AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hvor vanlig er det med unge jenter som har ubarberthår under armene? Regner med de fleste her tar det vekk, men hva er det meste du har gått med? Har det kun vært stubber eller har du noen gang hatt lange hårstrå? Og hvem har sett det?
HopelessFear Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg går ofte lengre perioder uten å barbere. Om jeg ikke skal til kjæresten eller skal ha på topper uten ermer, så sparer jeg heller tiden med barbering. 5
Gjest Heloise Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Har ikke mer enn 1mm stubber max.! Under armene er det aldri hår her i huset! Og jeg ser ikke typen ofte for å si det slik Jeg hater hår... (på meg)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 jeg baberer ca 1 gang i måneden vinterhalvåret og ca hver 10. dag sommerhavlåret. har lyse hår.
Chiyo Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 På tidspunktet er jeg singel og leter ikke etter noen så jeg har ikke vært så særlig flink med barberingen. MEN jeg har en grense. En ting er hår, men det må være en grense på hvor langt man kan ha det. Vet at det er noen som aldri barberer seg og det er helt greit, men... det er så fryktelig langt.
katt1 Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Hver 3.dag tar jeg håre unger armene,må bare får litt dilla da vises.
Betty77 Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Hår skal bort! ca annenhver dag her. Liker glatt hud under armene
Gjest Galithralia Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 fjerner de med voks ca hver tredje uke - hvis jeg ikke har voks så barberer jeg de bort så fort de er lange nok
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Rekker aldri å bli noe annet en antydning til hår her. Uansett vinter eller sommer. Det er bare en ren vane at det skal bort. Orker ikke tenke tanken på at det kan bli langt. Legger mm blir også barbert/epilert hele året. Men jeg har venninner, som aldri barberer seg heller. De må gjerne få lov til det. Deres menn sier ingen ting mot det heller. Så lenge de føler det er best for seg, så må de få lov til det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Jeg barberer meg sjelden under armene for jeg tåler det så dårlig, ca en gang i mnd kanskje og noen ganger senere.
Emmaa Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Jeg jgør det så ofte jeg husker det, er det ikke slik at lukt setter seg mye bedre i hår?
Gjest Ludovie Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Jeg går ofte lengre perioder uten å barbere. Om jeg ikke skal til kjæresten eller skal ha på topper uten ermer, så sparer jeg heller tiden med barbering. Samme her.
juliane Skrevet 3. februar 2011 #13 Skrevet 3. februar 2011 Jeg bruker to sekunder per armhule hver gang jeg dusjer. Det er lite som krever så lite tid og energi som å barbere armhuler. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Barberer hver andre gang jeg dusjer. Lengre hår under armene fører til at svettlukta sitter bedre i... Usj.
Gjest Sommertid Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Jeg epilerer under armene så fort håret er langt nok til det. Trenger ikke gjøre det mere en ca en gang i mnd. Jeg takler ikke å ha hår under armene.
Gjest Ludovie Skrevet 3. februar 2011 #16 Skrevet 3. februar 2011 Jøss. Det er litt overraskende å se at så mange har så mye imot kroppshår. Selv finner jeg en slags pervers glede over å ha lange hår under armene. Jeg synes imidlertid at det overhodet ikke er pent, så hvis jeg skal gå med topper/kjoler hvor det synes, eller gå til sengs med noen, fjerner jeg det. 4
Gjest Caylee Skrevet 3. februar 2011 #17 Skrevet 3. februar 2011 Hvorfor står det ikke i overskriften "Svarer på Jenter og Gutter med hår under armene"? Mange av dere kommer med argumentet mot hår under armene at det gjør at svettelukten sitter bedre i, men hva med menn? Det blir vel like ille på dem om de har hår under armene? På grunn av det så mener jeg det er et dårlig argument, skal det først være et argument så må man være imot at menn har hår under armene også. Og til dere som syns hår under armene er ekkelt: Syns dere menn med hår under armene er ekkelt? Det er jo akuratt det samme. Det er hår under armene uansett om det er kvinner eller menn. Jeg er sykt lei av at det er "skulte" regler på hvordan man skal være fysisk avhengig av kjønn. Menn/gutter skal ikke barbere bein, armer, under armene for da blir de stempla "homo". Mens er det noen jenter/kvinner som ikke barberer seg noe sted blir stembla som ekkel hårete person. Jeg syns at man skal få barbere om man vil, og ikke barbere når man vil uansett kjønn. Tilbake til spørsmålet, Jeg barberer meg ikke under armene hvis jeg ikke skal gå i t-shorter der jeg vet at hårene vises. På sommeren barberer jeg med en gang jeg ser hår. Både på beina og under armene. Beina derimot har jeg ikke barbert på flere måneder. Hvorfor skal jeg det når jeg ikke går med klær som viser beina? Nå tenker sikkert noen at "hun barberer seg jo så da kan ikke hun si det hun sa" Ja jeg barberer meg men det er pågrunnav de skulte reglene. Jeg er en pyse enkelt å greit. 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #18 Skrevet 3. februar 2011 Jeg barberer aldri armhulene. Hva er poenget? Jeg er bra nok som jeg er. 4
Gjest Ludovie Skrevet 3. februar 2011 #19 Skrevet 3. februar 2011 Jeg barberer aldri armhulene. Hva er poenget? Jeg er bra nok som jeg er. Det er heller ikke poenget. For vi er da alle bra nok som vi er! Argumentet ditt kan for øvrig også brukes om å la være å klippe håret, bruke sminke, gå med flatterende klær, ta hull i ørene, osv, osv. Det er da helt normalt og menneskelig å modifisere kroppen litt, som i å bruke dekkrem på skjemmende kviser, operere vekk vorter i ansiktet, klippe håret, nappe ut heksehårene på haka, og lignende ting. Ingen av disse tingene handler om at man ikke er bra nok som man er, men bare om at dette er enkle grep man kan gjøre for å se litt bedre ut. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #20 Skrevet 3. februar 2011 Det er heller ikke poenget. For vi er da alle bra nok som vi er! --- Ingen av disse tingene handler om at man ikke er bra nok som man er, men bare om at dette er enkle grep man kan gjøre for å se litt bedre ut. Hmm... Hadde vi vært bra nok som vi er, hadde vi ikke måttet gjøre alle disse påfunnene i det hele tatt. Om vi hadde vært fornøyde med den vi er, hadde vi ikke fulgt trendene heller. Det er gudsjammerlig mye krav der ute, som en forsøker å leve opp til. Trenden styrer til en hver tid "hva vi har lyst til å modifisere". Det er nok egentlig ikke våre behov, men trend, påført oss utenfra. "Noen" har produkter som de vil selge, og svært mange går på limpinnen. Når de fleste gjør det, så må alle gjøre det for å ikke skille seg negativt ut. Trenden forrandrer seg, og en dag i fremtiden blir det moderne med hår igjen. Øyenbrynene kommer til å få gro naturlig...etc. etc. Det er ikke helt sikkert at folk ser så mye bedre ut, der de vandrer rundt som orange selvbruningskrems-voododukker med pearcing alle steder, tattiser og ihjelbleket både fast og løshår. De ser bare anderledes ut i forhold til den de ikke vil være. Nemlig seg selv. I think. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå