Gjest imli Skrevet 5. februar 2011 #61 Skrevet 5. februar 2011 Det gjør det(som Anjelika også er inne på), og vi sitter ikke på noen objektiv fasit i den forbindelse, noen av oss, men jeg tar likevel ikke for godt i når jeg kaller dem som ikke gjør noe med utseendet sitt fordi "de er gode nok som de er"for ekstremt lite estetisk orienterte, og jeg kan trygt si at jeg ville mistrivdes svært sterkt i et samfunn som utelukkende bestod av personer med slike holdninger. Det er eg for så vidt einig i - men at ein ikkje barberar armhulene, betyr jo ikkje at ein ikkje bryr seg om utsjånaden sin. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #62 Skrevet 5. februar 2011 Det er eg for så vidt einig i - men at ein ikkje barberar armhulene, betyr jo ikkje at ein ikkje bryr seg om utsjånaden sin. Det kan vel tvert imot bety at man bryr seg mer, siden man tar et mye mer bevisst valg og går imot strømmen. 3
Gjest imli Skrevet 5. februar 2011 #63 Skrevet 5. februar 2011 Det kan vel tvert imot bety at man bryr seg mer, siden man tar et mye mer bevisst valg og går imot strømmen. 1
Gjest stillness Skrevet 5. februar 2011 #64 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Det er uhygienisk å gå med hårete armhuler. Lærte vel at det var uapetittelig allerede på 70-tallet. Nå er det vel bare feminister og kvinner som slår ektemannen sin har det? Eh ja nettopp Så det er uvanlig for en feminist å bry seg om utseendet sitt?Jaja,da vet ikke du mye om verden.. Jeg barberer meg under armene fordi jeg syns svettelukten sitter godt i hvis jeg ikke gjør det.Ellers har jeg et avslappet forhold til barbering og driter i hva alle andre mener om at jeg har hårete legger for eksempel. Blir litt irritert over det presset om at man må være hårløs som jente.Ja,utenom på hodet da.Der skal man liksom ha så mye som mulig.Får være opp til hver enkelt om hvor mye hår de vil ha under armene eller andre steder. Husker for noen år tilbake da Julia Roberts kom med ubarberte armhuler og det sjokket det skapte.For sånt går jo ikke an... Endret 5. februar 2011 av stillness
antibac Skrevet 6. februar 2011 #65 Skrevet 6. februar 2011 Barberer meg egentlig når jeg gidder. Som regel en gang i uka, men av og til kan det gå lenger også. Kommmer an på hva slags klær jeg skal ha på meg. Ikke har jeg kjæreste heller, da hadde jeg nok barbert meg litt oftere.
Ethereal Skrevet 6. februar 2011 #66 Skrevet 6. februar 2011 Jeg pleier å barbere meg omtrent en gang i uken. Får litt stubber under armene i løpet av den tiden, men ikke lange hår. Lange hår kan jeg aldri huske å ha hatt. Tror alle venninnene mine barberer seg og.
MilleRose Skrevet 23. februar 2011 #67 Skrevet 23. februar 2011 Eh ja nettopp Så det er uvanlig for en feminist å bry seg om utseendet sitt?Jaja,da vet ikke du mye om verden.. Jeg barberer meg under armene fordi jeg syns svettelukten sitter godt i hvis jeg ikke gjør det.Ellers har jeg et avslappet forhold til barbering og driter i hva alle andre mener om at jeg har hårete legger for eksempel. Blir litt irritert over det presset om at man må være hårløs som jente.Ja,utenom på hodet da.Der skal man liksom ha så mye som mulig.Får være opp til hver enkelt om hvor mye hår de vil ha under armene eller andre steder. Husker for noen år tilbake da Julia Roberts kom med ubarberte armhuler og det sjokket det skapte.For sånt går jo ikke an... Hva har selveste VERDEN med feminisme å gjøre? Drit i Julia Roberts. Get real. Selv barberer jeg meg bare i ræva. Fordi bæsjrestene har en tendens til å henge igjen.
cyanid Skrevet 23. februar 2011 #68 Skrevet 23. februar 2011 Jeg baberte mine på søndag og i dag... før det har jeg ikke noen oversikt over, regner med jeg gjør det ca annenhver dag. Leste i rare uvaner-tråden, om puppekosing, men jeg har det med å kose armhulene når jeg ikke har annet å holde på med, og da irriterer jeg meg fort over stikkestubber:O
FantasDick Skrevet 23. februar 2011 #69 Skrevet 23. februar 2011 Jeg går over med høvelen under armene hver gang jeg dusjer. Fort gjort! Men hadde det ikke vært for at jeg stinker så jævlig under armene hvis jeg ikke fjerner håret hadde jeg latt være. Har flere ganger prøvd å la det gro, men ender med at jeg tar det bort. Har hatt det ganske langt, og det har vært artig å se reaksjoner. Kjæresten bryr seg ikke - han sier jeg er fin både med og uten hår (finest uten, da ), og at han synes jeg er tøff som "tør". Det gjelder leggene også, siden jeg sjeldent barberer dem. 1
Lady Stardust Skrevet 23. februar 2011 #70 Skrevet 23. februar 2011 Jeg barberer hverken armhuler eller legger. Trimmer håret på musa, ellers blir det så puffy, men that's it. Ikke lukter jeg svette heller. Dusjer hver morgen, og merker jeg det begynner å lukte utover dagen går jeg heller over med en klut. Null problem. Hva andre måtte mene om det er ikke min sak, så det velger jeg å overse. 4
L. Kennedy Skrevet 23. februar 2011 #71 Skrevet 23. februar 2011 Jeg barberer hverken armhuler eller legger. Trimmer håret på musa, ellers blir det så puffy, men that's it.
L. Kennedy Skrevet 23. februar 2011 #73 Skrevet 23. februar 2011 For alt jeg vet kan du ha nesten ikke-eksisterende hårvekst, men det gjelder ytterst få mennesker.
fruBeist Skrevet 23. februar 2011 #74 Skrevet 23. februar 2011 For alt jeg vet kan du ha nesten ikke-eksisterende hårvekst, men det gjelder ytterst få mennesker. Og hva så om Lady Stardust ikke har nesten ikkeeksisterende hårvekst? Det får da bli hennes sak om hun vil fjerne hår eller ikke. hvorfor skal man barbere kroppen for å tekkes andre? 3
L. Kennedy Skrevet 23. februar 2011 #75 Skrevet 23. februar 2011 Og hva så om Lady Stardust ikke har nesten ikkeeksisterende hårvekst? Det får da bli hennes sak om hun vil fjerne hår eller ikke. hvorfor skal man barbere kroppen for å tekkes andre? Jeg skal ikke tvinge henne til å barbere noe som helst, men stussa (HÅHÅ) over at hun ikke gjorde det.
Beauté Skrevet 23. februar 2011 #76 Skrevet 23. februar 2011 Fra jeg startet å få vekst under armene, så har jeg barbert det bort. Har aldri hatt full hårvekst. Har selv en datter i tenårene og har faktisk kjøpt henne barberhøvel i hemmelighet. For jeg vet hvor flaut det kan være å anskaffe det selv. Sa ingenting utenom at den var til henne.
Gjest Sommertid Skrevet 23. februar 2011 #77 Skrevet 23. februar 2011 Intressant å se alles meninger om dette. Jeg trodde faktisk at så godt som alle barberte både armhuler og legger. Hvis jeg hadde latt vær å barbere legger, armhuler og underliv innbiller jeg meg at jeg hadde sett ut som Chewbacca. Jeg har ekstremt mye og veldig mørk hårvekst. Jeg er glad for at jeg aldri begynnte å barbere armene, der har jeg heldigvis lyse hår, men veldig masse der også. Jeg tror ikke jeg har hatt fult utvokst hår verken i armhulene eller nedentil noen gang. Jeg begynnte å fjerne det så fort jeg oppdaget at jeg begynnte å få hår. Jeg innrømmer også at jeg fjerner hår pga at det er "normalen". Hadde jeg hatt guts nok hadde jeg slutta å barbere meg nedentil for lenge siden(bikinilinjen hadde jeg fortsatt tatt).
Beauté Skrevet 23. februar 2011 #78 Skrevet 23. februar 2011 Selv barberer jeg armhuler totalt. Men barberer ikke legger eller armer i det hele tatt. Det er fordi jeg ikke har noe å ta bort. Har få gjennomsiktige/lyse/ubetydelige hår på leggene. Jeg synder litt ang underlivet. For jeg takler ikke stikkingen og kløingen. Dessuten er jeg i et fast forhold der mannen ikke bryr seg en døyt om det.
MilleRose Skrevet 24. februar 2011 #79 Skrevet 24. februar 2011 Hunden vår er penere enn dattera vår. Hun har så mye ansiktshår at jeg vurderer å få en ordentlig kur på henne.
Lady Stardust Skrevet 24. februar 2011 #80 Skrevet 24. februar 2011 For alt jeg vet kan du ha nesten ikke-eksisterende hårvekst, men det gjelder ytterst få mennesker. Jeg har vel helt normal, relativt mørk hårvekst. For min del har ikke det noe å si. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå