MsLeela Skrevet 6. mai 2011 #841 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er da lett å gjøre noe med? 16 mai skal jeg feire! Først Alex sushi, så Så da er det bare å bite tennene fra til da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 6. mai 2011 #842 Del Skrevet 6. mai 2011 åh, jeg fikk nettopp vite at jeg er tatt inn på sommerskole om vikingtiden, i Aarhus! Det blir så BRA. 3 ukers intensivt kurs i august og jeg trenger ikke mer enn ett ekstra kurs til høsten utenom selve masterkurset. Godt å kunne jobbe litt ekstra med masteroppgaven på høsten også, det tror jeg at jeg trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #843 Del Skrevet 7. mai 2011 JEG HAR FYLLEANGST Eh... ja. Og jeg skal på seminar i hele dag. Om eksperimentell arekologi. Stas med Aarhus-kurs, de har jeg hørt gode ting om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppeslott Skrevet 7. mai 2011 #844 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg leste dette: Skal du ha oppgaver, rapporter etc. innbundet med spiralrygg etc. bør du tenke på følgende: Legg til minst 10mm ekstra marg ved spiralinnbinding, og 15mm ved liminnbinding. Ellers er det stor sjanse for at tekst, bilder osv forsvinner i venstre marg, pga innbindingen i ryggen "stjeler" noen millimeter av formatet. her. Takk skal du ha! Var nettopp noe sånt jeg lurte på. Tror nok jeg tar sjansen på å legge til 1 cm på venstremargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. mai 2011 #845 Del Skrevet 7. mai 2011 Puh, har hatt et par effektive timer denne formiddagen, og har fått gått grundig gjennom deler av teorikapittelet mitt og har skrevet det litt om. Nå ser det bedre ut, og jeg har tatt meg tid til å gå litt grudingere gjennom teorien jeg bruker for å kunne presentere den bedre. Føles godt å ha det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 7. mai 2011 #846 Del Skrevet 7. mai 2011 Merker at denne oppgaven begynner å slite på både kropp og sjel. I natt hadde jeg (igjen) en ubehaglig opplevelse. Våkna og måtte på do. Da jeg var ferdig ble jeg plutselig kjempekvalm, og ett minutt seinere hang jeg over doskåla og kasta opp. Så var jeg bra igjen... Aldri opplevd noe slikt før, og formen er helt fin i dag. Tydelig at det er kroppen som reagerer på alt stresset. Ja, ja, får bare brette opp ermene, bite tenna sammen og jobbe som en gal fram til torsdag. Dette står på planen for i dag: - skrive ferdig sammendraget (vanskeligere enn jeg trodde!) - skrive forord - dra på jobben til samboeren min og scanne inn et par bilder - legge bildene inn i teksten og rette opp alle figurnummer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. mai 2011 #847 Del Skrevet 7. mai 2011 Lykke til med planen, KatteLatte! Huff, det er slitsomt med slike stressymptomer. Jeg var på randen av et sammenbrudd i mars, som var min travleste måned. Det var helt forferdelig, men det vil være så verdt det når vi har fått levert fra oss oppgavene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 7. mai 2011 #848 Del Skrevet 7. mai 2011 Lykke til med planen, KatteLatte! Huff, det er slitsomt med slike stressymptomer. Jeg var på randen av et sammenbrudd i mars, som var min travleste måned. Det var helt forferdelig, men det vil være så verdt det når vi har fått levert fra oss oppgavene! Ja, det er ikke noe godt, men som du sier, det vil være vel verdt det om bare noen få dager! Sammendrag i boks, jobber med forordet nå. Jeg skimter et lys i tunnelen, langt, langt borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. mai 2011 #849 Del Skrevet 7. mai 2011 1,5 down, 2,5 to go. Selv har jeg fått ryddet opp i presentasjonen av den ene teorien jeg benytter meg av, og nå legger jeg litt ekstra "mat" pluss referanser på mine hypoteser. Så skal jeg forbedre de delene hvor jeg forklarer hvorvidt hypotesene har blitt styrket eller svekket (men er litt usikker på hvor jeg skal gjøre dette). For hver ting jeg fjerner fra "To do"-listen, så legger jeg til en ny. Så vet enda ikke hetl hvor målet egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 7. mai 2011 #850 Del Skrevet 7. mai 2011 For hver ting jeg fjerner fra "To do"-listen, så legger jeg til en ny. Så vet enda ikke hetl hvor målet egentlig er. Høres veldig kjent ut... Det virker som du har god kontroll nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. mai 2011 #851 Del Skrevet 7. mai 2011 Ja, har egentlig det. Oppgaven er sånn sett ferdig, alle deler er på plass, og alle deler har jeg fått tilbakemeldinger på fra veileder. Jeg er også så og si helt ferdig med alle forbedringer han ba meg om å gjøre, nå holder jeg bare med kontinuerlige gjennomlesinger og forbedrer og legger til mer "mat" der jeg føler det trengs. Det er sånn sett en evig prosess. Men du virker også som du er veldig nærme mål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 7. mai 2011 #852 Del Skrevet 7. mai 2011 Det høres fantastisk ut! Jeg ligger ganske greit an nå, men jeg har egentlig ingen idé for hvor mye tid det vil ta å rette opp og forbedre teksten. Det skal rettes noe i teorikapitlet og mye i metodekapitlet. Kanskje går det unna i en fei, kanskje blir det tungt... Legger siste puss på forordet nå, og da er egentlig all teksten skrevet... Så om jeg måtte ha levert i morgen så hadde jeg faktisk hatt en ferdig oppgave klar til levering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. mai 2011 #853 Del Skrevet 7. mai 2011 Så bra! Da har du også kommet der at det er "bare" forbedring som gjenstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 8. mai 2011 #854 Del Skrevet 8. mai 2011 Har dere tatt dere fri i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. mai 2011 #855 Del Skrevet 8. mai 2011 Så langt, ja. Har vært i konfirmasjon i kirken, og selve selskapet er neste søndag. Så det forsvinner noen timer der (og neste søndag er jo også innleveringsfristen!). Burde gjøre noe nå, men jeg har generelt sett ekstremt liten motivasjon til å jobbe på en søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 8. mai 2011 #856 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Er nesten ferdig med diskusjonskapitlet, det ble laaaangt i forhold til de to andre, men det er ikke mulig å dele det opp. En god disposisjon, og informative overskrifter kan redde meg fra leserens frustrasjon. Snart skal det flikkes på innledning og metode, og deretter sendes ALT til siste veiledning. (Skulle egentlig hatt siste veiledning forrige tirsdag, men veileder ble syk. Greit nok, da fikk jeg muligheten til å skrive mye mer jeg ellers ikke ville hatt tid til å få tilbakemelding på!!) Snart ferdig!! Endret 8. mai 2011 av SportyShorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 8. mai 2011 #857 Del Skrevet 8. mai 2011 Er nesten ferdig med diskusjonskapitlet, det ble laaaangt i forhold til de to andre, men det er ikke mulig å dele det opp. En god disposisjon, og informative overskrifter kan redde meg fra leserens frustrasjon. En god disposisjon og gode overskrifter kan gjøre underverker med mang en tekst! Hilsen norsklæreren Helt seriøst, det kan faktisk det. Det er da bare fordeler med å ha en lang analyse? Det betyr sikkert at den er grundig Så lenge du er strukturert, har en rød tråd, naturlig flyt og sammenheng i teksten og informative overskrifter burde det ikke være noe problem å lese en lang tekst. Vil tro at sensor har god trening i å lese lange tekster :gjeiper: Jeg derimot, fikk beskjed av veilederen min at oppgaven var litt "fortung". Litt for mye teori i forhold til analyse... Kommer ikke til å gjøre noe med det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 8. mai 2011 #858 Del Skrevet 8. mai 2011 Så langt, ja. Har vært i konfirmasjon i kirken, og selve selskapet er neste søndag. Så det forsvinner noen timer der (og neste søndag er jo også innleveringsfristen!). Burde gjøre noe nå, men jeg har generelt sett ekstremt liten motivasjon til å jobbe på en søndag. Kom igjen nå! Bit tenna sammen, snart ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 8. mai 2011 #859 Del Skrevet 8. mai 2011 En god disposisjon og gode overskrifter kan gjøre underverker med mang en tekst! Hilsen norsklæreren Helt seriøst, det kan faktisk det. Det er da bare fordeler med å ha en lang analyse? Det betyr sikkert at den er grundig Så lenge du er strukturert, har en rød tråd, naturlig flyt og sammenheng i teksten og informative overskrifter burde det ikke være noe problem å lese en lang tekst. Vil tro at sensor har god trening i å lese lange tekster :gjeiper: Godt å høre! Jeg tror også en strukturert form gjør at man ikke legger så stor vekt på selve lengden. Jeg kan ikke beskyldes for å skrive svada, synes jeg, jeg liker i utgangspunktet å fatte meg i korthet Men, grundig, ja! Det håper jeg den er! Og kapittel én og to, begrepsavklaringen og analysen, la jo grunnlaget for kapittel tre, selve diskusjonen. Det er lissom hoveddelen av oppgaven Det er begrenset hva man kan få gjort nå, KatteLatte. Du er fortung, jeg er baktung :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. mai 2011 #860 Del Skrevet 8. mai 2011 Det er jo bra med et langt diskusjonskapittel - skal ikke analysen være ca en tredjedel av oppgaven? Et spørsmål både til dere som har levert og som skal levere: Har dere, i tillegg til innholdsfortegnelsen, en oversikt over de figurer og tabeller dere har (hvis dere har noen slike?) Jeg spurte veileder, og han sa jeg kunne ta det med hvis jeg ville, men det var ikke absolutt nødvendig. Så da er jeg usikker på om det har noe å si for karakteren eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå