KatteLatte Skrevet 5. mai 2011 #801 Del Skrevet 5. mai 2011 Siste ordentlig veiledning i morgen! Da skal han ha lest analysen (som er 85% ferdig) og innledningen som jeg har skrevet om. Håper han er fornøyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. mai 2011 #802 Del Skrevet 5. mai 2011 Lykke til, KatteLatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 5. mai 2011 #803 Del Skrevet 5. mai 2011 Tusen takk, Tabris! Åssen går det med PC-en, har det hjulpet med bok under? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. mai 2011 #804 Del Skrevet 5. mai 2011 Har ikke prøvd med bok under enda, men den har ikke slått seg av enda i hvertfall. Har tatt backup av det siste jeg har gjort i dag uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 5. mai 2011 #805 Del Skrevet 5. mai 2011 Back-up er bra! Bruker du dropbox også, kanskje? Kanskje litt sent for dere som er i innspurten, men for oss andre som har opptil ett år igjen, så anbefaler jeg det virkelig! For de som aldri har hørt om det, så handler dropbox om å jobbe med filer som ligger på pcen men som blir fortløpende oppdatert og synkronisert med en konto på nettet. Så om pcen dør, så ligger dokumentet uansett på nett. Det forutsetter selvfølgelig at man har internettilbobling da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #806 Del Skrevet 5. mai 2011 Dropbox! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. mai 2011 #807 Del Skrevet 5. mai 2011 Nei, jeg gjør det så enkelt som at jeg sender filene til meg selv på mail hver kveld når jeg er ferdig med dagens økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 5. mai 2011 #808 Del Skrevet 5. mai 2011 Ser at det har vært action her i dag Pc trøbbel er noe shit ja! Høres ut som pcen blir for varm. Pass på at ingenting dekker for viften og ikke ha den i fanget. Dropbox er gull ja! Men jeg sendes også versonene til meg selv på mail i blant ( i tillegg). Her har det vært en vanlig jobbdag + bursdag på kvelden. Så ingen tid til oppgaven i dag. Får siste veiledning i morgen med grundige kommentarer (har ihvertfall bedt han om å være grundig). Veldig spent... Håper det går bra og at siste uke ikke blir et hælvete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 5. mai 2011 #809 Del Skrevet 5. mai 2011 Dropbox har jeg aldri hørt om! Hadde jeg hatt lengre tid igjen av oppgaven hadde jeg helt klart tatt i bruk det... Så smart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 5. mai 2011 #810 Del Skrevet 5. mai 2011 Dropbox har jeg aldri hørt om! Hadde jeg hatt lengre tid igjen av oppgaven hadde jeg helt klart tatt i bruk det... Så smart! Jepp! Det beste er at man kan laste ned programmet til flere pcer, så filene mine er også synkronisert til pc-labben på instituttet :D Ganske greit med lagringsplass på nettkontoen også, 2GB, også får man 250MB for hver person man verver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #811 Del Skrevet 6. mai 2011 Hva gjør dere når masteroppgaven er ferdig og det skal finpusses? I dag skal jeg skrive et kjapt sammendrag, forord, sjekke referanser og rette skrivefeil. Selv om jeg har tre dager til på meg før levering (som jeg selvsagt skal bruke) føler jeg at det er mulig å bli mer eller mindre ferdig i dag.. Er det noe veldig essensielt jeg går glipp av når det gjelder finpuss eller er det ikke verre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2011 #812 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg holder på med finpussen nå. Jeg går gjennom hele oppgaven og forbedrer setningsformuleringer og skrivefeil, ser om det er noe som tydelig mangler eller er overflødig når jeg leser det osv. I går, f.eks, så oppdaget jeg at to av mine arbeidshypoteser hadde jeg ikke nevnt videre i oppgaven, så det fikk jeg gjort da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 6. mai 2011 #813 Del Skrevet 6. mai 2011 Ferdig med konklusjonen! (Med mindre veilederen min sier noe annet etterpå...). Har igjen sammendrag og forord før jeg tar fatt på å rette opp metodekapitlet og annet pirk... Det nærmer seg mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 6. mai 2011 #814 Del Skrevet 6. mai 2011 Dere som bruker kolon i kildehenvisningene for å markere sidetall, skriver dere "Olsen, 1999:213" eller "Olsen, 1999: 213"? Altså, har dere mellomrom mellom kolon og sidetall? Jeg har fått beskjed om å ha det, men ser at andre ikke gjør det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #815 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg bruker mellomrom, men vi følger systemet til en bestemt journal. Så det er vel litt forskjell. I dag skal jeg opp og se på prøvetrykket mitt! Også har jeg oppdaget verdens mest irriterende feil. Ett (ett!) av avsnittene er ikke blokkjustert. Bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 6. mai 2011 #816 Del Skrevet 6. mai 2011 Å faen, blokkjustering! Visste det var noe jeg hadde glemt... Bør jeg blokkjustere? Jeg har leita meg grønn etter denne funksjonen i Word, men jeg finner den ikke! Ser ut til at min versjon ikke har blokkjustering (bruker 2003-versjonen, men mener da jeg har sett den i tidligere versjoner?). Må uansett sende den over til en annen PC for å få laget pdf da min Word ikke gjør dette heller, får prøve å blokkjustere der. Påvirker det antall sider? Blir spennende med prøvetrykket da! Skjønner at du vil ha det helt perfekt, oppgaven er jo babyen din... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 6. mai 2011 #817 Del Skrevet 6. mai 2011 Å faen, blokkjustering! Visste det var noe jeg hadde glemt... Bør jeg blokkjustere? Jeg har leita meg grønn etter denne funksjonen i Word, men jeg finner den ikke! Ser ut til at min versjon ikke har blokkjustering (bruker 2003-versjonen, men mener da jeg har sett den i tidligere versjoner?). Må uansett sende den over til en annen PC for å få laget pdf da min Word ikke gjør dette heller, får prøve å blokkjustere der. Påvirker det antall sider? Blir spennende med prøvetrykket da! Skjønner at du vil ha det helt perfekt, oppgaven er jo babyen din... Ligger den ikke på verktøylinja? Hvis ikke, så går du inn på Vis>Verktøylinjer og trykker formattering om den ikke allerede er markert. Så dukker verktøylinja opp, og du trykker på ikonet med blokkjustert skrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mai 2011 #818 Del Skrevet 6. mai 2011 Da løste det seg med mine manglende referanser. Jeg sendte mail til hun andre masterstudenten som jeg vet bruker samme teori. Hun fikk litt dårlig samvittighet, sa hun, siden det er hun som sitter på boka. Så hun sendte meg en ti-siders sammendrag om boka som hun hadde skrevet, med sidereferanser på hvert avsnitt! Da har jeg det jeg trenger og vel så det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 6. mai 2011 #819 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Ligger den ikke på verktøylinja? Hvis ikke, så går du inn på Vis>Verktøylinjer og trykker formattering om den ikke allerede er markert. Så dukker verktøylinja opp, og du trykker på ikonet med blokkjustert skrift. Jeg prøvde dette, men det hjalp ikke. Merkelig, for venstre- og høyrejuster ligger der, og midtstill. Men veilederen min fant den når han redigerte stiler, så da har det ordna seg Edit: ferdig med veiledning nå, og han sa jeg hadde en bra oppgave Endret 6. mai 2011 av KatteLatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 6. mai 2011 #820 Del Skrevet 6. mai 2011 Unnskyld meg, men hva er blokkjustring? Da var jeg på siste veiledning. Det gikk både bra og mindre bra. Alt i alt syntes han at det var en bra og interessant oppgave. Men så hadde han så mye pirk å komme med at jeg nesten mistet litt mottet. Mye av analysen må gjennomarbeides grunndigere og generelt mye småtterier å endre og justere. Nå er jeg forsåvidt skyldig i det selv, jeg ba han om å gå gjennom oppgaven veldig grunndig, men kjenner at motivasjonen ble litt borte når jeg så alle endringene jeg må gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå