Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Takk! ^^ Og ja, det er herlig, om enn litt sært. Når man har brukt så mye tid på en oppgave er det veldig rart å gi slipp. ;)

Dere får ha lykke til, med siste veiledninger, intervjuer, muntlige fremføringer og det hele. Jeg flytter meg over i heiagjengen nå. Heia, alle flinkinger! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Da har jeg og levert!! (til trykkeriet i hvert fall...)

Jeg er helt kvalm her jeg sitter. Det ble ikke det inspirerende eventyret jeg hadde sett for meg, men jeg er så stolt av meg selv! Og nå gir jeg litt blaffen egentlig :P

Friiiiiheeeeeeet!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og levert!! (til trykkeriet i hvert fall...)

Jeg er helt kvalm her jeg sitter. Det ble ikke det inspirerende eventyret jeg hadde sett for meg, men jeg er så stolt av meg selv! Og nå gir jeg litt blaffen egentlig :P

Friiiiiheeeeeeet!!!

Graatuuleerer!! Hipp, hipp! :roser: Når er muntligen, da?

Trodde jeg var den eneste igjen i denne tråden som ikke hadde levert, men det er jeg vel kanskje ikke før nå. Innlevering om nøyaktig to uker, og er litt småkvalm fordi teksten ikke er så bra som den burde være. Og nå er motivasjonen på hell også. Jeg vil ha sommerferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneida, du er såvisst ikke alene :)

Og takk skal du ha. Det føles absolutt ikke så godt som jeg trodde, men jeg er lettet!

Har heldigvis ikke muntlig før i midten av august, og godt er det, for akkurat nå ville jeg nok kastet opp om jeg måtte sette meg ned med den igjen.

Masse lykke til i innspurten! Satser på dårlig vær, så slipper du å sitte å lengte ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skal starte på masterstudier til høsten, nettbasert/samlingsbasert. Har skjønt at det er krevende å ta master, men vil likevel spørre litt ang ekstrajobb. Jeg har jobbet i maaange år siden jeg sist studerte, og har sagt opp jobben min for å ta studiene på fulltid. Har blitt spurt om å fortsette litt i jobben, og har i utg pkt sagt ja til å jobbe 20 %. Det betyr i praksis at jeg må være på kontoret ca 5-6 timer en fast dag i uka, samt jobbe litt hjemmefra ellers i uka ved behov. Har noen av dere erfaring med jobb ved siden av studier? vil gjerne høre deres synspunkter. Jeg har tenkt å studere hjemmefra. Har en godt egnet kontorplass, samt tomt hus fra 8.00-15.00 hver dag. Har også mulighet til å bruke kveldstid/noe helger ved behov. Jeg er voksen, har mann og ganske store barn hjemme.

Lurer på om jeg legger opp til et for ambisiøst opplegg, eller om jeg evt kunne jobbet mer. Har alltid jobbet en del ved siden av fulltids studier, men det var i mitt "forrige" studentliv uten mann og barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 30%-40% (mengden varierer i perioder) jobb ved siden av studiene og det går greit. Men jeg har ikke noe fritid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet ca. 25 prosent. Men har verken mann eller barn. De helgene og ukedagene jeg ikke jobbet tok jeg meg stort sett fri om kveldene, og fritida gikk til husarbeid og sosialt liv. Det gikk fint. Veit at flere av de jeg studerer sammen med og som hadde jobb og familie var nødt til å utsette innlevering ett semester.

Men det avhenger vel av hva slags studium du går på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vet ikke om dette er den masteroppgavetråden som er mest oppe og går nå, men jeg fant ingen annen for øyeblikket.

Håper virkelig, virkelig det er noen andre her inne som skriver masteroppgave nå - for jeg trenger noen å holde virituelt i hånden. Sykt skummelt dette her - og har følelsen av at dette aldri kommer til å gå.

Er det noen her som vil dele angst, oppturer og nedturer? Å skrive masteroppgave tror jeg er en manisk-deppresiv tilværelse - så det hadde vært godt å ikke være alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er den masteroppgavetråden som er mest oppe og går nå, men jeg fant ingen annen for øyeblikket.

Håper virkelig, virkelig det er noen andre her inne som skriver masteroppgave nå - for jeg trenger noen å holde virituelt i hånden. Sykt skummelt dette her - og har følelsen av at dette aldri kommer til å gå.

Er det noen her som vil dele angst, oppturer og nedturer? Å skrive masteroppgave tror jeg er en manisk-deppresiv tilværelse - så det hadde vært godt å ikke være alene :-)

Angst, ja.

Jeg skulle vært ferdig med masteroppgaven nå til våren. Rakk ikke, og fikk utsatt oppgaven til 1.November. Tenkte at nå skal jeg bruke hele sommerferien på å være flink og flittig og gjøre den ferdig, men den gang ei. Har en del stoff og ligger på cirka 80 sider (skal ha mellom 80 og 100). Men, en del av analysen min er uferdig og dårlig synes jeg.

Har kommet inn på PPU til høsten og skolen starter neste uke. Har enda ikke fått gjort noe på masteroppgaven min. Noe som betyr at jeg vil måtte stresse med masteroppgave samtidig som jeg tar PPU.

Angst sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg vet ikke om dette er den masteroppgavetråden som er mest oppe og går nå, men jeg fant ingen annen for øyeblikket.

Håper virkelig, virkelig det er noen andre her inne som skriver masteroppgave nå - for jeg trenger noen å holde virituelt i hånden. Sykt skummelt dette her - og har følelsen av at dette aldri kommer til å gå.

Er det noen her som vil dele angst, oppturer og nedturer? Å skrive masteroppgave tror jeg er en manisk-deppresiv tilværelse - så det hadde vært godt å ikke være alene :-)

Heisann Loflet! Jeg kom over denne tråden ista. Jeg skulle ha levert til våren, men sitter med oppgaven nå og har frist til 15. november. Det jeg syns er vanskelig, er når venner ikke forstår at jeg ikke kan være like tilstede for dem som før. Ellers har jeg en smule angst for veileder, for jeg liker ikke å vise det jeg ikke kan. Men den angsten må overkommes..! Har du begynt på din oppgave nå denne høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal i gang med oppgaven min nå og skal levere i mai. Har litt panikk for hvordan dette skal gå, for jeg tenkte å prøve på å få det til mens jeg er hjemme i svangerskapspermisjon :sjenert: .

Ser dette er en veldig lang tråd. Vi skal ikke starte en ny masteroppgavetråd da?

Har inntil videre lyst til å være anonym fordi jeg ikke vil at folk skal finne ut hvem jeg er.

Kaller meg mamma-master, så dere kjenner meg igjen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg glad når jeg så at det var liv i denne tråden!

Jeg holder på med masteroppgave, og har planer om å levere på denne siden av nyttår i alle fall. Er forsinket med min oppgave fordi jeg har prioritert å jobbe, men for øyeblikket er jeg fulltidsstudent og skal levere så snart jeg er ferdig.

Godt å se at det er flere i samme situasjon, selv om jeg ikke akkurat unner noen det :( Det burde finnes et eget angst-ikon på KG... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad når jeg så at det var liv i denne tråden!

Jeg holder på med masteroppgave, og har planer om å levere på denne siden av nyttår i alle fall. Er forsinket med min oppgave fordi jeg har prioritert å jobbe, men for øyeblikket er jeg fulltidsstudent og skal levere så snart jeg er ferdig.

Godt å se at det er flere i samme situasjon, selv om jeg ikke akkurat unner noen det :( Det burde finnes et eget angst-ikon på KG... ;)

Hvor i prosessen er du? Hvilken metode har du brukt?

Jeg skal antagelig kombinere spørreskjema og intervju, evt. bare bruke spørreskjema.

Har allerede innsamlet data :)

Sitter nå og jobber med prosjektbeskrivelsen, den skal være ganske omfattende, men regner med jeg kan bruke mye av det i oppgaven senere.

Et av kapitlene i prosjektbeskrivelsen er teoretisk forankring. Lurer litt på hvor jeg skal starte der egentlig... Bør jeg inn på vitenskapsfilosofi der? Noen tips? Kanskje ikke så lett når dere ikke vet hva jeg skriver om men...

MammaMaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metodene mine er intervju og analyse av dokumenter. Jeg skriver om innføringen av en ny regulering, og virkningene av denne innenfor bestemte bedrifter i en bransje - for å anonymisere litt ;)

Jeg er i "like-før-intervju" fasen, og sliter med å ta spranget videre og sende ut invitasjon om å delta i intervju. Er livredd for å sette igang med intervjuer som viser seg å være bortkastet. Føler det ikke er noen vei tilbake når jeg har gjennomført intervjuene, på en måte.

Angående teoretisk forankring (nå synser jeg bare). Når jeg hører det så tenker jeg på hvilke teorier/teoretiske retninger, viktige teoretikere osv som du har tenkt til å bruke i oppgaven? Mulig jeg tar feil altså, men mener det var det jeg skrev om i min (veldig enkle) prosjektbeskrivelse. Kan nok være variasjoner fra studie til studie på dette.

Så heldig du er som allerede har samlet inn data! :)

Gikk intervjuene bra? Og var det vanskelig å få folk til å stille opp?

Må si at det virkelig føles bra å ikke være den eneste som driver med dette :goodbye:

Endret av Violen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Holder på med forprosjekt til masteren og skal da skrive første delen. Jeg hadde skrevet på disposisjonen at jeg som metode, bl.a. skulle gjennomføre et litteraturstudie. Men veilederen min holdt på å svime av når han fikk se det, for det het jo teoristudie. Kan noen forklare meg forskjellen på disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen som sitt og skriver på master om dagen? Ser denne tråden er gammel, men tenkte å se om det er mulig å blåse litt liv i den igjen.

Kaller meg selv bare Pippi, for har lyst til å være anonym her, så ikke jeg blir gjenkjent. :)

Pippi

Anonym poster: 428cf2e0f0d301f0250095f4a1d6c32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Hva faen er forskjellen på innholdsanalyse og diskursanalyse egentlig?

Anonymkode: 3e496...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...