Gå til innhold

Jenter med hår under armene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haha, eg har aldri barbert leggane ;) Viser dei fram kvar sommar :)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vanlig er det med unge jenter som har ubarberthår under armene?

Regner med de fleste her tar det vekk, men hva er det meste du har gått med? Har det kun vært stubber eller har du noen gang hatt lange hårstrå? Og hvem har sett det?

Det er uhygienisk å gå med hårete armhuler.

Lærte vel at det var uapetittelig allerede på 70-tallet.

Nå er det vel bare feminister og kvinner som slår ektemannen sin har det?

Skrevet

Jeg blir sår hvis jeg barberer meg hver dag. Det er ikke hver dag jeg dusjer heller, føler ikke at det er behov for meg å dusje hver dag.

Skrevet

Jeg ville heller kalle det upraktisk å gå med armhulene, hårete eller ikke.

• Liker 6
Gjest LittleLies
Skrevet

Barberer armhulene hver gang jeg dusjer, det går jo veldig raskt :)

Hater hårveksten min, så jeg barberer også legger og underliv så ofte som mulig. Hvis jeg ikke har tid over et par dager stikker og klør det, da føler jeg meg ekkel!

Skrevet

Jeg barberer meg under armene annenhver dag. Klarer ikke å ha noe mer en ca. 1 mm lange hår, det må bort!

Hva andre gjør bryr meg ikke så alt for mye, men jeg reagerer nå litt hvis jeg ser at en jente har ubarberte armhuler. Men så er det noe jeg ser veldig sjelden...

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er vel ikke mer uhygienisk å ha hår under armene enn å ha det alle andre steder. Hvis det lukter av en person så er det manglende hygiene som er problemet, ikke hår.

Selv barberer jeg meg bare når det kommer til å vises, det gjelder både legger og armhuler. Gidder ikke å bruke tid og krefter på det dersom ingen ser det uansett. Vasker meg, har på deo og rent tøy hver dag, så det lukter ikke av meg, selv om jeg ofte har hår under armene om vintern :)

Skrevet

Barberer armhulene hver gang jeg dusjer, det går jo veldig raskt :)

Hater hårveksten min, så jeg barberer også legger og underliv så ofte som mulig. Hvis jeg ikke har tid over et par dager stikker og klør det, da føler jeg meg ekkel!

Jeg forstår ikke hvordan det kan klø med ubarbert armule og annen kroppshårvekst. Kan det være fordi håret barberes bort litt for ofte tro?At huden blir irritert? Samme som om man vasker håret ofte, da. Jeg har aldri klødd eller syntes det er ubehagelig med mye kroppshår iallefall. Barberer aldri underlivet, og sjelden armhuler og legger, selv om enkelte nok kunne tenket at jeg burde gjøre det.

• Liker 2
Skrevet

Tja, jeg slår iallefall ikke mannen min.Og ikke er jeg feminist så vidt jeg vet. Men hår har jeg, og gift ble jeg.

• Liker 3
Skrevet

Interessant å se hvor mange som sier de ikke barberer armhulene så ofte. Dette står i sterk kontrast til trådene om hvor vanlig det er å barbere musa. Er det slik at det er forskjellige brukere som svarer i de ulike trådene, eller er det vanlig å differensiere ift. hvor man velger å shave. De fleste i mus-trådene poster som anonyme, så det er nok mange 14-årige gutter som skriver at de barberer musa si mange ganger om dagen.

Gjest LittleLies
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke hvordan det kan klø med ubarbert armule og annen kroppshårvekst. Kan det være fordi håret barberes bort litt for ofte tro?At huden blir irritert? Samme som om man vasker håret ofte, da. Jeg har aldri klødd eller syntes det er ubehagelig med mye kroppshår iallefall. Barberer aldri underlivet, og sjelden armhuler og legger, selv om enkelte nok kunne tenket at jeg burde gjøre det.

Det har ikke med hyppig barbering å gjøre, Huden min er nokså robust, jeg er flink til å skifte barberblad og bruker pleieprodukter.

Problemet er at jeg har kraftig hårvekst og hårene vokser såpass fort at det blir stubber etter kun en dag. Når stubbene gnisser mot huden klør det. Kunne ønske jeg hadde tynne, lyse hår.. da hadde jeg nok ikke barbert like ofte nei..

Ikke alle er like desverre :sjenert:

Endret av LittleLies
Skrevet

Det er uhygienisk å gå med hårete armhuler.Lærte vel at det var uapetittelig allerede på 70-tallet.Nå er det vel bare feminister og kvinner som slår ektemannen sin har det?

Jeg ser at det er ditt første innlegg og velger å tro at du er en ordentlig tøysekopp. ;)

Hater hårveksten min, føler meg ekkel!

Det må være ille å leve i en kropp som motarbeider deg hele tiden, og det kommer den til å gjøre til du dør, og antageligvis inn i neste liv også. Stakkars deg. :klem:
  • Liker 3
Gjest LittleLies
Skrevet (endret)

Det må være ille å leve i en kropp som motarbeider deg hele tiden, og det kommer den til å gjøre til du dør, og antageligvis inn i neste liv også. Stakkars deg. :klem:

Håper på tynnere hårvekst i neste liv da.. :lete: Kroppen vår motarbeider skjønnhetsidealet hele tiden uansett. Skal vi slutte å klippe tåneglene, vaske håret, file hard hud under føttene bare fordi kroppen blir sånn om vi ikke gjør det?

Hva er galt ved å hate å stikke seg selv med stubbete legger?

Endret av LittleLies
Skrevet

Det er ikke ofte jeg uttrykker meg sterkt, men nu kan jeg ikke la være: Hvor lite estetisk orientert er det egentlig mulig å bli???

Jeg er langt ifra ung, og vokste opp i en tid der håret grodde fritt(det har ellers vært fjernet oppigjennom store deler av historien; 70 - tallet var unntaket, ikke regelen), og selv den gangen så jeg at det var svært lite pent, på begge kjønn. Dette handler ikke om moter, men om estetisk sans vs. fravær av estetisk sans. Man har dem som mer eller mindre blåser i hvordan ting ser ut(da både mennesker og gjenstander), og man har oss som er svært opptatte av utseendet til både seg selv og omverdenen; ikke fordi vi er hverken mer eller mindre overfladiske enn andre, men fordi vi er (kreativt og)esetisk orientert. For OSS vil en verden hvor man ikke bryr seg om hvordan ting ser ut, være svært, svært, SVÆRT uinspirerende og trist.

Gjest Anjelika
Skrevet

Det er ikke ofte jeg uttrykker meg sterkt, men nu kan jeg ikke la være: Hvor lite estetisk orientert er det egentlig mulig å bli???

Jeg er langt ifra ung, og vokste opp i en tid der håret grodde fritt(det har ellers vært fjernet oppigjennom store deler av historien; 70 - tallet var unntaket, ikke regelen), og selv den gangen så jeg at det var svært lite pent, på begge kjønn. Dette handler ikke om moter, men om estetisk sans vs. fravær av estetisk sans. Man har dem som mer eller mindre blåser i hvordan ting ser ut(da både mennesker og gjenstander), og man har oss som er svært opptatte av utseendet til både seg selv og omverdenen; ikke fordi vi er hverken mer eller mindre overfladiske enn andre, men fordi vi er (kreativt og)esetisk orientert. For OSS vil en verden hvor man ikke bryr seg om hvordan ting ser ut, være svært, svært, SVÆRT uinspirerende og trist.

Men folk har jo forskjellig oppfatning av hva som er estetisk, de jeg har sett med hår under armene offentlig er vel faktisk som oftest kunstneriske damer som i aller høyeste grad er opptatt av estetikk. De har bare en annen estetikk enn deg. Det er ikke latskap eller fordi de driter i hvordan de ser ut, det er helt bevisst.

Nå synes jeg ikke hårete armhuler er direkte pent, men på noen er det på en måte litt tøft. Det kan være en statement, enten det er anti-fashion, anti-skjønnhetstyranni, feministisk eller bare et sterkt uttrykk for egen personlighet og selvsikkerhet. Det er ikke tilfeldig at Lisbeth Salander blotter hårete armhuler i filmene, ei heller at Patti Smith har det på platecoveret til Easter. Det er noe herlig obsternasig over det, et estetisk valg utenfor A4-boksen.

Skulle ønske det var mer rom for det jeg, selv om jeg personlig sikkert ville fortsatt å barbere så er det ikke noe som sjenerer meg i det hele tatt. Og jeg er superoverfladisk og jålete! Synes bare ikke kroppshår er så utrolig horribelt som folk skal ha det til.

• Liker 3
Gjest strykebrett
Skrevet

Hva er forskjellen på "estetsik orientert" og forfengelig?

Skrevet (endret)

Eg tykkjer i alle fall at menn utan hår under armane er lite pent å sjå på, uansett anledning.

På kvinner er det og heilt greit med hår under armane, bortsett frå når dei går i penkjole utan ermer; då er det penast utan.

Altså - kva som er "estetisk" er ulikt frå person til person ;)

Endret av imli
  • Liker 3
Skrevet

Hva er forskjellen på "estetsik orientert" og forfengelig?

Forfengelighet anser jeg for å være en veldig opptatthet av hvordan en selv ser ut. Jeg er for så vidt forfengelig, men det er fordi jeg er estetisk orientert: For meg handler det nemlig om langt mer enn hvordan jeg selv ser ut; det handler om hvordan omverdenen, fra bygninger til naturen ser ut(og ja, det går langt utover den ordinære "det var en pen stue"). Det handler om personlighetstype, hvilket gjenspeiles ved at både yrket mitt og hobbyen min(ved siden av trening, vel og merke)knyttes direkte opp mot estetikk.

Skrevet

Altså - kva som er "estetisk" er ulikt frå person til person ;)

Det gjør det(som Anjelika også er inne på), og vi sitter ikke på noen objektiv fasit i den forbindelse, noen av oss, men jeg tar likevel ikke for godt i når jeg kaller dem som ikke gjør noe med utseendet sitt fordi "de er gode nok som de er"for ekstremt lite estetisk orienterte, og jeg kan trygt si at jeg ville mistrivdes svært sterkt i et samfunn som utelukkende bestod av personer med slike holdninger.

Skrevet

Skulle ønske det var mer rom for det jeg...

.

Det er til en hver tid rom for alt sammen, men en kan ikke sitte og vente til noen gir en lov: en må ta det hvis en vil ha det! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...