HedvigR Skrevet 22. februar 2011 #741 Del Skrevet 22. februar 2011 Hedvig er ikke et norsk navn.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #742 Del Skrevet 23. februar 2011 Men det der er personlige referanser igjen. For meg er Nora et bestemor-navn f.eks. Meg også, men et veldig pent bestemornavn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra S Skrevet 23. februar 2011 #743 Del Skrevet 23. februar 2011 Hedvig er ikke et norsk navn.. :gjeiper: Ah, da lærte jeg noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 23. februar 2011 #744 Del Skrevet 23. februar 2011 Ah, da lærte jeg noe nytt! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. februar 2011 #745 Del Skrevet 23. februar 2011 Men det der varierer jo veldig. Jeg hadde en venninne som het Nora da jeg var liten, og da jeg ble kjent med henne var jeg sjeleglad for å kjenne noen som hadde et like gammel dame-navn som meg. Jeg hadde aldri hørt noen andre som het Nora i vår generasjon. Men nå er det jo kjempevanlig blant yngre jenter, og de fleste tenker annerledes om navnet nå. Jojo det er griet nok. Likevel fins det navn som alltid kommer til å anses som gammel kjerring navn, som f.eks inga eller olga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 23. februar 2011 #746 Del Skrevet 23. februar 2011 Kjenner en Inga som er 2 år gammel, jeg Og hun kler navnet sitt veldig bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. februar 2011 #747 Del Skrevet 23. februar 2011 Kjenner en Inga som er 2 år gammel, jeg Og hun kler navnet sitt veldig bra. Man venner seg til det meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. februar 2011 #748 Del Skrevet 23. februar 2011 Man venner seg til det meste Er ikke det nettopp en grunn til at man godt kan velge navn som høres litt gammelmodige ut, fordi omgivelsene etter ganske kort tid begynner å assosiere navnet med barnet framfor med gamle tante Inga da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 23. februar 2011 #749 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg har alltid tenkt på Inga som et "ungt" navn, fordi jeg kjenner en del på min alder og yngre som heter det Så alt er subjektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. februar 2011 #750 Del Skrevet 23. februar 2011 Vi har tenkt å velge et veldig gammelt og navn på barnet vårt, og alle griner litt på nesa med en gang de hører det. De som har visst om det en stund liker det derimot godt. Samme opplevde jeg da venninna mi gav barnet sitt et gammelt og sjeldent navn. Jeg hatet det med en gang, men nå synes jeg det er nydelig. Man trenger bare litt tilvenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #751 Del Skrevet 23. februar 2011 Kjenner en Inga som er 2 år gammel, jeg Og hun kler navnet sitt veldig bra. Jeg er ikke spesielt glad i navnet Inga, men det er fordi det var et kallenavn på ei jeg etterhvert har et ganske anstrengt forhold til. Men nå går det ei jente i barnehagen der jeg jobber som heter Inga, og hun er ei nydelig, herlig jente. Så da tenker jeg at navnet blir assosiert med henne, og ikke den tidligere nevnte dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #752 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg har en Inga i familien min, og for meg er det et bestemornavn på lik linje med Olga. Pauline er også et bestemornavn for meg, så det var veldig uvant da noen i slekta mi fant seg ei jente i tjueåra som hadde det navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susannbr Skrevet 24. februar 2011 #753 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg kjenner en familie som har fem barn. De tre eldste er gutter, og har vanlige navn som Olav, Kjartan og Torbjørn. De to yngste er jenter, og heter typ Savannah og Carola... Det klinger jo ikke i det heeeele tatt.. Hva tenkte foreldrene egentlig? Ble de plutselig super-moderne? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. februar 2011 #754 Del Skrevet 24. februar 2011 Er ikke det nettopp en grunn til at man godt kan velge navn som høres litt gammelmodige ut, fordi omgivelsene etter ganske kort tid begynner å assosiere navnet med barnet framfor med gamle tante Inga da? Jojo. Folk må få kalle ungene sine hva de vil. Men jeg syns nå Inga er et riktig så fælt navn jeg da, men det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. februar 2011 #755 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg har en Inga i familien min, og for meg er det et bestemornavn på lik linje med Olga. Pauline er også et bestemornavn for meg, så det var veldig uvant da noen i slekta mi fant seg ei jente i tjueåra som hadde det navnet. Men likevel. Pauline er mer søtt og feminint likevel. Passer like mye på en ung som på en gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. februar 2011 #756 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg kjenner en familie som har fem barn. De tre eldste er gutter, og har vanlige navn som Olav, Kjartan og Torbjørn. De to yngste er jenter, og heter typ Savannah og Carola... Det klinger jo ikke i det heeeele tatt.. Hva tenkte foreldrene egentlig? Ble de plutselig super-moderne? Hehe hørtes sært ut. Høres ut som det var en kjempepause mellom de tre første og de to siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #757 Del Skrevet 24. februar 2011 Hedvig er ikke et norsk navn.. :gjeiper: Jo, dvs. det er skandinavisk (en del, om ikke de fleste navna vi regner for å være norske er ikke bare norske, men skandinaviske). Hedvig er en skandinavisk form for det tyske navnet Hedwig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. februar 2011 #758 Del Skrevet 24. februar 2011 Dei fleste namna me reknar for å vere norske, er norrøne. Aslak, Trygve, Sigurd, Sverre, Ingrid, Frøydis, Gudrun osv - alle norrøne. Dvs at dei er så gamle at dei er frå den tida me snakka norrønt, og har sin opprinnelse i alle dei nordiske landa, ikkje berre Noreg. Norske namn, er namn som har kommi etter at det norrøne språket daua ut, ofte kortformar og norske formar for opprinneleg utenlandske namn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 24. februar 2011 #759 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Så greit då Ungen skal jo tross alt vere vaksen størsteparten av livet, noko ein god del foreldre no for tida ser ut til å gløyme... Sånn har også jeg lett for å tenke, en Linus for eksempel, blir vel aldri "voksen". Men de blir voksne de også, man venner seg til dem. Rart nok. Endret 24. februar 2011 av Michelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susannbr Skrevet 25. februar 2011 #760 Del Skrevet 25. februar 2011 Det er helt sant som dere sier her, at barn tross alt skal være voksne i en lang periode av livet sitt. Men cluet er jo da å finne et navn som faktisk funker både på barn og på voksne.. Jeg kommer ikke på NOEN navn som kan passe både til en liten, søt baby og til et stort, voksent menneske.. MEN, jeg tror at det kommer et slags generasjonsskifte. Om 20-30 år vil det ikke være rart om en voksen, seriøs mann heter Kevin, Lucas eller Nathaniel. Jeg tror det vil være normalt. Kanskje blir det også slik at Hallgeir, Terje osv er kjempefine navn på en liten baby også.. hvem vet, liksom! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå