Gå til innhold

betalte spørreundersøkelser på nett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd å ta betalte spørreundersøkelser på nett?

Fungerer det? Er det trygt? Kan man tjene et par tusenlapper i måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe særlig inntektskilde er det ikke tror jeg. Jeg er med i to nettforum, hvor det ene gir poeng som kan byttes inn i gavekort. Hvis jeg svarer på alle undersøkelsene jeg mottar kan jeg handle for 5-600 kroner i året.

Det andre belønner ikke hver deltakelse, men trekker ut vinnere som får ulike premier som digitalkamera, supergavekort eller reisegavekort. Jeg har vunnet der én gang i de to årene jeg har vært med.

Noen ganger i året blir jeg invitert til produkttesting som gjerne belønnes med noe ekstra, som flaxlodd etc.

Begge disse er seriøse og norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker, men det sier seg selv at det ikke blir mye penger ut av det. De fleste slike undersøkelser er ikke bare for nordmenn som har skyhøye inntekter i forhold til de fleste andre land. "Timelønnen" blir VELDIG liten, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte ikke at jeg skulle bli rik av dette, men å tjene et par tusen ekstra i mnd f.eks :)

Har sett litt på paid-surveys-at-home.com

har sjekket rundt, og den virker trygg! Men har enda ikke turt å melde meg inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe særlig inntektskilde er det ikke tror jeg. Jeg er med i to nettforum, hvor det ene gir poeng som kan byttes inn i gavekort. Hvis jeg svarer på alle undersøkelsene jeg mottar kan jeg handle for 5-600 kroner i året.

Det andre belønner ikke hver deltakelse, men trekker ut vinnere som får ulike premier som digitalkamera, supergavekort eller reisegavekort. Jeg har vunnet der én gang i de to årene jeg har vært med.

Noen ganger i året blir jeg invitert til produkttesting som gjerne belønnes med noe ekstra, som flaxlodd etc.

Begge disse er seriøse og norske.

hvilke sider er det du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem av èn slik side, og må si at avkastningen er heller lav; fra 3-15 kr. per undersøkelse. For 15 kr. er det forventet at du skal bruke ca. 22 minutter på å svare, så blir ikke store timelønnen, nei. Det er også svært begrenset hvor mange undersøkelser du får tilsendt, og mange av de du får er du ikke i målgruppen for eller du bor i "feil" fylke osv. Har vært medlem i noen måneder nå, og har ikke engang tjue kr. på "kontoen" på siden. Tror ikke de betaler ut før du runder 50 kr., og tror også at beløpet blir slettet etter et år, dvs. at dersom du ikke har opparbeidet deg nok til å få det utbetalt innen da, blir beløpet slettet. Har også opplevd et par ganger at jeg har sittet i 10 min og svart på spørsmål, bare for å komme til en side hvor det står at det er en teknisk feil, ergo fikk jeg ikke fullført undersøkelsen, og fikk heller ikke noen avkastning. Har nå mer eller mindre avskrevet hele greia, og svarer kun dersom jeg ikke har noe bedre å gjøre akkurat da.

Ikke noe å tjene penger på, med andre ord. Men for all del, det er bare å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte ikke at jeg skulle bli rik av dette, men å tjene et par tusen ekstra i mnd f.eks :)

Har sett litt på paid-surveys-at-home.com

har sjekket rundt, og den virker trygg! Men har enda ikke turt å melde meg inn..

Et par tusen? :skratte:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem av èn slik side, og må si at avkastningen er heller lav; fra 3-15 kr. per undersøkelse. For 15 kr. er det forventet at du skal bruke ca. 22 minutter på å svare, så blir ikke store timelønnen, nei. Det er også svært begrenset hvor mange undersøkelser du får tilsendt, og mange av de du får er du ikke i målgruppen for eller du bor i "feil" fylke osv. Har vært medlem i noen måneder nå, og har ikke engang tjue kr. på "kontoen" på siden. Tror ikke de betaler ut før du runder 50 kr., og tror også at beløpet blir slettet etter et år, dvs. at dersom du ikke har opparbeidet deg nok til å få det utbetalt innen da, blir beløpet slettet. Har også opplevd et par ganger at jeg har sittet i 10 min og svart på spørsmål, bare for å komme til en side hvor det står at det er en teknisk feil, ergo fikk jeg ikke fullført undersøkelsen, og fikk heller ikke noen avkastning. Har nå mer eller mindre avskrevet hele greia, og svarer kun dersom jeg ikke har noe bedre å gjøre akkurat da.

Ikke noe å tjene penger på, med andre ord. Men for all del, det er bare å prøve :)

kommer du til en side med teknisk feil, så bare trykk tilbake på nettleseren, funker alltid til meg :)

Eller trykk på linken en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med hos Norstat og Synovate. Er litt usikker på om det bare er å registrere seg og så er man medlem - hos Norstat er det kanksje slik. Synovate rekrutterer selv sine medlemmer, man blir invitert til å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på flere slike undersøkelser, men ser aldri for meg at en kan tjene over tusen kroner i måneden på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Har noen prøvd å ta betalte spørreundersøkelser på nett?

Fungerer det? Er det trygt? Kan man tjene et par tusenlapper i måneden?

Hei! Jeg er medlem i noen paneler og det er ingen fare forbundet med å bli medlem. Du vil ikke tjene et par tusenlapper i måneden, men kanskje 3 - 4000 i løpet av et år. Jeg ser at det er enkelte tullete forslag her til nettsider som "work-at-home" og amerikanske vervenettsteder. Styr unna disse. hvis de skal ha betalt for at du skal delta - da er det svindel.

I Norge er det kanskje et sted mellom 80 og 100 ulike panel du kan melde deg inn i. Stort sett er det ingen poeng å melde seg inn i panel for markedsundersøkelser i andre land, for det er få undersøkelser du får svart på.

Jeg foretrekker typiske Cint panel (dvs de inngår i Cint Panel Exchange, som er et av de største nettverkene for online markedsundersøkelser) for de betaler via paypal. Eksempler på slike panel er www.triabapanel.no, www.dagbladet.no/panel og www.start.no. Felles for disse panelene er at du får tilsendt de samme undersøkelsene siden det er Cint som administrerer selve undersøkelsene.

En annen type panel er de hvor du får poeng som skal veksles inn i gavekort og/eller gaver. Flere har nevnt panel.no og TNS Gallupp. Disse to panelene har ikke åpen verving av nye medlemmer, men kjører vervekampanjer med jevne mellomrom. Du må derfor være på utkikk etter kampanjer for å bli med her. Et annet panel er YouGov. De har mange undersøkelser og du sparer raskt opp nok poeng til å ta ut et gavekort hos gavekorttorget.

En tredje type panel er RAM-panel som bl.a. Aftenposten bruker. Mange, mange aviser har denne typen panel og du får poeng for å svare om du har sett spesifikke reklamer på deres nettsteder. Link til Aftensposten sitt RAM-panel: Aftenposten RAM-panel. Hos dem sparer du opp poeng som du kan ta ut i div blad abonnement eller gavekort. Dette er raske undersøkelser og ditto lite poeng. Det tar litt tid å spare opp nok poeng til bladene eller gavekortet.

Av utenlandske panel kan jeg anbefale Global Testmarket. Dette er et amerikansk selskap som har undersøkelser i Norge med jevne mellomrom. Når du har tjent opp nok poeng, vil du få utbetalt pengene dine via sjekk som du må innløse i en eller annen bank. Ikke noe problem, men kanskje litt tungvindt.

Hvis du er ute etter fokusgrupper bør du satse på YouGov og Panel.no. Du får betalt mellom 250 kr og 500 kr når du deltar. Panel.no er helt desperat etter å få folk til å delta på fokusgruppene sine, men de har samtidig satt en grense som gjør at du maks får være med 4 ganger i året. Triaba har også muligheter for at du blir invitert, men det er ikke like ofte.

Hvis du ønsker produkttesting vet jeg at YouGov og Triaba har dette siden jeg har testet dette gjennom dem. Da får du kanskje opp til kr 250 for å teste et produkt, samtidig som du får beholde produktet du tester. Det er faktisk litt morro...

Som du kanskje ser vil du ikke kunne tjene så veldig mye penger på dette, men hvis du f.eks sparer alle pengene du tjener i cint-panelene samt tar ut gavekortene til jul - har du finansiert alle julegavene.

Lykke til med å teste ut dette...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foretrekker typiske Cint panel (dvs de inngår i Cint Panel Exchange, som er et av de største nettverkene for online markedsundersøkelser) for de betaler via paypal. Eksempler på slike panel er www.triabapanel.no, www.dagbladet.no/panel og www.start.no. Felles for disse panelene er at du får tilsendt de samme undersøkelsene siden det er Cint som administrerer selve undersøkelsene.

Er det ikke slik at man bare kan være med i ett av cint-panelene? Det fikk jeg beskjed om i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i Triaba-panelet og YouGov. Det er absolutt trygt, men tjener vel ikke mer enn et par tusen i året. Men lett-tjente penger er det, og man får tross alt kjøpt litt for den summen:) Og det er morsomt med produkttester som noen nevnte over her. I tillegg synes jeg det er litt gøy å være med å påvirke produkter, er vel kanskje litt nerdete;) Men har lært at det lønner seg å svare på undersøkelsene man får ganske raskt, ellers har de ofte fått nok svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at man bare kan være med i ett av cint-panelene? Det fikk jeg beskjed om i hvert fall...

Nei, da har du fått feil svar. Du kan være med i så mange Cint-panel du vil, men du må bruke ulike brukernavn/passord når du registrer deg. Utfordringen med å være med i flere Cint-panel er at du får mange av de samme undersøkelsene tilsendt. Hvis du har tilgang til 2 eller flere PC'er, kan du veksle på å bruke dem til å svare på undersøkelsene fra disse panelene. Hvorfor? Årsaken er ganske enkel at det blir lagret en "cookie" på maskinen din og denne røper at du har svart på en bestem undersøkelse. Du får derfor ikke svart på samme undersøkelse 2 ganger. Derfor har du sikkert blitt fortalt at du ikke kan være med i to cint-panel. Jeg er med i 2 og har ingen problemer med å svare på begge. Har tjent 750 i triaba og 550 i start siden mai i fjor. Ikke de store summene, men det blir sakte men sikkert mer og mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med på noen slike, men har for det meste gitt opp hele greia nå, er så mye utrolig dustete spørsmål: har du prøvd den nye colaen? Nei... da spør de hva du synes om den nye colaen, er den bedre enn den du vanligvis kjøper og vil du gå over til den nye SOM DU SVARTE AT DU IKKE HADDE PRØVD...

har du hørt om "produkt navn", jeg svarer nei og igjen kommer det opp spørsmål om hva du syntes om produktet osv.

får gavekort på no netthandel greier, men da bare 5 kr pr undersøkelse eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...