Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest susannbr

Synes nesten det er litt morsomt at de fleste guttenavnene jeg ville vurdert til et eventuelt barn er nevnt her... :P Hva er galt med Leander, Lucas, Nathaniel, Kevin, Oliver osv?

For min del vil jeg påstå at vanlige navn som Tore, Roger, Terje, Stian og så videre i den duren er helt forferdelige! Men det verste må være SEVERIN og RASMUS!

Når det gjelder jentenavn så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes er stygt eller pent! Liker veldig mye forskjellig som Thea, Sofie, Ellinor osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måååå bare spørre hva dere synes om mellomnavnet jeg har på dattera mi..

Arielle... uttales med stum e. Jeg synes det navnet er helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg bruk for denne:

:kvalm:

(Beklager, men det var et ufattelig fælt navn!! Stakkars barnet ditt!)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av guttenavn er jeg ikke særlig fan av:

Nathaniel

Leander

Chrisander

Oleander osv

og Ludvig, for meg er det navnet på en papegøye. Derfor ler jeg litt inni meg når jeg hører det navnet.

Også har du kombinasjoner som Leo Leander, Leon Leander.. Vet om noen sånne ja..

Er heller ikke særlig glad i Matheo..

Egentlig synes jeg ikke det finnes særlig mange fine guttenavn, jeg..

bare flaks at vi fant et til gutten vår, så får vi se hva som skjer om vi får en gutt til!

Av jentenavn liker jeg ikke:

Cassandra

Jessica

Vanessa

Savanna

osv..

Jeg forbinder Ludvik/g med Flåklypa.

En pysete og pjusk liten kar.

Jeg kjenner jeg virkelig sliter med det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Litt for mye havfrue over det for min del.

Men jeg må si til AB over meg.

Om du spyr pga et navn, da må du har det fryktelig med deg selv.

Greit man kan syns at navn er mer eller mindre pene, men man blir da ikke uvell pga et navn?(så sant man ikke har assosiasjoner som feks, familiemedlemmers drapsmann o.l.).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg synes ikke noe om navn hvor uttalen må forklares. Datteren din må trolig forklare dette resten av livet. Vet ikke om det var så pent gjort...

Ariel (som det tydeligvis uttales) kunne vært fint hvis det ikke hadde vært for at jeg forbinder det med:

1. Denne sympatiske politikeren

2. En tegnefilmfigur

3. Et vaskemiddel

Endret av Spinell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke noe om navn hvor uttalen må forklares. Datteren din må trolig forklare dette resten av livet. Vet ikke om det var så pent gjort...

Ariel (som det tydeligvis uttales) kunne vært fint hvis det ikke hadde vært for at jeg forbinder det med:

1. Denne sympatiske politikeren

2. En tegnefilmfigur

3. Et vaskemiddel

Jeg har et mellomnavn som slutter på elle, og hittil har ingen uttalt den siste e'en. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist en mann som jobber i TV2 som heter 'Fin' til fornavn, og nei det er IKKE skrivefeil, det skal ikke være Finn :gjeiper: I tillegg heter han Gnatt til etternavn. Etternavn kan man selvfølgelig ikke styre, men for en kombo: Fin Gnatt :skratte:

Det blir litt det samme som Tom Hilde. Tom er jo et vanlig navn, men og hete Hilde til etternavn..

(Red. pga. smiley)

Endret av V.O.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist en mann som jobber i TV2 som heter 'Fin' til fornavn, og nei det er IKKE skrivefeil, det skal ikke være Finn :gjeiper: I tillegg heter han Gnatt til etternavn. Etternavn kan man selvfølgelig ikke styre, men for en kombo: Fin Gnatt :skratte:

Det blir litt det samme som Tom Hilde. Tom er jo et vanlig navn, men og hete Hilde til etternavn..

(Red. pga. smiley)

:skratte:

En kunde på jobben til mamma heter Stein til fornavn. Helt greit, men nå heter han Kaat til etternavn, da. :roll:

Stein Kaat altså.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skumlest hele tråden og mitt navn ser jeg ikke nevnt! :danse:

Ikke mitt heller, noe jeg synes er rart :gjeiper:

..men det er kanskje for normalt til at ingen har nevnt det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde på jobben til mamma heter Stein til fornavn. Helt greit, men nå heter han Kaat til etternavn, da. :roll:

Stein Kaat altså.

Hahaha, om man leser det fort.. så blir det ennu morsommere: Steinkaat :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg har et mellomnavn som slutter på elle, og hittil har ingen uttalt den siste e'en. ;)

Siden jeg ikke vet hva du heter, kan jeg ikke uttale meg om hvordan jeg ville uttalt det. Det første -elle-navnet jeg tenkte på var Gabrielle, og det ville jeg i alle fall uttalt med e. Gabriel er jo et annet navn. Arielle ville jeg trolig bare stusset ved. (Og tenkt mitt om foreldrene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stein Kaat altså.

Du kødder!? :skratte:

Jeg synes det var hysterisk morsomt da han som driver en "steinleverandør" i byen (heller, fliser, belegningsstein osv) faktisk heter Stein! Og holdt på å dø på meg da jeg hørte at kona hans heter HELLE!!! :jepp: Ikke at navnene er stygge eller noe, jeg bare synes det var en helt fantastisk og ganske usannsynlig kombo i forhold til både navn på partner og yrke! :ler:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mitt heller, noe jeg synes er rart :gjeiper:

..men det er kanskje for normalt til at ingen har nevnt det :gjeiper:

Synes det er litt rart at mitt ikke er nevnt også, for det er relativt kjedelig.

Nå har jeg dobbel-navn og har sett mellomnavnet mitt i 2 poster. Men synes det er rart at ikke fornavnet er nevnt, altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, om man leser det fort.. så blir det ennu morsommere: Steinkaat :skratte:

:skratte: Ser for meg hvordan det blir når han har gått seg vill på et kjøpesenter og blir ropt opp til informasjons-disken der familien står å venter. "Stein Kåt, kan du vennligst komme til informasjons-disken?"

Siden jeg ikke vet hva du heter, kan jeg ikke uttale meg om hvordan jeg ville uttalt det. Det første -elle-navnet jeg tenkte på var Gabrielle, og det ville jeg i alle fall uttalt med e. Gabriel er jo et annet navn. Arielle ville jeg trolig bare stusset ved. (Og tenkt mitt om foreldrene.)

Er forskjellig fra navn til navn, ja. Men da mistforstod jeg, for tok det som at det gjaldt alle med stum-noe :)

Du kødder!? :skratte:

Jeg synes det var hysterisk morsomt da han som driver en "steinleverandør" i byen (heller, fliser, belegningsstein osv) faktisk heter Stein! Og holdt på å dø på meg da jeg hørte at kona hans heter HELLE!!! :jepp: Ikke at navnene er stygge eller noe, jeg bare synes det var en helt fantastisk og ganske usannsynlig kombo i forhold til både navn på partner og yrke! :ler:

Nope, er helt sant. :fnise:

Hellestein, ja :skratte: hahahaa god kombo ift yrke.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isabelle er vel et navn jeg aldri har hørt noen uttale med -e. Da hadde jeg stusset litt! ;)

Marielle har jeg hørt med -e, samme med Belle (dessverre for det som egentlig er et vakkert navn uttalt korrekt). Gabrielle synes jeg høres finest og mest riktig ut uten -e lyd.

Man leger jo uansett trykket annerledes i gAbriel, og gabriELL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Ler så tårene triller!

Okaj, skal prøve å ramse opp noen her:

Ragnar(sorry onkel), Geir, Oluf, Jørn, Pedro, Finn, Gabriel, Dan, Uno, Tommy, Jonny, Grim, Truls, Nikolai, Magnus, Kim, Jim, Jo, Steve (uttales steve, og ikke stiv :P), Amund, Jørund.

På jenter er det særlig jentenavn som er gjort til guttenavn, som Oddbjørg, Solbjørg og Kjellfrid :P

Mine oldemødre het henoldsvis Hildegard Kaspara, Antonette Kaspara og Rosalie(Østerrisk), så skjønner at Kaspara var et poppis navn på 1850tallet!

I tillegg fikser jeg ikke Trude, Trine, Charlotte, Kathrine, Caroline, Nine, Camilla, Sabrina, Bettina, Jofrid, Kristine/Kristin..

Hørte en gang om en mor som døpte sine tvillingsønner for Ferdinand og Hannibal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stygge jentenavn:

Bente

Berit

Berte

Bodil

Gunvor

Rollaug

Britt

Birgit

Birgitte

Kjellaug

Oddbjørg

stygge guttenavn:

Aslak

Aksel

Sigvart

Sivert

Roar

ROlf

Roger

Johnny

Geir

Roland

Ulf

etc...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...