Gå til innhold

Drømmer om gult høyglanskjøkken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi har valgt grå høyglans kjøkken, grå mosaikkfliser og grå gulvfliser, men for å ha litt av vår favorittfargen lilla, malte vi en vegg på kjøkkenet - sånn at det blir lett å male om igjen hvis vi blir lei av det. Her er kjøkkenet vårt! Nesten helt ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det var kjempefint! Ikke en så skarp gulfarge at det kan være vanskelig å leve med, men en farge som blir knallfin til de fleste andre farger. Rosa og turkis f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og synspunkter:-)

Hva tror dere?

Hilsen TS

Etter å ha sett linkene dine, og lest det du skriver, skjønner jeg at du er veldig interiørbevisst og at du har din egen smak, stil og særpreg. Jeg tror derfor du gjør klokest i å lytte til deg selv og stole på din egen og mannen din sin smaksom jeg tror er sprekere, mer dristig og leken enn veldig mange (meg selv inkludert) av de som svarer i denne tråden ;) Tror du kommer til å få et fint kjøkken jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den gulfargen var kjempekjedelig. Skulle jeg først hatt gult kjøkken skulle det vært knallgult (som støvlene i Brandosreklamen på toppen). Ville heller gått for grått høyglans med gule detaljer (brødrister, espressomaskin el.). Er det den fargen du liker skjønner jeg ikke hvorfor dere skulle bli lei fort, ville nesten kalt den vanilje.

Vi "må" ha kjøkken fra to leverandører, så det blir en salig blanding av glatte hvite fronter fra Sigdal og stål og turkise fronter fra IKEA. Det blir 3 smale høyskapdører i turkis for å bryte opp litt. De kan enkelt byttes ut hvis vi blir lei. Jeg elsker den eklektiske stilen, men får den ikke helt (eler overhode) til selv :( Satser likevel på at vårt lappeteppekjøkken blir fint. Nå vurderer jeg å investere i en steinbenkeplate til kjøkkenøya, inbiller meg at den er flott å bake på, men jeg er redd at spraglete stein vil får hele kjøkkenet til å eksplodere :( Alternativet er høyglans hvit benkeplate fra IKEA (kommer da til å velge en nøytral grå fra Sigdal, hvis vi skal ha stein blir det vel heller hvit). Den som hadde hatt ubegrenset med midler *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett kombinasjon av enkelt kjøkken og noen hyller fra Montana i spreke farger. Det kan være et alternativ dersom du må kompromisse. Selv hadde jeg aldri valgt et gult kjøkken, ikke fordi jeg ikke er interiørbevisst, men fordi jeg liker dusere farger.

Dette er smak og behag - dersom du er sikker på at du ønsker deg dette, kjør på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av meg har hatt gult kjøkken på hytta i over ti år, og de er ikke lei. Det er cirka samme farge som det du linket til i første innlegg, men ikke høyglans. Det er hverken skrikende eller påtrengende, men faktisk ganske dust, så man tenker ikke særlig over at det er gult.

De hvite/grå/sorte kjøkkenene er jo gørrkjedelige, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen venner av meg har hatt gult kjøkken på hytta i over ti år, og de er ikke lei. Det er cirka samme farge som det du linket til i første innlegg, men ikke høyglans. Det er hverken skrikende eller påtrengende, men faktisk ganske dust, så man tenker ikke særlig over at det er gult.

De hvite/grå/sorte kjøkkenene er jo gørrkjedelige, spør du meg.

Det der kunne vært mine foreldre. Lyst gult kjøkken på hytta som de elsker. Ellers er kjøkkenet fyllt opp av provence-duker, nusselige keramikkskåler og blomstrete tallerkner. :fnise:

Ikke min stil, og antakeligvis ikke ts' stil heller. Takke meg til de gørrkjedelige hvite kjøkkenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kunne vært mine foreldre. Lyst gult kjøkken på hytta som de elsker. Ellers er kjøkkenet fyllt opp av provence-duker, nusselige keramikkskåler og blomstrete tallerkner. :fnise:

Ikke min stil, og antakeligvis ikke ts' stil heller. Takke meg til de gørrkjedelige hvite kjøkkenene.

Mulig at dine foreldres kjøkken er slik, men kjøkkenet jeg snakket om har hverken provence-duker, keramikkskåler eller blomstrede tallerkner. Det har rene linjer og en lekker kjøkkenbenk i sort marmor. Og damen som styrer på det er faktisk en ganske stor Tricia Guild-fan også, så du skal ikke se bort fra at ts ville ha likt det. (Forøvrig tror jeg TS liker blomstermønster også, siden hun er Cath Kidston-fan.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var kjempefint og sprekt. Det er på tide at noen tør å ha litt personlig stil. Det er jo ikke en typisk trendfarge heller så da kommer nok kjøkkenet til å tåle tidens tann. Go for it!

Jeg har selv hvitt kjøkken og er lei av det :gjeiper: Og nei, det hjelper ikke å sprite opp med tekstiler og stearinlys i sesongens farger. Vi er heller ikke oppussingsfolk som skifter farge på veggen hvert år.

Skulle ønske at jeg hadde litt mer guts da vi valgte kjøkken, men det får nok vente til vi også finner huset der vi har tenkt til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...