeg gjorde innhågg i isbeholdningen. Min samvittighet er ren! :)

• Liker 1
Skrevet

Nå har tom jeg - som egentlig ikke spiser annen is en italiensk is i Itala - oppdaget lakrisisen - og er frelst. :rodmer:

Men - det har vært vanskelig å få tak i lakrisstrø - og uten det blir det ikke helt det samme.

Men Harrytur ordnet det - der hadde de "tuber" med salt lakris :hoppe: - så nå er jeg sikret til over sommeren eller noe sånt :sjenert: (De så bare litt rart på meg i butikken når jeg la tube etter tube med strø på varebåndet)

Skrevet

- og er frelst.(De så bare litt rart på meg i butikken når jeg la tube etter tube med strø på varebåndet)

:lur: Halleluja søster! :biggrin: Nordmenn er litt snåle, men det vet de sikkert fra før av. ;)
Skrevet

Siden jeg harvært flink i flere uker på rad (nesten) gikk jeg til innkjøp av en iskald godsak i dag, og skulle du ha sett på makan: det hang en mint-is fast i lakrisboksen da jeg sendte den igjennom kassa... :fnise:

Skrevet (endret)

De har lakrisis på Rimi også her i byen! :hoppe::strix:

Rart så mange har problemer med å få tak i den, her får man den på Rema, Rimi og Prix. Ica og Meny har jeg ikke sjekket...

Var ikke så lurt å la (snart) treåringen smake på isen, nå er han også hekta... Går rundt og sier "kan jeg få mamma-is nå?". :fnise:

Endret av Knøttet
Gjest Mahareth
Skrevet

De har lakrisis på Rimi også her i byen! :hoppe::strix:

Rart så mange har problemer med å få tak i den, her får man den på Rema, Rimi og Prix. Ica og Meny har jeg ikke sjekket...

Var ikke så lurt å la (snart) treåringen smake på isen, nå er han også hekta... Går rundt og sier "kan jeg få mamma-is nå?". :fnise:

Sånn skal det gjøres! :ler: Lær barna hva som er riktig å spise så tidlig som mulig :jepp:

Jeg skal ikke spise godteri før til påske igjen nå, og is må dessverre regnes inn som godter. Så nå går jeg bare og titter ned i frysedisken på jobb og sukker litt for meg selv. Satser på at den fortsatt finnes om 3-4 uker til ;)

Skrevet

Jeg har satt meg det samme målet Mah. Bortsett fra at jeg må spise opp restene av mint-isen i dag, så skal jeg vandre den smale sti frem til påska nå.

Jeg kjenner at en boks is er en helt passelig størrelse av gangen. Jeg så for meg at de hadde plassert en solid planke i isklumpen, sånn at jeg kunne kalle den for pinne-is... Godbedre så godt det er med is! :rodmer:

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg kan ofre meg litt, og hjelpe deg med mint-isen om du vil, Mar? :engel:

Skrevet (endret)

Veldig snilt altså, men den er reservert min egen gane. ;)

Endret av Margareth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...