Gå til innhold

Ta med varer fra én butikk inn i en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere er ute og går, og handler dagligvarer i en butikk, og må innom neste butikk fordi de manglet en vare på første butikk. Føler du det er ekkelt å ta med deg handleposen fra første butikk med mange dagligvarer inn i andre butikk? Er det forresten lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov. Betjeningen har derimot ikke lov til å gå gjennom din bærepose. De har heller ikke lov til å be deg bevise at du har betalt for det du har i bæreposen.

De har derimot lov til å kaste deg ut og nekte deg adgang til butikken i fremtiden, hvis du skulle stå på dine rettigheter og de blir sure. Butikken er privat eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best du har med kvitering, og sier i fra i kassa med en gang.

Hender jeg ofte må innom en annen fordi en mangler det jeg trenger.

"jeg har kvitering på varene i posen min, er det greit at jeg går inn?"

"helt greit! :)"

verre er det ikke her. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier slege fra meg posen i kassa før jeg går inn.

Er du ikke redd for at noen skal ta noen av varene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustyvel

Jeg sier alltid i fra, og legger fra meg posen hos de i kassen. Jeg tar aldri imot kvittering, og jeg orker ikke styret. De ansatte vet jo ikke om jeg hadde alle varene i posen når jeg kom inn. Jeg syntes det er frekt å gå inn i butikker med andre poser uten å si i fra/ha kvittering.

Men hvis du tenker på om jeg føler meg dum som handler hos noen andre etter å ha handlet hos konkurenten, nei. Jeg handler hva jeg vil, hvor jeg vil. Jeg kjøper f.eks alltid ferdig kylling og brød hos Meny. Mens jeg kjøper øl på Rema 1000, fordi de har den ølen jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid med kvittering og viser frem poser/bagger i kassa slik at de kan få se

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å spørre om posen kan få stå ved kassa, det går som oftest greit. Så slipper jeg å drasse rundt på posen i butikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt ekkelt, dersom jeg ikke har tatt med meg kvitteringa fra den forrige butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid med kvittering og viser frem poser/bagger i kassa slik at de kan få se

Gjør du det for alle som spør om de kan få se i posen din eller bare for folk som jobber i butikken du er i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i mine tanker at det ikke skulle være ok å komme med en Rimipose med matvarer når jeg handler på Meny. Jeg har da alle posene med meg uavhengig om det er mat eller klær.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i mine tanker at det ikke skulle være ok å komme med en Rimipose med matvarer når jeg handler på Meny. Jeg har da alle posene med meg uavhengig om det er mat eller klær.

Flott! Det at du skal være tvungen å bevise at du eier det som er ditt er like idiotisk og tullete som om du skulle bli nødt til å forevise kvittering for de klærne du har på deg når du går i en klesbutikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott! Det at du skal være tvungen å bevise at du eier det som er ditt er like idiotisk og tullete som om du skulle bli nødt til å forevise kvittering for de klærne du har på deg når du går i en klesbutikk.

Det er derfor de ikke har lov.

Jeg ble anklaget for nasking på en Lindex-butikk for noen uker siden - fordi jeg hadde en åpnet mascara i ytterlomma på veska. Hadde jeg hatt den med hjemmefra, måtte den jo ligge i en sminkepung, må vite. Ingen kvinne går ut uten sminkepung.

Bra at man kan sitt lovverk i sånne situasjoner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor de ikke har lov.

Jeg ble anklaget for nasking på en Lindex-butikk for noen uker siden - fordi jeg hadde en åpnet mascara i ytterlomma på veska. Hadde jeg hatt den med hjemmefra, måtte den jo ligge i en sminkepung, må vite. Ingen kvinne går ut uten sminkepung.

Bra at man kan sitt lovverk i sånne situasjoner.

Bravo Airi! Flott! :) Så bra!

Det som bekymrer meg er hvor "slaviske" vi er blitt ellers. Vi gjør nesten alt vi blir bedt om uten å tenke selv. Du sto på dine rettigheter, det synes jeg er bra. Hvis folk ikke gjør det vil vi miste de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det for alle som spør om de kan få se i posen din eller bare for folk som jobber i butikken du er i?

de som er ansatt i butikken ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri vært i mine tanker at det ikke skulle være ok å komme med en Rimipose med matvarer når jeg handler på Meny. Jeg har da alle posene med meg uavhengig om det er mat eller klær.

Helt enig!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger. Dersom jeg har kassalappen rusler jeg rett inn i ny butikk, siden jeg da kan vise kvitteringen hvis det blir spørsmål.

Ellers går jeg rett og slett hjem og setter fra meg det jeg har for så å ta en tur ut igjen. Men så er det 8-10 matbutikker innen 5 minutter gange hjemmefra, så de blir ikke lange omturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅEH! Jeg setter en viss stolthet i å finne ut av ting selv, men nå har jeg lett og googlet opp og ned og i mente uten å finne noe sted hvor det står at bevisbyrden ikke er hos kunden. Jælp! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅEH! Jeg setter en viss stolthet i å finne ut av ting selv, men nå har jeg lett og googlet opp og ned og i mente uten å finne noe sted hvor det står at bevisbyrden ikke er hos kunden. Jælp! :snurt:

Selvsagt! Ellers kan jo hvem som helst fylle opp konkurrentens bærepose med standardvarer som torogreier, meieriprodukter etc. og spasere glisende gjennom kassen. Er det kontroll, eller butikksjefen har PMS risikerer du å få naskeri på rullebladet, hvis ikke du kan bevise at du virkelig handlet alt hos konkurrenten. Er du (nei ikke du ping) sløv med å ta vare på kvitteringen, har du kun din egen stupiditet å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...