Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Så bra at det går bedre med det nå :klemmer: Kan ikke være lett å måtte takle noe slikt nå midt oppi alt. Merker selv hvor sårbar man blir etter en fødsel.

Seks uker! :hoppe: Jøss! Tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Så bra at det går bedre med det nå :klemmer: Kan ikke være lett å måtte takle noe slikt nå midt oppi alt. Merker selv hvor sårbar man blir etter en fødsel.

Seks uker! :hoppe: Jøss! Tiden går fort!

Det er ikke lett, men man må bare gå gjennom det, steg for steg. Man må bare takle det, selv om man vil slippe alt og bare gå vekk en liten stund. Jeg tror det å ha C hjelper meg å sørge mer direkte enn å flykte, for flykte kan jeg ikke nå, hun trenger meg.

Ja, tiden går fort. Har allerede begynt å legge vekk klær, for de er for små. Nå har også 62/68-klærne gått i vaskemaskinen, sånn at når hun trenger de klærne, så er de allerede vasket. :jepp:

---

Har tenkt til å skrive en liste med positive ting og ting jeg er takknemlig for. Jeg gjør det for å motivere meg selv, for å se alle ting som er godt. Er ikke alltid like lett å se det når man har en mørk sky hengende over seg. Jeg har det bedre nå enn jeg hadde, jeg greier å se litt lysere på ting, men alt er ikke helt ok enda. Humøret svinger veldig, men jeg tror listen hjelper meg med å bli enda mer positiv. :jepp:

Positive tanker - Ting jeg liker/er takknemlig for

- Smilet fra vår datter. :rodmer:

- Lure blikk fra jenta vår. :fnise: Liten røver hu der.

- Smil fra min forlovede.

- Kosestund med datteren vår.

- Pludringen/snakkingen fra jentungen.

- Å snakke med familien min der hjemme i det "kalde" nord.

- At C ser sunn og frisk ut (ifølge jm, leger og helsesøstre). Får i tillegg høre at hun er så søt og nydelig, men det viktigste er at hu er frisk og sunn. :jepp:

- At jeg har en flott familie og en flott svigerfamilie.

- At jeg trives i rollen som mor (om ikke alltid, så trives jeg av og til).

- Å vite at jeg har kommet inn på mastergraden i oseanografi. :jepp:

- Å få skryt for nederlandsken, selv om jeg enda er blyg og ikke tørr å snakke det helt enda.

- Å vite at folk synes jeg er en koselig og ok person.

- Å vite at jeg er alt for datteren min, selv om hun ikke alltid er like fornøyd med servicen. :fnise:

- Å vite at jeg er sjelevennen til forloveden min. :rodmer:

- At kroppen min er tilbake i normalmodus.

- Sjokolade og iskrem. :fnise:

Det var en liten liste over ting jeg er takknemlig for, og som er positive ting i den forstand. Den blir lengre, for jeg tenker jeg kommer til å kopiere listen og legge til nye punkter hver uke. Det kan hjelpe litt. Uansett så skal jeg forhøre meg om muligheten for å snakke med noen, en psykolog eller noe, selv om ting føles bedre nå.

Prøvde oss på :sengekos: i går, og ja, vi ventet en god stund fordi forloveden ville jeg skulle få "the all-clear". Vi gjorde andre ting for å få vekk frustrasjonen i mellomtiden. :lur: Fikk det "the all-clear" i går, og.. Det føltes like godt ut som før jeg fødte, om ikke bedre. Så, det virker som alt har leget bra oppi der.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei fin positiv-liste! :) Trur det er viktig å hugse på det positive innimellom alt det tunge. Håper du har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det var ei fin positiv-liste! :) Trur det er viktig å hugse på det positive innimellom alt det tunge. Håper du har det bra :klemmer:

Takk!

Ja, det er viktig. Den tiden etter at jeg fant ut at onkelen min var dødssyk, var tung. Fant jo megselv i krampegråt og hysterisk. At han skulle gå bort så fort var et utrolig stort sjokk også. Ikke lett å tenke positivt dca.

Jeg har det bra, har ei som smiler hele tiden, og å se barnet ditt smile, er noe av det beste i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det desverre litt lenge siden jeg har vært innom deg så må bare få gi deg mange mange klemmer<3

Det er fryktelig å må slite med flere store ting samtidig:(

Godt at du har gode folk rundt deg og at du har begynt prosessen på å få hjelp. Det er så vanvittig deilig å få noen å prate med. Det hjalp i alle fall meg mye.

Håper ting blir bedre og bedre for hver dag, men husk at en nedtur innimellom ikke er et nederlag. Det er en del av prosessen.

Og lillejenta høres jo bare sååå skjønn ut<3

Hun er heldig som har en så reflektert mamma som det du er!

<3 @--)---- til deg søte Delphina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt av deg å sette opp en liste med ting du er takknemlig for og som er positiv :)

Ikke dårlig at :sengekos: føltes like godt/ bedre som før du fødte. Her føltes det ikke så godt..

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 6 uker og :fnise: for "brøsteren". Har ikke hørt uttrykket før, men likte det, herved adoptert :gjeiper:

Fin positiv liste du har laget deg, og grattis med plass på masterstudiet! Fra høsten av du begynner? Spennende! Morro å studere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig liste du har skrevet! Sitter fortsatt med et smil om munnen. Du skal se at den positive lista nærmer seg lenger enn den negative, særlig hvis du fortsetter å skrive på den i ukene framover. :klemmer:

Nydelig tittel på dagboken din :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du prøver å fokusere på det positive :jepp:

Det er ikke bare enkelt om man er trist.

Jeg synes du virker som den beste mamman lille C kan ha! Du er så reflektert over din egen situasjon og er jo helt tydelig forelsket i den lille datteren din :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nå er det desverre litt lenge siden jeg har vært innom deg så må bare få gi deg mange mange klemmer<3

Det er fryktelig å må slite med flere store ting samtidig:(

Godt at du har gode folk rundt deg og at du har begynt prosessen på å få hjelp. Det er så vanvittig deilig å få noen å prate med. Det hjalp i alle fall meg mye.

Håper ting blir bedre og bedre for hver dag, men husk at en nedtur innimellom ikke er et nederlag. Det er en del av prosessen.

Og lillejenta høres jo bare sååå skjønn ut<3

Hun er heldig som har en så reflektert mamma som det du er!

<3 @--)---- til deg søte Delphina:)

Ingenting å uroe deg for Skytte, du har mer viktige ting å gjøre, og det er jo alltids koselig at du legger igjen et spor, om det går en dag eller en måned. :jepp:

Det er vondt og vanskelig, og man ønsker seg vekk en gang i blant. Er veldig takknemlig for alle de menneskene jeg har rundt meg. Jeg er heldig som har dem. Jeg er også heldig som har min lille C. Hun gjør livet lettere, selv om det blir en del pupp og bleieskift.

Det blir bedre, selv om det er med små steg jeg når normaltilstand.

C er skjønn, hun er til å spise opp og nå smiler hun hele tiden. :fnise: Hun smiler og smiler, er jo lykkeliten den snuppa der. :rodmer: Takk, føler meg ikke så reflektert, jeg bare tenker mye. :jepp::fnise:

Mange klemmer til herlige Skyttesnuppa! :klemmer:

Lurt av deg å sette opp en liste med ting du er takknemlig for og som er positiv :)

Ikke dårlig at :sengekos: føltes like godt/ bedre som før du fødte. Her føltes det ikke så godt..

Det er det beste, sullå ga meg en ide, så tenkte jeg skulle få ut det positive på den måten. Da får jeg sett alt det gode her i livet.

Det føltes rart ut fordi vi ikke fikk satt på kondomen ordentlig, men utenom det, så føltes det skikkelig deilig. Tror det var et smart valg å ta tiden til hjelp, sånn at vi var helt sikre på at jeg kunne igjen.

:hoppe: for 6 uker og :fnise: for "brøsteren". Har ikke hørt uttrykket før, men likte det, herved adoptert :gjeiper:

Fin positiv liste du har laget deg, og grattis med plass på masterstudiet! Fra høsten av du begynner? Spennende! Morro å studere!!

Hehe, veldig fint uttrykk for fremtidig bror/søster, ikke sant? :jepp:

Tusen takk, jeg kom inn i sommer og begynner til høsten igjen (utsatt et år grunnet permisjon) om jeg får meg en deltidsjobb (og ikke fulltids).

For en herlig liste du har skrevet! Sitter fortsatt med et smil om munnen. Du skal se at den positive lista nærmer seg lenger enn den negative, særlig hvis du fortsetter å skrive på den i ukene framover. :klemmer:

Nydelig tittel på dagboken din :rodmer:

Takk, du ga meg en ide da du skrev at jeg burde skrive ned det positive, så må jo få takket deg for det. Takk :klemmer:. Det å skrive en liste hjelper, da får man sett de fine sidene ved livet. Bedre å fokusere på det positive enn det negative.

Tusen takk! :rodmer: Var på tide med ny tittel, siden jeg ikke er så nybakt mamma. Hu er jo over en måned gammel, og jeg har erfaring nå, så ikke helt fersk i faget lengre. :fnise:

---

Skal ut en tur etter at C har fått seg et måltid. Solen skinner for tredje dagen på rad og da synes jeg at vi skal ta en tur ut og nyte det, i dag også. Jeg elsker trilleturene med C. Huset er ryddig, det eneste jeg gjør om dagen er å fikse budsjettet vårt for å se utgiftene våre og hva vi kan kutte ned på. Når dette er ferdig, så blir det vel å studere litt matte, men om det blir kalkulus eller matematisk biologi vet jeg ikke enda.

Må kanskje oppdatere listen igjen jeg. :nigo: Hadde nesten glemt hvor lykkelig jeg blir over å se høstfargene i dette finet været. Er så vakkert å se de forskjellige nyansene av rødt, gult, brunt og oransje. C og jeg er heldige som er født på høsten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra at du prøver å fokusere på det positive :jepp:

Det er ikke bare enkelt om man er trist.

Jeg synes du virker som den beste mamman lille C kan ha! Du er så reflektert over din egen situasjon og er jo helt tydelig forelsket i den lille datteren din :rodmer:

Takk!

Det er ikke enkelt, men det er det beste jeg kan gjøre, for C og for de rundt meg. Ikke det at jeg er fæl når jeg har det vondt, men det er tungt for dem å ikke kunne vite hvordan de skal hjelpe meg (for jeg er et håpløst tilfelle som deprimert).

Jeg vil være nok for C, sånn at hun får den kjærligheten hun fortjener, og det er mye det :fnise:. Så jeg reflekterer for hennes del, jeg vet jeg ikke alltid har det godt, men det skal ikke gå utover henne. Jeg elsker datteren min, selv når hun driter ned døra eller gulper ned skjorta mi. Hun får meg til å smile, hun gir så mye selv nå som liten. Nå smiler hun mye også, så jeg gjør noe rett eller så har hu mye gass i magen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å lese at du har det bedre :klemmer:

Slike lister er ikke så dumme nei :) Man kan fort glemme hvor mye positivt man har i livet sitt når ting blir tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så deilig å lese at du har det bedre :klemmer:

Slike lister er ikke så dumme nei :) Man kan fort glemme hvor mye positivt man har i livet sitt når ting blir tunge.

:klemmer:

Som de sier, når man er på bunnen så er det bare oppover derfra, eller noe sånt. Listen hjelper veldig mye faktisk. Litt overrasket jeg. :sjenert:

Takk for at du sendte meg et bilde av Oskar. Nusselig liten gutt. :jepp: Og så koselig at du synes C er nydelig også, varmer hjertet mitt. :sjenert:

---

C ligger og sover på armen min, så nå har jeg lagt henne på en morsom måte over armene mine, slik at jeg kan skrive på dataen også. Kjenner uansett hun er blitt tyngre. Tror vi nærmer oss 5 kg, kanskje 6. Uansett må vi snart ta farvel med bleiestørrelse 2 og hoppe opp på 3. Hu er ikke så liten lengre, og jeg er jo litt glad for det. Smiler og pludrer hele tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at ideen min hjalp! Alltid kjekt å kunne være til hjelp. :klemmer: Ser for meg hvordan du kombinerer dataskriving med å ha C liggende over armene! Måtte smile litt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så godt å lese at ideen min hjalp! Alltid kjekt å kunne være til hjelp. :klemmer: Ser for meg hvordan du kombinerer dataskriving med å ha C liggende over armene! Måtte smile litt :rodmer:

Takker og bukker for hjelpen! :klemmer::fnise: Sier det igjen og igjen. Synes det alltids er koselig å vise andre at de er til hjelp, er en veldig takknemlig person. :sjenert:

C lå godt i armene mine, med hodet godt plassert på den ene armen og bena på den andre. Verste er at hu virket som hun koste seg der. :fnise:

---

Fant denne artikkelen, tenkte jeg bare skulle dele den med dere. Handler om sex etter fødsel: http://www.dagbladet.no/2011/11/16/tema/dagbladet/helse/foreldre/klikk/19048220/

Ellers koser jeg meg med Wii og Dr. Mario. C sover litt nå, hu har knapt nok sovet i dag, sover gjerne på ettermiddagen, men i dag har hun vært våken lenge. Så, skjønner godt hu har vært litt sutrete. litt slitsomt, for jeg vil så gjerne hjelpe.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant denne artikkelen, tenkte jeg bare skulle dele den med dere. Handler om sex etter fødsel: http://www.dagbladet.no/2011/11/16/tema/dagbladet/helse/foreldre/klikk/19048220/

Interessant artikkel. Det med melkelekkasjer under sex kan eg skrive under på, og det er skikkelig turn-off. :kjefte:

Håpar du får ein fin dag i dag! Her er det nydelig haust, kaldt, og sola skin raudt på toppane no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:rodmer:

:)

Interessant artikkel. Det med melkelekkasjer under sex kan eg skrive under på, og det er skikkelig turn-off. :kjefte:

Håpar du får ein fin dag i dag! Her er det nydelig haust, kaldt, og sola skin raudt på toppane no. :)

Jeg har ikke hatt det, men kjenner igjen noen av punktene om han. Han vil ha mer nærhet og liker forandringene. :jepp.

Takk i lige måde. Vi fikk en dag med mye tåke, men jeg "forutså" det utfra himmelen i går. Er rimelig god på observasjonsmeteorologi. :jepp:

---

C har bare smilt i hele dag. Mer fornøyd frøken finner man kanskje ikke. Har vært litt sutring, men hu har fått sove mye i dag. Mammas brystkasse er visst himmelen for ei lita frøken. :jepp:

Har forresten søkt på jobb. Vet det er tidlig, men her er kvinnfolkene ute i arbeid allerede 10 uker etter fødsel. Forhåpentligvis får jeg bare 24 timer og har da mye tid med C. Vi får se, jeg er kvalifisert på det området at jeg kan norsk og engelsk flytende. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...