Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva faen er forskjellen på innholdsanalyse og diskursanalyse egentlig?

Anonymkode: 3e496...aff

Brukte du 8 år på å finne ut av det?

Anonymkode: 6f3a9...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har slitt med å rekruttere deltagere til min masterstudie og vurderer nå å endre retning og heller kjøre en litteraturstudie eller diskursanalyse rundt samme tematikk. Er det noen som har gjort det samme? 

Endret av Agatha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vil noen sutre litt med meg i innspurten? Jeg eeeeer __SÅ__ LEI, men håper og tror at motivasjonen for å fullføre er større enn stemmen som sier det blir umulig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Reckless skrev (På 5.3.2023 den 14.47):

Vil noen sutre litt med meg i innspurten? Jeg eeeeer __SÅ__ LEI, men håper og tror at motivasjonen for å fullføre er større enn stemmen som sier det blir umulig. 

Hei, ja! Jeg vil gjerne sutre. Levering i mai og sliter veldig både med motivasjon og tro. Jeg har bare så utrolig lyst til å bli ferdig med dette. Jeg kombinerer skrivingen med full jobb og to små barn så har derfor ikke noe liv for øyeblikket.. Og må jobbe på ugunstige tidspunkter hvor hjernen er helt kokt. Har ingen ambisjoner utover å bestå, men akkurat nå kjennes det også nærmest utopisk ut.. Skal levere utkast til siste veiledning før påske og stresser veldig med å få gjort mest mulig frem til da, 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei, ja! Jeg vil gjerne sutre. Levering i mai og sliter veldig både med motivasjon og tro. Jeg har bare så utrolig lyst til å bli ferdig med dette. Jeg kombinerer skrivingen med full jobb og to små barn så har derfor ikke noe liv for øyeblikket.. Og må jobbe på ugunstige tidspunkter hvor hjernen er helt kokt. Har ingen ambisjoner utover å bestå, men akkurat nå kjennes det også nærmest utopisk ut.. Skal levere utkast til siste veiledning før påske og stresser veldig med å få gjort mest mulig frem til da, 

Anonymkode: 9663f...6e2

Så flink du er! Selv sutrer jeg uten barn eller jobb, bor hos foreldrene mine en periode for å få det til å gå opp. Virker veileder "fornøyd" hittil? Min er vanskelig å lese, men vi overholder begge fristene våre. Er sinnsykt lei av å omformulere, tilføye og omstrukturere parallelt med at hele diskusjonskapitlet skal skrives, og fristen begynner å bli knapp. Ser heldigvis et lys i enden av tunellen, men skulle gjerne hatt lengre tid for å få en bedre oppgave. Utsettelse er ikke et alternativ da jeg skal inn på en videreutdanning til høsten, og helst inn i boligmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reckless skrev (10 timer siden):

Så flink du er! Selv sutrer jeg uten barn eller jobb, bor hos foreldrene mine en periode for å få det til å gå opp. Virker veileder "fornøyd" hittil? Min er vanskelig å lese, men vi overholder begge fristene våre. Er sinnsykt lei av å omformulere, tilføye og omstrukturere parallelt med at hele diskusjonskapitlet skal skrives, og fristen begynner å bli knapp. Ser heldigvis et lys i enden av tunellen, men skulle gjerne hatt lengre tid for å få en bedre oppgave. Utsettelse er ikke et alternativ da jeg skal inn på en videreutdanning til høsten, og helst inn i boligmarkedet. 

Veileder er veldig entusiastisk. Men han gir meg ikke det jeg trenger. Han trekker inn flere og flere elementer, snakker så vidt og rundt. Jeg trenger mer konkrete tilbakemeldinger på det jeg har. Hvordan kan jeg gjøre det beste ut av det som står der i dag, jeg har ikke tid eller mulighet til å kaste ut noe av det og begynne på noe annet.. Så om han er fornøyd, veldig vanskelig å si.

Utsettelse er ikke et alternativ her heller, har allerede tøyd denne strikken så langt det går. Levere skal jeg uansett!

Hvor stor er oppgaven du skriver? Min er heldigvis kun på 30 studiepoeng. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Veileder er veldig entusiastisk. Men han gir meg ikke det jeg trenger. Han trekker inn flere og flere elementer, snakker så vidt og rundt. Jeg trenger mer konkrete tilbakemeldinger på det jeg har. Hvordan kan jeg gjøre det beste ut av det som står der i dag, jeg har ikke tid eller mulighet til å kaste ut noe av det og begynne på noe annet.. Så om han er fornøyd, veldig vanskelig å si.

Utsettelse er ikke et alternativ her heller, har allerede tøyd denne strikken så langt det går. Levere skal jeg uansett!

Hvor stor er oppgaven du skriver? Min er heldigvis kun på 30 studiepoeng. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Skulle tro vi har samme veileder. Leverer også i mai og motivasjonen er helt på bunn. Veileder bruker veldig lang tid på å svare og kommer hele tiden med nye ting som må legges til eller korrigeres. Har jo egentlig bare lyst til å bestå, er ikke opptatt av karakteren. Har selv to barn og full jobb og er meget sliten. 

Anonymkode: 8fd4f...034

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Veileder er veldig entusiastisk. Men han gir meg ikke det jeg trenger. Han trekker inn flere og flere elementer, snakker så vidt og rundt. Jeg trenger mer konkrete tilbakemeldinger på det jeg har. Hvordan kan jeg gjøre det beste ut av det som står der i dag, jeg har ikke tid eller mulighet til å kaste ut noe av det og begynne på noe annet.. Så om han er fornøyd, veldig vanskelig å si.

Utsettelse er ikke et alternativ her heller, har allerede tøyd denne strikken så langt det går. Levere skal jeg uansett!

Hvor stor er oppgaven du skriver? Min er heldigvis kun på 30 studiepoeng. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Uff, det høres slitsomt ut. Håper entusiasmen tyder på at du ligger sånn noenlunde greit an. 

Jeg skriver en 60-poengs som må ha 40.000 ord. Stresser mindre med ordgrensen enn jeg trodde jeg kom til å gjøre, men føler innholdet i oppgaven er så som så, og blir litt flau av at andre skal lese den. For ikke å snakke om forsvaret:S. Er enormt demotivert, men greier å skrive litt hver dag. Tror "heldigvis" at den største jobben ligger i finpussingen fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle tro vi har samme veileder. Leverer også i mai og motivasjonen er helt på bunn. Veileder bruker veldig lang tid på å svare og kommer hele tiden med nye ting som må legges til eller korrigeres. Har jo egentlig bare lyst til å bestå, er ikke opptatt av karakteren. Har selv to barn og full jobb og er meget sliten. 

Anonymkode: 8fd4f...034

Føler meg deg, selv om jeg er veldig fornøyd med min veileder. Jeg prøvde meg på en "jeg trenger ikke noen god karakter", og det ble blankt ignorert, så håper det som oppleves som slitsom kritikk og flisespikkeri faktisk fører oss fremover!:klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skulle tro vi har samme veileder. Leverer også i mai og motivasjonen er helt på bunn. Veileder bruker veldig lang tid på å svare og kommer hele tiden med nye ting som må legges til eller korrigeres. Har jo egentlig bare lyst til å bestå, er ikke opptatt av karakteren. Har selv to barn og full jobb og er meget sliten. 

Anonymkode: 8fd4f...034

Jeg tror nok veldig mange veiledere er slik. Og de mener det nok godt, de forstår bare ikke hvor overveldende det er å sitte på andre siden av bordet.. Sliten er bare fornavnet, Jeg biter tenna sammen og tenker på at denne sommeren skal bli mitt livs beste, når jeg kan slappe helt av uten at noe henger over meg. 

Reckless skrev (12 timer siden):

Uff, det høres slitsomt ut. Håper entusiasmen tyder på at du ligger sånn noenlunde greit an. 

Jeg skriver en 60-poengs som må ha 40.000 ord. Stresser mindre med ordgrensen enn jeg trodde jeg kom til å gjøre, men føler innholdet i oppgaven er så som så, og blir litt flau av at andre skal lese den. For ikke å snakke om forsvaret:S. Er enormt demotivert, men greier å skrive litt hver dag. Tror "heldigvis" at den største jobben ligger i finpussingen fremover!

Kjenner meg veldig igjen i det å være flau over det jeg skriver. Blir rett og slett pinlig berørt og føler jeg fremstår som uintelligent.. Jeg skal definitivt ikke publisere masteroppgaven min offentlig. Mange kolleger som er interessert og spør om å få lese, det kommer ikke til å skje.. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg tror nok veldig mange veiledere er slik. Og de mener det nok godt, de forstår bare ikke hvor overveldende det er å sitte på andre siden av bordet.. Sliten er bare fornavnet, Jeg biter tenna sammen og tenker på at denne sommeren skal bli mitt livs beste, når jeg kan slappe helt av uten at noe henger over meg. 

Kjenner meg veldig igjen i det å være flau over det jeg skriver. Blir rett og slett pinlig berørt og føler jeg fremstår som uintelligent.. Jeg skal definitivt ikke publisere masteroppgaven min offentlig. Mange kolleger som er interessert og spør om å få lese, det kommer ikke til å skje.. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Enig! Kjenner følelsen... Jeg leverte i fjor vår og bestod, men absolutt ingen toppkarakter. Så glad for at jeg krysset "nei" til publisering i Brage 😉

Anonymkode: 52f2e...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeezus christ, nå nærmer det seg. Levering 1. juni. Sluttføringsseminar 9. mai. Utkast til sluttføringsseminar skal leveres 20. april. Jeg har ca 60 sider så langt. Snart ferdig med analysekapittelet og skal begynne på diskusjon. Jeg gruer meg så innmari til det seminaret! Har jobbet så lenge med denne oppgaven at den på sett og vis føles som babyen min, og så skal noen pirke på den? HJELP! 🙈 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (20 timer siden):

Djeezus christ, nå nærmer det seg. Levering 1. juni. Sluttføringsseminar 9. mai. Utkast til sluttføringsseminar skal leveres 20. april. Jeg har ca 60 sider så langt. Snart ferdig med analysekapittelet og skal begynne på diskusjon. Jeg gruer meg så innmari til det seminaret! Har jobbet så lenge med denne oppgaven at den på sett og vis føles som babyen min, og så skal noen pirke på den? HJELP! 🙈 

Jeg har ingen følelser knyttet til teksten jeg har produsert i det hele tatt. Ingen skrupler mot å endre noe som helst, annet enn at jeg sannsynligvis ikke har tid til å produsere et helt kapittel på nytt eventuelt. Jeg har tre dager på å få ned så mye av diskusjonsdelen som mulig på. Skjønner ikke hvordan dette skal gå.. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen følelser knyttet til teksten jeg har produsert i det hele tatt. Ingen skrupler mot å endre noe som helst, annet enn at jeg sannsynligvis ikke har tid til å produsere et helt kapittel på nytt eventuelt. Jeg har tre dager på å få ned så mye av diskusjonsdelen som mulig på. Skjønner ikke hvordan dette skal gå.. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Du klarer det! Jeg heier på deg! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (5 timer siden):

Du klarer det! Jeg heier på deg! 

Tusen takk! Jeg heier på oss alle! 

Det satt langt inne i dag, men nå har jeg kommet i gang med kapittelet og fått ned stikkord som gjør at jeg bør klare å plukke opp tråden i morgen. 

Er ekstremt nervøs for å sende inn til siste veiledning nå. Er så redd for å bli totalt slaktet og få beskjed om at dette ikke er verdt papiret det er skrevet på og at det er utopisk å tro at jeg kan bestå dette. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på dere alle. 
Dere er så dyktige og utholdende at dere fortjener all heder og ære. Uansett karakter.
 

Husker med skrekk på min egen tid som masterstudent. Det var et strev uten like, men kom tilslutt i mål. Det var nydelig. Jeg har hatt svært god nytte av masteroppgaven. Ikke selve oppgaven egentlig, men alt jeg lærte i prosessen. I tillegg fikk jeg nye muligheter i arbeidslivet og høyere lønn. 
 

Så stå på siste innspurten!! Dere greier det! 

Anonymkode: 40bda...7be

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koronarunde 3 passet FINT nå.:rasende: Skulle ønske jeg greide å gjøre det intense stresset jeg kjenner på om til konstruktivt arbeid, men hjernen er jo helt grøt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reckless skrev (19 timer siden):

Koronarunde 3 passet FINT nå.:rasende: Skulle ønske jeg greide å gjøre det intense stresset jeg kjenner på om til konstruktivt arbeid, men hjernen er jo helt grøt?? 

Ja, denne konstante panikkfølelsen gjør meg ingen tjenester heller, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal få senket skuldrene.. Nå har jeg sendt avgående utkast til siste veiledning. Det er både godt og samtidig dritskummelt, føler jo jeg kommer til å få en slags prognose etter påskeferien. Så må jeg bare håpe at det ikke er en dødsdom. 
 

Utrolig kjipt med sykdom nå, det er jo det siste man trenger! Håper du blir frisk fort! 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? Siste veiledning gikk ikke bra og jeg må omskrive store deler av oppgaven. Det i seg selv er en ting, men jeg klarer bare ikke forstå hva veileder egentlig ønsker at jeg skal gjøre. For meg ga oppgaven mening slik den var, å presentere stoffet på den måten han ønsker er helt uforståelig for meg. Og jeg vet at jeg selvsagt ikke MÅ gjøre det veileder sier, men han var såpass tydelig i tilbakemeldingen om at det var virkelig noe som burde gjøres.. 

Før påske hadde jeg en plan, en retning. Nå føler jeg meg helt lost og har en måned til innlevering og mye som gjenstår. Dette i kombinasjon med full jobb, og ansvar for små barn virker helt uoverkommelig.. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere? Siste veiledning gikk ikke bra og jeg må omskrive store deler av oppgaven. Det i seg selv er en ting, men jeg klarer bare ikke forstå hva veileder egentlig ønsker at jeg skal gjøre. For meg ga oppgaven mening slik den var, å presentere stoffet på den måten han ønsker er helt uforståelig for meg. Og jeg vet at jeg selvsagt ikke MÅ gjøre det veileder sier, men han var såpass tydelig i tilbakemeldingen om at det var virkelig noe som burde gjøres.. 

Før påske hadde jeg en plan, en retning. Nå føler jeg meg helt lost og har en måned til innlevering og mye som gjenstår. Dette i kombinasjon med full jobb, og ansvar for små barn virker helt uoverkommelig.. 

Anonymkode: 9663f...6e2

Å nei?? Hva skriver du om?

Jeg skal la veileder gå igjennom min oppgave i månedsskiftet.. Er livredd for at hun skal finne mye «nytt» eller at mye må endres.. Oppgaven skal leveres rett etter 17 mai.. 

Beundrer virkelig at du jobber fullt i tillegg. Jeg er alene med tre små og har ikke kapasitet til å stå i full jobb. Derfor skal det nå bli J**** godt å bli ferdig med dette utdannings-opplegget mitt, og komme seg ut i jobb. Opplever derimot at det ikke er «bare bare» å stå i jobbsøkingsprosess heller. Trodde det skulle være enkelt å komme seg inn i barnehage/skole, men nei.. Er vel mange søkere til de type stillingene.

Anonymkode: 64600...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...