Gå til innhold

Jenter med hår under armene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm... Hadde vi vært bra nok som vi er, hadde vi ikke måttet gjøre alle disse påfunnene i det hele tatt. Om vi hadde vært fornøyde med den vi er, hadde vi ikke fulgt trendene heller. Det er gudsjammerlig mye krav der ute, som en forsøker å leve opp til. :klo:

Trenden styrer til en hver tid "hva vi har lyst til å modifisere". Det er nok egentlig ikke våre behov, men trend, påført oss utenfra. "Noen" har produkter som de vil selge, og svært mange går på limpinnen. Når de fleste gjør det, så må alle gjøre det for å ikke skille seg negativt ut. Trenden forrandrer seg, og en dag i fremtiden blir det moderne med hår igjen. Øyenbrynene kommer til å få gro naturlig...etc. etc.

Det er ikke helt sikkert at folk ser så mye bedre ut, der de vandrer rundt som orange selvbruningskrems-voododukker med pearcing alle steder, tattiser og ihjelbleket både fast og løshår. De ser bare anderledes ut i forhold til den de ikke vil være. Nemlig seg selv. I think. ;)

Filler`n! Kom borti ab-knappen der gitt. :nigo:
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjerner de eller sjekker omtrent hver eneste gang jeg er i dusjen, jeg... Av vane og rutine, som andre sier. Det tar jo typ et par sekunder pr armhule.

Så det lengste jeg noengang har gått, var vel da vi var på vidda en ukes tid... De ble de omtrent 3-4 millimeter, og det var SÅ digg å ta de bort igjen! :fnise:

Skrevet

Litt annerledes hår (grønt, blått, rosa, hanekam, skinna, etc), tatoveringer, piercinger og "sjokkerende" sminke ER faktisk å "være meg selv". Ikke min feil at jeg ble født med et utseende som ikke matchet insiden!

forøvrig barberer jeg armhulene så godt som hver gang jeg dusjer. Lengste jeg har sett på meg selv er vel ca 3-4 mm. kanskje 5 ved ekstreme anledninger.

Skrevet

Det er heller ikke poenget. For vi er da alle bra nok som vi er!

Argumentet ditt kan for øvrig også brukes om å la være å klippe håret, bruke sminke, gå med flatterende klær, ta hull i ørene, osv, osv. Det er da helt normalt og menneskelig å modifisere kroppen litt, som i å bruke dekkrem på skjemmende kviser, operere vekk vorter i ansiktet, klippe håret, nappe ut heksehårene på haka, og lignende ting. Ingen av disse tingene handler om at man ikke er bra nok som man er, men bare om at dette er enkle grep man kan gjøre for å se litt bedre ut. :)

Er det egentlig naturlig å fjerne hår under armene? Det er noe man tror, det har ikke alltid vært slik. Trenden med hårløse armhuler er nettopp det, en trend. Snart er det på mote med hår under armene igjen. Håret i armhulene har en misjon. De som fjerner det unnskylder seg med at det da blir mer hygienisk, og man lukter mindre svette. Man glemmer at kroppshår er til for å beskytte. Aldri har folk vært så "allergisk" som kroppshår som nå.

Mye som alltid har vært helt naturlig og en del av et helt menneske er nå blitt ekkelt. Nå skal ingenting være som det er opprinnelig. Alt naturlig fjernes og påføres evt noe kunstig som man tror er mye bedre. Synd.

• Liker 2
Gjest Galithralia
Skrevet

Er det egentlig naturlig å fjerne hår under armene? Det er noe man tror, det har ikke alltid vært slik. Trenden med hårløse armhuler er nettopp det, en trend. Snart er det på mote med hår under armene igjen. Håret i armhulene har en misjon. De som fjerner det unnskylder seg med at det da blir mer hygienisk, og man lukter mindre svette. Man glemmer at kroppshår er til for å beskytte. Aldri har folk vært så "allergisk" som kroppshår som nå.

Mye som alltid har vært helt naturlig og en del av et helt menneske er nå blitt ekkelt. Nå skal ingenting være som det er opprinnelig. Alt naturlig fjernes og påføres evt noe kunstig som man tror er mye bedre. Synd.

Jeg synes jeg svetter mer under armene når jeg har hår der, det blir lettere mer svette hos meg i hvertfall. Selv om denne "trenden" med å fjerne hår forsvinner, kommer jeg til å fortsette å fjerne hårene. :sjenert:

Selv om det er naturlig trenger ikke alle å like det, og vel jeg liker ikke å ha hår under armene når jeg har ermløse topper på meg og lignende

• Liker 1
Skrevet

Hmmmm.... Å fjerne hårene under armene og på leggene har vel strengt talt vært en "trend" siden 1950-ish... :klo: Med unntak av noen ekstremfeminister på 60-70tallet og sikkert noen bondekoner her og der.

Så det vel ikke akkurat ut som om den trenden skal gi seg så lett! ;)

Da har jeg egentlig mer tro på at fokuset på intimbarbering vil synke. Ser for meg at flere vil akseptere hudproblemer, sopp osv som gode nok grunner til å gå bort fra det helt glatte, og evt bare stusse/frisere.

• Liker 1
Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg har vel faktisk aldri i mitt liv hatt skikkelig busk under armene, nå fikk jeg nesten litt lyst til å la dem gro for å se hvordan det hadde sett ut på meg!

Men jeg barberer ikke hver eneste gang jeg dusjer, hopper gjerne over det om jeg ikke skal blotte armhulene til noen. Blir fort litt sår og kan svi når jeg barberer daglig.

Skrevet

Jeg pleier å fjerne det annenhver dag. Hvis jeg går lenger føler jeg meg uren egentlig. Og jeg fjerne det fordi jeg trives best med å ikke ha det der, ikke fordi det er en "trend".

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg bruker to sekunder per armhule hver gang jeg dusjer. Det er lite som krever så lite tid og energi som å barbere armhuler.

Samme her. Det er en fast rutine i dusjen som jeg ikke tenker over en gang.

Skrevet

Eg barberar stort sett armhulene kanskje ein gong i veka eller noko. Tykkjer det er penast utan hår viss eg skal gå i toppar/kjolar utan ermer, elles tykkjer eg ikkje det er nokon spesiell grunn til å gjere det. Har hatt periodar der eg har latt håra gro heilt ut. Har mørke hår, men det blir ikkje spesielt mykje (sit over eit lite område og blir ikkje spesielt langt). Ser ikkje problemet med at kvinner og kan ha hårete armhuler.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri spart ut håret under armene så lenge jeg har hatt hår der. Barbrerer 2 ganger i uka, oftere om sommeren.

Skrevet

Om jeg tilfeldigvis legger merke til en jente som har hår under armene, så er det godt mulig jeg smyger meg bort til henne... får hennes oppmerksomhet, mens jeg ser henne i øynene.. deretter vil jeg begynne å puste litt tungt (som en hund).. kanskje sleve litt om jeg er uheldig.. for så å føre nesen mot armhulen hennes (er vanligvis ikke noe problem å komme til, da jeg er en mester å distrahere). Deretter tar jeg noen dype "sniff", og begynner å AOOOOOOOOOOOoOOooe litt, mens jeg ser opp mot himmelen.

Ender som regel bare med at de blir så satt ut og bare stirrer dumt på meg.. så går jeg bare videre, og later som ingenting.

stereotypes-french-hairy-armpit-america-redneck-stereotype-demotivational-poster-1251196854.jpg

Skrevet

Jeg trives dårlig med kroppshår, og drar høvelen under armene ca annehver dag, vinter som sommer.Epilerer også leggene jevnlig, og tar bikinilinjen +litt til slik at det alltid er glatt,hater stubb...

For meg er det endel av rutinen med vask og " vedlikehold", på samme måte som at jeg smører bena med god fuktighetskrem hver kveld ( springer MYE, og det å ta vare på huden på bena er helt nødvendig).

Ser jeg damer med hår under armene reagerer jeg ikke nevneverdig på det, hver sin smak. Men kan av og til synes det blir litt mye å se dusken tyte ut av bikinibuksen, akkurat den kjenner jeg at jeg synes er litt ekkel.

Skrevet

Barberer hår under armene hver gang jeg dusjer. Har faktisk aldri hatt hår under armene, begynte å barbere det når jeg fikk hår.

Leggene tar jeg ca en gang i uken, og underlivet bare når det vokser over alle grenser(1-2 cm ;) ) eller når jeg planlegger en romantisk aften ;)

• Liker 1
Skrevet

Barberer det oftere om sommeren enn vinteren av åpenbare grunner, så jeg kan gjerne få stubber om vinteren uten at det bryr meg veldig... Jeg er mørk og stubbene synes kjempefort etter barbering, og jeg blir så sår av mye barbering i tillegg til deodoranten jeg bruker, så da får det heller være litt stubber om vinteren. :) Men jeg barberer ALLTID hvis jeg skal gå med kjoler og topper in public hvor armhulene kan synes.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og jeg fjerne det fordi jeg trives best med å ikke ha det der, ikke fordi det er en "trend".

Om du sier det så... ;) Hvis du hadde blitt født inn i en familie, i en tid der ingen damer gjorde alle disse modifiseringstingene, så hadde du neppe tenkt på hårfjerning i det hele tatt. Da hadde du gjort som resten av damene du kjente, tror jeg. Du trives antagelig best med å ikke ha hår fordi trenden i dag har blitt din vane...og vaner er som kjent vonde å vende - med mindre "hele moteverdenen" plutselig går i samlet front i en helt annen retning. Da følger de aller fleste med før eller siden, fordi de ikke vil bli sett på som freaks, uansett om det er nettopp det den nye moten gjør oss til. Massenes makt er stor. :) Endret av Margareth
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er sikkert sær men jeg fjerner hår på kroppen for min egen del, ikke fordi det er motepreget - jeg liker ikke smøre lotion på hårete legger for eksempel - det tiltaler meg ikke, jeg liker ikke ta på deo når håret henger fast i deoen heller, jeg blir uvel når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen og noen drar av seg boots og blotter "mannelegger" fordi det byr meg imot å være feminin og hårete.. I mitt hode hører hår til på hodet, alt annet skal trimmes og fjernes - dette gjelder øyebryn også! Og det gjelder menn og enkelte av deres hårete områder... :sjenert:

Skrevet

Gjør det ikke så ofte. Et par ganger i mnd kanskje. Får ikke så lange under der uansett.

Skrevet

jeg blir uvel når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen og noen drar av seg boots og blotter "mannelegger" fordi det byr meg imot å være feminin og hårete.. I mitt hode hører hår til på hodet, alt annet skal trimmes og fjernes - dette gjelder øyebryn også! Og det gjelder menn og enkelte av deres hårete områder...

Jeg skal huske å ta meg litt ekstra god tid neste gang jeg skal blotte fotballeggene i kontrollen når jeg reiser. ;)
  • Liker 3
Skrevet

jeg blir uvel når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen og noen drar av seg boots og blotter "mannelegger" fordi det byr meg imot å være feminin og hårete..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...