Gå til innhold

betalte spørreundersøkelser på nett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er med på noen slike, men har for det meste gitt opp hele greia nå, er så mye utrolig dustete spørsmål: har du prøvd den nye colaen? Nei... da spør de hva du synes om den nye colaen, er den bedre enn den du vanligvis kjøper og vil du gå over til den nye SOM DU SVARTE AT DU IKKE HADDE PRØVD...

har du hørt om "produkt navn", jeg svarer nei og igjen kommer det opp spørsmål om hva du syntes om produktet osv.

De cola-undersøkelsene er fascinerende. Det er utrolig hvor mange egenskaper de mener en brus kan ha. Alt fra vennlig til motebevisst. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å tjene et par tusen kroner i måneden på spørreundersøkelser. Som det ble påpekt bør man holde seg til norske firma for å få relevant undersøkelser man kan delta i. Store internasjonale selskap med egne norske avdelinger funker også fint.

Dersom man skal tjene noe særlig må man svare ærlig og nøyaktig. På den måten kan man kvalifisere seg til panel og større undersøkelser som betaler bra. Du må også velge de riktige sidene, noe du fort finner ut av når du er i gang. Jeg har lagt ut en liste noen muligheter som jeg selv har testet ut på bloggen min, tjene penger. Link finner du i signaturen.

Man kan som nevnt tjene noen tusenlapper, og får samtidig si sin mening, for de som brys seg om det. Men timelønnen vil aldri bli bra. Dette er en mulighet til litt ekstra penger, ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd å ta betalte spørreundersøkelser på nett?

Fungerer det? Er det trygt? Kan man tjene et par tusenlapper i måneden?

Jeg har selv bidratt på slike greier,men etter to år ga jeg meg.

Du klarer ikke høste noe av det der. Samme sier de jeg kjenner som har vert med. Ingen tok bryet med å få overført pengene heller.

Vi er jo dumme som tror på dette. Hadde alle avvist det da det kom på mail,så hadde de måttet beg å betale anstendig.

Skjønner dere at disse firmaene slipper å ha folk sittende å ringe til folk. Masse penger spart. Det er vi idioter som sitter å gjør jobben gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd å ta betalte spørreundersøkelser på nett?

Fungerer det? Er det trygt? Kan man tjene et par tusenlapper i måneden?

Jeg har selv bidratt på slike greier,men etter to år ga jeg meg.

Du klarer ikke høste noe av det der. Samme sier de jeg kjenner som har vert med. Ingen tok bryet med å få overført pengene heller.

Vi er jo dumme som tror på dette. Hadde alle avvist det da det kom på mail,så hadde de måttet beg å betale anstendig.

Skjønner dere at disse firmaene slipper å ha folk sittende å ringe til folk. Masse penger spart. Det er vi idioter som sitter å gjør jobben gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i Cint og Panel. Det er ikke så mye jeg tjener pr. undersøkelse, men tilsammen kan det bli noen kroner. Pengene fra Cint-undersøkelsene kan jeg overføre til Paypal, og jeg har brukt det til netthandel.

Panel inviterer også til fokusgrupper hvor man møter opp personlig og sier sin mening. Det lønnes med gavekort til en verdi av kr. 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bare nysgjerrig - det er gått noen måneder siden sist og lurer på om du har gjort deg opp noen erfaringer om dette TS? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest fersk lærer

Jeg vet om en panel som heter Briada (se link under), men jeg tviler på at man kan tjene mye på den type aktivitet online. Småpenger blir det av det, men ikke noe å bli rik på. En vanlig jobb ved siden av anbefales :gjeiper:

Endret av fersk lærer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hehe, absolutt ikke noe å bli rik av:) Men tok ut et par tusen i gavekort nå før jul, og det var for å delta i Triaba-panelet og YouGov i ca ett år. Fikk faktisk handlet litt for det så ja takk sier nå jeg. Lett-tjente penger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å tjene et par tusen kroner i måneden på spørreundersøkelser...

Er det virkelig sant?

Jeg tjener bare noen hundre på Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem i Panel.no i 5-6 år og har til sammen opparbeidet meg rundt 1700 poeng (dvs. i praksis: gavekort for 1700 kr). Nei, blir ikke særlig rik av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sant?

Jeg tjener bare noen hundre på Min lenke

Tjener du noen hundre kroner pr måned på Briada?

Hva slags undersøkelser har de og hvor ofte mottar du invitasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener du noen hundre kroner pr måned på Briada?

Hva slags undersøkelser har de og hvor ofte mottar du invitasjoner?

De har vel samme type unders;kelser som er nevnt over -- spørsmål om nye produkter på markedet, om aktuelle saker i nyhetene. Ikke noe personelig.

Ja, jeg tjente ca 340 kr i hver av 2 siste mnd. Men da må jeg innrømme at jeg registrerte meg på mine 3 epostadresser. Noen ganger kan det komme 2 underrsøkelser på en dag (per 1 epost). Noen ganger er ingenting. Så det varierer. Undersøkelser har også forskjellig verdi avhengig av tidsbruk. 3-6 kr for en undersøkelse som tar opptil 5 min og 20 kr for undersøkelser hvor jeg skal se på video som kan ta 10 min å svare på.

Ikke noe å bli rik av, nei. Aner ikke hvordan han over klarer å tjene flere tusen i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel samme type unders;kelser som er nevnt over -- spørsmål om nye produkter på markedet, om aktuelle saker i nyhetene. Ikke noe personelig.

Ja, jeg tjente ca 340 kr i hver av 2 siste mnd. Men da må jeg innrømme at jeg registrerte meg på mine 3 epostadresser. Noen ganger kan det komme 2 underrsøkelser på en dag (per 1 epost). Noen ganger er ingenting. Så det varierer. Undersøkelser har også forskjellig verdi avhengig av tidsbruk. 3-6 kr for en undersøkelse som tar opptil 5 min og 20 kr for undersøkelser hvor jeg skal se på video som kan ta 10 min å svare på.

Ikke noe å bli rik av, nei. Aner ikke hvordan han over klarer å tjene flere tusen i mnd.

Så m.a.o. du utga deg for å være 3 forskjellige personer og svarte på hver undersøkelse 3 ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir ikke rik av dette nei, men det går nok an å tjene litt ekstra penger. Har en venninne som tjene en drøy tusing i måneden og hennes tips er å velge undersøkelser som betaler bra. Det sier seg selv at det ikke nytter med en spørreundersøkelser som gir 10 kroner og som det tar en halvtime og delta i.

Jeg skal selv forsøke dett så får jeg se om det er verdt innsatsen. Jeg vil forsøke å velge litt lengre undersøkelser og gjeren forbrukerpanel hvor du etter sigende kan tjene et par hundrelapper på en times tid.

Link fjernet grunnet affiliate-innhold

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke rik av dette nei, men det går nok an å tjene litt ekstra penger. Har en venninne som tjene en drøy tusing i måneden og hennes tips er å velge undersøkelser som betaler bra. Det sier seg selv at det ikke nytter med en spørreundersøkelser som gir 10 kroner og som det tar en halvtime og delta i.

Jeg skal selv forsøke dett så får jeg se om det er verdt innsatsen. Jeg vil forsøke å velge litt lengre undersøkelser og gjeren forbrukerpanel hvor du etter sigende kan tjene et par hundrelapper på en times tid.

Må innrømme jeg er skeptisk til spørreundersøkelsespaneler der de fra første stund krever fullt navn, alle personlige opplysninger m.m.

Er det bare jeg som er så skeptisk?

sitat endret

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 8 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...